Αναζήτηση θεμάτων ιστολογίου
Συναξάριον
οι δημοφιλείς αναρτήσεις της εβδομάδος
Blog Archive
- 2024 (14)
- 2023 (72)
- 2022 (249)
- 2021 (450)
- 2020 (682)
- 2019 (811)
- 2018 (820)
- 2017 (901)
- 2016 (1063)
- 2015 (1348)
- 2014 (1414)
-
2013
(2210)
- Δεκεμβρίου(161)
- Νοεμβρίου(186)
- Οκτωβρίου(168)
- Σεπτεμβρίου(180)
- Αυγούστου(189)
- Ιουλίου(165)
- Ιουνίου(210)
- Μαΐου(218)
- Απριλίου(179)
- Μαρτίου(208)
-
Φεβρουαρίου(180)
- Συνεχίζονται τα έργα ανεγέρσεως του Ιερού Ναού του...
- Φόνοι άφωνοι...
- Ιερέας παγκόσμιος πρωταθλητής στην άρση βαρών πάγκου
- «Τα πράγματα δεν είναι πάντα όπως φαίνονται»
- Μήπως είναι δυνατόν η φωτιά να σβηστεί με φωτιά;
- Αγία Κυράννα η Νεομάρτυς
- Ι.Ν. ΥΠΕΡΑΓΙΑΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ ΑΛΕΞΙΩΤΙΣΣΗΣ - ΙΕΡΟ ΠΑΡΕΚΚ...
- Με λαμπρότητα τα ονομαστήρια του Μητροπολίτη Ιερισ...
- Όσιος Προκόπιος ο Δεκαπολίτης ο Ομολογητής
- Πρέπει νά φοβόμαστε τόν Χριστό;
- Τα δύο κουπιά
- Η θέρμη της μετανοίας
- ΣΩΖΟΝΤΑΙ, ΑΡΑΓΕ, ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΒΑΠΤΙΣΜΕΝΟΙ;
- Ἀπὸ τὶς Διδαχὲς τοῦ Γέροντα Ἐφραὶμ Κατουνακιώτη
- Χειροτονία εις Πρεσβύτερον π. Μελετίου Μπουγά, στη...
- Αγία Φωτεινή η Μεγαλομάρτυς η Σαμαρείτιδα
- Όσιος Πορφύριος επίσκοπος Γάζης
- Η ενθρόνιση του Πατριάρχη Βουλγαρίας (ΦΩΤΟ+VIDEO)
- Άγιος Ρηγίνος ο Ιερομάρτυρας, Επίσκοπος Σκοπέλου
- Άγιος Ταράσιος Αρχιεπίσκοπος Κωνσταντινουπόλεως
- Εκδρομή των Κατηχητικών μας Ομάδων στα ιστορικά Κα...
- " Έσβησε η " Φωνή " του Μανώλη Χατζημάρκου "
- Μην αφήσεις Παναγία μου να πεθάνω πριν παραδώσω σε...
- ΕΚΟΙΜΗΘΗ ΕΝ ΚΥΡΙΩ Ο ΑΡΧΩΝ ΠΡΩΤΟΨΑΛΤΗΣ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ ΧΑ...
- ΕΝΑ ΑΚΟΜΑ ΒΟΥΝΟ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ
- Χειροτονία νέου Μητροπολίτου Μαρωνείας και Κομοτην...
- Εξελέγη νέος Πατριάρχης Βουλγαρίας
- Της μετανοίας άνοιξόν μοι πύλας Ζωοδότα…
- Κυριακή Τελώνου και Φαρισαίου - π. Χερουβείμ Βελέτζας
- ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΕΛΩΝΟΥ ΚΑΙ ΦΑΡΙΣΑΙΟY
- Α' και Β' Εύρεση Τιμίας κεφαλής του Αγίου Προφήτου...
- Σαράντος Καργάκος: ''Είναι αδιάβαστοι, αμελέτητοι,...
