Αναζήτηση θεμάτων ιστολογίου
Συναξάριον
οι δημοφιλείς αναρτήσεις της εβδομάδος
Blog Archive
- 2024 (14)
- 2023 (72)
- 2022 (249)
- 2021 (450)
- 2020 (682)
- 2019 (811)
- 2018 (820)
- 2017 (901)
-
2016
(1063)
-
Δεκεμβρίου(89)
- Τά Κάλαντα τῆς Πρωτοχρονιᾶς στόν Σεβασμιώτατο Μητρ...
- Εὐχές Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Πατρῶν κ.κ. Χρυσο...
- Εὐχαριστίες τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Πατρῶν στήν Ἐπα...
- Εὐχαριστίες τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Πατρῶν στὴν Κυνη...
- Χριστουγεννιάτικη κατασκευή από την ομάδα του Αγίο...
- Η Θεία λειτουργία της κατά σάρκα Γεννήσεως τού Κυρ...
- Ο ΑΡΧΟΝΤΑΣ ΤΗΣ ΕΙΡΗΝΗΣ
- Εύκολη συνταγή για πεντανόστιμη βασιλόπιτα κέικ!
- Χριστουγεννιάτικος Κορμός
- Ἑσπερινὸς Πρωτοχρονιᾶς καὶ κοπῆ τῆς Βασιλόπιτας τῆ...
- Γράμμα στὸν πιὸ ταπεινωμένο ἅγιό του σύγχρονου κόσμου
- ΠΡΟΣ κ.ΔΙΟΙΚΗΤΗ ΠΠΝΠ, ΑΠΟ ΠΑΙΔΙΑΤΡΟ ΚΑΡΑΒΑΣΙΛΗ ΔΙΑ...
- Δεύτερη ἡμέρα τῶν Χριστουγέννων στὴν Ἱερὰ Μητρόπολ...
- Τὸ τραπέζι τῆς Ἀγάπης τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Πατρῶν
- Στιγμιότυπα από τη Χριστουγεννιάτικη Θεία Λειτουργ...
- Ἡ προσδοκία τῶν ἐθνῶν
- Χριστούγεννα στὴν Ἱερὰ Μητρόπολη Πατρῶν
- ΕΙΣ ΤΗΝ ΠΡΟΣΚΥΝΗΣΙΝ ΤΩΝ ΜΑΓΩΝ 26 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ. ΤΑ ΠΡ...
- ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ ΤΩΝ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ ΤΟΥ ΣΕΒΑΣΜΙΩΤΑΤΟΥ ΜΗΤΡ...
- ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΡΙΟ
- «Γένους βροτείου την ανάπλασιν πάλαι…..»
- Το μήνυμα της φάτνης
- Ὁ Ἑσπερινὸς τῶν Χριστουγέννων στὴν Ἱερὰ Μητρόπολη...
- Τά Κάλαντα τῶν Χριστουγέννων στόν Σεβασμιώτατο Μητ...
- ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΟ ΜΗΝΥΜΑ ΣΕΒ. ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΠΑΤΡΩΝ ...
- Ὁ Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Πατρῶν κ.κ. Χρυσόστομ...
- Ανακοινώσεις Ι.Ν. Αγίων Αντωνίου & Χαραλάμπους εις...
- Καλά Χριστούγεννα !!!
- ΒΥΖΑΝΤΙΝΑ ΚΑΛΑΝΤΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ
- Το Ευαγγελικό Ανάγνωσμα των Χριστουγέννων (Ματθ. β...
- Οἱ μαθητές τῶν Σχολείων τῆς Πάτρας μᾶς διδάσκουν ἀ...
- Μιά θαυμάσια Χριστουγεννιάτικη ἐκδήλωση τοῦ 29ΟΥ ...
- Ἡ Ἀκολουθία τῶν Μεγάλων Ὡρῶν τῶν Χριστουγέννων στὴ...
- Χριστουγεννιάτικη ἑορτή στό Ἐκκλησιαστικό Λύκειο Π...
