Αναζήτηση θεμάτων ιστολογίου
Συναξάριον
οι δημοφιλείς αναρτήσεις της εβδομάδος
Blog Archive
- 2024 (14)
- 2023 (72)
- 2022 (249)
- 2021 (450)
- 2020 (682)
- 2019 (811)
- 2018 (820)
- 2017 (901)
- 2016 (1063)
- 2015 (1348)
- 2014 (1414)
-
2013
(2210)
- Δεκεμβρίου(161)
- Νοεμβρίου(186)
- Οκτωβρίου(168)
- Σεπτεμβρίου(180)
- Αυγούστου(189)
- Ιουλίου(165)
- Ιουνίου(210)
- Μαΐου(218)
- Απριλίου(179)
-
Μαρτίου(208)
- Άγιος Υπάτιος επίσκοπος Γαγγρών
- (Κυριακή Β΄ Νηστειῶν) «Λάμψον ἡμῖν Κύριε τό τῆς σ...
- Η ΘΕΡΑΠΕΙΑ ΤΟΥ ΠΑΡΑΛΥΤΙΚΟΥ
- Κυριακή Β΄ Νηστειών - Αγίου Γρηγορίου Παλαμά
- Άγιος Γρηγόριος ο Παλαμάς Αρχιεπίσκοπος Θεσσαλονίκ...
- ΜΑΚΑΡΙΣΤΟΣ ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ (ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΞΕΧΝΙΟΜΑΣΤΕ......
- Καύση του καρνάβαλου: έθιμο ή κίνδυνος για την δημ...
- Άγιος Ιωάννης ο συγγραφέας της Κλίμακος
- Η καταστροφή της Χίου (σαν σήμερα 30 Μαρτίου 1822)
- Ο γέροντας Επιφάνιος για τις εκτρώσεις...
- Μεταθανάτια εμπειρία: Θεέ μου, Πάρε με!
- Απολυτίκιο Αγίου Ιωάννου της Κλίμακος
- Ο Πόνος και οι Θλίψεις στην ζωή μας
- Μία πρόσκληση από τα παιδιά των Κατηχητικών μας Ομ...
- Κάτι που δεν πουλιέται...
- …Η επιστήμη λέει ότι πέθανε, αλλά… (κείμενο & mp3)
- Εξόδιος ακολουθία Μητροπολίτου Αργολίδος Ιακώβου (...
- Η αγάπη είναι ο δρόμος προς την Σωτηρία
- Το κήρυγμα του Σεβ. Μητροπολίτου μας κ. Χρυσοστόμο...
- Μητροπολίτης Κονίτσης: «Δὲν εἶναι αἶσχος γιὰ τὴν Ἑ...
- Ο ΓΕΡΟΝΤΑΣ ΠΑΪΣΙΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΤΗΣ ΜΕΓ. ΤΕΣΣΑΡΑΚ...
- Ο π. Χριστοφόρος Μυτιλήνης, την Κυριακή στο Ναό μας
- "Ο Θεός μάς ακούει.."
- Αλλάζει η ώρα την Κυριακή 31 Μαρτίου
- Άγιος Ηρωδίων, Επίσκοπος Πατρών
- Η ΑΓΙΟΤΑΦΙΤΙΚΗ ΑΔΕΛΦΟΤΗΤΑ (ΒΙΝΤΕΟ)
- Η Αγία Λυδία και οι συν αυτή μάρτυρες
- Αγία Ματρώνα η εν Θεσσαλονίκη
- ΤΑ ΜΑΤΩΜΕΝΑ ΡΑΣΑ ΚΑΙ ΤΟ 1821
- Η Ιερά Σύνοδος για την εκδημία του Μητροπολίτη Αργ...
- Εκοιμήθη ο Μητροπολίτης Αργολίδος Ιάκωβος
- Προσκυνηματική εκδρομή σε Μοναστήρια των Μεγάρων
- Εξόδιος Ακολουθία π. Ανδρέου Λογοθέτη
- Η Λειτουργία των Προηγιασμένων
- Σύναξη του Αρχαγγέλου Γαβριήλ
- Κυριακή της Ορθοδοξίας στην Ενορία μας 24-3-2013 (...
- Η να ξεσκλαβωθούμε ή όλοι να πεθάνομε...
