Αναζήτηση θεμάτων ιστολογίου
Συναξάριον
οι δημοφιλείς αναρτήσεις της εβδομάδος
Blog Archive
- 2024 (14)
- 2023 (72)
- 2022 (249)
- 2021 (450)
- 2020 (682)
- 2019 (811)
- 2018 (820)
- 2017 (901)
- 2016 (1063)
- 2015 (1348)
- 2014 (1414)
- 2013 (2210)
-
2012
(1652)
- Δεκεμβρίου(138)
- Νοεμβρίου(133)
- Οκτωβρίου(161)
-
Σεπτεμβρίου(145)
- Πρόστιμο για τις βωμολοχίες στους δρόμους των Βρυξ...
- Χρυσούλα Διαβάτη - Ηθοποιός: Για τον Γέροντα Παΐσι...
- Ξεκίνησαν σήμερα στην Ενορία μας τα μαθήματα Παραδ...
- ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΚΑΛΑΘΙ ΤΟΥ ΑΙΩΝΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΣΕ ΑΓΩΝΑ ΜΠΑ...
- Αρχιεπίσκοπος Πατρών και Ηλείας ΙΕΡΟΘΕΟΣ ΜΗΤΡΟΠΟΥΛ...
- Η ΔΥΝΑΜΗ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ. Ένα συγκλονιστικό γεγονός που...
- «Η ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΤΕΛΕΙΟΤΗΤΑ»
- Κυριακή Β΄ Λουκά - Αγάπη στους εχθρούς
- Ποιος θα το περίμενε! Σκάλωσε στη νομοθεσία το ελλ...
- Αλήθεια πόσο εύκολο είναι;
- Ανέκδοτο: Η κηδεία της πεθεράς
- Επίθεση στον Θεό;
- Ξεκινούν τα μαθήματα Παραδοσιακών Χορών της Ενορία...
- Ν' Ψαλμός (50ος)
- Η ελευθερία του λόγου και της έκφρασης όπως την εν...
- Η Πάτρα κάποτε
- Έξυπνο τρικ για να βρείτε ποιο πρατήριο έχει πειρα...
- Σ΄ ευχαριστώ και σε δοξολογώ Θεέ μου
- 27η Σεπτεμβρίου 1831
- Το ξενοδοχείο του φτωχού...
- " Όταν θέλετε να πείτε κάτι στα παιδιά σας, πέστε ...
- Ο τσομπάνος που πήγε στον Παράδεισο!
- Παναγίας Μαλεβής, Παρακλητικός Κανών
- «Άξιον Εστί» στο Ηρώδειο: Ένα μοναδικό τηλεοπτικό ...
- Απάντηση του Μητροπολίτου Πειραιώς, στον επικεφαλή...
- "Η Ελλάδα πεινάει κι εμένα θα μου βάλετε ...τηλέφω...
- Απάντηση του Μητροπολίτου Πειραιώς στον διευθυντή ...
- Πῶς θὰ ἀπαντοῦσε ὁ Γέροντας Παΐσιος στοὺς ὑβριστές...
- Νηστήσιμα μπιφτέκια - Μοναστηριακή συνταγή
- ΑΠΙΣΤΕΥΤΑ ΠΛΑΝΑ ΑΠΟ ΚΑΜΕΡΑ ΠΟΥ ΚΑΤΕΓΡΑΨΕ ΤΗ ΓΕΝΝΗΣ...
- Ένα «θαύμα» της Παναγίας Γοργοεπηκόου Μάνδρας Αττικής
- H Αγιοτόκος Ιερά Μητρόπολις Γόρτυνος και Μεγαλοπόλ...
- Ὁ διπλανός μου
- Εορτασμός 48ης Επετείου Επανακομιδής της Τιμίας Κά...
- Η ΑΓΑΠΗ ΩΣ ΤΡΟΠΟΣ ΖΩΗΣ ΤΩΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΩΝ
- Μία φωτογραφία που σοκάρει
- 23 Σεπτεμβρίου 1821: Η Άλωση της Τριπολιτσάς και ο...
