Αναζήτηση θεμάτων ιστολογίου
Συναξάριον
οι δημοφιλείς αναρτήσεις της εβδομάδος
Blog Archive
- 2024 (14)
- 2023 (72)
- 2022 (249)
- 2021 (450)
- 2020 (682)
- 2019 (811)
- 2018 (820)
- 2017 (901)
- 2016 (1063)
- 2015 (1348)
- 2014 (1414)
- 2013 (2210)
- 2012 (1652)
-
2011
(318)
- Δεκεμβρίου(123)
-
Νοεμβρίου(94)
- Φωτογραφικό υλικό από την Ιερά Λιτάνευση προς τιμή...
- Παρακλητικός Κανών εις τον Αγιον Ανδρέα τον Πρωτόκ...
- Απολυτίκιον Αγίου Ανδρέου
- Απόστολος Ανδρέας ο Πρωτόκλητος (για παιδιά)
- Απόψε, Χριστέ μου
- Το χειρουργείο των Αγγέλων
- Τα συγκινητικά λόγια του Σεβ. Μητροπολίτου μας κ. ...
- Φωτογραφικό υλικό από Νεανικές Ομάδες της Ιεράς Μη...
- Ο Παπαδιαμάντης μιλάει για την χρεοκοπία
- Τιμητική ἐκδήλωση γιά τούς Ἐκπαιδευτικούς στόν Νέ...
- Μεγαλειώδης η εκδήλωση της Νεολαίας της Ιεράς Μητρ...
- Προσευχή σε απειλή σεισμού
- Τί συμβολίζει το Καντήλι;
- Ιερά Εξομολόγηση. Του παραδείσου το εισιτήριο!
- Η ΑΙΩΝΙΟΣ ΖΩΗ
- Σήμερα η τοπική μας Εκκλησία τιμά τους Αγίους της
- ΚΡΙΣΙΣ (ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ;)
- Σ’ ΑΓΑΠΩ ΑΠΟ ΕΔΩ ΩΣ ΤΟΝ… ΟΥΡΑΝΟ!
- Προς τους γονείς
- Εκδήλωση Νεολαίας της Ιεράς Μητροπόλεως Πατρών
- Βγες παραπάνω!
- Αντιμετωπίστε απλά και εύκολα τους μάρτυρες του Ιε...
- Έχεις εφτά - οχτώ λεπτά;
- Τοπική Αγιολογία
- Η ΑΓΑΠΗ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΣΕ 5 ΛΕΠΤΑ
- Ευλογείτε! (Ένα κείμενο που πρέπει να διαβάσουμε ό...
- Η μικρή Ιωάννα, ένα αγγελούδι που κανείς δεν ήθελε.
- Την Παρασκευή πανηγυρίζει ο Ιερός Ναός της Αγίας Α...
- ΤΙ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΚΑΝΩ ΔΩΡΕΑΝ - Ο ΚΑΤΑΛΟΓΟΣ ΜΕ ΤΙΣ ΙΣΤΟΣ...
- Εξομολόγηση (Το Μυστήριο της Μετανοίας)
- Προφητείες Αγίου Κοσμά Αιτωλού (1714 - 1779) για ...
- Γιατί δεν θέλουν τους Έλληνες; (Μοναδική εξήγηση!)
- Δύσκολη η αριθμητική
- Η Ιερά Μονή Ομπλού εόρτασε την ετησίαν Πανήγυρίν της
- Πλεονεξία
- Ψυχίατρος ή Πνευματικός
- Ἡ Παραβολὴ τοῦ Ἄφρονος Πλουσίου (Λουκ. 12,13-21)
- ΕΛΕΝΗ (κινηματογραφική ταινία)
- Νεκρώσιμος Ἀκολουθία
- Επιστολή του Σεβ. Μητροπολίτου Πατρών κ.κ. Χρυσοστ...
- Την Δευτέρα πανηγυρίζει η Ιερά Μονή Εισοδίων Θεοτό...
- Το Σημείο του Σταυρού
- Ιερά Αγρυπνία στον Ι.Ν. Παναγίας Αλεξιωτίσσης
- Γέρων Παΐσιος: «Σκοπός τους τώρα είναι να απομακρύ...
