Αναζήτηση θεμάτων ιστολογίου
Συναξάριον
οι δημοφιλείς αναρτήσεις της εβδομάδος
Blog Archive
- 2024 (14)
- 2023 (72)
- 2022 (249)
- 2021 (450)
- 2020 (682)
- 2019 (811)
- 2018 (820)
- 2017 (901)
-
2016
(1063)
- Δεκεμβρίου(89)
- Νοεμβρίου(65)
- Οκτωβρίου(85)
- Σεπτεμβρίου(109)
- Αυγούστου(60)
-
Ιουλίου(67)
- Εγκύκλιος του Σεβ. Μητροπολίτου Πατρών κ.κ. Χρυσοσ...
- Κυριακή ΣΤ' Ματθαίου: "Θάρσει τέκνον"
- Ο ΕΟΡΤΑΣΜΟΣ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΠΑΝΤΕΛΕΗΜΟΝΟΣ ΣΤΟ ΠΡΟΑΣΤΕΙΟ ...
- Ο Άγιος Παντελεήμων ο Μεγαλομάρτυς και Ιαματικός (...
- Ο ΕΟΡΤΑΣΜΟΣ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΟΣΙΟΠΑΡΘΕΝΟΜΑΡΤΥΡΟΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥ...
- ΤΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟΝ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ Ε' ΜΑΤΘΑΙΟΥ μέ τόν Σεβα...
- Μητροπολίτης Πατρῶν: «Κρατῆστε γερά τήν πίστη μας,...
- Μητροπολίτης Πατρῶν Χρυσόστομος πρός τούς Κρατοῦντ...
- Ὁ Σεβασμιωτάτος Μητροπολίτης Πατρῶν κ.κ. Χρυσόστομ...
- Ὁ Μητροπολίτης Πατρῶν κ.κ. Χρυσόστομος στήν Ἀρραβω...
- Ὁ Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Μαντινείας καί Κυνουρ...
- Παρακλητικὸς Κανὼν και Βίος της Αγίας Παρασκευής (...
- Κυριακή Ε΄ Ματθαίου - Ματθ. η΄ 28 - θ΄ 1
- Με ό,τι θα φύγει ο άνθρωπος από δω, μ΄αυτό και θα ...
- Ευτυχισμένος ο άνθρωπος που τεμαχίζεται!
- Πως ισορροπούμε;
- Ασπασμός Αγίου Παϊσίου και Πατριάρχου Βαρθολομαίου...
- Ἡ Ἑορτή τοῦ Προφήτου Ἠλία στήν Ἱερά Μητρόπολη Πατρῶν
- Ζητεῖται Ἠλίας
- Ο Άγιος Παΐσιος εξηγεί την Κόλαση και τον Παράδεισο
- Ποιὰ εἶναι ἡ λέξη πού καίει;
- «Τώρα ἀναπαύεται στό χῶμα τοῦ χωριοῦ του...»
- Ο Όσιος Παΐσιος για την χήρα που φιλοξένησε τον Πρ...
- Ανελήφθη ο προφήτης Ηλίας στον ουρανό;
- Ἡ Σύνοδος
- Οἶστρος σοδομισμοῦ
- Μέ λαμπρότητα ἑορτάσθη ἡ Ἱερά Μνήμη τῆς Ἁγίας ἐνδό...
- ΤΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟΝ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ Δ' ΜΑΤΘΑΙΟΥ μέ τόν Σεβα...
- Κυριακή τῶν Ἁγίων Πατέρων τῆς Δ΄ Οἰκουμενικῆς Συνό...
- Ο ΘΕΟΦΙΛΕΣΤΑΤΟΣ ΣΤΗΝ ΝΑΞΟ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΟΡΤΑΣΜΟ ΤΟΥ ΟΣΙ...
- Ὁ Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Πατρῶν κ.κ. Χρυσόστομ...
- Τι είπε και τι δεν είπε ο Άγιος Παΐσιος για τα εθν...
- Άγιος Κήρυκος και η Μητέρα αυτού Ιουλίττα, 15 Ιουλίου
- Η κριτική του έφηβου βουλευτή στον Φίλη για τα Αρχ...
- Γιὰ τὴν Ἁγια-Σοφιὰ
- Πιστοί στο ραντεβού τους χιλιάδες προσκυνητές από ...
- Ο ΘΕΟΦΙΛΕΣΤΑΤΟΣ ΣΤΟ ΠΑΤΗΜΑ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ
- Ο Όσιος Παΐσιος ο Αγιορείτης (Σύντομος Βίος)
- «Ποιός θά μᾶς σεβαστῇ, ἐάν ἐμεῖς δέν σεβόμαστε τήν...
