Αναζήτηση θεμάτων ιστολογίου
Συναξάριον
οι δημοφιλείς αναρτήσεις της εβδομάδος
Blog Archive
- 2024 (15)
- 2023 (72)
- 2022 (249)
- 2021 (450)
- 2020 (682)
- 2019 (811)
-
2018
(820)
- Δεκεμβρίου(74)
- Νοεμβρίου(80)
- Οκτωβρίου(72)
- Σεπτεμβρίου(59)
- Αυγούστου(58)
- Ιουλίου(58)
- Ιουνίου(71)
- Μαΐου(61)
-
Απριλίου(83)
- TEΣΣΑΡΑΚΟΝΘΗΜΕΡΟ ΜΝΗΜΟΣΥΝΟ π. Δημητρίου Κατσιαμέτη
- Ομιλία του κ. Γεώργιου Ανδρουτσοπούλου στη Διακίδε...
- ΠΡΟΣΚΥΝΗΜΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΠΑΤΡΩΝ κ. ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ ΣΤΟΥ...
- Κυριακή τοῦ Παραλύτου (Ἰωάν. ε΄ 1-15) - Τό νοσοκομ...
- Κυριακή του Παραλύτου - π. Χερουβείμ Βελέτζας
- Ιερά Αγρυπνία επί τη εορτή του Αγίου Εφραίμ και τη...
- Ὄχι στὶς ἠλεκτρονικὲς ταυτότητες!
- Περί υιοθεσίας παιδιών από ομοφυλόφιλα ζευγάρια
- Ἡ Πανελλαδική Συνοποσπονδία Ἑλλήνων ΡΟΜ «ΕΛΛΑΝ ΠΑΣ...
- Ομιλία της κ. Αναστασίας Τογιοπούλου "Το παιδί ως ...
- Ἅγιος Παΐσιος Ἁγιορείτης: «Ὁ εὐκολότερος τρόπος γι...
- Η Ταπείνωση και το Μεγαλείο (πραγματικό περιστατικό)
- "Η θλίψη"
- Τούρτα νηστίσιμη, με γέμιση πραλίνας κάστανου
- Νέο «χαστούκι» από το ΣτΕ στην κυβέρνηση για τα Θρ...
- Ο Άγιος Γέροντας Παΐσιος για την Ανάσταση του Χριστού
- Και αν εγώ κουράζομαι στην προσευχή μου…
- Μην είσαι έτοιμος να λιθοβολήσεις τον άλλον
- Ομιλία από τον π. ΒΑΣΙΛΕΙΟ ΓΕΩΡΓΟΠΟΥΛΟ στο ΚΕΝΤΡΟ ...
- Ομιλία του κ. Φιλολάου Δημητρίου στην Χρ. Στέγη
- Ἡ ἑορτή τοῦ Ἁγίου Γεωργίου τοῦ Τροπαιοφόρου στήν Π...
- Μὲ λαμπρότητα ἑορτάσθη ἡ Κυριακὴ τῶν Μυροφόρων στ...
- Εξομολογούμαι όχι για να κοινωνήσω, αλλά για να συ...
- ΤΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟΝ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ ΤΩΝ ΜΥΡΟΦΟΡΩΝ ΜΕ ΤΟΝ ΣΕ...
- Άγιος Μεγαλομάρτυς Γεώργιος ο Τροπαιοφόρος
- Κυριακή τῶν Μυροφόρων Μάρκ. ιε΄ 43 – ιϚ΄ 8)
- Όταν "ΕΞΑΝΑΓΚΑΖΕΙΣ" Τον Θεό...
- Δροσερό γλυκό με άρωμα πορτοκαλιού
- Πατριάρχης Αθηναγόρας: 70 χρόνια από την εκλογή στ...
- Tρισάγιο για τον μακαριστό Μητροπολίτη Πατρών κυρό...
- Ο Καθηγούμενος της Ι.Μ. Ομπλού π. Νεκτάριος, θα ομ...
- Μία ευχάριστη εξόρμηση του 5ου Δημοτικού σχολείου ...
- Σμηναγὸς Γεώργιος Μπαλταδῶρος - Πέταξε γιὰ ἄλλους ...