- Το 60% των Σέρβων ψήφισε για την αγιοποίηση του Πα...
- ΤΡΙΕΤΕΣ ΜΝΗΜΟΣΥΝΟΝ
- Συγκλονιστικό όραμα 10χρονου με τον γέροντα Παΐσιο...
- Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΠΡΩΗΝ ΠΑΤΡΩΝ ΚΥΡΟΣ ΝΙΚΟΔΗΜΟΣ
- Ακούστε το Μακαριστό Μητροπολίτη Πρώην Πατρών κυρό...
- Ακούστε το Μακαριστό Μητροπολίτη Πρώην Πατρών κυρό...
- Τρία χρόνια πέρασαν από την κοίμηση του μακαριστού...
- «Πού βρίσκονται οι ψυχές των αμαρτωλών που πέθαναν...
- Άγιος Απόστολος και Ευαγγελιστής Ματθαίος
- Ἔρωτας καί γάμος: Μυστήριο ἀγάπης
- Από σήμερα αδελφοί, αρχίζει η νηστεία για τα Χριστ...
- Εγκαινίασε το Εκκλησιαστικό Λύκειο και την Εκκλησι...
- Πατρών και Μαντινείας τίμησαν τον Άγιο Χρυσόστομο ...
- Προφητείες Αγίου Κοσμά του Αιτωλού
- "Μυρίζει Θεό" μια απίστευτα συγκλονιστική ιστορία
- Το δισκοπότηρο της Αγιά Σοφιάς
- «Χείμαρρος» ο Μητροπολίτης Άνθιμος
- Ποιο είναι το μοντέλο σου;
- Έρχεται στην Πάτρα ο Αρχιεπίσκοπος τη Δευτέρα, γι...
- Π. Σαράντης Σαράντος : "Δεν παίρνουμε την φοροκάρτ...
- OSTROV - ΤΟ ΝΗΣΙ (κινηματογραφική ταινία)
- Η ευχή του Ιησού
- Καλαβρύτων: «Τελικά ο Σηφουνάκης είναι ένα μικρό α...
- Πατρών Χρυσόστομος: "Η Μητρόπολη θα είναι πάντα στ...
- Το Μυστήριο του Βαπτίσματος
- Γ. Παΐσιος: Στόχος των δυσβάστακτων μέτρων η επιβο...
- Πρωϊνή Προσευχή
- Ο Άγιος Νεκτάριος ο εν Αιγίνη
- Ο Ιερός Ναός Παναγίας Αλεξιωτίσσης εόρτασε την δευ...
- Τα όνειρα είναι απατηλά
- Ο κόσμος των Αγγέλων
- Σύναξις των Αρχαγγέλων Μιχαήλ και Γαβριήλ και των ...
- Αναγνώριση και ανακήρυξη των Αγίων
- Ιερά Πανήγυρις - Εορτή Παμμεγίστων Ταξιαρχών στον ...
- Αρχάγγελος Μιχαήλ - το εν Χώναις θαύμα
- O π. Παΐσιος είχε προβλέψει την οικονομική κρίση
- Η προσευχή ως θεραπευτικό μέσο για τον άνθρωπο
- Πώς παντρεύτηκαν... Κάνει θαύματα η προσευχή!
- Η σωτήρια επαφή
- Το παράπονο ενός εμβρύου
- Το Ευαγγελικό Ανάγνωσμα της Κυριακής Ζ΄ Λουκά (Λου...
- Βρυξέλλες πρὸς Σκόπια: Τὸ ὄνομά σας εἶναι -πρὸς τ...
- Γέρων Ιωσήφ Βατοπαιδινός: Να μη γίνουμε προδότες
- ΚΑΛΗ ΛΕΥΤΕΡΙΑ ΠΑΤΡΙΔΑ ΜΟΥ
- ΤΟ ΜΥΣΤΗΡΙΟ ΤΗΣ ΘΕΙΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΙΑΣ
- ΑΓΝΗ ΠΑΡΘΕΝΕ ΔΕΣΠΟΙΝΑ
- Ευλόγει, η ψυχή μου, τον Κύριον (ψαλμός 102)
- ΜΑΝΑ - ΜΗΤΕΡΑ - ΜΙΑ ΣΥΓΚΛΟΝΙΣΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
- Ο Σεβ. Μητρ. Κυθήρων σε Πρωθυπουργό: "Η πατρίδα μα...