- ΦΙΛΟΘΕΟΙ ΚΑΙ ΦΙΛΑΝΘΡΩΠΟΙ
- Θέλεις να κάνεις το καλό; Ετοιμάσου για πειρασμό…
- ΚΥΡΙΑΚΗ Α΄ ΛΟΥΚΑ - «ΚΥΡΙΑΚΑΤΙΚΟΙ ΑΝΤΙΛΑΛΟΙ» εκ της...
- Κυριακή Α΄ Λουκά (Λουκ. ε΄ 1-11)
- ΜΕΤΕΝΣΑΡΚΩΣΙΣ (Μία ἀκόμα διδαχή τοῦ ὄφεως)
- Αρχιεπίσκοπος Iερώνυμος: «Η πατρίδα να μη χρειαστε...
- Μια πολύ συγκινητική ιστορία αγάπης…
- Άγιος Αλέξανδρος Σβιρ. Συγκλονιστικό λείψανο 500 ετών
- «ΘΑΝΑΣΙΜΟ ΑΜΑΡΤΗΜΑ Η ΑΥΤΟΚΤΟΝΙΑ»
- Ἡ Πρεσβυτέρα καί ἡ μεγάλη ἀποστολή της
- Εμφάνιση του Εσταυρωμένου Χριστού στην Ρωσία (video)
- Έντονη αντίδραση του Σεβ. Μητροπολίτου Πειραιώς κ....
- Συγκλονιστική επιστολή μαθήτριας στον Πρόεδρο της ...
- TO ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΟΥ ΕΟΡΤΑΣΜΟΥ ΤΗΣ 48ης ΕΠΕΤΕΙΟΥ ΤΗΣ Ε...
- Γέροντας Σίμων Αρβανίτης: Ο Θεός ΔΕΝ πληρώνεται!
- Σημαντική προσφορά για το φιλανθρωπικό έργο της Ιε...
- ΓΕΡΟΝΤΑΣ ΕΥΘΥΜΙΟΣ Ο ΑΓΙΟΡΕΙΤΗΣ: «Η ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΘΑ Σ...
- Η μεγαλύτερη χαρά
- Σειρήνες (Ταινία - Ντοκιμαντέρ)
- Συνελήφθη ένας από τους δολοφόνους των Ισαάκ και Σ...
- Ανακοινωθέν Μητρ. Πειραιώς κ. Σεραφείμ: κ. Πέτρος ...
- ψάχνοντας στις μικρές αγγελίες...
- Συνέντευξη π. Ἀνδρέου Κονάνου γιὰ τὸν τρόπο προσέγ...
- Ο ΣΤΑΥΡΟΣ ΣΟΥ, ΑΔΕΛΦΕ ΜΟΥ - Αυτός ο σταυρός θα σε ...
- Σκόρπιζε αγάπη!
- Το Ύστατο Χαίρε στον Μητροπολίτη Ιερισσού κυρό Νικ...
- Από Δευτέρα…
- Χρειάζονται τα κατηχητικά σχολεία;
- Ο Βίος και το Μαρτύριο της Αγ. Σοφίας μαζί με τις ...
- Σταῦρος Λάλας: «Μὲ πρόδωσαν οἱ Ἕλληνες πολιτικοὶ»
- Εθελοντική Αιμοδοσία
- Το «δόξα σοι ο Θεός»
- Η Παναγία και ο κλόουν. Μία διδακτική ἱστορία
- Απολυτίκιο Αγίας Σοφίας, και των θυγατέρων αυτής Π...
- Εκοιμήθη ο Μητροπολίτης Ιερισσού Νικόδημος
- «ΔΡΑΞΑΣΘΕ ΠΑΙΔΕΙΑΣ...»
- Η Εγκύκλιος για την Επέτειο της Επανακομιδής της Τ...
- Πώς γίνεται μέσα στην καρδιά μας η Ύψωση του Τιμίο...
- Σταυρώθηκε για μένα
- Τί συμβολίζει ὁ Σταυρός (α΄)
- Τοις Βασιλεύσι ή τοις ευσεβέσι; Κατά βαρβάρων ή κα...
- Ο Οικουμενικός Πατριάρχης, έσωσε βυζαντινή εκκλησί...
- Περίθαλψη σε ανασφάλιστους από την Ι. Μητρόπολη Πα...
- Ο π. Βασίλειος Μπακογιάννης, την Κυριακή στον Άγιο...