- Αθανάσιος Διάκος
- ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΟ ΑΝΑΓΝΩΣΜΑ - Εορτής Ευαγγελισμού της Θεο...
- Ευαγγελισμός της Υπεραγίας Θεοτόκου
- Απολυτίκιον Ευαγγελισµού της Θεοτόκου
- Τη Υπερμάχω Στρατηγώ...
- ΞΥΠΝΑ ΡΑΓΙΑ (πατριωτικό τραγούδι)
- "Και τι έκανε η Εκκλησία για το Έθνος;;;"
- Η συμβολή της Εκκλησίας στην παλιγγενεσία του 1821
- 25 ΤΟΥ ΜΑΡΤΙΟῩ ΓΡΑΜΜΕΝΗ ΣΤΑ ΟΥΡΑΝΙΑ (Πρός ἀσεβοῦν...
- ΕΚΟΙΜΗΘΗ ΣΗΜΕΡΑ ΤΑ ΞΗΜΕΡΩΜΑΤΑ Ο ΗΓΟΥΜΕΝΟΣ ΤΗΣ Ι.Μ....
- Ομιλία για την επέτειο της 25ης Μαρτίου του 1821
- ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ
- Ιστορία απ' το γεροντικό
- Τα παθήματα των Ραγιάδων
- ΚΥΡΙΑΚΗ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ
- Το πρόγραμμα Εορτασμού του Μητροπολιτικού Ι.Ναού Ε...
- ΤΑ ΕΥΖΩΝΑΚΙΑ
- Το δια κολλύβων Θαύμα του Αγίου Θεοδώρου του Τήρωνος
- Η ΧΑΡΑ ΜΑΣ Η ΠΑΝΑΓΙΑ ΜΑΣ..
- Εκκλησία, το μεγάλο Νοσοκομείο
- Εισαγωγή στην Ακολουθία του Ακαθίστου Ύμνου
- O Πατριάρχης Γρηγόριος ο Ε'
- "Οι δύο αρκούδες" - π. Νίκων Κουτσίδης
- Την ωραιότητα της Παρθενίας Σου...
- Τη Υπερμάχω Στρατηγώ...
- ΜΑΝΑ ΜΟΥ ΤΑ ΚΛΕΦΤΟΠΟΥΛΑ ...
- Άγιος Βασίλειος Ιερομάρτυρας Πρεσβύτερος Άγκυρας
- Άγιος Θωμάς Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως
- ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΠΡΟΗΓΙΑΣΜΕΝΩΝ ΤΙΜΙΩΝ ΔΩΡΩΝ
- ΑΠΑΤΕΩΝΑ ΑΠΟΚΑΛΟΥΝ ΤΟΝ ΠΑΛΑΙΩΝ ΠΑΤΡΩΝ ΓΕΡΜΑΝΟ
- Στολή Αφθαρσίας
- Ανέκδοτο: Στο μανάβικο
- Τα όρια της αγάπης
- ΜΟΝΑΣΤΗΡΙΑ ΚΑΙ ΕΘΝΕΓΕΡΣΙΑ
- Νηστίσιμη πατατοσαλάτα
- ΣΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΤΗΣ ΣΚΛΑΒΙΑΣ (video)
- Συνταγή Σωτηρίας !
- Η Νεανική Ομάδα Αγίας Ειρήνης Ριγανοκάμπου Πατρών,...
- Πτυχίο παρά μια Χειρουργική
- Μεθ ημών ο Θεός...
- Αν είχαμε σήμερα τέτοιους πολιτικούς... μάλλον θα ...
- Η Ελληνική Επανάσταση στη Ζωγραφική...
- Άγιοι Αββάδες εν τη Μονή του Αγίου Σάββα αναιρεθέντες
- ΤΑΜΑ ΤΟΥ ΕΘΝΟΥΣ - ΔΕΛΤΙΟΝ ΤΥΠΟΥ
- ΠΟΙΟΣ ΤΑ ΡΩΤΗΣΕ ΑΝ ΘΕΛΟΥΝ ;;;
- ΠΑΜΕ νὰ μάθουμε τί ἔγινε τὸ 1821
- π. Θεόδωρος Ζήσης - Ομιλία περί Οικουμενισμού
- Ο Μητροπολίτης Πειραιώς για την ενθρόνιση του Πάπα
- Ύμνοι Μεγάλου Αποδείπνου
- Οι Αρχιερείς στον Αγώνα του 1821
- Χτυπήσαμε τεράστια φλέβα μαύρου χρυσού... μεταξύ τ...
