Αναζήτηση θεμάτων ιστολογίου
Συναξάριον
οι δημοφιλείς αναρτήσεις της εβδομάδος
Blog Archive
- 2024 (14)
- 2023 (72)
- 2022 (249)
- 2021 (450)
- 2020 (682)
- 2019 (811)
- 2018 (820)
- 2017 (901)
-
2016
(1063)
- Δεκεμβρίου(89)
- Νοεμβρίου(65)
- Οκτωβρίου(85)
- Σεπτεμβρίου(109)
- Αυγούστου(60)
-
Ιουλίου(67)
- Εγκύκλιος του Σεβ. Μητροπολίτου Πατρών κ.κ. Χρυσοσ...
- Κυριακή ΣΤ' Ματθαίου: "Θάρσει τέκνον"
- Ο ΕΟΡΤΑΣΜΟΣ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΠΑΝΤΕΛΕΗΜΟΝΟΣ ΣΤΟ ΠΡΟΑΣΤΕΙΟ ...
- Ο Άγιος Παντελεήμων ο Μεγαλομάρτυς και Ιαματικός (...
- Ο ΕΟΡΤΑΣΜΟΣ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΟΣΙΟΠΑΡΘΕΝΟΜΑΡΤΥΡΟΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥ...
- ΤΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟΝ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ Ε' ΜΑΤΘΑΙΟΥ μέ τόν Σεβα...
- Μητροπολίτης Πατρῶν: «Κρατῆστε γερά τήν πίστη μας,...
- Μητροπολίτης Πατρῶν Χρυσόστομος πρός τούς Κρατοῦντ...
- Ὁ Σεβασμιωτάτος Μητροπολίτης Πατρῶν κ.κ. Χρυσόστομ...
- Ὁ Μητροπολίτης Πατρῶν κ.κ. Χρυσόστομος στήν Ἀρραβω...
- Ὁ Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Μαντινείας καί Κυνουρ...
- Παρακλητικὸς Κανὼν και Βίος της Αγίας Παρασκευής (...
- Κυριακή Ε΄ Ματθαίου - Ματθ. η΄ 28 - θ΄ 1
- Με ό,τι θα φύγει ο άνθρωπος από δω, μ΄αυτό και θα ...
- Ευτυχισμένος ο άνθρωπος που τεμαχίζεται!
- Πως ισορροπούμε;
- Ασπασμός Αγίου Παϊσίου και Πατριάρχου Βαρθολομαίου...
- Ἡ Ἑορτή τοῦ Προφήτου Ἠλία στήν Ἱερά Μητρόπολη Πατρῶν
- Ζητεῖται Ἠλίας
- Ο Άγιος Παΐσιος εξηγεί την Κόλαση και τον Παράδεισο
- Ποιὰ εἶναι ἡ λέξη πού καίει;
- «Τώρα ἀναπαύεται στό χῶμα τοῦ χωριοῦ του...»
- Ο Όσιος Παΐσιος για την χήρα που φιλοξένησε τον Πρ...
- Ανελήφθη ο προφήτης Ηλίας στον ουρανό;
- Ἡ Σύνοδος
- Οἶστρος σοδομισμοῦ
- Μέ λαμπρότητα ἑορτάσθη ἡ Ἱερά Μνήμη τῆς Ἁγίας ἐνδό...
- ΤΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟΝ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ Δ' ΜΑΤΘΑΙΟΥ μέ τόν Σεβα...
- Κυριακή τῶν Ἁγίων Πατέρων τῆς Δ΄ Οἰκουμενικῆς Συνό...
- Ο ΘΕΟΦΙΛΕΣΤΑΤΟΣ ΣΤΗΝ ΝΑΞΟ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΟΡΤΑΣΜΟ ΤΟΥ ΟΣΙ...
- Ὁ Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Πατρῶν κ.κ. Χρυσόστομ...
- Τι είπε και τι δεν είπε ο Άγιος Παΐσιος για τα εθν...
- Άγιος Κήρυκος και η Μητέρα αυτού Ιουλίττα, 15 Ιουλίου
- Η κριτική του έφηβου βουλευτή στον Φίλη για τα Αρχ...