- «Αφήστε με να ζήσω!»: ΗΜΕΡΙΔΑ υπέρ της ζωής και ε...
- «Ἀνάστα ὦ Θεέ! Ἀνάστα ὦ ἄνθρωπε!...»
- Κουρκουμπίνια
- Ομιλία την Κυριακή στην Χριστιανική Στέγη Πατρών
- ΟΜΙΛΙΑ για την ΙΕΡΑΠΟΣΤΟΛΗ στην ΑΦΡΙΚΗ
- Συνηθίζετε να βρίζετε τα Θεία; Ξανασκεφτείτε το…
- «ΤΑ ΜΑΡΤΥΡΙΑ ΣΟΥ ΕΠΙΣΤΩΘΗΣΑΝ ΣΦΟΔΡΑ» (ΨΑΛΜ. 93, 5)...
- Διήμερη προσκυνηματική εκδρομή στα ΑΓΙΑ ΜΕΤΕΩΡΑ
- Ἡ ἑορτή τοῦ Ἁγίου Λεωνίδου Ἐπισκόπου Ἀθηνῶν, στήν...
- Ἡ ἑορτὴ τῆς Παναγίας τῆς Βοήθειας στὸ Πανεπιστημια...
- Η ΠΑΤΡΑ ΤΙΜΗΣΕ ΤΗΝ ΜΝΗΜΗ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΕΘΝΟΪΕΡΟΜΑΡΤΥΡΟ...
- Η Ενορία του Ι.Ν. Αγίων Αντωνίου & Χαραλάμπους εις...
- «Αφήστε με να ζήσω!»
- Ἡ μνήμη τοῦ Ἁγίου Νεομάρτυρος Δημητρίου τοῦ ἐν Τρι...
- Η Λαμπροφόρος ημέρα της Αναστάσεως εις τον Ι.Ν. το...
- O EΣΠΕΡΙΝΟΣ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ ΣΤΗΝ ΠΑΤΡΑ
- Ἡ Ἀνάσταση τοῦ Κυρίου ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ στήν Πάτρ...
- Ἡ ὑποδοχή τοῦ Ἁγίου Φωτός στήν Πάτρα
- ΑΝΑΣΤΑΣΙΜΟ ΜΗΝΥΜΑ ΣΕΒΑΣΜΙΩΤΑΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΠΑΤΡΩ...
- ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ ΠΑΣΧΑ ΚΑΙ ΑΝΑΣΤΑΣΙΜΟ ΜΗΝΥΜΑ ΣΕΒΑΣΜΙΩΤΑΤΟ...
- Μεγάλο Σάββατο πρωί - Ι.Ν. Αγίου Αντωνίου εις Κρύ...
- Μεγάλη Παρασκευή εσπέρας - Ι.Ν. Αγίου Αντωνίου εις...
- Ευχαριστούμε θερμά όλους όσους προσέφεραν άνθη και...
- Η Α’ ΑΝΑΣΤΑΣΗ ΣΤΗΝ ΠΑΤΡΑ
- ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΡΙΟ
- Η ΠΕΡΙΦΟΡΑ ΤΟΥ ΕΠΙΤΑΦΙΟΥ ΣΤΗΝ ΠΑΤΡΑ
- Μεγάλη Παρασκευή πρωί - Ι.Ν. Αγίου Αντωνίου εις Κ...
- Ο Εσπερινός της Αποκαθηλώσεως στον Άγιο Νικόλαο Αλ...
- Μεγάλη Πέμπτη στον Άγιο Νικόλαο Αλυκών 2018 (Φωτογ...
- Μεγάλη Τετάρτη στον Άγιο Νικόλαο Αλυκών (φωτογραφίες)
- Ο ΕΣΠΕΡΙΝΟΣ ΤΗΣ ΑΠΟΚΑΘΗΛΩΣΕΩΣ ΣΤΗΝ ΠΑΤΡΑ
- Μεγάλη Πέμπτη εσπέρας - Ι.Ν. Αγίου Αντωνίου εις Κρ...
- TA ΑΓΙΑ ΠΑΘΗ ΣΤΗΝ ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΗ ΠΑΤΡΩΝ
- Διαδρομή Επιταφίου 2018 Ενορίας Ι. Ν. Αγίων Αντωνί...