- Το Παζλ του Τελώνη & Φαρισαίου
- Το "ΑΡΧΟΝΤΑΡΙΚΙ" επιστρέφει στην ΕΤ-1
- Η οδός της μετανοίας
- Ο Καθηγούμενος της Ι.Μ. Ομπλού θα ομιλήσει το Σάββ...
- Ιστορία απ’ το γεροντικό
- Άγιος Πολύκαρπος Επίσκοπος Σμύρνης
- Η "ΙΘΑΚΗ" ΤΗΣ ΨΥΧΗΣ ΜΟΥ..
- Τι είναι το Τριώδιο;
- Μνήμη των εν τοις Ευγενίου ευρεθέντων Μαρτύρων
- Ποια συμβουλή θα δίνατε σε ένα θυμωμένο δεκαπεντάχ...
- ΦΕΡΤΕ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΣΑΣ ΣΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ
- Αββάς Παλλάδιος: η νηστεία των τροφών πρέπει να συ...
- Όσιος Τιμόθεος ὁ ἐν Συμβόλοις
- Νέος Μητροπολίτης Μαρωνείας και Κομοτηνής ο Αρχιμ....
- Πώς σώθηκε το σπίτι της Αγίας Φιλοθέης
- Υπέροχο !!!
- " Xειροτονία Μητροπολίτου Πατρών κ. Χρυσοστόμου "
- Nα θυμάσαι να κοιτάς ψηλά!
- Μοναχική κουρά· η σχέση της με το βάπτισμα και τον...
- Ο ιδρώτας...
- Γιατί φοβόμαστε τον θάνατο;
- 8η επέτειος της εις Επίσκοπον χειροτονίας του Σεβα...
- Καρποφόροι
- Κανείς δε μπορεί να σωθεί χωρίς τον σταυρό του !
- Άγιος Κορνήλιος ο Ιερομάρτυρας εκ Ρωσίας
- Άγιος Λέων ο Θαυματουργός Επίσκοπος Κατάνης
- Ο λύκος, ο όσιος και τα γαϊδουράκια
- Γέροντας Παΐσιος: "Καὶ μόνον τὸ κεφάλι σου νὰ ἀκου...
- Με ποιούς τρόπους μας πολεμούν τα πονηρά πνεύματα;
- Αγία Φιλοθέη η Αθηναία
- Ξέσπασμα Οικουμενικού Πατριάρχη κατά Τουρκίας!
- Μοναδικές φωτογραφίες της θαυματουργής Εικόνας της...
- ΤΟ ΠΑΛΙΟ ΑΝΑΓΝΩΣΤΙΚΟ ΤΗΣ Α' ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ: ΟΤΑΝ Η ΠΑΙΔ...
- Ημερίδα με θέμα ''Το Τάμα του Έθνους''
- Φιλικός ποδοσφαιρικός αγώνας μεταξύ των Κατηχητικώ...
- Ἡ ἀπιστία τῶν παιδιῶν ὀφείλεται στοὺς γονεῖς;
- Η δικαιοκρισία του Θεού
- Η φροντίδα μας για την ταφή του νεκρού
- Άγιος Λέων Πάπας Ρώμης
- Περί έρωτος και αγίων
- «Μήγαρις ἔχω ἄλλο στό νοῦ μου πάρεξ Ἐλευθερία καί...
- Το φιλανθρωπικό έργο της Εκκλησίας (video)
- Τι ξέρεις εσύ για τις εικόνες;
- " To υπερωκεάνιο του Θεού "
- ΜΙΑ ΒΑΣΑΝΙΣΜΕΝΗ ΜΑΝΑ
- Περὶ τῆς Χαναναίας καὶ τῆς Παναγίας
- Άγιοι Μαρκιανός και Πουλχερία οι βασιλείς
- Άγιος Θεόδωρος ο Τήρων
- Να μην κρίνουμε τους άλλους από αυτό που βλέπουμε
- Ο σπόρος του Αυτοκράτορα.. – Εξαιρετικό!