- Γιὰ τὴν Ἁγια-Σοφιὰ
- Πιστοί στο ραντεβού τους χιλιάδες προσκυνητές από ...
- Ο ΘΕΟΦΙΛΕΣΤΑΤΟΣ ΣΤΟ ΠΑΤΗΜΑ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ
- Ο Όσιος Παΐσιος ο Αγιορείτης (Σύντομος Βίος)
- «Ποιός θά μᾶς σεβαστῇ, ἐάν ἐμεῖς δέν σεβόμαστε τήν...
- Ι.Ν. ΑΓΙΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΥ ΠΑΤΡΩΝ - ΠΑΝΗΓΥΡΙΣ ΟΣΙΟΥ ΠΑΪΣΙ...
- Ιερά Αγρυπνία επί τη Μνήμη του Αγίου Παϊσίου του Α...
- Κυριακή Γ΄ Ματθαίου (Ματθ. ς΄ 22-33) - ΜΗΝ ΑΓΩΝΙΑΤΕ!
- «Σταυρώθηκε καὶ γιὰ μᾶς»
- Τὸ καλύτερο μνημόσυνο
- ΕΟΡΤΗ ΑΓΙΟΥ ΠΡΟΚΟΠΙΟΥ ΣΤΑ ΚΑΜΠΙΤΣΑΤΑ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ
- Φωτογραφικό Υλικό από την επίσκεψη του Σεβ. Μητροπ...
- Στήν παλαιά καί ἐρειπωμένη Μονή τοῦ Ταξιάρχη τῆς Τ...
- Αγία Μεγαλομάρτυς Κυριακή
- Σάντουιτς παγωτό απίθανο και γευστικό!
- Ἐπίσκεψη στίς Κατασκηνώσεις τοῦ π. Γερβασίου τῶν Σ...
- Πώς η δοκιμασία γίνεται χαρά;
- Εκκλησία και μετανάστες
- Ιερά Αγρυπνία επί τη Μνήμη του Οσίου και Θεοφόρου ...
- TO ΕΥΑΓΓΕΛΙΟΝ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ Β' ΜΑΤΘΑΙΟΥ μέ τόν Σεβα...
- TO ΕΥΑΓΓΕΛΙΟΝ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ Β' ΜΑΤΘΑΙΟΥ μέ τόν Σεβα...
- Με λαμπρότητα εορτάστηκε η Σύναξη της Υπεραγίας Θε...
- «Περιμένοντας τὸν γιατρό, πρόλαβε ὁ Ἰατρός...»
- Ἡ νέα σκλαβιὰ τῆς Ἑλλάδος
- Η Ορθόδοξη Εκκλησία και η αλαζονεία της αποκλειστι...
- Ολοκληρώθηκαν οι εργασίες κατασκευής μαρμάρινου δα...
- Ἡ Ἑορτή τῶν Ἁγίων Ἀναργύρων στήν Ἱερά Μητρόπολη Πα...
- Tό νέο Διοικητικό Συμβούλιο τοῦ Ἀσύλου Ἀνιάτου Πατ...
- Συνάντηση τοῦ Δεσπότη μέ τούς Σπουδαστές του μετά ...
- Ἡ ἑορτή τῶν Ἁγίων Ἀποστόλων στήν Ἱερά Μητρόπολη Πα...
- 52α ἐπέτειος ἀπό τῆς Κοιμήσεως τοῦ π. Γερβασίου Πα...
- ΤΗΝ ΝΕΟΤΗΤΑ ΠΑΙΔΑΓΩΓΗΣΟΝ
- Όταν αγαπάς το Θεό…
- Ιουνίου(82)
- Μαΐου(107)
- Απριλίου(106)
- Μαρτίου(95)
- Φεβρουαρίου(83)
- Ιανουαρίου(115)
- 2015 (1348)
- 2014 (1414)
- 2013 (2210)
- 2012 (1652)
- 2011 (318)
- 2010 (42)
Από το Blogger.