- Απίστευτες φωτογραφίες από τους Παραολυμπιακούς Αγ...
- Ο εορτασμός της Υψώσεως του Τιμίου Σταυρού στην Εν...
- Επιβλητικός ο Σταυρός, που στήθηκε στο προαύλιο το...
- Ο Σταυρός
- Το προζύμι του Σταυρού
- Η Παγκόσμια Ύψωση του Τιμίου Σταυρού (14 Σεπτεμβρίου)
- Ἡ προϊστορία καὶ ἡ ἱστορία τοῦ Τιμίου Σταυροῦ
- Πῶς βρέθηκε καὶ ὑψώθηκε ὁ Τίμιος Σταυρὸς
- Ὁ θάνατος τοῦ θανάτου
- Απολυτίκιο Υψώσεως Τιμίου Σταυρού
- Εορτή της Τιμίας Ζώνης στην Ιερά Μονή Βατοπαιδίου ...
- Η ΣΦΡΑΓΙΔΑ ΤΟΥ ΠΡΟΣΦΟΡΟΥ (συμβολισμοί και έννοιες)
- Ο Πλούσιος Κήπος
- " Τό παλάτι τῆς ψυχῆς "
- Ο Καστορίας Σεραφείμ για τον εμπαιγμό του Γέροντος...
- Παρακλητικός Κανών στην Αγία Οσιομάρτυρα Θεοδώρα τ...
- 40 Ευρώ για τον Χριστό
- 42 Λεπτά - Μονή Βατοπεδίου 16-04-2006
- Ο Αγιασμός στα σχολεία της Ενορίας μας
- Αυγούστου(166)
- Ιουλίου(163)
- Ιουνίου(142)
- Μαΐου(136)
- Απριλίου(102)
- Μαρτίου(137)
- Φεβρουαρίου(127)
- Ιανουαρίου(102)
- 2011 (318)
- 2010 (42)
Από το Blogger.
Σάββατο 8 Σεπτεμβρίου 2012
12:31
|
Ανώνυμος
|
Print PDF
ΕΟΡΤΗ θεομητορικὴ ἔχουμε, ἀγαπητοί μου. Εἶνε τὰ γενέθλια τῆς ὑπεραγίας Θεοτόκου. Μὲ ἀφορμὴ αὐτὴν ἂς θίξουμε ἕνα θέμα.
* * *
Ἡ τάξις, τὸ τυπικὸ τῆς Ἐκκλησίας – τῆς Ὀρθοδοξίας μας, εἶνε, οἱ ἅγιοι νὰ ἑορτάζουν – πότε; Τὴν ἡμέρα ποὺ γεννήθηκαν ἢ τὴν ἡμέρα τοῦ θανάτου τους; Ἔχει σημασία αὐτό.
Πότε ἑορτάζουμε ἐμεῖς; Τὸ κανονικὸ εἶνε νὰ ἑορτάζουμε τὴν ἡμέρα ποὺ ἑορτάζει ὁ ἅγιός μας. Ἐὰν κάποιος λέγεται Ἀντώνιος, νὰ ἑορτάζῃ τοῦ ἁγίου Ἀντωνίου· ἂν λέγεται Νικόλαος, τοῦ ἁγίου Νικολάου· ἂν λέγεται Ἀθανάσιος, τοῦ ἁγίου Ἀθανασίου. Δυστυχῶς τώρα δὲν τὸ κάνουν αὐτό· ἑορτάζουν τὰ γενέθλια τῆς κορούλας τους, τὰ γενέθλια τοῦ παιδιοῦ τους. Αὐτὸ δὲν εἶνε ὀρθόδοξο· εἶνε φράγκικο. Αὐτὸ τὸ ἔχουν τὰ ξένα ἔθνη, οἱ Γάλλοι, οἱ Ἄγγλοι, οἱ Ἀμερικᾶνοι ἰδίως. Οἱ ὀρθόδοξοι Χριστιανοὶ πρέπει νὰ δίνουν ὀνόματα χριστιανικά, ὀνόματα ἁγίων ποὺ ὑπάρχουν στὸ ἁγιολόγιο τῆς Ἐκκλησίας μας, καὶ νὰ ἑορτάζουν τὴν ἡμέρα ποὺ ἑορτάζει ὁ ἅγιός τους, ὄχι στὰ γενέθλια.