- Ιερά Μητρόπολις Πατρών - Ανακοίνωση
- «Το πανηγύρι ήταν πολύ κι ο τόπος ήταν λίγος…»
- Το διάβασμα προστατεύει την υγεία μας
- Με ποιούς πρέπει να κάνουμε παρέα;
- Άγιος Φλαβιανός Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως
- Άγιος Πάμφιλος και οι συν αυτώ Μάρτυρες
- Μητροπολίτης Πειραιώς: ''Η Εκκλησία είναι η μόνη γ...
- Ας είναι οι ομάδες μας το μόνο πράγμα που μας χωρί...
- ''Γιατί τόσος «ντόρος» για την παραίτηση Πάπα;''
- Η εμπιστοσύνη στον λογισμό!
- Όσιος Άνθιμος ο Βαγιάνος ο εν Χίω
- Άγιος Ονήσιμος ο Απόστολος
- Γέροντας Πορφύριος: Πως φεύγει η ανασφάλεια, η απε...
- Ο κόσμος πεινάει και η Πάτρα καρναβαλεύει
- Υποσχέσου στον εαυτό σου.....
- Κοιτάξτε τις καμήλες πρώτα και μετά διαβάστε το μή...
- Ο ζητιάνος, η βαρυχειμωνιά και η προσευχή της Μαρίας
- Ιανουαρίου(166)
- 2012 (1652)
- 2011 (318)
- 2010 (42)
Από το Blogger.
Τρίτη 26 Φεβρουαρίου 2013
00:02
|
Ανώνυμος
|
Print PDF
Ο
Όσιος Πορφύριος γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη από πλούσιους και ευσεβείς
γονείς. Αφού εγκατέλειψε και γονείς και πλούτη, στα χρόνια της βασιλείας
του Αρκαδίου και Ονωρίου, αναχώρησε για την Αίγυπτο που ήταν τότε
μεγάλο μοναστικό κέντρο και έγινε μοναχός σε σκήτη. Μετά πενταετή
διαμονή ήλθε στα Ιεροσόλυμα και κήρυσσε στους Ιουδαίους και τους Έλληνες
το Ευαγγέλιο του Χριστού. Εκεί ασθένησε σοβαρά από κίρρωση του ήπατος,
αλλά παρά την ασθένειά του δεν παρέλειπε καθημερινά να επισκέπτεται το
Ναό της Αναστάσεως και τα άλλα ιερά προσκυνήματα, προκαλώντας τον
θαυμασμό των άλλων προσκυνητών. Μεταξύ αυτών ήταν και ο Μάρκος, ο
μετέπειτα βιογράφος του Πορφυρίου, ο οποίος είχε μεταβεί, επίσης, για
προσκύνημα από την Ασία στα Ιεροσόλυμα και από τότε συνδέθηκαν διά βίου.
Ο Μάρκος αποδείχθηκε πιστός και χρήσιμος συνεργάτης του, ανέλαβε
μάλιστα να τακτοποιήσει μια σοβαρή εκκρεμότητα που είχε αφήσει στη
Θεσσαλονίκη ο Πορφύριος, τον καταμερισμό δηλαδή της οικογενειακής
περιουσίας του με τα ενήλικα πλέον αδέλφια του. Κατά την διάρκεια της
απουσίας του Μάρκου στη Θεσσαλονίκη, η υγεία του Αγίου Πορφυρίου
αποκαταστάθηκε θαυματουργικά, κατόπιν οράματος της σταυρώσεως του Κυρίου
και του ευγνώμονος ληστού. Ο Μάρκος διεκπεραίωσε την υπόθεση με τον
καλύτερο τρόπο και επέστρεψε με το μερίδιο της περιουσίας, ύψους 4.400
νομισμάτων και με πλήθος αργυρών σκευών και πολύτιμων ενδυμάτων, τα
οποία σύντομα εκποίησε και μοίρασε στους πτωχούς και στα μοναστήρια των
Ιεροσολύμων και της Αιγύπτου, τα οποία ήταν πολύ πτωχά.