- Καλαβρύτων: "Ο Ελληνικός λαός βροντοφώναξε ένα νέο...
- Οκτωβρίου(44)
- Σεπτεμβρίου(4)
- Αυγούστου(4)
- Ιουλίου(3)
- Ιουνίου(5)
- Μαΐου(7)
- Απριλίου(15)
- Μαρτίου(6)
- Φεβρουαρίου(6)
- Ιανουαρίου(7)
- 2010 (42)
Από το Blogger.
Κυριακή 27 Νοεμβρίου 2011
00:02
|
Ανώνυμος
|
Print PDF
Κυριακὴ ΙΓ΄Λουκᾶ (Λουκ. 18,18-27)
Ομιλία † Μητροπολίτου πρώην Φλωρίνης
κυρού Αυγουστίνου Καντιώτου
εις τον Ι. Ν. Ἁγ. Παντελεήμονος Φλωρίνης
27-11-1977
«Τί ποιήσας ζωὴν αἰώνιον κληρονομήσω;» (Λουκ. 18,18)
Ενας, ἀγαπητοί μου, λέει τὸ σημερινὸ εὐαγγέλιο, ἕνας ἄνθρωπος ἔρχεται στὸ Χριστό. Εἶνε νέος (βλ. Ματθ. 19,22), εἶνε ὑγιής, εἶνε «πλούσιος», εἶνε ἀκόμη «ἄρχων» (Λουκ. 18,23,18). Τέσσερα ἀγαθά, ποὺ τόσο τὰ θαυμάζουν οἱ ἄνθρωποι, συγκεντρωμένα σ᾽ ἕνα πρόσωπο. Τί ἄλλο ἤθελε; Ὑγεία εἶχε, νιᾶτα εἶχε, πλούτη εἶχε, ἀξίωμα εἶχε. Ἐν τούτοις δὲν ἦταν ἱκανοποιημένος. Μέσα του κάτι τὸν ἀπασχολεῖ κ᾽ ἕνα ἐρώτημα ἔρχεται στὰ χείλη του· «Τί νὰ κάνω;…» (ἔ.ἀ.).
Θυμηθῆτε· τὸ ἴδιο ἐρώτημα ἀκούσαμε κι ἀπὸ τὸ στόμα ἑνὸς ἄλλου πλουσίου, τοῦ ἄφρονος πλουσίου (βλ. Λουκ. 12,17), ἐρώτημα ποὺ ἐκφράζει καὶ πολλοὺς ἀπὸ τοὺς σημερινοὺς πλουσίους, ἀφοῦ κι αὐτοὶ μεριμνοῦν γιὰ ἐπίγεια πλούτη. Ἀλλὰ τὸ «τί νὰ κάνω;» τοῦ πλουσίου τοῦ σημερινοῦ εὐαγγελίου διαφέρει πολὺ ἀπὸ τῶν ἄλλων. Ἐκεῖνοι ἀγωνιοῦν γιὰ μικρὰ καὶ ἀσήμαντα πράγματα. Αὐτὸς ἐνδιαφέρεται καὶ ἐρωτᾷ γιὰ κάτι μεγάλο. Ὁ πόθος του εἶνε ἡ αἰώνιος ζωή.
Αἰώνιος ζωή, κόλασι καὶ παράδεισος!… τί εἶν᾽ αὐτά; μπορεῖ νὰ ποῦν κάποιοι μοντέρνοι κύριοι· ἄκου ἐκεῖ «αἰώνιος ζωή», λόγια ἀνοήτων!… Καὶ ὅμως, ἀγαπητοί μου, ἡ αἰώνιος ζωὴ ὑπάρχει. Ὑπάρχει; Μὰ ἔχετε ἀποδείξεις; Βεβαίως ἔχουμε. Ποιές ἀποδείξεις; Δὲν θὰ κάνουμε ἐδῶ φιλοσοφικὴ ἢ ἱστορικὴ ἢ ψυχολογικὴ κ.λπ. διάλεξι· συνοπτικῶς λέμε τὰ ἑξῆς.
