Αναζήτηση θεμάτων ιστολογίου
Συναξάριον
οι δημοφιλείς αναρτήσεις της εβδομάδος
Blog Archive
- 2024 (14)
- 2023 (72)
- 2022 (249)
- 2021 (450)
- 2020 (682)
- 2019 (811)
- 2018 (820)
- 2017 (901)
- 2016 (1063)
- 2015 (1348)
-
2014
(1414)
- Δεκεμβρίου(115)
- Νοεμβρίου(120)
- Οκτωβρίου(116)
- Σεπτεμβρίου(131)
- Αυγούστου(119)
- Ιουλίου(118)
-
Ιουνίου(95)
- Λοιπόν ὑπομονή!
- Χειροτονία νέου Μητροπολίτου Θεσσαλιώτιδος και Φαν...
- ΙΕΡΟΣ ΣΥΓΚΛΟΝΙΣΜΟΣ ΣΤΗΝ ΠΑΤΡΑ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΑΝΑΚΟΜΙΔΗ Τ...
- Χειροτονία νέου Μητροπολίτου Ελασσώνος κ. Χαρίτωνο...
- Ο δύο Πρωτοκορυφαίοι Απόστολοι Πέτρος και Παύλος
- Στην εορτή των Πρωτοκορυφαίων
- Η ΑΝΑΚΟΜΙΔΗ ΤΩΝ ΙΕΡΩΝ ΛΕΙΨΑΝΩΝ ΤΟΥ π. ΓΕΡΒΑΣΙΟΥ ΠΑ...
- Χειροτονία νέου Μητροπολίτου Ιωαννίνων κ. Μαξίμου ...
- Το Ευαγγελικό Ανάγνωσμα της Κυριακής (Μτθ. ιστ´ 13...
- Κύριε Θεέ μου, Νυμφίε της ψυχής μου, Λυτρωτά μου, ...
- Το Κεράκι και το Νόημα της Ζωής
- Σιωπή και προσευχή
- Ιερά Πανήγυρις Ι.Ν. Αγίων Αναργύρων Πατρών
- Η θαυματουργή εικόνα της Παναγίας της Λήδδας ή Ρωμ...
- Η Εορτή του Οσίου Ονουφρίου στα Ιεροσόλυμα (φωτο +...
- Εκλογή νέων Μητροπολιτών Φωκίδος, Ιωαννίνων, Ελασσ...
- ΤΟ ΓΕΝΕΣΙΟΝ ΤΟΥ ΤΙΜΙΟΥ ΕΝΔΟΞΟΥ ΠΡΟΦΗΤΟΥ ΚΑΙ ΒΑΠΤΙΣ...
- Εσύ ξέρεις Χριστέ μου...
- Στήν κτηνοτροφική μονάδα τῆς Ἱερᾶς Μονῆς Νοτενῶν
- Κυριακή Β΄ του Ματθαίου (Η κλήση των αποστόλων) Μτ...
- Γέροντας Παΐσιος: Εξομολογώ τον κήπο μου!
- Τους ουρανώσαντας το Όρος πατέρας
- ΕΦΤΑΣΕ ΚΑΙ Η ΔΕΥΤΕΡΗ ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ ΑΠΟ ΤΗΝ Ι...
- π. ΓΕΡΒΑΣΙΟΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΟΠΟΥΛΟΣ: Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ...
- Ο Νώε και ο κατακλυσμός
- Η ΑΓΑΠΗ ΟΥ ΠΕΡΠΕΡΕΥΕΤΑΙ
- Όσιος Παΐσιος ο Μέγας και θεοφόρος
- Άγιος Ιούδας ο Απόστολος
- Πώς γνωρίζεται ο Χριστός
- Λήξη Κατηχητικών Μαθημάτων με εκδρομή στη Λευκάδα ...
- ΕΟΡΤΑΣΕ Η ΙΕΡΑ ΜΟΝΗ ΑΓΙΩΝ ΠΑΝΤΩΝ ΒΕΛΙΜΑΧΙΟΥ ΤΡΙΤΑΙ...
