Αναζήτηση θεμάτων ιστολογίου
Συναξάριον
οι δημοφιλείς αναρτήσεις της εβδομάδος
Blog Archive
- 2024 (14)
- 2023 (72)
- 2022 (249)
- 2021 (450)
- 2020 (682)
- 2019 (811)
- 2018 (820)
- 2017 (901)
- 2016 (1063)
-
2015
(1348)
- Δεκεμβρίου(121)
- Νοεμβρίου(100)
- Οκτωβρίου(130)
- Σεπτεμβρίου(96)
- Αυγούστου(116)
- Ιουλίου(123)
- Ιουνίου(110)
- Μαΐου(116)
-
Απριλίου(135)
- Ἡ λέξη Ἀνάσταση δὲν χωρᾶ μέσα στὰ βιβλία τῆς γνώση...
- Η Παναγία μας η πρώτη Μυροφόρος!
- ΠΑΡΑΔΕΙΣΟΣ ΚΑΙ ΚΟΛΑΣΗ
- Σαν διαβεί ο χρόνος, θα διαβεί κι ο πόνος; - Σάββα...
- Παρουσίαση Βιβλίου κ. Σπύρου Γκουρβέλου
- Ὁ Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Πατρῶν κ.κ Χρυσόστομο...
- Τελετὴ Ἀδελφοποίησης Προτύπου Πειραματικοῦ Λυκείου...
- ΑΠΑΝΤΗΣΕ ΣΩΣΤΑ...
- Συναυλία από το Μουσικό Σχολείο της Πάτρας με καλε...
- Υπόδειγμα Πρωθυπουργού
- Τι ζούμε στη Θ.Λειτουργία
- Aς παρατείνουμε τη χαρά της Ανάστασης!
- Το Πάσχα πέρασε;
- Ο ηγέτης που λείπει στις μέρες μας, ο Αρχιεπίσκοπο...
- Δυσκολεύομαι να πιστεύσω στο Θεό, αφού δεν τον βλέπω
- Γιατί μνημονεύουμε τα ονόματα - Άγιος Ιωάννης της ...
- Φως ιλαρόν...
- Σε τον αναβαλλόμενον το φως, από τον Βυζαντινό Χορ...
- ΜΕ ΤΟΛΜΗ ΚΑΙ ΣΤΑΘΕΡΟΤΗΤΑ
- Τις αποκυλίσει ημίν τον λίθον;
- Η ευγνωμοσύνη θωρακίζει την καρδιά
- Γιατί ο Χριστός προσευχόταν, ενώ ήταν Θεός;
- Είστε… έτοιμοι να φέρετε στον κόσμο έναν Άγιο;
- Ο Απόστολος και Ευαγγελιστής Μάρκος
- ‘Αγιος Παΐσιος: Για να υπομένεις τον άλλο πρέπει ν...
- Η ομολογία πίστεως, δρόμος σωτηρίας και αγιασμού…
- Τι σημαίνει Εκκλησία; Η Εκκλησία δεν είναι το κτίσ...
- Οἱ τρεῖς κῆποι
- Ἡ ἑορτή τοῦ Ἁγίου Μεγαλομάρτυρος Γεωργίου στήν Πάτρα
- Άγιος Γεώργιος ο Μεγαλομάρτυρας και Τροπαιοφόρος
- Άγιος Γεώργιος ο Μάρτυρας της Ανάστασης
- Ο ΑΓΙΟΣ ΜΕΓΑΛΟΜΑΡΤΥΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ Ο ΤΡΟΠΑΙΟΦΟΡΟΣ (23 Α...
- Ψάχνοντας το αρχείο της Ενορίας μας: Προσκυνηματικ...
- Απολυτίκιον Αγίου ενδόξου Μεγαλομάρτυρος Γεωργίου ...
- Ποτέ σκλάβα!
- Γιατί επιτρέπει το κακό στον κόσμο ο Θεός; - Οσίου...
- Οἱ ἐμφανίσεις τοῦ Ἀναστάντος Χριστοῦ
- Η Πνευματική ζωή….