Εκεί
χειροτονήθηκε, το έτος 392, Πρεσβύτερος από τον Πατριάρχη
Ιεροσολύμων Ιωάννη Β' (386 - 417 μ.Χ.). Μετά την κοίμηση του Επισκόπου
Γάζης Αινείου, το 395, εξελέγη Επίσκοπος της Γάζης και
χειροτονήθηκε από τον Επίσκοπο Καισαρείας Ιωάννη. Εκεί, αφού επιτέλεσε
πολλά θαύματα, οδήγησε και πολλούς εοδωλολάτρες και αιρετικούς στην
αληθινή θεογνωσία.
Για να προστατεύσει ο Άγιος το ποίμνιό του από τις αδικίες των Εθνικών και των αρχόντων, δεν δίστασε να μεταβεί στην Κωνσταντινούπολη και να ζητήσει την συνδρομή των αυτοκρατόρων Αρκαδίου (395-408 μ.Χ.) και Ευδοξίας. Εκεί συνάντησε και τον Άγιο Ιωάννη τον Χρυσόστομο, ο οποίος τον συνέστησε στον Αμάντιο τον κουβικουλάριο και στους βασιλείς και στήριξε με θέρμη το αίτημά του να καταστήσει γνωστή στους βασιλείς την τυραννία των πολιτικών αρχόντων που καταπίεζαν τον λαό. Παρά τις αρχικές του αντιδράσεις ο βασιλέας επείσθη και χορήγησε στον Άγιο Πορφύριο βασιλικό διάταγμα με το οποίο περιόριζε την δράση των ειδωλολατρών και των λοιπών αιρετικών και με βασιλική χορηγία ανήγειρε εκκλησίες εκεί όπου προηγουμένως βρίσκονταν ειδωλολατρικοί ναοί. Κατάφερε δε ο Άγιος τα κατεδαφιστεί το Μαρνείον, ο περίφημος ναός των Εθνικών Γαζαίων, που είχε ιδρυθεί από τον αυτοκράτορα Αδριανό το έτος 129. Στην θέση του ανοικοδομήθηκε περικαλλής ναός με χορηγία της αυτοκράτειρας Ευδοξίας, η οποία απέστειλε για τον σκοπό αυτό στην Γάζα τον Αντιοχέα αρχιτέκτονα Ρουφίνο. Ο ναός αυτός, που ονομάστηκε Ευδοξιανός, είχε 32 μεγάλους κίονες από καρυστινό μάρμαρο και τα εγκαίνιά του έγιναν το Πάσχα του 407.
Κατά τα μετέπειτα έτη ο Άγιος Πορφύριος εργάστηκε για την συγκρότηση της Επισκοπής του. Με ζωηρά χρώματα διασώζει ο βιογράφος του Μάρκος, την φιλανθρωπική και ιεραποστολική του δράση. Το έτος 415 έλαβε μέρος στη Σύνοδο της Διοσπόλεως, υπό την προεδρία του Πατριάρχου Ιεροσολύμων Ιωάννου Β'. Η Σύνοδος αυτή ασχολήθηκε με τον θεολόγο Πελάγιο, ο οποίος είχε καταφύγει στα Ιεροσόλυμα κοντά στον Ιωάννη, μετά την σύγκρουση που είχε στην Αφρική με τον ιερό Αυγουστίνο, Επίσκοπο Ιππώνος για τα θέματα του προπατορικού αμαρτήματος και της θείας χάριτος. Στη Σύνοδο αυτή ο Πελάγιος αθωώθηκε, αφού αποδέχθηκε τη βασική διδασκαλία, ότι η θεία Χάρη είναι απαραίτητη για τη σωτηρία του ανθρώπου.
Ο Άγιος αναπαύθηκε το έτος 420 μετά από σύντομη ασθένεια, σε ηλικία 72 ετών, «τὸν καλὸν ἀγῶνα τετελεκῶς πρὸς τοὺς εἰδωλομανεῖς ἕως τῆς ἡμέρας τῆς κοιμήσεως αὐτοῦ».