- Μ. Πέμπτη-Ἡ Θεία Λειτουργία τοῦ Μεγάλου Βασιλείου,...
- Ἡ Ἀκολουθία τοῦ Νιπτῆρος στήν Πάτρα
- Tό Μυστήριο τοῦ ἱεροῦ Εὐχελαίου στὴν Ἱερὰ Μητρόπολ...
- Μυστικός Δείπνος: ο πιο γνωστός και σημαντικός δεί...
- Μεγάλη Τετάρτη στον Ιερό Ναό του Αγίου Αντωνίου στ...
- "Δέξαι μου τας πηγάς των δακρύων.."
- Ἡ Ἀκολουθία τοῦ Νυμφίου στήν Πάτρα
- Η ενοχή του Ιούδα
- Ἡ Ἀκολουθία τοῦ Νυμφίου τήν Μεγάλη Δευτέρα τό ἀπόγ...
- Ἐπισκέψεις Μητροπολίτου Πατρῶν κ.κ. Χρυσοστόμου στ...
- Την Μεγάλη Πέμπτη το πρωί, θα ομιλήσει στο Ναό μας...
- Μεγάλη Δευτέρα - Ιωσήφ του Παγκάλου
- Ἡ Ἀκολουθία τοῦ Νυμφίου στὴν Ἱερὰ Μητρόπολη Πατρῶν
- Ἡ Κυριακὴ τῶν Βαΐων στὴν Πάτρα. Τιμὴ στὸν Ἐθνομάρτ...
- ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΩΝ ΒΑΪΩΝ - Η ΘΡΙΑΜΒΕΥΤΙΚΗ ΕΙΣΟΔΟΣ
- ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΩΝ ΒΑΪΩΝ
- Μαρτίου(75)
- Φεβρουαρίου(53)
- Ιανουαρίου(76)
- 2017 (901)
- 2016 (1063)
- 2015 (1348)
- 2014 (1414)
- 2013 (2210)
- 2012 (1652)
- 2011 (318)
- 2010 (42)
Από το Blogger.
Κυριακή 1 Απριλίου 2018
00:19
|
Ανώνυμος
|
Print PDF
1. ΚΛΑΔΟΙ ΒΑΪΩΝ
Ὁ Κύριος
πορεύεται πρὸς τὴν Ἱερουσαλήμ, πρὸς τὸ ἑκούσιο πάθος του. Καὶ ἕξι
ἡμέρες πρὶν ἀπὸ τὸ Πάσχα φθάνει στὴ Βηθανία. Ἐκεῖ οἱ ἀδελφὲς τοῦ Λαζάρου
ἀπὸ εὐγνωμοσύνη πρὸς τὸν Κύριο γιὰ τὴν ἀνάστασι τοῦ ἀδελφοῦ τους Τοῦ
παραθέτουν δεῖπνο, ὅπου ἡ ἀδελφὴ τοῦ Λαζάρου Μαρία ἄλειψε μὲ μύρο τὰ
πόδια τοῦ Κυρίου.
Τὴν ἄλλη
ἡμέρα ὁ Κύριος εἰσέρχεται στὴν Ἁγία Πόλι. Ἡ εἴδησι τῆς παρουσίας του στὴ
Βηθανία εἶχε ἤδη κυκλοφορήσει ἀστραπιαῖα σ’ ὅλη τὴν Ἱερουσαλήμ. Ἀμέτρητα
πλήθη λαοῦ τρέχουν μὲ ἐνθουσιασμὸ νὰ Τὸν ὑποδεχθοῦν κρατῶντας στὰ χέρια
τους κλαδιὰ φοινίκων, ποὺ ἦταν σύμβολα νίκης. Ὁ τρόπος ὑποδοχῆς ἦταν
ἐντυπωσιακός, θερμὸς καὶ ἐνθουσιώδης. Τὸν ὑποδέχθηκαν ὡς τὸν Μεσσία ποὺ
ἐπὶ αἰῶνες περίμεναν οἱ πρόγονοί τους κι αὐτοί. Ἔδειχναν μὲ τοὺς κλάδους
τῶν βαΐων ὅτι δὲν τιμοῦσαν ἁπλῶς ἕναν προφήτη, ἀλλὰ ἀπέδιδαν τιμὲς στὸν
Νικητὴ καὶ Μεσσία. Σὲ ποιὰ νίκη ὅμως ἀναφέρονταν οἱ πανηγυρισμοί; Στὴν νίκη τοῦ
Κυρίου ἐπὶ τοῦ θανάτου στὴν πε-ρίπτωσι τῆς ἀναστάσεως τοῦ Λαζάρου.