- Ψάχνοντας το αρχείο της Ενορίας μας: Χριστούγεννα ...
- Ι.Μ. ΠΑΤΡΩΝ - ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
- ΤΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟΝ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ ΠΡΟ ΤΗΣ ΧΡΙΣΤΟΥ ΓΕΝΝΗΣΕ...
- Αύριο το απόγευμα θα τελεστεί το Μυστήριον του Ιερ...
- Στήθηκε και φέτος η Φάτνη στον Ι.Ν. Αγίων Αντωνίου...
- Χριστουγεννιάτικη ἐκδήλωση στὸν Ἱερὸ Ναὸ τοῦ Ἁγίου...
- Η υμνολογία της Εκκλησίας μάς βεβαιώνει αδιάψευστα...
- Χριστουγεννιάτικη ἐκδήλωση τῶν κατηχητικῶν ὁμάδων ...
- «Τοῦ δέ Ἰησοῦ Χριστοῦ ἡ γέννησις οὕτως ἧν…» (Ματθ...
- Τα ενθύμια - φυλακτά από τα Εγκαίνια του Ναού μας ...
- Το Μυστήριον του Ιερού Ευχελαίου θα τελεσθεί αυτή ...
- Ἡ ἑορτή τοῦ Ἁγίου Διονυσίου στήν Ἱερά Μητρόπολη Πα...
- Ὁ Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Πατρῶν κ.κ. Χρυσόστομ...
- ΠΡΟΓΓΡΑΜΜΑ ΙΕΡΩΝ ΑΚΟΛΟΥΘΙΩΝ ΕΝ ΟΨΕΙ ΤΗΣ ΜΕΓΑΛΗΣ ΕΟ...
- Το Ευαγγελικό Ανάγνωσμα της Κυριακής προ της Χριστ...
- ΟΜΙΛΙΑ για τις Γ΄ και Δ΄ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΕΣ ΣΥΝΟΔΟΥΣ
- Εκδηλώσεις στην Χριστιανική Στέγη Πατρών
- Εξαήμερη προσκυνηματική εκδρομή στους Αγίους Τόπου...
- Τα Εγκαίνια του Ναού μας με το φακό της κ. Στεφανί...
- Ἡ Ἑορτή τοῦ Ἁγίου Ἐλευθερίου στήν Πάτρα
- Τα Εγκαίνια του Ναού μας (video)
- ΤΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟΝ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ ΙΔ' ΛΟΥΚΑ μέ τόν Σεβασμ...
- Τα Εγκαίνια του Ναού μας έτσι όπως τα κατέγραψε ο ...
- Εθελοντική αιμοδοσία πραγματοποιήθηκε την Κυριακή ...
- Λαμπρὰ Ἐγκαίνια τοῦ Ἱεροῦ Ναοῦ τοῦ Ἁγίου Ἀντωνίου ...
- Πρόσκληση - Πρόγραμμα Εγκαινίων Νέου Ιερού Ναού Αγ...
- Ψάχνοντας το αρχείο της Ενορίας μας: Παραμονή του ...
- ΤΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟΝ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ Ι΄ ΛΟΥΚΑ μέ τόν Σεβασμι...
- ΛΥΧΝΟΣ TV- ΠΡΩΤΟΚΛΗΤΕΙΑ 2016- ΕΓΚΑΙΝΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥ ...
- Εθελοντική Αιμοδοσία
- Η Λαμπρά εορτή του Αγίου Νικολάου στις Αλυκές Κάτω...
- Χριστουγεννιάτικο παζάρι για ενίσχυση των έργων απ...
- ΕΚΘΕΣΗ ΨΥΧΑΡΓΩ
- ΠΡΩΤΟΚΛΗΤΕΙΑ 2016-ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΝΕΟΛΑΙΑΣ Ι.Μ. ΠΑΤΡΩΝ “Ν...