Ἐὰν ἀνοίξετε τὴν παγκόσμιο ἱστορία, ἀπὸ τὶς πρῶτες σελίδες, ἀπὸ τὰ βάθη τῆς ἀρχαιότητος μέχρι σήμερα, τὰ εὑρήματα τῶν ἀνασκαφῶν, τὰ μνημεῖα καὶ οἱ τάφοι, ὅπως καὶ αὐτὸς ποὺ βρέθηκε στὴ Βεργίνα, μὲ τὶς ἐπιγραφὲς καὶ τὰ ἀντικείμενα ποὺ περιέχουν, μαρτυροῦν τὴν κοινὴ πεποίθησι τῶν λαῶν, ὅτι ὁ ἄνθρωπος ζῇ καὶ πέρα τοῦ τάφου. Ὅλοι πιστεύουν, ὅτι ὁ ἄνθρωπος δὲν εἶνε σὰν τὸ ζῷο, ποὺ ψοφᾷ κι ἀφοῦ τὸ σῶμα του ἀποσυντεθῆ δὲν μένει τίποτα ἀπὸ τὴν ὕπαρξί του. Ὁ ἄνθρωπος ἔχει ψυχὴ ἀθάνατη, ζῇ αἰωνίως.
Ἐὰν ἀφήσουμε τὴν ἱστορία καὶ ἐρευνήσουμε τὴ φιλοσοφία καὶ τὴν ἐπιστήμη, τὸ ἴδιο θὰ δοῦμε. Ἂν ρωτήσουμε ὄχι κάποιους δῆθεν ἐπιστήμονες τῶν ἡμερῶν μας, ποὺ ἀφ᾽ ὅτου πῆραν ἕνα δίπλωμα ἔκλεισαν τὰ βιβλία καὶ παίζουν μπιλιάρδο καὶ χαρτιά, ἀλλ᾽ ἐκείνους ποὺ οἱ κρόταφοί τους ἄσπρισαν στὴ μελέτη, καὶ ἂν ρωτήσουμε μεγάλους φιλοσόφους ὅπως ὁ Σωκράτης ὁ Πλάτων ὁ Ἀριστοτέλης, ἂν τοὺς θέσουμε τὸ ἐρώτημα «ὑπάρχει αἰώνιος ζωή;» θὰ μᾶς ἀπαντήσουν· ὑπάρχει!
Ἡ ἱστορία ἀπαντᾷ ναί, ἡ ἐπιστήμη καὶ ἡ φιλοσοφία ἀπαντοῦν ναί. Ἂν ρωτήσουμε καὶ τὴν ψυχολογία, κι αὐτὴ ἀπαντᾷ ναί. Ἡ ψυχολογία, ὄχι τῆς ἐπιφανείας ἀλλὰ τοῦ βάθους, λέει, ὅτι ὁ ἄνθρωπος εἶνε καὶ ὑλικὸ ὄν, εἶνε καὶ οἰκονομικὸ ὄν, εἶνε καὶ ἐμπορικὸ ὄν, εἶνε καὶ κοινωνικὸ ὄν· εἶνε πολύπλευρος καὶ πολυδιάστατος. Ἀλλὰ ἡ σημερινὴ ψυχολογία λέει ἀκόμη, ὅτι ὁ ἄνθρωπος εἶνε μεθοριακὸ ἢ μεταφυσικὸ ὄν. Τί θὰ πῇ αὐτό; Ὅπως ἐδῶ στὰ σύνορα ἔχουμε ἀπὸ τὸ ἕνα μέρος τὴν ἀγαπημένη καὶ μαρτυρική μας πατρίδα κι ἀπὸ τὸ ἄλλο τὸ ξένο ἔδαφος, εἴμαστε δηλαδὴ στὴ μεθόριο δύο κρατῶν, κατὰ παρόμοιο τρόπο καὶ ὁ ἄνθρωπος βρίσκεται στὰ σύνορα δύο κόσμων. Ὁ ἕνας εἶνε ὁ ἐπίγειος κόσμος κι ὁ ἄλλος εἶνε ὁ ἐπέκεινα, ὁ πέρα τοῦ ὑλικοῦ κόσμου. Καὶ ὁ ἄνθρωπος μετέχει καὶ τῶν δύο.