Ἐξαιτίας αὐτῆς ἐντυπωσιάσθηκαν καὶ βγῆκαν μὲ ἐνθουσιασμὸ νὰ ὑποδεχθοῦν
τὸν Χριστὸ ὑμνῶντας Τον ὡς νικητὴ τοῦ θανάτου. Καὶ χωρὶς νὰ τὸ
καταλαβαίνουν ὑμνοῦσαν τὴν νίκη τοῦ Χριστοῦ ἐπὶ τοῦ θανάτου ὄχι μόνο τοῦ
Λαζάρου ἀλλὰ καὶ ὅλης τῆς ἀνθρωπότητος.
Ζητωκραύγαζαν
Ἐκεῖνον ποὺ θὰ ἐχάριζε τὴν νίκη ἐπὶ τοῦ θανάτου καὶ τοῦ διαβόλου· ἀλλὰ
καὶ τὴν νίκη τοῦ κάθε πιστοῦ. Κάτι ἀνάλογο βλέπουμε καὶ στὴν
«Ἀποκάλυψι». Ὁ ἅγιος Ἰωάννης εἶδε ἕνα ὅραμα ἀντίστοιχου θριαμβευτικοῦ
πανηγυρισμοῦ, ὄχι βέβαια στὴν ἐπίγεια Ἱερουσαλὴμ ἀλλὰ στὴν ἐπουράνια. Ἐκεῖ νέφη μαρτύρων κρατοῦν στὰ χέρια τους βαΐα ὡς ἔμβλημα τῆς νίκης τους κατὰ τῆς ἁμαρτίας καὶ τοῦ διαβόλου.
Τὰ πλήθη
τῆς Κυριακῆς τῶν Βαΐων ἦταν μιὰ ἀμυδρὰ προεικόνισι τῆς ἔνδοξης ἐκείνης
συνοδείας τῆς «Ἀποκαλύψεως» «ἐνώπιον τοῦ θρόνου καὶ ἐνώπιον τοῦ ἀρνίου»
(Ἀποκ. ζ΄ 9). Ἐδῶ τὰ πλήθη τῆς Ἱερουσαλὴμ δὲν ἦταν ἐνώπιον τοῦ θρόνου,
ἦταν ὅμως ἐνώπιον τοῦ Ἀρνίου, τὸ Ὁποῖο πορευόταν γιὰ νὰ θυσιασθῇ καὶ νὰ
γίνῃ ἡ ἀπαρχὴ ὅλων τῶν πιστῶν ποὺ θὰ νικήσουν τὴν ἁμαρτία καὶ θὰ
πανηγυρίζουν ἐνδόξως στὴν ἄνω Ἱερουσαλήμ. Μιὰ τέτοια δόξα περιμένει τὸν
κάθε νικητή, περιμένει κι ἐμᾶς.