- ΕΙΜΑΙ, ΕΠΕΙΔΗ ΕΙΜΑΣΤΕ
- ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΣΕ ΟΜΙΛΙΑ
- Πού θα πάει; Θα νικήσει η απλότητα της Αλήθειας!
- ΝΕΑ ΕΚΔΟΣΗ:"Η Εκκλησία της Ρώμης και ο επίσκοπός τ...
- Λαμπρὰ ἡ ἑορτὴ τοῦ Ἁγίου Νικολάου τοῦ Θαυματουργοῦ...
- ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΠΑΤΡΩΝ - Ἀνακοίνωσις
- Η ΠΑΙΔΕΙΑ ΣΤΟ ΣΤΟΧΑΣΤΡΟ
- Ο ΑΓΙΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ
- «Τῇ ταπεινώσει τὰ ὑψηλά, τῇ πτωχείᾳ τὰ πλούσια»
- Ὁ Ἑσπερινὸς τῆς ἑορτῆς τῆς Ἁγίου Νικολάου τοῦ Θαυμ...
- Ἡ ἑορτὴ τῆς Ἁγίας Βαρβάρας στὴν Πάτρα
- ΠΟΛΥΑΡΧΙΕΡΑΤΙΚΗ ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΕΟΡΤΗΣ ΑΓΙΟΥ ΑΝΔΡΕ...
- Κυριακή Ι΄ Λουκά - ΤΟ ΦΟΒΕΡΟ ΠΑΘΟΣ ΤΟΥ ΦΘΟΝΟΥ
- Ὁ Ἑσπερινὸς τῆς ἑορτῆς τῆς Ἁγίας Βαρβάρας στὴν Πάτρα
- Στὴ Ρωσία μεταφέρθηκε Ἀντίγραφο τῆς Ἱερᾶς Εἰκόνος ...
- ΔΙΑΛΕΞΗ για τη ΣΥΝΟΔΟ της ΚΡΗΤΗΣ
- Η Ιερά Αγρυπνία για τον Άγιο Πορφύριο τον Καυσοκαλ...
- Σας προσκαλούμε στα Εγκαίνια του Ναού της Ενορίας ...
- Κυκλοφόρησε το νέο μας ημερολόγιο τοίχου για το έτ...
- Την Κυριακή 11 Δεκεμβρίου 2016, η Ενορία μας διοργ...
- Μέ λαμπρότητα ἡ Ἑορτή τοῦ Ἁγίου Ἀποστόλου Ἀνδρέου ...
- Νοεμβρίου(65)
- Οκτωβρίου(85)
- Σεπτεμβρίου(109)
- Αυγούστου(60)
- Ιουλίου(67)
- Ιουνίου(82)
- Μαΐου(107)
- Απριλίου(106)
- Μαρτίου(95)
- Φεβρουαρίου(83)
- Ιανουαρίου(115)
-
Δεκεμβρίου(89)
- 2015 (1348)
- 2014 (1414)
- 2013 (2210)
- 2012 (1652)
- 2011 (318)
- 2010 (42)
Από το Blogger.
Τετάρτη 7 Δεκεμβρίου 2016
12:56
|
Ανώνυμος
|
Print PDF
π. Δημητρίου Μπόκου
Στὴν καρδιὰ τῆς Ἀφρικῆς ἕνας εὐρωπαῖος ἀνθρωπολόγος διεξάγει ἔρευνες καὶ ἐπισκέπτεται μία φυλή. Τὸ βιοτικό της ἐπίπεδο εἶναι χαμηλό. Οἱ ἄνθρωποι ἀγωνίζονται ἁπλῶς γιὰ ἐπιβίωση. Ὁ ἀνθρωπολόγος συγκεντρώνει μιὰ ὁμάδα παιδιῶν καὶ ὀργανώνει ἕνα πρόχειρο ἀγώνισμα. Ἕναν μικρὸ ἀγώνα δρόμου. Ἔχει βάλει στὴ ρίζα ἑνὸς δέντρου ἕνα μεγάλο πανέρι γεμάτο ὥριμα φροῦτα, ὁρίζει τὴν ἀπόσταση καὶ λέει στὰ παιδιὰ νὰ τρέξουν. Ὁ πρῶτος θὰ πάρει γιὰ βραβεῖο τὸ πανέρι μὲ τὰ φροῦτα.