Πότε ἑορτάζουν οἱ ἅγιοι; Συνήθεια τῆς ἁγίας μας Ἐκκλησίας εἶνε, οἱ ἅγιοι νὰ ἑορτάζουν ὄχι τὴν ἡμέρα ποὺ γεννήθηκαν ἀλλὰ τὴν ἡμέρα τοῦ θανάτου – τῆς κοιμήσεώς τους καὶ οἱ μάρτυρες τὴν ἡμέρα τοῦ μαρτυρίου τους. Λόγου χάριν ἑορτάζουμε τὸν ἅγιο Βασίλειο τὴν 1η Ἰανουαρίου. Εἶνε ἡ ἡμέρα ποὺ γεννήθηκε; Ὄχι. Εἶνε ἡ ἡμέρα ποὺ παρέδωσε τὴν ψυχή του στὸν Πλάστη, εἶνε ἡ ἡμέρα τῆς κοιμήσεώς του. Ἑορτάζουμε τὸν ἅγιο Κοσμᾶ τὸν Αἰτωλὸ στὶς 24 Αὐγούστου. Εἶνε ἡ ἡμέρα ποὺ γεννήθηκε; Ὄχι. Εἶνε ἡ ἡμέρα ποὺ μαρτύρησε. Αὐτὸ γίνεται πάντοτε· ἑορτάζουμε τοὺς ἁγίους τὴν ἡμέρα ποὺ ἔφυγαν ἀπὸ τὴ ζωὴ αὐτὴ καὶ εἰσῆλθαν στὴν αἰώνιο ζωή.
Γιατί ἆραγε ἡ Ἐκκλησία ἡ ὀρθόδοξος δίδει τόση σημασία στὴν ἡμέρα τοῦ θανάτου; Τιμᾷ τὸ θανάτο περισσότερο ἀπὸ τὴ γέννησι; Περίεργο πρᾶγμα. Γιατί; Ἔχει σημασία αὐτό. Προτοῦ νὰ ᾿ρθῇ ὁ Χριστὸς στὸν κόσμο, οἱ εἰδωλολάτρες ἔτρεμαν τὸ θάνατο· προσπαθοῦσαν νὰ σβήσουν ἀπ᾿ τὸ μυαλό τους τὴν ἰδέα τοῦ θανάτου. Διότι θεωροῦσαν, ὅτι ὁ θάνατος εἶνε τέρμα· ὅτι ἐκεῖ, μὲ τὸ φτυάρι τοῦ νεκροθάφτη, τελειώνει πλέον ἡ ζωή. Ὁ Χριστὸς ὅμως ἔδειξε, ὅτι ὁ θάνατος δὲν εἶνε τέρμα· εἶνε ἀρχή! Αὐτὴ εἶνε ἡ μεγάλη διαφορά. Ἡ ἁγία μας Ἐκκλησία στὸ Σύμβολο τῆς πίστεως διακηρύττει «Προσδοκῶ ἀνάστασιν νεκρῶν καὶ ζωὴν τοῦ μέλλοντος αἰῶνος· ἀμήν».
Τί εἶνε ὁ θάνατος; Ὁ θάνατος, γι᾿ αὐτὸν ποὺ πιστεύει στὸ Χριστὸ πραγματικά, ὄχι ψεύτικα, εἶνε ἡ ἀρχὴ μιᾶς νέας ζωῆς, ὡραίας ζωῆς.
ϗ Ὁ θάνατος εἶνε μία θύρα, μιὰ πόρτα. Ὅπως ἀνοίγεις τὴν πόρτα καὶ μπαίνεις μέσα σ᾿ ἕνα ὡραῖο σπίτι ἢ ὡραῖο σαλόνι, ἔτσι καὶ ὁ θάνατος εἶνε μιὰ πόρτα ποὺ τὴν ἀνοίγεις καὶ δὲν πέφτεις στὸ χάος, ἀλλὰ μπαίνεις σὲ νέα ζωή.