- Η ομορφιά της αγιότητας
- Η νηστεία των Αγίων Αποστόλων
- Ο φτωχότερος και ο πλουσιότερος άνθρωπος
- Η δύναμη της λειτουργικής προσευχής!
- Η Ενορία μας διοργανώνει 4ήμερη προσκυνηματική εκδ...
- Ἕνα κομμάτι παραδείσου!
- Κυριακή τῶν Ἁγίων Πάντων
- Η κατάργησις της Κυριακής αργίας
- Για όσους φοβούνται να κοινωνήσουν για να μην...κο...
- Επίγειο Τέλος – Ουράνια Επιστροφή
- Πρόσχωμεν! Την ομολογίαν της πίστεως εν ταπεινώσει...
- Βοήθεια στους Σέρβους και Βόσνιους Αδελφούς μας - ...
- ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΠΥΡΟΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΣΤΗΝ ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΗ ΠΑΤΡΩ...
- Έχω ένα ραντεβού με τον Θεό...
- Η αγάπη πάνω απ’ όλα
- Φωτογραφίες από τη Λιτανεία στον Άγιο Λουκά τον ια...
- Φωτογραφίες από τη Θεία Λειτουργία στον Άγιο Λουκά...
- Φωτογραφίες από την ακολουθία του Εσπερινού, του Ό...
- Προσευχή για τους ασθενείς, εις τον Άγιο Λουκά Αρχ...
- Η ἕνωσις τῶν «Ἐκκλησιῶν»
- Σύναξη της Παναγίας «Ἄξιον Ἐστί» (ή ἐν τῷ «Ἀδειν»)
- Άγιος Λουκάς ο ιατρός (video)
- Άγιος Λουκάς Αρχιεπίσκοπος Συμφερουπόλεως και Κριμ...
- ΕΓΚΑΙΝΙΑ ΙΕΡΟΥ ΝΑΟΥ ΑΓΙΟΥ ΣΠΥΡΙΔΩΝΟΣ ΚΑΜΙΝΙΩΝ-Video
- Κατασκηνώσεις Χριστιανικής Στέγης Πατρών «ΤΙΒΕΡΙΑΔ...
- Ιερά Αγρυπνία, υπέρ υγείας, ιάσεως και αναρρώσεως,...
- «Είναι ωραία να είσαι με τον Χριστό»
- Με αισθήματα κατάνυξης και συγκίνησης κληρικοί, μο...
- Λαμπρός Εορτασμός στα Κρύα Ιτεών της Πάτρας επί τη...
- "Περί του Αγίου Πνεύματος"
- Εθελοντική Αιμοδοσία πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 7...
- Ο άλλος Παράκλητος
- Εκοιμήθη ο Προηγούμενος της Ιεράς Μονής Γρηγορίου,...
- Η ΒΟΗΘΕΙΑ ΤΟΥ ΠΑΤΡΑΪΚΟΥ ΛΑΟΥ ΣΤΟΥΣ ΠΛΗΜΜΥΡΟΠΑΘΕΙΣ ...
- Ερμηνεία της Εικόνας της Πεντηκοστής
- Τὸ Πνεῦμα τῆς ἀληθείας σὲ «ἐκκλησίες» ὑποκρισίας;
- Συνεχίζουμε να συγκεντρώνουμε τρόφιμα για τους εμπ...
- Ο άγιος Παναγής Μπασιάς (1801-1888) – 7 Ιουνίου
- Ιερά Αγρυπνία, υπέρ υγείας, ιάσεως και αναρρώσεως,...
- Πεντηκοστή-Ψυχοσάββατο
- Τὰ Ψυχοσάββατα
- Θαύματα του Οσίου Παναγή του Μπασιά
- Ποιός θα μας σώσει από το άγχος;
- «Με την προσευχή και την αγιοσύνη μπορείτε να βοηθ...
- Το διήμερο 6 και 7 Ιουνίου πανηγυρίζει ο Ναός μας ...
- Άγιος Ιωάννης Χρυσόστομος: Είσαι αμαρτωλός; Μην απ...