- Τί σημαίνει ἡ λέξις «Ἀμήν»
- Η σπουδαιότητα του Γάμου κατά τον ιερό Χρυσόστομο
- «Η ελπίς ημών, δόξα Σοι»
- Πόσο κοντά μας εἶναι ὁ Θεός;
- Η Αρτοκλασία και ο συμβολισμός της
- Η ενάρετη ζωή μας ως προσφορά για την ανάπαυση των...
- Τὰ δῶρα τῆς Ἀναστάσεως
- Κυριακή του Θωμά στην Ενορία μας (φωτο)
- Η ΚΥΡΙΑΚΗ TOY ΘΩΜΑ
- Ὁ ἅγιος Νικόδημος ὁ Ἁγιορείτης γιὰ τὸν «Κανόνα» το...
- Ψάχνοντας το αρχείο της Ενορίας μας: Κυριακή της λ...
- Ο π. Χριστοφόρος Μυτιλήνης, θα ιερουργήσει και θα ...
- Η Ενορία του Ι.Ν. Παναγίας Αλεξιωτίσσης στην Εξαρχ...
- Ρωμιοσύνη: «Έλλειμμα» λογικής «Πλεόνασμα» καρδιάς...
- Προσκυνηματική εκδρομή στην Εξαρχία του Παναγίου Τ...
- ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ
- Ψάχνοντας το αρχείο της Ενορίας μας: Μεγάλη Παρασκ...
- Κάθε Τρίτη τελοῦνται οἱ Χαιρετισμοὶ τοῦ Ἁγίου Ἀποσ...
- Ζωοδόχος Πηγή
- Η Ανάσταση του Χριστού, ανάσταση του ανθρώπου!
- Οι μάρτυρες της Αναστάσεως
- Η Λαμπροφόρος Ανάσταση στον Άγιο Νικόλαο Αλυκών Κά...
- ΤΗΝ ΤΡΙΤΗ ΤΟΥ ΠΑΣΧΑ ΕΟΡΤΑΣΕ Η ΙΕΡΑ ΜΟΝΗ ΕΙΣΟΔΙΩΝ Τ...
- Τρίτη τοῦ Πάσχα στὴν Ἱερὰ Μονὴ Παναγίας τῆς Γηροκο...
- Πώς να λέμε την Ευχή;
- Βοήθησέ με, Κύριε…
- Οι Άγιοι Ραφαήλ, Νικόλαος, Ειρήνη και οι συν αυτοίς
- Υποδοχὴ του Aγίου Φωτός & Ανάσταση στην Παναγία Αλ...
- Πως καταρρίπτονται τα επιχειρήματα των εχθρών της ...
- Στιγμές από την Aκολουθία της Αναστάσεως και τον Ε...
- Άγιος Παΐσιος - Η χαρά είναι του Χριστού, η λύπη ε...
- ΙΕΡΑ ΠΑΝΗΓΥΡΙΣ ΑΓΙΟΥ ΛΕΩΝΙΔΟΥ ΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΑΘΗΝΩΝ
- Συγχώρεσε με Θεέ μου…
- Η ΤΕΛΕΤΗ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΦΩΤΟΣ ΕΙΣ ΤΟ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟΝ ΙΕΡΟΣ...
- Ἡ ἑρμηνεία τῆς εἰκόνας τῆς Ἀναστάσεως
- Γιατί βάφουμε Κόκκινα τα αυγά το Πάσχα;
- Ο ΕΣΠΕΡΙΝΟΣ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ ΣΤΗΝ ΠΑΤΡΑ
- Ο νιοφερμένος - π. Δημητρίου Μπόκου
- Ἡ ὑποδοχὴ τοῦ Ἁγίου Φωτὸς καὶ ὁ λαμπρὸς ἑορτασμὸς ...
- Η Λαμπρά ημέρα της Αναστάσεως στον Ι.Ν. του Αγίου ...
- Χριστὸς ἀνέστη
- Το μήνυμα του Σεβ. Μητροπολίτου Πατρών κ.κ. Χρυσοσ...
- Ευχαριστούμε θερμά όλους όσους προσέφεραν άνθη και...
- Νέοι των Κατηχητικών μας Ομάδων ετοιμάζουν τα Πασχ...
- Η πρώτη Ανάσταση στον Ι.Ν.Αγίου Αντωνίου στα Κρύα ...