ϗ Ὁ θάνατος ἀκόμη εἶνε εἶδος μεταναστεύσεως. Ἦρθε πρὸ καιροῦ ἀπὸ ἕνα χωριὸ ἐδῶ κάποιος χαρούμενος στὴ μητρόπολι. ―Φεύγω, λέει, ἀπὸ τὴ Φλώρινα. ―Καὶ δὲ στενοχωριέσαι. Ποῦ πᾷς; ―Ἔχω ἕνα θεῖο στὸ Τορόντο· ἔχει ἐκεῖ μεγάλη περιουσία καὶ μοῦ ᾿γραψε· «Ἔλα στὸν Καναδᾶ· θὰ σὲ κάνω κληρονόμο, θὰ σοῦ ἀφήσω τὰ ὑπάρχοντά μου, θὰ ζήσῃς εὐτυχισμένος». Καὶ ἔφυγε μὲ χαρά. Ἦρθε σήμερα καὶ μιὰ κοπέλλα ἀπὸ τὸν Ἀκρίτα καὶ ἔλαμπε. Λέω· ―Χαρούμενη σὲ βλέπω. ―Ναί, μοῦ λέει, παντρεύομαι. ―Καί ποιόν παίρνεις; ―Μὲ ζήτησε κάποιος μετανάστης καὶ θὰ πάω μαζί του στὴν Ἀμερική· θὰ ζήσω ἐκεῖ καλύτερα… Ὅπως λοιπὸν ὅταν φεύγῃ κανεὶς ἀπὸ τὴ Φλώρινα καὶ πηγαίνῃ σὲ ἄλλα μέρη ἡ μετανάστευσις δὲν θεωρεῖται συμφορά, ἔτσι εἶνε καὶ ὁ θάνατος. Μιὰ μετανάστευσις εἶνε. Μεταναστεύουμε ἐκ γῆς πρὸς οὐρανόν, ἀπὸ τὴ μικρὰ αὐτὴ χώρα στὸν οὐράνιο κόσμο ποὺ εἶνε γεμᾶτος ὀμορφιὰ καὶ χάρι καὶ ἡδονή. Τὸ πιστεύουμε; Ἂν τὸ πιστεύουμε, νὰ μὴν κλαῖμε καὶ θρηνοῦμε ὅταν κάποιος δικός μας φεύγῃ στὸν ἄλλο κόσμο.
ϗ Ἐὰν πιστεύουμε, ὁ θάνατος δὲν εἶνε τέρμα· εἶνε μιὰ θύρα, εἶνε μιὰ μετανάστευσις. Εἶνε ἀκόμα ὁ θάνατος ―ν᾿ ἀναφέρω ἕνα πατερικὸ παράδειγμα― μιὰ δευτέρα γέννησις, μιὰ δεύτερη γέννα. Ἐξηγῶ. Τὸ παιδάκι, πρὶν γεννηθῇ, εἶνε μέσα στὴν κοιλιὰ τῆς μάνας. Ὅπως τὸ ψάρι κολυμπάει μέσ᾿ στὴ θάλασσα, ἔτσι τὸ ἔμβρυο ―ἀηδία εἶνε ὁ ἄνθρωπος― κολυμπάει μέσα στὰ αἵματα τῆς γυναικός. Ποιός θέλει νὰ μείνῃ ἐκεῖ διὰ παντός; Κανείς. Ἐκεῖ εἶνε σὰν σὲ φυλακή. Μένει ἐκεῖ ἐννιὰ μῆνες, καὶ ὕστερα, ὅπως τὸ πουλάκι σπάει τὸ τσῶφλι καὶ βγαίνει ἔξω καὶ κελαηδάει, ἔτσι καὶ τὸ παιδάκι ἀνοίγει τὰ σπλάχνα τῆς μάνας καὶ βγαίνει, κι ἀκούγεται τὸ κλάμα του, καὶ χαίρονται ὅλοι. Γέννησις εἶνε καὶ ὁ θάνατος. Ζοῦμε στὸν κόσμο αὐτόν, ποὺ εἶνε ἡ σκοτεινὴ «κοιλάδα τοῦ κλαυθμῶνος» (Ψαλμ. 83,6). Μὲ τὸ θάνατο βγαίνουμε ἀπὸ τὸ σκοτάδι σὲ νέα ὡραία ζωή, στὸ φωτεινὸ κόσμο τοῦ οὐρανοῦ. Γι᾿ αὐτὸ οἱ πρῶτοι Χριστιανοὶ καὶ τὸ τυπικὸ τῆς Ἐκκλησίας μας θεωροῦν τὸ θάνατο ὡς ἡμέρα νέας γεννήσεως. Ὁ θάνατος τοῦ δικαίου ἑωρτάζετο ὡς ἡμέρα νίκης καὶ θριάμβου.