- Αδελφοί, μη ξεχνάτε…
- Η νοερά προσευχή είναι η βάση της τελειότητος
- Αληθινή Ιστορία: Πως ο γέροντας Παΐσιος με έβγαλε ...
- Εθελοντική Αιμοδοσία διοργανώνει η Ενορία μας στις...
- Τι ξέρουμε για τον «Τρισάγιο Ύμνο»;
- ΙΕΡΑ ΠΑΝΗΓΥΡΙΣ ΑΓΙΑΣ ΤΡΙΑΔΟΣ ΑΛΙΣΣΟΥ
- Διήγηση για τον επίσκοπο που έπεσε σε σαρκικό αμάρ...
- Φωτογραφικό υλικό από τα Εγκαίνια του Ι.Ν. Αγίου Σ...
- Εξόδιος ακολουθία του Γέροντος Μωυσή στη Σκήτη Αγί...
- Φωτογραφίες από τα εγκαίνια του νέου Καθεδρικού να...
- Το Σάββατο 7 Ιουνίου η Ενορία μας θα εορτάσει επί ...
- Ὁ πάπας «ΝΑΙ» στὸ σφράγισμα-τσιπάκι!
- Καταργούνται χριστιανικές αργίες στα σχολεία ελέω ...
- ΑΡΧΙΕΡΑΤΙΚΟΣ ΕΣΠΕΡΙΝΟΣ ΣΤΟΝ Ι.Ν. ΑΓΙΟΥ ΣΠΥΡΙΔΩΝΟΣ ...
- Εκοιμήθη ο γέροντας Μωυσής ο Αγιορείτης
- Κυριακή των Πατέρων της Α΄Οικουμενικής Συνόδου - Τ...
- Κυριακή των Πατέρων της Α΄Οικουμενικής Συνόδου
- Η Ρίζα μας περιμένει και φέτος ΟΛΟΥΣ!!!!!
- Μαΐου(102)
- Απριλίου(148)
- Μαρτίου(112)
- Φεβρουαρίου(101)
- Ιανουαρίου(137)
- 2013 (2210)
- 2012 (1652)
- 2011 (318)
- 2010 (42)
Από το Blogger.
Τετάρτη 11 Ιουνίου 2014
13:00
|
Ανώνυμος
|
Print PDF
τοῦ Πανοσιολογιωτάτου Ἀρχιμανδρίτου
π. Γεωργίου,
Προηγουμένου τῆς Ἱερᾶς Μονῆς Ὁσίου Γρηγορίου Ἁγίου Ὄρους †8/6/2014
Τόν τελευταῖον καιρόν γίνεται πολύς λόγος διά τήν ἕνωσιν τῶν «Ἐκκλησιῶν». Εἰς τήν πραγματικότητα πρόκειται περί ἑνώσεως τῶν ἀπεσχισμένων ἀπό τήν Μίαν, Ἁγίαν, Καθολικήν καί Ἀποστολικήν Ἐκκλησίαν ἑτεροδόξων Χριστιανῶν. Δέν ὑπάρχουν πολλαί Ἐκκλησίαι διά νά ἑνωθοῦν. Μίαν μόνον Ἐκκλησίαν ἵδρυσεν ὁ Θεάνθρωπος Κύριος. Αὐτῆς τῆς Ἐκκλησίας συνέχειαν ἀποτελεῖ ἡ ἁγία μας Ὀρθόδοξος Καθολική (ἐκ τοῦ καθόλου - πλήρης, ἀληθής) Ἐκκλησία. Ἀπό τήν Μίαν αὐτήν Ὀρθόδοξον Καθολικήν Ἐκκλησίαν ἀπεσχίσθη ὁριστικῶς ὁ Πάπας τό 1054, ἕνεκα τῆς ἀρνήσεως τῶν Ὀρθοδόξων νά ὑποταχθοῦν εἰς τάς ἀντιχριστιανικάς ἀξιώσεις του περί πρωτείου ἐξουσίας ἐπί συμπάσης τῆς Ἐκκλησίας καί τῶν ἄλλων αἱρέσεών του.