2. ΟΙ ΕΠΕΥΦΗΜΙΕΣ
Οἱ
ἐπευφημίες τοῦ πλήθους «εὐλογημένος ὁ ἐρχόμενος ἐν ὀνόματι Κυρίου» ἦταν
τμῆμα τοῦ 117ου μεσσιακοῦ Ψαλμοῦ (στίχ. 26). Κάθε Ἰσραηλίτης ἐγνώριζε
ἀπ’ ἔξω τοὺς στίχους τοῦ Ψαλμοῦ αὐτοῦ, διότι τοὺς ἔψαλλαν κατὰ τὶς
λιτανεῖες τῶν μεγάλων ἑορτῶν. Ἦταν μιὰ ἐπίκλησις τῶν Ἰουδαίων πρὸς τὸν
Θεὸ γιὰ τὴν ἔλευσι τοῦ Μεσσία. Ὁ συγκεκριμένος στίχος φανερώνει ὅτι ὁ
Μεσσίας θὰ ἦτο ἀπεσταλμένος τοῦ Θεοῦ. Καὶ μάλιστα οἱ Ἰσραηλῖτες
προσέθεσαν τὴν φράσι «ὁ βασιλεὺς τοῦ Ἰσραήλ», δείχνοντας ὅτι περίμεναν
τὸν Μεσσία ὡς ἐπίγειο ἔν-δοξο καὶ νικητὴ βασιλέα. Νόμιζαν ὅτι Αὐτὸς θὰ
ἐγκαθίδρυε μιὰ ἐπίγεια βασιλεία καὶ θὰ τοὺς ἀπελευθέρωνε ἀπὸ τὴν δουλεία
τῶν Ρωμαίων. Καὶ στὸ πρόσωπο τοῦ Κυρίου χαιρετοῦσαν καὶ ἐπευφημοῦσαν
τὸν ἀπὸ τὸν Θεὸ ἀποσταλέντα Μεσσία· Αὐτὸν ποὺ θὰ εἶχε ἀδιαμφισβήτητη
βασιλικὴ ἰδιότητα καὶ κυριαρχία.
Ὅμως ὁ Κύριος θὰ διακηρύξῃ ὅτι ἡ βασιλεία του εἶναι διαφορετικὴ ἀπὸ αὐτὴν ποὺ
περίμεναν τὰ πλήθη. Ὁ Χριστὸς γνωρίζει ὅτι εἶναι ὁ βασιλεὺς τῆς Σιών,
τοῦ ὄρους δηλαδὴ τῆς Ἱερουσαλήμ, τὸ ὁποῖο ὅλοι θεωροῦσαν ὡς πρωτεύουσα
τοῦ Μεσσία. Ὅμως πορεύεται πρὸς τὴν ἐπίγεια Σιὼν γιὰ νὰ δείξῃ ὅτι εἶναι ὁ
βασιλεὺς ὄχι μόνο τῆς ἐπίγειας ἀλλὰ καὶ τῆς ἐπουράνιας Σιών. Ὁ βασιλεὺς
τοῦ Οὐρανοῦ εἰσέρχεται στὴν ἐπίγεια Ἱερουσαλὴμ τὴν Κυριακὴ τῶν Βαΐων,
γιὰ νὰ ἀποχωρήσῃ ἀπὸ αὐτὴν τὴν ἡμέρα τῆς Ἀναλήψεώς του καὶ νὰ εἰσέλθῃ
πλέον στὴν ἄνω Ἱερουσαλήμ, στὴ Βασιλεία τῶν οὐρανῶν. Ἐκείνη εἶναι ἡ
πραγματικὴ θριαμβευτική του εἴσοδος, ἡ εἴσοδός του στοὺς Οὐρανούς, ὅπου
Τὸν ὑποδέχονται ἀμέτρητες στρατιὲς τῶν Ἀγγέλων
ὡς τὸν μόνο πραγματικὸ Βα-σιλέα, τὸν «βασιλέα τῶν βασιλευόντων καὶ
κύριον τῶν κυριευόντων» (Α΄ Τιμ. Ϛ΄ 15). Σὲ μία βασιλεία πνευματική,
αἰώνια. Ὁ Κύριος λοιπὸν κατὰ τὴν εἴσοδό του στὴν Σιὼν πίσω ἀπὸ τὴν
πτωχεία του καὶ τὴν ταπείνωσί του ἀποκαλύπτει σὲ ὅλους μας ὅτι δὲν εἶναι
μόνον Αὐτὸς ποὺ ἐπιβαίνει «ἐπὶ πῶλον ὄνου» ἀλλὰ καὶ «ὁ ἐπιβαίνων ἐπὶ
τὸν οὐρανόν… ὁ μεγαλοπρεπὴς τοῦ στερεώματος» (Δευτ. λγ΄ 26). Ἐκεῖ καλεῖ
καὶ ὅλους μας, γιὰ νὰ μᾶς κάνῃ συμ-βασιλεῖς του. Μᾶς περιμένει.
πηγή:osotir.org
!>