- ΠΑΛΑΙΩΝ ΠΑΤΡΩΝ ΓΕΡΜΑΝΟΣ (video)
- Ανέκδοτο: Ο ζητιάνος !
- Άγιοι Χρύσανθος και Δαρεία
- Δείτε την συγκλονιστική φωτογραφία κατά την εκλογή...
- Ορθοδοξία και Ελλάδα
- Η ΕΠΑΝΑΣΤΑΤΙΚΗ ΔΙΑΚΗΡΥΞΗ ΤΟΥ ΠΑΛΑΙΩΝ ΠΑΤΡΩΝ ΓΕΡΜΑΝ...
- Η νηστεία είναι φυλακτήριο της ψυχής
- Γέροντας Παΐσιος: Ποτέ να μην ξεκινάς τον αγώνα σο...
- Ευχή Αγίου Εφραίμ του Σύρου
- Πρόγραμμα Ιερών Ακολουθιών Μεγάλης Τεσσαρακοστής Ι...
- Άγιος Κύριλλος Αρχιεπίσκοπος Ιεροσολύμων
- Παιδικός Παράδεισος
- Φεβρουαρίου(180)
- Ιανουαρίου(166)
- 2012 (1652)
- 2011 (318)
- 2010 (42)
Από το Blogger.
Σάββατο 9 Μαρτίου 2013
00:01
|
Ανώνυμος
|
Print PDF
Κυρίων, Κάνδιδος (ή Κλαύδιος), Δόμνας, Ευτύχιος (ή Ευτυχής), Σεβηριανός, Κύριλλος, Θεόδουλος, Βιβιανός, Αγγίας, Ησύχιος, Ευνοϊκός, Μελίτων, Ηλιάδης (ή Ηλίας), Αλέξανδρος, Σακεδών (ή Σακερδών), Ουάλης, Πρίσκος, Χουδίων, Ηράκλειος, Εκδίκιος, (ή Ευδίκιος), Ιωάννης, Φιλοκτήμων, Φλάβιος, Ξάνθιος, (ή Ξανθιάς), Ουαλέριος, Νικόλαος, Αθανάσιος, Θεόφιλος, Λυσίμαχος, Γάϊος, Κλαύδιος, Σμάραγδος, Σισίνιος, Λεόντιος, Αέτιος, Ακάκιος, Δομετιανός (ή Δομέτιος), δυο Γοργόνιοι, Ιουλιανός, (ή Ελιανός ή Ηλιανός), και Αγλάϊος ο καπικλάριος. (Ορισμένοι Κώδικες αναφέρουν και επιπλέον των σαράντα ονόματα, όπως αυτά των Αγίων Αειθαλά, άλλου Γοργονίου κ.λ.π.).
Και οι σαράντα αυτοί Άγιοι ήταν στρατιώτες στο πιο επίλεκτο τάγμα του στρατού του Λικινίου. Όταν αυτός εξαπέλυσε διωγμό κατά των χριστιανών, οι Άγιοι σαράντα συλλαμβάνονται αμέσως από τον έπαρχο Αγρικόλα (στη Σεβάστεια). Στην αρχή τους επαινεί και τους υπόσχεται αμοιβές και αξιώματα, για να αρνηθούν την πίστη τους. Τότε ένας από τους σαράντα, ο Κάνδιδος, απαντά: «Ευχαριστούμε για τους επαίνους της ανδρείας μας. Άλλ' ο Χριστός, στον όποιο πιστεύουμε, μας διδάσκει ότι στον καθένα άρχοντα πρέπει να του προσφέρουμε ό,τι του ανήκει. Και γι' αυτό στο βασιλέα προσφέρουμε τη στρατιωτική υπακοή. Αν, όμως, ενώ ακολουθούμε το Ευαγγέλιο, δεν ζημιώνουμε το κράτος, αλλά μάλλον το ωφελούμε με την υπηρεσία μας, γιατί μας ανακρίνεις για την πίστη πού μορφώνει τέτοιους χαρακτήρες και οδηγεί σε τέτοια έργα;» Ο Αγρικόλας κατάλαβε ότι δεν μπορούσε να τους επιβληθεί με ήρεμο τρόπο και διέταξε να τους βασανίσουν. Οπότε, μια παγωμένη χειμωνιάτικη νύχτα, τους ρίχνουν στα κρύα νερά μιας λίμνης. Το μαρτύριο ήταν φρικτό. Τα σώματα άρχισαν να μελανιάζουν. Αλλα αυτοί ενθάρρυναν ο ένας τον άλλο, λέγοντας: «Δριμύς ο χειμών, αλλά γλυκύς ο παράδεισος. Λίγο ας υπομείνουμε και σε μια νύχτα θα κερδίσουμε ολόκληρη την αιωνιότητα».