- Ἀναστήτω ὁ Θεός, καὶ διασκορπισθήτωσαν οἱ ἐχθροὶ α...
- Η Ακολουθία του Επιταφίου Θρήνου στην Ενορία μας (...
- Συγκίνηση και δέος στην Αφή του Αγίου Φωτός στα Ιε...
- Ευχαριστήριο
- Μεγάλη Παρασκευή πρωί στον Ιερό Ναό του Αγίου Αντω...
- Ο Εσπερινός της Αγάπης
- Ἡ A’ Ἀνάσταση στὴν Πάτρα
- ΜΕΓΑΛΟ ΣΑΒΒΑΤΟ – Η ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΑΠΟ ΤΟ ΘΑΝΑΤΟ
- Ὁ Ἐπιτάφιος στὴν Ἱερὰ Μητρόπολη Πατρῶν. Μητροπολί...
- Η Ακολουθία των Αχράντων Παθών στο Ναό του Αγίου Α...
- Η Ε Π Ι Σ Τ Ρ Ο Φ Η - π. Δημητρίου Μπόκου
- Μεγάλη Παρασκευὴ στὴν Πάτρα
- Μεγάλη Πέμπτη στὴν Πάτρα
- Ο σταυρικός θάνατος του Κυρίου μας Ιησού Χριστού
- Ἡ Λειτουργία τῆς Μεγάλης Πέμπτης
- Μεγάλη Τετάρτη βράδυ στὴν Πάτρα
- ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ ΠΑΣΧΑ 2015 ΣΕΒΑΣΜΙΩΤΑΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΠΑ...
- Μαρτίου(105)
- Φεβρουαρίου(89)
- Ιανουαρίου(107)
- 2014 (1414)
- 2013 (2210)
- 2012 (1652)
- 2011 (318)
- 2010 (42)
Από το Blogger.
Τρίτη 28 Απριλίου 2015
01:07
|
Ανώνυμος
|
Print PDF
Είναι μεγάλο πρόβλημα ο άνθρωπος. Σου γίνεται βάσανο και σταυρός ανανεούμενος, αν θέλης να σεβαστής τη φύσι του, να μην τον ακρωτηριάσεις, αλλά να τον δεχθής όπως είναι. Γι’αυτό όλα τα συστήματα, για ν’ αποφύγουν το βάσανο αυτό που δημιουργεί ο άνθρωπος, με προκρούστεια μέθοδο τον φέρνουν στα μέτρα τους, κάνοντάς τον άτομο, μονάδα παραγωγής. Και οι ιδεαλισμοί τον εμπαίζουν με ανυπόστατους ρομαντισμούς, αφήνοντάς πεινασμένο, αμεταμόρφωτο και νεκρούμενο το σώμα της υπάρξεώς του. Έτσι ο άνθρωπος έλκεται αγνοούμενος, περιφρονούμενος, χρησιμοποιούμενος και ατιμαζόμενος. Και το δράμα του μένει ανοιχτό. Γιατί δεν χωρά ο άνθρωπος σ’ ένα νόμο ή σ’ ένα σχήμα. Δεν τον σώζει η στατική, νομική λογική. Αν σ’ αυτή θελήσωμε να τον κλείσωμε, θα τον βασανίσωμε, έστω κι αν θέλωμε από καλή διάθεσι, να τον κάνωμε σοφό, φρόνιμο, ή να του βελτιώσωμε τον χαρακτήρα. Τί να την κάμη τη βελτίωσι του χαρακτήρα αυτός που ζητά την αιωνιότητα;
Το ερώτημα είναι: υπάρχει κανείς που μπορεί να ελευθερώση τον άνθρωπο, να συντρίψη τα δεσμά της αιχμαλωσίας που τον κρατούν κάθειρκτο; Υπάρχει κανείς που μπορεί να διαλύση τα είδωλα που τον αποπνίγουν, και να του δώση της ελευθερία του άλλου κόσμου, που ζητά σ’ αυτόν τον κόσμο από σήμερα; Μόνο το σήμερα ζη ο άνθρωπος. Το σήμερα θέλει αιωνιότητα, όχι το αύριο, για να δεχθή την Αλήθεια. Θέλομε να ζήσωμε όλοι για όλα. Που θα το βρούμε αυτό; Ποιος ανέχεται την ανυπόφορη