Λόγῳ δέ τῶν πολλῶν παρεκτροπῶν τοῦ παπισμοῦ, τό 1517 ἤρχισεν εἰς τήν Δύσιν ὁ ἀγών τῶν Διαμαρτυρομένων (προτεσταντῶν ἤ εὐαγγελικῶν) κατά τοῦ παπισμοῦ, πού ὡδήγησε τούς Δυτικούς Χριστιανούς εἰς πλῆθος διασπάσεων. Σήμερον ὑπάρχουν, ὡς γνωστόν, πολλαί ἑκατοντάδες προτεσταντικῶν ὀμάδων.
Ἡ ἀληθής, λοιπόν, Ἐκκλησία τοῦ Χριστοῦ δέν διεσπάσθη, ὥστε νά ὁμιλῶμεν περί ἑνώσεως τῶν Ἐκκλησιῶν. Ἀντιθέτως συνεχίζει παρά τούς διωγμούς καί τάς ἀτελείας τῶν μελῶν της νά κρατῇ καί νά κηρύττῃ τό ἴδιον Εὐαγγέλιον καί τήν ἰδίαν πίστιν τοῦ Σωτῆρος Χριστοῦ, τῶν ἁγίων Ἀποστόλων καί τῶν ἁγίων Πατέρων. Ὥστε μόνον καταχρηστικῶς ἠμποροῦμεν νά ὁμιλῶμεν περί ἑνώσεως τῶν «Ἐκκλησιῶν». Ἀπό Ὀρθοδόξου ἀπόψεως καί κατ' ἀκρίβειαν μόνον περί ἐπανενώσεως τῶν ἀποσχισθέντων ἀπό τήν Ὀρθόδοξον Ἐκκλησίαν ἑτεροδόξων, πού συνειδητῶς ἤ ἀσυνειδήτως εὑρίσκονται εἰς τήν πλάνην ἤ την αἵρεσιν, εἶναι δυνατόν νά ὁμιλῶμεν.
Ὅποιος πιστεύει ἀδιστάκτως ὅτι ἡ Ὀρθόδοξος Ἐκκλησία εἶναι ἡμόνη Μία, Ἁγία, Καθολική καί Ἀποστολική Ἐκκλησία τοῦ ἱεροῦ Συμβόλου τῆς Πίστεως, δέν πρέπει νά ὁμιλῇ περί ἑνώσεως τῶνἘκκλησιῶν, ἀλλ' ἐπανόδου τῶν ἑτεροδόξων εἰς τήν ἀληθῆἘκκλησίαν.
Δυστυχῶς ὅμως εἰς τό θέμα αὐτό ὑπάρχει σήμερον πολλή σύγχυσις, εἴτε λόγῳ ἀγνοίας εἴτε λόγῳ ὀλιγοπιστίας. Δι' αὐτό ἀκούομεν συχνά, ἀκόμη και ἀπό ἐπίσημα χείλη, ὅτι μεταξύ τῶν ὀρθοδόξων καί τῶν ἑτεροδόξων δέν ὑπάρχουν διαφοραί, ὅτι ἡ Μία, Ἁγία, Καθολική καί Ἀποστολική Ἐκκλησία ἀποτελεῖται ἀπό ὅλας τάς «ἐκκλησίας», ὀρθοδόξους καί μή, ἐφ' ὅσον καμμία ἱστορική ἐκκλησία δέν δύναται νά ἰσχυρισθῇ ὅτι ἔχει ἀκεραίαν τήν ἀλήθειαν, καί ὅτι πρέπει πάσῃ θυσίᾳ νά γίνῃ ἡ ἕνωσις μέ τούς ἑτεροδόξους, καί μάλιστα νά κοινωνήσωμεν ἀπό τό ἴδιον Ἅγιον Ποτήριον. Ὅλα αὐτά καί ἄλλα πολλά ἀποτελοῦν σοβαράν ἐκτροπήν ἀπό τήν πίστιν τῶν Ἀποστόλων καί τῶν Πατέρων και συνιστοῦν αἵρεσιν, διότι θίγουν τά θεμέλια τῆς Πίστεως.