ϗ Ὁ θάνατος ἀπὸ τοὺς πιστοὺς Χριστιανοὺς θεωρεῖται, τέλος, σὰν ἕνας ὕπνος. Στὰ μνήματα δὲν ἔγραφαν «ἀπέθανε». Σήμερα γράφουν «ἀπέθανε». Ἂν πᾶτε στὴ Ῥώμη κ᾿ ἐπισκεφθῆτε τὶς κατακόμβες, τοὺς ὑπογείους ἐκείνους διαδρόμους ὅπου ἔθαβαν τὰ σώματα τῶν μαρτύρων, δὲ θὰ βρῆτε τὴ λέξι «ἀπέθανε». Θὰ δῆτε γραμμένο· «Ἐκοιμήθη», «ἐκοιμήθη ἐν Κυρίῳ». Κι ὅπως τὸ βρέφος κοιμᾶται στὴν κούνια καὶ ἡ μάνα δὲν κλαίει, γιατὶ ξέρει ὅτι τὸ πρωῒ θὰ ξυπνήσῃ δροσᾶτο, ἔτσι καὶ οἱ πιστοὶ δὲν ἔκλαιγαν, ὅπως ἔκλαιγαν οἱ εἰδωλολάτρες. Ἤξεραν, ὅτι οἱ κεκοιμημένοι τους μιὰ μέρα θὰ ξυπνήσουν. Γι᾿ αὐτὸ καὶ ὁ ἅγιος Κοσμᾶς ὁ Αἰτωλὸς ἔλεγε· «Τί εἶνε ὁ ὕπνος; ἕνας μικρὸς θάνατος· καὶ τί εἶνε ὁ θάνατος; ἕνας μεγάλος ὕπνος». Ἀπὸ τὸν ὕπνο αὐτόν, ποὺ διαρκεῖ ὄχι μερικὲς ὧρες ἀλλὰ μερικὰ χρόνια, θὰ μᾶς ξυπνήσῃ ἡ σάλπιγγα τοῦ ἀρχαγγέλου, ἡ σάλπιγγα τοῦ οὐρανοῦ, γιὰ νὰ κριθοῦμε κατὰ τὰ ἔργα μας.
Ἰδού λοιπὸν γιατί ἡ διδασκαλία καὶ ἡ τάξις τῆς Ἐκκλησίας μας ἔχουν τὴν ἡμέρα τοῦ θανάτου ὡς ἡμέρα ἑορτῆς· ἑορτάζουμε τοὺς ἁγίους τὴν ἡμέρα ποὺ πέθαναν. Ἀλλὰ καὶ γιὰ κάθε πιστὸ στὴ νεκρώσιμο ἀκολουθία ἡ Ἐκκλησία ψάλλει· «Μακαρία ἡ ὁδὸς ᾗ πορεύει σήμερον, ὅτι ἡτοιμάσθη σοι τόπος ἀναπαύσεως».