Για να προστατεύσει ο Άγιος το ποίμνιό του από τις αδικίες των Εθνικών και των αρχόντων, δεν δίστασε να μεταβεί στην Κωνσταντινούπολη και να ζητήσει την συνδρομή των αυτοκρατόρων Αρκαδίου (395-408 μ.Χ.) και Ευδοξίας. Εκεί συνάντησε και τον Άγιο Ιωάννη τον Χρυσόστομο, ο οποίος τον συνέστησε στον Αμάντιο τον κουβικουλάριο και στους βασιλείς και στήριξε με θέρμη το αίτημά του να καταστήσει γνωστή στους βασιλείς την τυραννία των πολιτικών αρχόντων που καταπίεζαν τον λαό. Παρά τις αρχικές του αντιδράσεις ο βασιλέας επείσθη και χορήγησε στον Άγιο Πορφύριο βασιλικό διάταγμα με το οποίο περιόριζε την δράση των ειδωλολατρών και των λοιπών αιρετικών και με βασιλική χορηγία ανήγειρε εκκλησίες εκεί όπου προηγουμένως βρίσκονταν ειδωλολατρικοί ναοί. Κατάφερε δε ο Άγιος τα κατεδαφιστεί το Μαρνείον, ο περίφημος ναός των Εθνικών Γαζαίων, που είχε ιδρυθεί από τον αυτοκράτορα Αδριανό το έτος 129. Στην θέση του ανοικοδομήθηκε περικαλλής ναός με χορηγία της αυτοκράτειρας Ευδοξίας, η οποία απέστειλε για τον σκοπό αυτό στην Γάζα τον Αντιοχέα αρχιτέκτονα Ρουφίνο. Ο ναός αυτός, που ονομάστηκε Ευδοξιανός, είχε 32 μεγάλους κίονες από καρυστινό μάρμαρο και τα εγκαίνιά του έγιναν το Πάσχα του 407.
Κατά τα μετέπειτα έτη ο Άγιος Πορφύριος εργάστηκε για την συγκρότηση της Επισκοπής του. Με ζωηρά χρώματα διασώζει ο βιογράφος του Μάρκος, την φιλανθρωπική και ιεραποστολική του δράση. Το έτος 415 έλαβε μέρος στη Σύνοδο της Διοσπόλεως, υπό την προεδρία του Πατριάρχου Ιεροσολύμων Ιωάννου Β'. Η Σύνοδος αυτή ασχολήθηκε με τον θεολόγο Πελάγιο, ο οποίος είχε καταφύγει στα Ιεροσόλυμα κοντά στον Ιωάννη, μετά την σύγκρουση που είχε στην Αφρική με τον ιερό Αυγουστίνο, Επίσκοπο Ιππώνος για τα θέματα του προπατορικού αμαρτήματος και της θείας χάριτος. Στη Σύνοδο αυτή ο Πελάγιος αθωώθηκε, αφού αποδέχθηκε τη βασική διδασκαλία, ότι η θεία Χάρη είναι απαραίτητη για τη σωτηρία του ανθρώπου.
Ο Άγιος αναπαύθηκε το έτος 420 μετά από σύντομη ασθένεια, σε ηλικία 72 ετών, «τὸν καλὸν ἀγῶνα τετελεκῶς πρὸς τοὺς εἰδωλομανεῖς ἕως τῆς ἡμέρας τῆς κοιμήσεως αὐτοῦ».
Ἀπολυτίκιον
Ἦχος δ΄ Ὁ ὑψωθεῖς ἐν τῷ Σταυρῳ
Ἦχος δ΄ Ὁ ὑψωθεῖς ἐν τῷ Σταυρῳ
Πορφυραυγέσιν
ἀρετῶν λαμπηδόσι, καταλαμπρύνας σεαυτὸν Ἱεράρχα, καθάπερ φῶς ἐξέλαμψας
Πορφύριε σοφέ, λόγοις γὰρ καὶ θαύμασιν, ἀληθῶς διαπρέψας, πάσιν
ἐβεβαίωσας, εὐσέβειας τὴν χάριν καὶ νῦν Χριστῷ ἀΰλως λειτουργῶν, ὑπὲρ
τοῦ κόσμου, μὴ παύση δεόμενος.
!>