Μὰ τότε ἔγινε κάτι ποὺ δὲν τὸ περίμενε. Μὲ τὸ σύνθημα ἐκκίνησης τὰ παιδιὰ ἕνωσαν τὰ χέρια τους καὶ ἔτρεξαν ὅλα μαζὶ μέχρι τὸ τέλος τῆς διαδρομῆς. Ἔτσι, ἀφοῦ κέρδισαν ὅλα, κάθισαν καὶ ἀπόλαυσαν τὸ ἔπαθλο ὅλα μαζί. Ὁ ἀνθρωπολόγος τὰ ρώτησε γιατί ἐνήργησαν ἔτσι, ἀφοῦ μποροῦσε νὰ κερδίσει ἕνας καὶ νὰ ἔχει ὅλο τὸ καλάθι δικό του. Καὶ τὰ παιδιὰ τότε ἀπάντησαν στὴ γλώσσα τους: “Ubuntu”, κάτι ποὺ μπορεῖ νὰ ἐξηγηθεῖ κάπως ἔτσι: «Ἐγὼ εἶμαι, ἐπειδὴ ἐμεῖς εἴμαστε».
Μὲ ἄλλα λόγια τοῦ εἶπαν: Πῶς γίνεται νὰ εἶναι ἕνας ἀπὸ μᾶς εὐτυχισμένος, ὅταν ὅλοι οἱ ὑπόλοιποι εἶναι στενοχωρημένοι; Μπορεῖ νὰ τρώει κάποιος μὲ ἀπόλαυση καὶ νὰ χορταίνει, ὅταν οἱ ἄλλοι τὸν κοιτάζουν πεινασμένοι;
Ἡ κουλτούρα μιᾶς ὑποανάπτυκτης ἀφρικανικῆς φυλῆς μήπως θυμίζει μιὰ θαυμάσια φιλοσοφία ἀπὸ τὴ δική μας ελληνικὴ και χριστιανικὴ παράδοση;
Οἱ ἀρχαῖοι μας πρόγονοι, μὲ πρωταγωνιστὲς τὸν Σωκράτη, τὸν Πλάτωνα, τὸν Σοφοκλῆ, τὸν Ἀριστοτέλη, τὸν Θουκυδίδη κ. ἄ., εἶχαν δώσει ἰδιαίτερη βαρύτητα στὴν προκοπὴ καὶ εὐδαιμονία τοῦ συνόλου, τῆς κοινωνίας, τῆς πατρίδας. Μιὰ πόλη ὠφελεῖ τὰ ἄτομα περισσότερο, ὅταν ἀκμάζει στὸ σύνολό της, παρὰ ὅταν εὐτυχεῖ ὁ καθένας ἀτομικά, ἐνῶ ἡ πόλη δυστυχεῖ. Ἡ συλλογικὴ εὐδαιμονία διαχέεται καὶ στὰ ἐπιμέρους ἄτομα. Σὲ μιὰ πόλη ποὺ εὐημερεῖ, ἕνας φτωχὸς ἔχει πολὺ περισσότερες δυνατότητες νὰ ἀντιμετωπίσει ἱκανοποιητικὰ τὴ δυσπραγία του. Ἂν ὅμως εὐημεροῦν μερικοὶ μόνο πολίτες, ἐνῶ ἡ πόλη βυθίζεται σὲ παρακμὴ καὶ δυστυχία, ἀργὰ ἢ γρήγορα θὰ συμπαρασυρθοῦν ὅλοι στὴν καταστροφή.