Κυριακή 10 Ιουλίου 2016
00:14
|
Ανώνυμος
|
Print PDF
Ἔφυγαν ἀπὸ τὴ ζωὴ οἱ δικοί μας ἄνθρωποι. Τερμάτισαν τὴν ἐπίγεια πορεία τους. Τοὺς συνοδεύσαμε στὴν τελευταία ἐπὶ γῆς κατοικία τους. Ἄλλοι σὲ ὥριμη ἡλικία, ἄλλοι νεότεροι, ἄλλοι μὲ αἰφνίδιο θάνατο καὶ ἄλλοι μετὰ ἀπὸ χρόνια δοκιμασία, ὅπως ἔκρινε ὁ Θεὸς γιὰ τὸν καθένα. Ἀναμένουν τώρα τὴ Δευτέρα Παρουσία τοῦ Κυρίου, τὴν τελικὴ Κρίση.
Ἡ Ἐκκλησία μας πάντοτε τοὺς θυμᾶται, τοὺς μνημονεύει σὲ κάθε θεία Λειτουργία καὶ τελεῖ τὶς εἰδικὲς Ἀκολουθίες – τὰ Μνημόσυνα, τὰ Τρισάγια – «ὑπὲρ ἀναπαύσεως» τῶν ψυχῶν τους, καὶ ἡ ὠφέλεια εἶναι μεγάλη γιὰ τοὺς κεκοιμημένους ἀδελφούς μας.
Πολλοὶ ἀπὸ τοὺς συγγενεῖς καὶ φίλους τῶν κεκοιμημένων ἐπιθυμοῦν νὰ τελέσουν τὰ ἱερὰ Μνημόσυνα, γιὰ νὰ τιμήσουν τοὺς προσφιλεῖς νεκρούς τους. Ξοδεύουν χρήματα πολλὰ γιὰ διακόσμηση μὲ ἄνθη, γιὰ χορωδίες, γιὰ κεράσματα καὶ φθάνουν σὲ ὑπερβολή. Θέλουν νὰ κάνουν τὸ καλύτερο Μνημόσυνο καὶ πιστεύουν πὼς ἔτσι ἀναπαύεται ἡ ψυχὴ τοῦ νεκροῦ, καὶ ἠρεμοῦν τὴ συνείδησή τους.
Εἶναι ὅμως αὐτὸ τὸ καλύτερο Μνημόσυνο; Ἀναπαύουν ἔτσι τὴν ψυχὴ τοῦ κεκοιμημένου; Τιμοῦν τὴ μνήμη του;
Ὁ ὅσιος Παΐσιος, ἐκτὸς ἀπὸ ὅλα τ᾿ ἄλλα ποὺ ὠφελοῦν τὴν ψυχὴ τοῦ νεκροῦ – ἐλεημοσύνες, προσευχές, μνημόνευση ὀνομάτων κατὰ τὴ θεία Λειτουργία – ζητοῦσε καὶ κάτι περισσότερο καὶ συμβούλευε σχετικά: «Τὸ καλύτερο ἀπὸ ὅλα τὰ Μνημόσυνα ποὺ μποροῦμε νὰ κάνουμε γιὰ τοὺς κεκοιμημένους εἶναι ἡ προσεκτικὴ ζωή μας, ὁ ἀγώνας ποὺ θὰ κάνουμε γιὰ νὰ κόψουμε τὰ ἐλαττώματά μας καὶ νὰ λαμπικάρουμε τὴν ψυχή μας. Γιατὶ ἡ δική μας ἐλευθερία ἀπὸ τὰ ὑλικὰ πράγματα καὶ ἀπὸ τὰ ψυχικὰ πάθη, ἐκτὸς ἀπὸ τὴν δική μας ἀνακούφιση, ἔχει ὡς ἀποτέλεσμα καὶ τὴν ἀνακούφιση τῶν κεκοιμημένων προπάππων ὅλης τῆς γενιᾶς μας. Οἱ κεκοιμημένοι νιώθουν χαρά, ὅταν ἕνας ἀπόγονός τους εἶναι κοντὰ στὸν Θεό. Ἂν ἐμεῖς δὲν εἴμαστε σὲ καλὴ πνευματικὴ κατάσταση, τότε ὑποφέρουν οἱ κεκοιμημένοι γονεῖς μας, ὁ παππούς