Ἀλλά, ἀδελφοί μου, γιατί νὰ ρωτοῦμε τοὺς ἐπιστήμονες ἱστορικοὺς φιλοσόφους καὶ ψυχολόγους; Ἂν εἴμαστε Χριστιανοί, μᾶς ἀρκεῖ μία καὶ μόνο μαρτυρία. Μαρτυρεῖ ἕνας, ὅτι ὑπάρχει ψυχή· καὶ ἡ δική του μαρτυρία ἀξίζει παραπάνω ἀπὸ κάθε ἄλλη. Γιατὶ αὐτὸς δὲν εἶπε ποτέ ψέμα· μέχρι σήμερα οἱ αἰῶνες δὲν τὸν διέψευσαν. Καὶ ὁ ἕνας αὐτὸς εἶνε ὁ Κύριος ἡμῶν Ἰησοῦς Χριστός. Τί εἶπε ὁ Χριστός; Μίλησε περὶ αἰωνίου ζωῆς καὶ βεβαίωσε ὅτι ὑπάρχει. Καὶ ἂν στὸ Χριστὸ δὲν πιστέψουμε, σὲ ποιόν παρακαλῶ θὰ πιστέψουμε; Γιὰ τὸ Χριστὸ ἡ ὕπαρξι τῆς ψυχῆς εἶνε γεγονὸς ἀναμφισβήτητο. Δὲν κάθεται νὰ κάνῃ συλλογισμοὺς ὅπως οἱ φιλόσοφοι. Εἶνε γεγονός. Καὶ ἕνα γεγονὸς δὲν κοπιάζει κανεὶς νὰ τὸ ἀποδείξῃ. Ὑπάρχει ἥλιος. Ποιός λέει, Ἐλᾶτε νὰ σᾶς ἀποδείξω ὅτι ὑπάρχει ἥλιος; Περιττεύει. Ὅπως λοιπὸν ὁ ἥλιος λάμπει στὸν φυσικὸ κόσμο, κατὰ παρόμοιο τρόπο στὸν ὑπερφυσικὸ κόσμο ἡ ἀθανασία τῆς ψυχῆς εἶνε βεβαιότης ἀναμφισβήτητη· ὑπάρχει πέρα τοῦ τάφου ζωή.
Τὸ πίστευαν, ὅπως εἴπαμε, οἱ ἀρχαῖοι. Τὸ πίστευαν οἱ πρόγονοί μας καὶ οἱ γιαγιάδες μας. Τὸ πίστευαν ὅλοι καὶ τὸ ὑπέγραφαν μὲ τὰ δυό τους χέρια, ὄχι ἁπλῶς μὲ μελάνι ἀλλὰ μὲ τὸ αἷμα τους. Τί; Αὐτὸ ποὺ ὁμολογοῦμε στὸ τελευταῖο ἄρθρο τοῦ Συμβόλου τῆς πίστεως· «Προσδοκῶ ἀνάστασιν νεκρῶν καὶ ζωὴν τοῦ μέλλοντος αἰῶνος· ἀμήν» (11-12).