- Ι.Ν. ΑΓΙΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΥ ΠΑΤΡΩΝ - ΠΑΝΗΓΥΡΙΣ ΟΣΙΟΥ ΠΑΪΣΙ...
- Ιερά Αγρυπνία επί τη Μνήμη του Αγίου Παϊσίου του Α...
- Κυριακή Γ΄ Ματθαίου (Ματθ. ς΄ 22-33) - ΜΗΝ ΑΓΩΝΙΑΤΕ!
- «Σταυρώθηκε καὶ γιὰ μᾶς»
- Τὸ καλύτερο μνημόσυνο
- ΕΟΡΤΗ ΑΓΙΟΥ ΠΡΟΚΟΠΙΟΥ ΣΤΑ ΚΑΜΠΙΤΣΑΤΑ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ
- Φωτογραφικό Υλικό από την επίσκεψη του Σεβ. Μητροπ...
- Στήν παλαιά καί ἐρειπωμένη Μονή τοῦ Ταξιάρχη τῆς Τ...
- Αγία Μεγαλομάρτυς Κυριακή
- Σάντουιτς παγωτό απίθανο και γευστικό!
- Ἐπίσκεψη στίς Κατασκηνώσεις τοῦ π. Γερβασίου τῶν Σ...
- Πώς η δοκιμασία γίνεται χαρά;
- Εκκλησία και μετανάστες
- Ιερά Αγρυπνία επί τη Μνήμη του Οσίου και Θεοφόρου ...
- TO ΕΥΑΓΓΕΛΙΟΝ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ Β' ΜΑΤΘΑΙΟΥ μέ τόν Σεβα...
- TO ΕΥΑΓΓΕΛΙΟΝ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ Β' ΜΑΤΘΑΙΟΥ μέ τόν Σεβα...
- Με λαμπρότητα εορτάστηκε η Σύναξη της Υπεραγίας Θε...
- «Περιμένοντας τὸν γιατρό, πρόλαβε ὁ Ἰατρός...»
- Ἡ νέα σκλαβιὰ τῆς Ἑλλάδος
- Η Ορθόδοξη Εκκλησία και η αλαζονεία της αποκλειστι...
- Ολοκληρώθηκαν οι εργασίες κατασκευής μαρμάρινου δα...
- Ἡ Ἑορτή τῶν Ἁγίων Ἀναργύρων στήν Ἱερά Μητρόπολη Πα...
- Tό νέο Διοικητικό Συμβούλιο τοῦ Ἀσύλου Ἀνιάτου Πατ...
- Συνάντηση τοῦ Δεσπότη μέ τούς Σπουδαστές του μετά ...
- Ἡ ἑορτή τῶν Ἁγίων Ἀποστόλων στήν Ἱερά Μητρόπολη Πα...
- 52α ἐπέτειος ἀπό τῆς Κοιμήσεως τοῦ π. Γερβασίου Πα...
- ΤΗΝ ΝΕΟΤΗΤΑ ΠΑΙΔΑΓΩΓΗΣΟΝ
- Όταν αγαπάς το Θεό…
- Ιουνίου(82)
- Μαΐου(107)
- Απριλίου(106)
- Μαρτίου(95)
- Φεβρουαρίου(83)
- Ιανουαρίου(115)
- 2015 (1348)
- 2014 (1414)
- 2013 (2210)
- 2012 (1652)
- 2011 (318)
- 2010 (42)
Από το Blogger.