μας, ὁ προπάππος μας, ὅλες οἱ γενεές. “Δὲς τί ἀπογόνους κάναμε!”, λένε καὶ στενοχωριοῦνται. Ἂν ὅμως εἴμαστε σὲ καλὴ πνευματικὴ κατάσταση, εὐφραίνονται, γιατὶ καὶ αὐτοὶ ἔγιναν συνεργοὶ νὰ γεννηθοῦμε, καὶ ὁ Θεὸς κατὰ κάποιον τρόπο ὑποχρεώνεται νὰ τοὺς βοηθήση. Αὐτὸ δηλαδὴ ποὺ θὰ δώση χαρὰ στοὺς κεκοιμημένους εἶναι νὰ ἀγωνισθοῦμε νὰ εὐαρεστήσουμε στὸν Θεὸ μὲ τὴ ζωή μας, ὥστε νὰ τοὺς συναντήσουμε στὸν Παράδεισο καὶ νὰ ζήσουμε ὅλοι μαζὶ στὴν αἰώνια ζωή. Ἑπομένως, ἀξίζει τὸν κόπο νὰ χτυπήσουμε τὸν παλαιό μας ἄνθρωπο, γιὰ νὰ γίνη καινὸς καὶ νὰ μὴ βλάπτη πιὰ οὔτε τὸν ἑαυτό του οὔτε ἄλλους ἀνθρώπους, ἀλλὰ νὰ βοηθᾶ καὶ τὸν ἑαυτό του καὶ τοὺς ἄλλους, εἴτε ζῶντες εἶναι εἴτε κεκοιμημένοι».
Νά λοιπὸν ποιὸ εἶναι τὸ καλύτερο Μνημόσυνο γιὰ τοὺς κεκοιμημένους μας: ἡ μνημόνευσή τους κατὰ τὴ θεία Λειτουργία, ποὺ συνοδεύεται ἀπὸ τὴ δική μας ἀγωνιστικὴ ζωὴ, τὴ σύμφωνη μὲ τὸ θέλημα τοῦ Θεοῦ. Αὐτὸ εἶναι τὸ πιὸ δύσκολο.
Εὔκολα προετοιμάζει κανεὶς ἕνα Μνημόσυνο, μάλιστα μὲ τὴ βοήθεια τῶν εἰδικῶν Γραφείων Τελετῶν ποὺ ὑπάρχουν σήμερα.
Ὀφείλουμε ὅμως νὰ σκεφθοῦμε τί πραγματικὰ θ’ ἀνέπαυε τὸν ἄνθρωπό μας, τί θὰ ἤθελε νὰ κάνουμε ἐμεῖς μετὰ τὸν θάνατό του, κατὰ τὴν τέλεση τοῦ Μνημοσύνου του;
Στὴν Παραβολὴ τοῦ πλουσίου καὶ τοῦ πτωχοῦ Λαζάρου, ποὺ δίδαξε ὁ Κύριός μας, φαίνεται ἡ διάθεση τοῦ πλουσίου νὰ βοηθήσει τὰ ὑπόλοιπα πέντε ἀδέλφια του, καὶ παρακαλεῖ τὸν Ἀβραὰμ νὰ στείλει τὸν Λάζαρο νὰ τοὺς συστήσει νὰ μὴ ζοῦν τὴ ζωὴ ποὺ εἶχε καὶ αὐτὸς ἐπὶ τῆς γῆς, ἀλλὰ τὴ ζωὴ τὴ σύμφωνη μὲ τὸ νόμο τοῦ Θεοῦ: «εἶπε δέ· ἐρωτῶ οὖν σε, πάτερ, ἵνα πέμψῃς αὐτὸν εἰς τὸν οἶκον τοῦ πατρός μου· ἔχω γὰρ πέντε ἀδελφούς· ὅπως διαμαρτύρηται αὐτοῖς, ἵνα μὴ καὶ αὐτοὶ ἔλθωσιν εἰς τὸν τόπον τοῦτον τῆς βασάνου» (Λουκ. ιστ΄ [16] 27, 28).
Αὐτὸ θέλουν οἱ κεκοιμημένοι ἀδελφοί μας ἀπὸ μᾶς: Νὰ ζοῦμε ὅπως θέλει ὁ Θεός. Αὐτὸ καὶ ἐμᾶς θὰ ὠφελεῖ καὶ τὶς ψυχές τους θὰ ἀναπαύει.
πηγή:osotir.org
!>