Ενώ προχωρούσε το μαρτύριο, ένας μόνο λιγοψύχησε και βγήκε από τη λίμνη. Τον αντικατέστησε όμως ο φρουρός (Αγλάϊος), που είδε τα στεφάνια πάνω από τα κεφάλια τους. Ομολόγησε το Χριστό, μπήκε στη λίμνη και μαζί με τους 39 παίρνει και αυτός το στεφάνι του μαρτυρίου, αφού μισοπεθαμένους τους έβγαλαν το πρωί από τη λίμνη και τους συνέτριψαν τα σκέλη. Τα μαρτυρικά λείψανα ευρέθησαν από τους Χριστιανούς σε κάποιο γκρεμό, όπου είχαν συναχθεί κατά θεία οικονομία και ενταφιάσθηκαν με ευλάβεια.
Στον Ευεργετινό αναφέρεται ότι ενώ οι Άγιοι Τεσσαράκοντα Μάρτυρες βρίσκονταν στο στάδιο της αθλήσεως έχοντας παραμείνει όλη τη νύχτα μέσα στην παγωμένη λίμνη και καθώς τους έσερναν στον αιγιαλό για να τους συντρίψουν τα σκέλη, η μητέρα ενός Μάρτυρος παρέμενε εκεί πάσχουσα με αυτούς, βλέποντας το παιδί της που ήταν νεότερο στην ηλικία από όλους, μήπως και λόγω του νεαρού της ηλικίας και της αγάπης προς την ζωή, δειλιάσει και βρεθεί ανάξιο της τιμής και της τάξεως των στρατιωτών του Χριστού. Στεκόταν λοιπόν, εκεί και άπλωνε τα χέρια της προς το παιδί της λέγοντας: «Παιδί μου γλυκύτατο, υπόμεινε για λίγο και θα καταστείς τέκνο του Ουράνιου Πατέρα. Μην φοβηθείς τις βασάνους. Ιδού, παρίσταται ως βοηθός σου ο Χριστός. Τίποτε δεν θα είναι από εδώ και πέρα πικρό, τίποτα το επίπονο δεν θα απαντήσεις. Όλα εκείνα παρήλθαν, διότι όλα αυτά τα νίκησες με τη γενναιότητά σου. Χαρά μετά από αυτά, άνεση, ευφροσύνη. Όλα αυτά θα τα γεύεσαι, διότι θα είσαι κοντά στον Χριστό και θα πρεσβεύεις εις Αυτόν και για μένα που σε γέννησα».
Τα λείψανα των Αγίων βρήκε με θεία οπτασία, το έτος 438 μ.Χ., η αυτοκράτειρα Πουλχερία κρυμμένα στο ναό του Αγίου Θύρσου, πίσω από τον άμβωνα, στον τάφο της διακόνισσας Ευσέβειας σε δύο αργυρές θήκες, οι οποίες κατά την διαθήκη της Ευσέβειας, είχαν εναποτεθεί στον τάφο της στο μέρος της κεφαλής της. Στην συνέχεια η Πουλχερία οικοδόμησε ναό έξω από τα τείχη των Τρωαδησίων.
Σπουδαία από ιστορικής απόψεως θεωρείται από νεότερους ερευνητές η Διαθήκη των Αγίων Τεσσαράκοντα Μαρτύρων, η οποία αποσκοπεί στο να παρεμποδίσει τον διασκορπισμό των ιερών λειψάνων τους μεταξύ των Χριστιανών, πράγμα συνηθισμένο στην Ανατολή κατά τους χρόνους εκείνους.