Κυριακή 31 Ιουλίου 2016
00:01
|
Ανώνυμος
|
Print PDF
Γράφει ὁ Ἱεροκῆρυξ
Ἀρχιμ. Νικάνωρ Καραγιάννης
Τὴν σημερινὴ εὐαγγελικὴ περικοπὴ τὴν ξαναδιαβάσαμε τὴν δεύτερη Κυριακὴ τῶν Νηστειῶν μὲ περισσότερες χαρακτηριστικὲς λεπτομέρειες, ἔτσι ὅπως τὴν διασώζει ὁ εὐαγγελιστὴς Μάρκος. Σ’ αὐτὸ τὸ περιστατικὸ ἡ σύνδεση τῆς ἁμαρτίας μὲ τὴν ἀρρώστια καὶ τῆς θεραπείας μὲ τὴν σωτηρία εἶναι θεμελιώδης ὡς σχέση αἰτίας καὶ ἀποτελέσματος. Ὁ εὐαγγελιστὴς Ματθαῖος, ὅμως, μᾶς παρουσιάζει τὴν ἴδια διήγηση μὲ λιτότητα καὶ συντομία. Μπροστὰ στὸν Χριστὸ ποὺ διδάσκει σὲ ἕνα σπίτι στὴν Καπερναοὺμ φέρνουν ἕναν παράλυτο ἐπάνω σε κρεβάτι. Οἱ συνοδοὶ δὲν μποροῦν νὰ φτάσουν τὸν Χριστὸ ἐξαιτίας τοῦ πλήθους ποὺ ἀκούει τὴν διδασκαλία Του γι’ αυτὸ ἀνοίγουν μιὰ ὀπὴ στὴν στέγη τοῦ σπιτιοῦ καὶ κατεβάζουν τὸν παράλυτο μπροστὰ στὸν Χριστό. Ὁ Χριστὸς ἐντυπωσιάζεται ἀπὸ τὴν ἐφευρετικότητα τῆς πίστης τους καὶ τὴν ἐπαινεῖ. Ἀξίζει, λοιπόν, νὰ προσεγγίσουμε τὸ σημερινὸ εὐαγγελικὸ μήνυμα μέσα ἀπὸ αὐτὴν τὴν ὀπτική καί νά σταθοῦμε στήν κοινωνική διάσταση τῆς πίστεως.
Ἡ χριστιανικὴ πίστη καλεῖ τὸν ἄνθρωπο νὰ ὑπερβαίνει τὰ ὅρια τῆς ἀτομικότητάς του. Καλεῖ διαρκῶς τὸν ἄνθρωπο νὰ σπάζει τὸ κέλυφος τοῦ ἐγωισμοῦ του καὶ νὰ μεταμορφώνεται ἀπὸ ἄτομο σὲ πρόσωπο. Ὅταν ὁ ἄνθρωπος - ἄτομο μεταβάλλεται σὲ πρόσωπο, αὐτὸ σημαίνει ὅτι ἐξέρχεται ἀπὸ τὴν ἐγωπαθῆ φυλακὴ τοῦ ἐαυτοῦ του, ὅπου εἶναι ἐγκλωβισμένος, καὶ ἔρχεται νὰ συναντήσει μὲ κατανόηση, σεβασμὸ καὶ ἀγάπη τὸν ἄλλο ἄνθρωπο. Ἔτσι γίνεται τὸ ἀνθρώπινο πρόσωπο μάρτυρας πίστεως καὶ ἀφορμὴ σωτηρίας γιὰ τοὺς ἄλλους. Γιατὶ ὁ πιστὸς δὲν μπορεῖ νὰ ἐφησυχάζει καὶ νὰ ἐπαναπαύεται κλεισμένος στὸν ἑαυτό του, ἀγνοώντας τὶς ἀνάγκες τῶν ἄλλων, ἀδιάφορος στὸ νὰ βρίσκει τρόπους θεραπείας. Ἡ ἐφευρετικότητα τῆς πίστης τῶν συνοδῶν τοῦ παραλύτου μᾶς λέει ξεκάθαρα ὅτι ἡ γνήσια καὶ πραγματική, ἡ δυνατὴ καὶ θερμὴ πίστη δὲν κάμπτεται ἀπὸ ἐμπόδια, δὲν σταματᾷ μπροστὰ σὲ δυσκολίες. Ἐπινοεῖ, ἐφευρίσκει, ἀγωνίζεται καὶ ἀγωνιᾷ προσευχόμενη νὰ βρεῖ τρόπους καὶ δρόμους συμπαράστασης καὶ ἐνίσχυσης, παρηγοριᾶς καὶ ἀνακούφισης μέσα ἀπὸ ἐκδηλώσεις καὶ ἔργα ἀγάπης. Βέβαια, ὅταν γυρίζουμε τὸ βλέμμα μας γύρω μας «εἰς τὰς αὐλᾶς τοῦ Κυρίου», μέσα στὸν χῶρο τῆς Ἐκκλησίας, κάποτε ἀπογοητευόμαστε, ὄχι μόνο ἀπὸ τοὺς ἄλλους, ἀλλὰ καὶ ἀπὸ τὸν ἴδιο μας τὸν ἑαυτό. Συνειδητοποιοῦμε πόσο μακριὰ εἴμαστε ἀπὸ αὐτὸ ποὺ θὰ ἔπρεπε νὰ εἴμαστε ἤ, τέλος πάντων, ἀπὸ αὐτὸ ποὺ καλούμαστε νὰ γίνουμε. Ἄνθρωποι μὲ ἐμπειρία «πίστεως δι’ ἀγάπης ἐνεργουμένης». Ἀναρωτηθήκαμε, ἄραγε, ποτὲ πόσο συχνὰ τὸ Εὐαγγέλιο, μὲ τὸ συνεχὲς κάλεσμα γιὰ τελείωση καὶ ὑπέρβαση, σηκώνει ψηλὰ τὸν πήχη στὸν στίβο τοῦ πνευματικοῦ ἀγώνα καὶ ἐμεῖς περνᾶμε ἀπὸ κάτω; Ἡ ἀρετὴ τῆς ἀλληλεγγύης, δυστυχῶς, εἶναι σπάνια ἐκεῖ ὅπου θὰ ἔπρεπε νὰ εἶναι αὐτονόητη, στὴν Ἐκκλησία τοῦ Χριστοῦ.