Ἐκεῖνοι πίστευαν. Ἐμεῖς; Ὤ, σήμερα εἶνε «ἡμέραι πονηραί», ὅπως εἶπε ὁ ἀπόστολος (Ἐφ. 5,16). Ἡ πίστι καθημερινῶς ἐκλείπει. Εἶνε σὰ νὰ ταξιδεύουμε μέσα σὲ ὁμίχλη. Ὁρατότης μηδέν. Κοντόφθαλμοι οἱ ἄνθρωποι δὲ βλέπουν τίποτα μπροστά τους. Ἤ, γιὰ νὰ φέρω μιὰ ἄλλη εἰκόνα, μοιάζουμε μὲ πουλιὰ ποὺ τὰ κυνηγᾷ ὁ ἄνεμος καὶ γιὰ νὰ σωθοῦν, μόλις δοῦν κάποια τρῦπα σπηλαίου, ὁρμοῦν μέσα, ἀλλὰ τὸ σπήλαιο εἶνε δαιδαλῶδες, καὶ αἰχμαλωτίζονται ἐκεῖ· πετοῦν τὰ δύστυχα δεξιὰ – ἀριστερὰ ἀπεγνωσμένα μέσ᾽ στὸ σκοτάδι, χωρὶς νὰ μποροῦν νὰ βροῦν διέξοδο πρὸς τὸ φῶς. Ἔτσι κι ἐμεῖς, πουλιὰ αἰχμάλωτα μέσα σὲ μιὰ σπηλιά, κινούμεθα στὸ ἔρεβος, καὶ δὲ βλέπουμε τὸ φωτεινὸ σῆμα, ποὺ ἐκπέμπει τὸ Εὐαγγέλιο καὶ μᾶς καλεῖ στὴν αἰώνιο ζωή.
Αἰώνιος ζωή! Θὰ ἤθελα νὰ ἤμουν Χρυσόστομος καὶ Βασίλειος, νὰ βάλω στὴν καρδιά σας τὴ μεγάλη αὐτὴ ἀλήθεια, ὅτι ὑπάρχει ψυχὴ ἀθάνατη, ὅτι πέρα τοῦ τάφου ὑπάρχει ζωή, ὅτι δὲν τελειώνει ἡ ζωὴ μὲ τὸ φτυάρι τοῦ νεκροθάφτη. Ὄχι, ὁ τάφος δὲν εἶνε τέρμα· εἶνε ἡ ἀρχὴ ἑνὸς ἄλλου ἀτέρμονος βίου. Αὐτὸ λέει τὸ Εὐαγγέλιο, αὐτὴ εἶνε ἡ πίστι μας.
Ὁ πλούσιος τοῦ εὐαγγελίου πίστευε ὅτι ὑπάρχει πέρα τοῦ τάφου ζωή· ἐκεῖνο ποὺ τὸν ἀπασχολοῦσε ἦταν, μὲ ποιό τρόπο θὰ μπορέσῃ νὰ κληρονομήσῃ τὴν αἰώνιο ζωή, ποιά εἶνε ἡ ὁδὸς ποὺ ὁδηγεῖ ἐκεῖ. Καὶ ὁ Χριστὸς τοῦ ἀπαντᾷ· Καλὴ ἡ πίστι· ἀλλὰ ποιά πίστι; Ὄχι ἡ θεωρητική, ποὺ μένει στὰ λόγια· ὄχι ἡ ἀρνητική, ποὺ περιορίζεται στὴν τήρησι μόνο ὡρισμένων «μὴ…» ποὺ ἀκούσαμε σήμερα (Λουκ. 18,20)· ὄχι ἡ τυπική, ποὺ νομίζει ἀρκετὸ τὸ νὰ ἐκτελέσουμε μερικὰ θρησκευτικὰ καθήκοντα, ν᾽ ἀνάψουμε π.χ. ἕνα κερί. Καὶ αὐτὸ βεβαίως δὲν ἀπορρίπτεται· ἔχει συμβολισμὸ τὸ ν᾽ ἀνάβῃς κερί· εἶνε σὰ νὰ λὲς «Μνήσθητί μου, Κύριε, ὅταν ἔλθῃς ἐν τῇ βασιλείᾳ σου» (Λουκ. 23,42). Ἀλλὰ δὲ φθάνει μόνο αὐτό· πρέπει κ᾽ ἐσὺ ὁ ἴδιος νὰ εἶσαι ἕνα ἀναμμένο κεράκι μέσ᾽ στὴ γενεά σου, σύμφωνα μὲ τὴν ἐντολὴ τοῦ Χριστοῦ «Ὑμεῖς ἐστε τὸ φῶς τοῦ κόσμου» (Ματθ. 5,14).