Καὶ ὅπως πολὺ ὄμορφα τὸ λέει ὁ Μακρυγιάννης, ἂν ἡ πατρίδα μου εἶναι καλά, δέχομαι νὰ μοῦ βγάλει κάποιος καὶ τὰ δυό μου μάτια, γιατὶ τότε ἡ πατρίδα μου μπορεῖ καὶ «μὲ θρέφει. Ἂν ἡ πατρίδα μου εἶναι ἀχαμνά, δέκα μάτια νά ’χω, στραβὸς θὰ νὰ εἶμαι». Πῶς νὰ εὐτυχήσει ὁ ἕνας, ὅταν οἱ πολλοὶ δυστυχοῦν;
Σήμερα ὅμως ἔχουμε σταματήσει νὰ κατανοοῦμε τὸ αὐτονόητο. Ἀναπτύσσοντας ὅλο καὶ περισσότερο τὰ ἀτομιστικά μας ἔνστικτα, καταργοῦμε σιγὰ-σιγὰ κάθε εὐαισθησία γιὰ τὸν συνάνθρωπο. Δὲν σκεπτόμαστε πῶς θὰ ἦταν, ἂν μᾶς ἔλειπε ἐντελῶς ὁ συνάνθρωπος. Ἂν βρισκόμασταν στὴν ἀπόλυτη μόνωση. Τότε θὰ βλέπαμε ὅτι ἡ ζωή μας, χωρὶς τὴ συντροφιὰ τοῦ συνανθρώπου, θὰ ἦταν μιὰ κόλαση. Ὁ ἀπόλυτος ἐγκλεισμὸς στὸν ἑαυτό μας θὰ ἐπιφέρει καὶ τὴ δική μας κατάργηση. Γιατὶ ὁ ἄνθρωπος ποὺ δὲν βλέπει πρὸς τὸ πρόσωπο τοῦ ἄλλου, παύει νὰ εἶναι ἄνθρωπος. Ἔχει χάσει ἕνα μέρος ἀπὸ τὰ γνωρίσματα τοῦ ἀνθρώπου. Ὅσο παραμένει ἄτομο, μόνος, ἀποκλεισμένος ἀπὸ τὴν κοινωνία τοῦ ἄλλου, εἶναι πάντα κάτι λιγότερο ἀπὸ ἄνθρωπος. Μόνο σὲ σχέση μὲ τὸν συνάνθρωπο πραγματοποιεῖται ἡ πρόοδός του, ἡ ἀνέλιξή του στὴ βαθμίδα τοῦ ἀνθρώπου, τοῦ ἀληθινοῦ ἀνθρώπου ποὺ ἀπὸ ἄτομο γίνεται πρόσωπο, δηλαδὴ ὂν ποὺ σχετίζεται, κοινωνεῖ ἐν ἀγάπῃ μὲ τὸν ἀδελφό του.
Ἡ ἀγαπητικὴ αὐτὴ κοινωνία εἶναι τὸ ὅραμα ποὺ κατάφερε νὰ ἀγγίξει προσωρινὰ ἡ Ἐκκλησία στὰ πρῶτα της βήματα. Οἱ πρῶτοι πιστοὶ εἶχαν μία καρδιὰ καὶ μία ψυχή. Δὲν ὑπῆρχε κανένας ποὺ νὰ λέει, ὅτι κάτι ἀπὸ τὰ ὑπάρχοντά του ἦταν δικό του, γιατὶ ὅλα τὰ εἶχαν κοινά. Εἶχαν μεγάλη χάρη τοῦ Θεοῦ ἐπάνω τους καὶ συνδέονταν μὲ βαθειὰ ἀγάπη. Δὲν ὑπῆρχε ἀνάμεσά τους κανένας φτωχός. Γιατὶ ὅσοι εἶχαν χωράφια ἢ σπίτια, τὰ πωλοῦσαν καὶ ἀκουμποῦσαν τὸ ἀντίτιμο στὰ πόδια τῶν ἀποστόλων. Τὰ χρήματα αὐτὰ ἐν συνεχείᾳ διαμοιράζονταν στὸν καθένα, ἀνάλογα μὲ τὴν ἀνάγκη ποὺ εἶχε (Πράξ. 4, 32-35).