Ενώ προχωρούσε το μαρτύριο, ένας μόνο λιγοψύχησε και βγήκε από τη λίμνη. Τον αντικατέστησε όμως ο φρουρός (Αγλάϊος), που είδε τα στεφάνια πάνω από τα κεφάλια τους. Ομολόγησε το Χριστό, μπήκε στη λίμνη και μαζί με τους 39 παίρνει και αυτός το στεφάνι του μαρτυρίου, αφού μισοπεθαμένους τους έβγαλαν το πρωί από τη λίμνη και τους συνέτριψαν τα σκέλη. Τα μαρτυρικά λείψανα ευρέθησαν από τους Χριστιανούς σε κάποιο γκρεμό, όπου είχαν συναχθεί κατά θεία οικονομία και ενταφιάσθηκαν με ευλάβεια.
Στον Ευεργετινό αναφέρεται ότι ενώ οι Άγιοι Τεσσαράκοντα Μάρτυρες βρίσκονταν στο στάδιο της αθλήσεως έχοντας παραμείνει όλη τη νύχτα μέσα στην παγωμένη λίμνη και καθώς τους έσερναν στον αιγιαλό για να τους συντρίψουν τα σκέλη, η μητέρα ενός Μάρτυρος παρέμενε εκεί πάσχουσα με αυτούς, βλέποντας το παιδί της που ήταν νεότερο στην ηλικία από όλους, μήπως και λόγω του νεαρού της ηλικίας και της αγάπης προς την ζωή, δειλιάσει και βρεθεί ανάξιο της τιμής και της τάξεως των στρατιωτών του Χριστού. Στεκόταν λοιπόν, εκεί και άπλωνε τα χέρια της προς το παιδί της λέγοντας: «Παιδί μου γλυκύτατο, υπόμεινε για λίγο και θα καταστείς τέκνο του Ουράνιου Πατέρα. Μην φοβηθείς τις βασάνους. Ιδού, παρίσταται ως βοηθός σου ο Χριστός. Τίποτε δεν θα είναι από εδώ και πέρα πικρό, τίποτα το επίπονο δεν θα απαντήσεις. Όλα εκείνα παρήλθαν, διότι όλα αυτά τα νίκησες με τη γενναιότητά σου. Χαρά μετά από αυτά, άνεση, ευφροσύνη. Όλα αυτά θα τα γεύεσαι, διότι θα είσαι κοντά στον Χριστό και θα πρεσβεύεις εις Αυτόν και για μένα που σε γέννησα».
Τα λείψανα των Αγίων βρήκε με θεία οπτασία, το έτος 438 μ.Χ., η αυτοκράτειρα Πουλχερία κρυμμένα στο ναό του Αγίου Θύρσου, πίσω από τον άμβωνα, στον τάφο της διακόνισσας Ευσέβειας σε δύο αργυρές θήκες, οι οποίες κατά την διαθήκη της Ευσέβειας, είχαν εναποτεθεί στον τάφο της στο μέρος της κεφαλής της. Στην συνέχεια η Πουλχερία οικοδόμησε ναό έξω από τα τείχη των Τρωαδησίων.
Σπουδαία από ιστορικής απόψεως θεωρείται από νεότερους ερευνητές η Διαθήκη των Αγίων Τεσσαράκοντα Μαρτύρων, η οποία αποσκοπεί στο να παρεμποδίσει τον διασκορπισμό των ιερών λειψάνων τους μεταξύ των Χριστιανών, πράγμα συνηθισμένο στην Ανατολή κατά τους χρόνους εκείνους.
Ἀπολυτίκιον
Ἦχος γ΄ Θείας πίστεως
Θείω Πνεύματι, συγκροτηθέντες, δῆμος ὤφθητε, τροπαιοφόρος, Ἀθλοφόροι Χριστοῦ Τεσσαράκοντα, διὰ πυρὸς γὰρ καὶ ὕδατος ἔνδοξοι, δοκιμασθέντες λαμπρῶς ἐδοξάσθητε. Ἀλλ' αἰτήσασθε, Τριάδα τὴν ὑπερούσιον, δωρήσασθαι ἠμὶν τὸ μέγα ἔλεος.
Ἕτερον Ἀπολυτίκιον
Ἦχος α'
Τάς ἀλγηδόνας τῶν Ἁγίων, ἃς ὑπέρ σοῦ ἔπαθον, δυσωπήθητι, Κύριε· καί πάσας ἡμῶν τάς ὀδύνας ἴασαι, φιλάνθρωπε δεόμεθα.
!>