Ὁ Ὀρθόδοξος λαός μας, πού εἶναι ὁ φύλαξ τῆς ὀρθοδόξου πίστεως, πρέπει νά γνωρίζῃ τήν ἀλήθειαν. Καί ἡ ἀλήθεια εἶναι ὅτι ὑπάρχουν πολλαί καί σοβαραί διαφοραί μέ τούς ἑτεροδόξους Παπικούς ἤ Προτεστάντας. Ὅλαι αὐταί αἱ ἐπί μέρους διαφοραί συνοψίζονται εἰς τήν διδασκαλίαν περί Ἐκκλησίας. Ποῖος ἀποτελεῖ τό κέντρον, τόν ἀποφασιστικόν παράγοντα, τήν ὑψίστην αὐθεντίαν εἰς τήν Ἐκκλησίαν; Ὁ Θεάνθρωπος Ἰησοῦς Χριστός ἤ ὁ ἄνθρωπος;
Κατά τήν ἰδικήν μας ὀρθόδοξον πίστιν, Ἀρχηγός, Ἀλάθητος Κεφαλή, κριτήριον καί πηγή τῆς Ἀληθείας εἶναι ὁ Θεάνθρωπος Κύριος καί τό Πανάγιον Πνεῦμα, τό ὁποῖον ἐπιφοιτᾷ ὄχι εἰς ἕναἄνθρωπον ἀλλ' εἰς ὅλην τήν Ἐκκλησίαν.
Κατά τούς Ρωμαιοκαθολικούς ὅμως ὑψίστη αὐθεντία καί κριτήριον ἀλάθητον εἶναι εἷς ἄνθρωπος, ὁ “ἀλάθητος” Πάπας τῆς Ρώμης. Ἡ Ἐκκλησία δέν εἶναι δυνατόν νά ὑπάρχῃ καί νά εἶναι ἡνωμένη χωρίς τόν Πάπαν.
Εἰς τούς Προτεστάντας πάλιν κριτήριον καί πηγή τῆς ἀληθείας δένεἶναι ὁ εἷς πάπας τῆς Ρώμης, ἀλλά ἕκαστος Προτεστάντης δύναταινά εὑρίσκῃ την ἀλήθειαν ἤ τοὐλάχιστον μέρος τῆς ἀληθείας, χωρίςνά εἶναι ἀπαραίτητος ἡ αὐθεντία τοῦ ὅλου σώματος τῆςἘκκλησίας.
Καί εἰς τάς δύο δηλ. περιπτώσεις ἔχομεν ἕνα ὑποκειμενισμόν, ἀτομικισμόν, εἴτε πρόκειται περί τοῦ παπικοῦ ἀτομικισμοῦ εἴτε πρόκειται περί τοῦ προτεσταντικοῦ ἀτομικισμοῦ. Εἰς τούς Ρωμαιοκαθολικούς ἔχομεν ἕνα Πάπαν. Εἰς τούς Προτεστάντας ἔχομεν τόσους Πάπας ὅσους καί Προτεστάντας.
Εἰς τό βάθος διακρίνομεν τήν ἰδίαν μεγάλην ἁμαρτίαν, τόν παραμερισμόν τοῦ Θεανθρώπου Χριστοῦ ἀπό τόν ἄνθρωπον. Οἱ Δυτικοί παραμερίζοντες τόν Θεάνθρωπον καί θέτοντες ὡς κέντρον τόν ἄνθρωπον γίνονται ἀνθρωποκεντρικοί. Ὁ ἀνθρωποκεντρισμός ἀποτελεῖ τήν οὐσίαν ὅλων τῶν αἱρέσεων τῆς Δύσεως. Ἐμεῖς, ἀντιθέτως, μένομεν εἰς τήν ἁγίαν Θεανθρωποκεντρικήν παράδοσιν τῆς Ὀρθοδοξίας.