«Θάρσει τέκνον» εἶναι ὁ λόγος ποὺ ἀπευθύνει ὁ Χριστὸς στὸν παράλυτο καὶ μέσα ἀπὸ αὐτὸν καὶ στὸν σημερινὸ ἄνθρωπο, ὁ ὁποῖος, ταλαιπωρημένος, ἀπογοητευμένος καὶ προδομένος, ἔχει ἀνάγκη ἀπὸ ἐλπίδα καὶ στήριξη ψυχική. Ὄχι, βέβαια, ἀπὸ φθηνὲς παρηγοριές, θολὰ καὶ ἐπικίνδυνα συνθήματα, σὰν αὐτὰ ποὺ περισσεύουν στὶς μέρες μας καὶ κυκλοφοροῦν μέσα στὴν ἐλευθερία τοῦ κόσμου ἀσύδοτα καὶ ἀχαλίνωτα ὁδηγώντας πολλοὺς σὲ ἀδιέξοδα. Ὅλοι ἔχουμε ἀνάγκη ἀπὸ τὴν σῴζουσα ζωντανὴ πίστη, ποὺ, ὅταν ὑπηρετεῖ τὸν πληγωμένο ἄνθρωπο, ἀποδεικνύει μὲ τὸν πλέον χειροπιαστὸ τρόπο ὅτι ἡ ἀλήθεια τοῦ Θεοῦ δὲν εἶναι ὑπόθεση τοῦ μυαλοῦ μας, ἀλλὰ τῆς καρδιᾶς μας. Αὐτό, βέβαια, δὲν σημαίνει ἕναν πρόχειρο συναισθηματισμὸ ποὺ ἀφορᾷ τοὺς ἀφελεῖς καὶ γραφικοὺς ἀνθρώπους, οἱ ὁποῖοι, κατὰ τῶν ἰσχυρισμὸ μερικῶν, ζοῦν στὸ περιθώριο τῆς ζωῆς, ἀλλὰ εἶναι γνώρισμα τῶν ἀγωνιστῶν ποὺ ἀνακάλυψαν τὴν οὐσία τῆς ὕπαρξής τους. Αὐτοὶ εἶναι οἱ νικητὲς τῆς παρούσας ζωῆς καὶ οἱ κληρονόμοι τῆς αἰώνιας.
Ἀγαπητοὶ ἀδελφοί, ὅταν μελετᾶμε, στοχαζόμαστε, καὶ ἑρμηνεύουμε τὸν διαχρονικὸ λόγο τοῦ Θεοῦ μὲ τὴν καθοδήγηση τῶν Πατέρων μέσα στὴν Ἐκκλησία, θὰ πρέπει νὰ ἔχουμε ὑπόψιν μας ὅτι πολλὰ ἀπὸ ὅσα διαβάζουμε δὲν εἶναι δεδομένα τῆς δικῆς μας ζωῆς, ἀλλὰ ζητούμενα τοῦ ἐσωτερικοῦ μας ἀγώνα. Πολλὰ ἀπὸ ὅσα μᾶς συγκινοῦν καὶ ἀγγίζουν τὴν ψυχή μας δὲν εἶναι ἐμπειρίες ποὺ φθάσαμε, ἀλλὰ μιὰ πνευματικὴ κατάσταση ποὺ ἀκόμη προσπαθοῦμε νὰ κατακτήσουμε, ἐν μέσῳ προκλήσεων, παγίδων καὶ πειρασμῶν πολλῶν. Γι’ αὐτό, ἂς προσπαθοῦμε μέσα στὸ περιβάλλον ὅπου ζοῦμε, μὲ τὴν στάση τῆς ζωῆς μας καὶ τὴν συμπεριφορά μας, νὰ ἐνισχύουμε τὴν πίστη τὴν δική μας καὶ τῶν ἄλλων. Ἀμήν.
πηγή:imverias.blogspot.gr
!>