Οἱ ἅγιοι τῆς Ἐκκλησίας μας γιὰ τὴν πίστι ἔφθαναν ἀκόμα καὶ σὲ φρικτὰ μαρτύρια. Ὁ ἅγιος Ἰάκωβος ὁ Πέρσης λ.χ., ποὺ γιορτάζει τὶς μέρες αὐτές (27 Νοεμ.), ζοῦσε στὴν Περσία ἀνάμεσα σὲ πλῆθος εἰδωλολατρῶν. Ἦταν μόνος. Τὸν κάλεσαν ν᾽ ἀρνηθῇ τὸ Χριστό. Δὲν ὑπέκυψε. Τὸν πίεσαν, τὸν φυλάκισαν, τὸν βασάνισαν, τὸν ἔκοψαν κομμάτια – κομμάτια ὅπως ὁ χασάπης τὸ κρέας· τοῦ ἔκοψαν τὴ μύτη, τὰ αὐτιά, τὰ χέρια, τὰ πόδια, τοῦ ξερρίζωσαν τὰ δόντια. Μὰ αὐτὸς συνέχιζε νὰ λέῃ· Πιστεύω στὸ Χριστό! Αὐτὴ εἶνε ἡ πίστι ποὺ σῴζει, αὐτὴ ὁδηγεῖ στὸ βασίλειο τῆς αἰωνιότητος.
Ἀδελφοί μου καὶ πατέρες! Ἂς σκεφθοῦμε σήμερα σοβαρά, ὅτι ὁ τάφος τοῦ πατέρα καὶ τῆς μητέρας μας δὲν εἶνε τέρμα, ἐκμηδένισις. Ποιός τὸ εἶπε; Πέρα τοῦ τάφου εἶνε ἄλλη ζωή, αἰώνιος ζωή. Ἂς προετοιμασθοῦμε λοιπόν. Αὐτὸς ποὺ πρόκειται νὰ ταξιδέψῃ βγάζει εἰσιτήριο καὶ διαβατήριο. Μὴ βρεθοῦμε ἀνέτοιμοι.
Σ᾽ ἕνα ἀνάκτορο ὁ βασιλιᾶς εἶχε ἕνα γελωτοποιό, νὰ τὸν διασκεδάζῃ μὲ τὰ ἀστεῖα του. Μιὰ μέρα, θέλοντας νὰ παίξῃ μαζί του, ἔδωσε στὸν γελοτοποιὸ ἕνα μπαστούνι λέγοντας· ―Πάρ᾽ το. Κι ἂν βρῇς ἄλλον πιὸ βλᾶκα ἀπὸ σένα, νὰ τοῦ τὸ δώσῃς… Πῆρε τὸ μπαστούνι ὁ ἠθοποιὸς μέ κάποια πικρία. Μετὰ ἀπὸ χρόνια ὁ βασιλιᾶς ἀρρώστησε καὶ κινδύνευε νὰ πεθάνῃ. Πῆγε κι ὁ θεατρῖνος νὰ τὸν δῇ. ―Πεθαίνω, τοῦ λέει ὁ βασιλιᾶς, φεύγω γιὰ ταξίδι μακρινό, ἀγύριστο. ―Καὶ ἔκανες καμμιὰ προετοιμασία, μεγαλειότατε; ―Ὄχι. ―Ἔ, τότε βρῆκα τὸν πιὸ βλᾶκα ἀπὸ μένα. Πάρε τὸ μπαστούνι!
Τὰ ἄλλα λάθη στὴ ζωὴ εἶνε μικρά. Τὸ τραγικώτερο θὰ εἶνε ἄν, τὰ λίγα χρόνια ποὺ ζοῦμε, δὲν προετοιμασθοῦμε γιὰ τὴν αἰώνιο ζωή. Ὁ Θεὸς νὰ μᾶς ἀξιώσῃ, κλείνοντας τὰ μάτια στὸ μάταιο τοῦτο κόσμο, νὰ κάνουμε τὸ σταυρό μας καὶ νὰ ποῦμε κ᾽ ἐμεῖς «Μνήσθητί μου, Κύριε, ὅταν ἔλθῃς ἐν τῇ βασιλείᾳ σου» (Λουκ. 23,42).
!>