Μὰ γρήγορα ἐμφιλοχώρησε ἀνάμεσά τους ἡ ἀνθρώπινη ἀδυναμία. Ἤδη ὁ ἀπόστολος Παῦλος κατηγορεῖ τοὺς Κορινθίους, ὅτι δὲν τρώγουν στὰ κοινὰ δεῖπνα τῆς ἀγάπης μὲ τὸ πνεῦμα ποὺ συνέστησε ὁ Χριστός. Ὁ καθένας φέρνει καὶ τρώει τὸ δικό του φαγητό, χωρὶς νὰ περιμένει τοὺς ἄλλους, μὲ ἀποτέλεσμα ἄλλος νὰ πεινάει καὶ ἄλλος νὰ μεθύει. Ἔτσι ὅμως περιφρονεῖται ἡ Ἐκκλησία τοῦ Θεοῦ καὶ καταντροπιάζονται ἐκεῖνοι ποὺ δὲν ἔχουν (Α΄ Κορ. 11, 20-22).
Ὁ ἄνθρωπος ἐν ἀγάπῃ ἔχει ἄμεση ἀναφορὰ στὸ πρόσωπο τοῦ Χριστοῦ. Ὁ Χριστὸς σαρκώνεται γι’ αὐτὸν ἀκριβῶς τὸν λόγο. Γιὰ νὰ εἶναι πρότυπο, ὑπογραμμός, ὁ πρῶτος ἀληθινὸς ἄνθρωπος. «Ὁ Λόγος σὰρξ ἐγένετο καὶ ἐσκήνωσεν ἐν ἡμῖν» (Ἰω. 1, 14), κινούμενος ἀποκλειστικὰ ἀπὸ ἀγάπη. Ὁ ἄνθρωπος ποὺ εἶναι σὲ κοινωνία ἀγάπης, οἰκειοποιεῖται, μορφώνει μέσα του, αὐτὸ ἀκριβῶς τὸ πρόσωπο τοῦ Χριστοῦ.
Ἡ φροντίδα τῶν ἄλλων καὶ ὄχι τοῦ ἑαυτοῦ μας θὰ εἶναι πάντα τὸ μεγάλο ζητούμενο γιὰ τοὺς Χριστιανούς. Ἐκεῖ δίνει ὁ καθένας τὶς ἐξετάσεις του. Καὶ ἡ ἀξία τοῦ καθενός μας στὰ μάτια τοῦ Θεοῦ ἐξαρτᾶται πάντα ἀπὸ τὴν ἀξία ποὺ δίνουμε ἐμεῖς στοὺς ἄλλους. Ἐγὼ θὰ εἶμαι κάτι γιὰ τὸν Θεό, ὅταν, στὸ μέτρο ποὺ μοῦ ἀναλογεῖ, φροντίζω νὰ εἴμαστε καλὰ ὅλοι οἱ ἄνθρωποι. Καὶ ἂν οἱ πολλοί δὲν ἔχουν νὰ ζήσουν ἀνθρώπινα, δὲν θὰ μπορέσει νὰ ζήσει οὔτε ὁ ἕνας, ὅπως πολὺ σωστὰ μᾶς διδάσκουν οἱ σοφοὶ πρόγονοί μας καὶ μᾶς θυμίζουν τὰ ἀφρικανόπουλα. Ἕνας γιὰ ὅλους λοιπὸν καὶ ὅλοι γιὰ ἕναν.
Ἂς δείξουμε ὅτι μποροῦμε κι ἐμεῖς νὰ τὸ ἀντιληφθοῦμε αὐτὸ καὶ νὰ τὸ πράξουμε.
Σαρανταήμερο 2015
Ἀ ν τ ι ύ λ η
Ἱ. Ναὸς Ἁγ. Βασιλείου, 481 00 Πρέβεζα
Τηλ. 26820-25861/23075/6980 898 504
e-mail: antiyli.gr@gmail.com
!>