Ἡ πίστις αὐτὴ ἔχει ἀτονήσει δυστυχῶς σήμερα. Οἱ λεγόμενοι Χριστιανοὶ δὲν πιστεύουν ὅπως οἱ παλαιοί. Αὐτὸ δείχνουν τὰ λόγια καὶ ἡ στάσι τους ἀπέναντι στὸ μυστήριο τοῦ θανάτου. Τυπικοὶ Χριστιανοί, Χριστιανοὶ στὴν ταὐτότητα μόνο. Ἄχ, πότε νὰ χωριστῇ ἡ Ἐκκλησία ἀπὸ τὸ κράτος! Ἐγὼ δὲ θὰ προλάβω νὰ τὸ δῶ. Θὰ γίνῃ ὁπωσδήποτε αὐτό, θὰ χωριστῇ ἡ Ἐκκλησία ἀπὸ τὸ κράτος. Κι ἅμα χωριστῇ, χαρᾶς εὐαγγέλια τότε. Ἀπὸ τοὺς δέκα χιλιάδες Χριστιανοὺς δὲ θὰ μείνουν οὔτε πεντακόσοι. Ὅσοι ὅμως μείνουν, θὰ ἀξίζουν. Αὐτοὶ θὰ πιστεύουν. Οἱ ἄλλοι ἂς εἶνε ἐλεύθεροι νὰ κάνουν ὅ,τι θέλουν· ροταριανοί, μασόνοι, φράγκοι, ὅ,τι θέλουν ἂς εἶνε, δὲ μᾶς ἐνδιαφέρει. Ὅσοι μείνουν, θὰ εἶνε πραγματικῶς Χριστιανοί. Αὐτοὶ θ᾿ ἀποτελέσουν τὴν ζῶσα καὶ ἀκατάλυτη δύναμι τοῦ χριστιανισμοῦ καὶ τοῦ ἑλληνισμοῦ. Διότι θὰ εἶνε τὸ ζυμάρι. Ὅπως μιὰ χούφτα ζυμάρι ζυμώνει ὁλόκληρη σκάφη, ἔτσι θὰ εἶνε καὶ οἱ πραγματικοὶ Χριστιανοί, ὅσοι θὰ μείνουν τότε. Ἐνῷ τώρα Χριστιανὸς λέγεται καὶ ὁ ἕνας, Χριστιανὸς λέγεται καὶ ὁ ἄλλος κι ἂς μὴν πιστεύῃ τίποτα. Τὸ ῥωτᾷς γιὰ τὸ θάνατο, καὶ σοῦ λέει πὼς ὁ ἄνθρωπος ψοφάει σὰν τὸ ζῷο… Ἔτσι ἐκφράζονται, δὲν πιστεύουν πλέον στὴν αἰώνιο ζωή.
* * *
Ἀλλ᾿ ἐνῷ, ἀγαπητοί μου, ἡ Ἐκκλησία μας ἔχει ὡς κανόνα νὰ ἑορτάζουμε τοὺς ἁγίους τὴν ἡμέρα τῆς κοιμήσεως ἢ τοῦ μαρτυρίου τους, ὁ κανὼν αὐτὸς ἔχει τρεῖς ἐξαιρέσεις. Σὲ τρεῖς περιπτώσεις ἑορτάζουμε καὶ τὰ γενέθλια. Ποιά γενέθλια; Πρῶτον τοῦ Κυρίου ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ (στὶς 25 Δεκεμβρίου). Δεύτερον τοῦ Ἰωάννου τοῦ Προδρόμου (στὶς 24 Ἰουνίου). Καὶ τρίτον τὰ γενέθλια τῆς ὑπεραγίας Θεοτόκου (σήμερα 8 Σεπτεμβρίου). Γιατί τὰ ὥρισε ἔτσι ἡ Ἐκκλησία; Πρῶτον διότι οἱ γεννήσεις τοῦ Προδρόμου καὶ τῆς Παναγίας προμηνύουν τὴ γέννησι τοῦ Χριστοῦ, ποὺ ἐσήμανε ὁριστικῶς τὴ σωτηρία τοῦ γένους τῶν ἀνθρώπων. Καὶ δεύτερον διότι ὁ μὲν Κύριος εἶνε ὁ Θεὸς ὅλων, ὁ Ἰωάννης ὁ Πρόδρομος εἶνε ὁ «μείζων ἐν γεννητοῖς γυναικῶν» (Ματθ. 11,11) ποὺ ἔρχεται νὰ ἑτοιμάσῃ τὸ δρόμο γιὰ τὸ Χριστό, ἡ δὲ Παναγία μας εἶνε ἀνωτέρα ἀνθρώπων, ἀγγέλων καὶ ἀρχαγγέλων· ἂν δὲν ἐγεννᾶτο ἐκείνη, δὲν θὰ ἐγεννᾶτο ὁ Χριστός.
† ἐπίσκοπος Αὐγουστῖνος
Ἀπομαγνητοφωνημένη ὁμιλία του Μητροπολίτου Φλωρίνης π. Αυγουστίνου Καντιώτου ἡ ὁποία ἔγινε στον ἱερό ναὸ του Ἁγ. Παντελεήμονος Φλωρίνης 7-9-1974 ἡμέρα Σάββατο βράδυ)
πηγή:Εωράκαμεν
!>