Τελικῶς τό ὅλον θέμα εἶναι θέμα σωτηρίας. Ποῖος ἠμπορεῖ νά σωθῇ εἰς μίαν Ἐκκλησίαν, τῆς ὁποίας κέντρον δέν εἶναι ὁ Θεάνθρωπος, ἀλλ' ὁ ἀλάθητος ἄνθρωπος, Πάπας ἤ Προτεστάντης;
Δι' αὐτό ἐμεῖς οἱ Ὀρθόδοξοι δέν θά δεχθῶμεν ποτέ νά συνυπάρξωμεν με τούς Παπικούς ἤ τούς Προτεστάντας, ἐφ' ὅσον ἐξακολουθοῦν νά ἐμμένουν εἰς τόν ἀνθρωποκεντρισμόν. Κάθε ἕνωσις μέ τούς ἑτεροδόξους πρίν ἐπανέλθουν εἰς τήν θεανθρωποκεντρικήν παράδοσιν τῆς Ὀρθοδοξίας ἀποτελεῖ προδοσίαν τοῦ Χριστοῦ, ὁ ὁποῖος δι' αὐτό ἀκριβῶς ἐσαρκώθη, ἔπαθε, ἀνέστη, ἀνελήφθη καί ἵδρυσε τήν Ἐκκλησίαν Του, διά νά γίνῃ τό κέντρον τῆς σωτηρίας μας και νά καταργήσῃ κάθε ἀνθρωποκεντρισμόν, πού ἀποτελεῖ ἐπανάληψιν τοῦ προπατορικοῦ ἁμαρτήματος, ἐγωϊσμόν πού καταστρέφει τήν ἀληθῆ κοινωνίαν με τόν Θεόν καί τούς ἀνθρώπους, ἀπιστίαν εἰς τόν Θεόν καί ἄρνησιν νά παραδοθῇ ὁ ἄνθρωπος ἄνευ ὅρων εἰς τήν σώζουσαν χάριν τοῦ Θεοῦ.
Ἡ χριστιανική ἀγάπη ἐπιβάλλει νά ἀγαπῶμεν τούς ἑτεροδόξους ἀδελφούς μας, νά ἀναγνωρίζωμεν ὅ,τι καλόν ἔχουν, νά προσευχώμεθα καί νά ἐργαζώμεθα χωρίς φανατισμόν, διά νά ἀποκαλυφθῇ καί εἰς αὐτούς ἡ ἀλήθεια τῆς Ὀρθοδοξίας. Αὐτό ὅμως δέν πρέπει νά γίνῃ ἐπί θυσίᾳ τῆς πίστεως καί χάριν μιᾶς ἑνότητος πού δέν θά βασίζεται εἰς τήν ἀλήθειαν, ἀλλά τόν συμβιβασμόν, τήν διπλωματίαν καί τήν οἱανδήποτε σκοπιμότητα. Τό θέλημα τοῦ Θεοῦ, ὅπως τό ἐκφράζει ἡ Ἁγία Γραφή καί ἡ Ἱερά Παράδοσις, εἶναι ἡ ἕνωσις ἐν ἀληθείᾳ.
Αὐτήν τήν στιγμήν μόνη ἡ Ὀρθόδοξος Ἐκκλησία μας κατέχει το ἀληθές Εὐαγγέλιον τοῦ Χριστοῦ καί δι' αὐτό ἀποτελεῖ τήν μόνην ἐλπίδα τοῦ κόσμου. Καί ἀπό τήν ἄποψιν αὐτήν ἡ μεγαλυτέρα προσφορά μας πρός τούς ἑτεροδόξους καί τόν κόσμον εἶναι νά κρατήσωμεν ἀναλλοίωτον καί ζῶσαν τήν ἁγίαν ἀποστολικήν καί ἁγιοπατερικήν πίστιν μας.
Ὁ Καθηγούμενος τῆς Ἱερᾶς Μονῆς τοῦ Ὁσίου Γρηγορίου
†Ἀρχιμ. Γεώργιος
Περιοδικό «ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΜΑΡΤΥΡΙΑ», ἔτος 1987, τεῦχος 22, σελ. 5-6.
πηγή:aktines.blogspot.gr
!>