απαίτησί μας, χωρίς να τα χάση και να συνθλιβή αυτός και το καθεστώς του, χωρίς να μας κλείση το στόμα με φίμωτρο δικτατορίας ή με το ψεύτικο ψωμί της εν φυλακή ελευθερίας και του λιμού της ευμάρειας; Ποιος θα μας πάρη στα σοβαρά, αφήνοντάς μας να του μιλήσουμε ελεύθερα, όπως μιλά η φύσι μας; Ποιος θα ανεχθή τον άνθρωπο; Μόνο Αυτός που μας έπλασε μας ξέρει πριν γεννηθούμε και αφού πεθάνωμε. Ζητούμε Αυτόν που έχομε. Και θέλομε να πραγματοποιήσωμε αυτό που είμαστε. Μόνο μέσα στη Θεία Λειτουργία η απαίτησι κορέννυται. Τα υπέρ φύσιν και αίσθησιν δίδονται από σήμερα. «Νυν τα ανήκουστα ηκούσθη» και τα άρρητα αρρήτως ελέχθη. Τα πάντα γέμισαν από φως, ανθρωπιά και ουράνια παράκλησι.» «Ήλθεν η της ζωής βασιλεία και κατελύθη του θανάτου το κράτος και γέγονεν άλλη γέννησις, βίος έτερος, άλλο ζωής είδος, αυτής της φύσεως ημών μεταστοιχείωσις». Τα πάντα υπάρχουν θεανθρώπινα. Τίποτα δεν υπάρχει ψεύτικο. Τίποτε δεν υπάρχει αναπόδεικτο. Καμμία απορία δεν μένει άλυτη. Και καμία απάντηση δεν κλείνει το δρόμο για νέες ερωτήσεις. Τα παν καθολικά κοινωνείται. Είναι αισθητό, τωρινή γεύσι της ζωής. Τα πάντα έγιναν ένα θαυμαστό παρόν στο πρόσωπο του Θεανθρώπου, που είναι το Α και το Ω της δημιουργίας και «τας αρχάς των όντων τοις πέρασιν ουκ εά συναφίστασθαι». Όλη η ιστορία είναι μία μονο Θεία Λειτουργία, και όλος ο κόσμος έγινε ένας ναός, οίκος Θεού, μία μόνη οικογένεια. Όλα είναι φωτισμένα και καταγλαϊσμένα με το άκτιστο και άδυτο φάος. Είναι σπασμένα τα κλείθρα του Άδη. Σχισμένα τα σάβανα των συστημάτων. Αναποδογυρισμένα τα τραπέζια των κολλυβιστών κάθε είδους. Και συντριμμένα όλα τα είδωλα, από τον Συντρίψαντα το κράτος του θανάτου. Υπάρχει χώρος, για να ζήση ο άνθρωπος. Είναι καλεσμένα τα μωρά, τα ασθενή, τα εξουθενημένα και τα μη όντα. Είναι καλεσμένοι οι χωλοί, οι τυφλοί, οι ανάπηροι στο Δείπνο, στη Ζωή, στη θεολογία.
Είναι καλεσμένος ο άνθρωπος. Δεν αφορά τους ειδικούς η Ορθόδοξη λειτουργική θεολογία. Αλλά χορταίνει τους πεινασμένους, ποτίζει τους διψασμένους, παρηγορεί τους πονεμένους και τους κλαμένους. Αφορά τον άνθρωπο, όχι την ειδίκευσι. Δεύτε, «ίνα γεμισθή ο οίκος μου». Είναι η φωνή του Οικοδεσπότη. Έρχονται και το πλήθος αυξάνει τον χώρο και τη χαρά. Γιατί δεν έχομε συνωστισμό όχλου, κορεσμό θέσεων, αλλά περιχώρησι αγαπωμένων προσώπων. «Γέγονεν ως επέταξας, και έτι τόπος εστί». Όλοι προσδέχονται όλους. Συγχωρούν. Συγχωρούνται. Και περιχωρούνται. Εδώ προσωποποιείται και παίρνει όνομα ο άνθρωπος, που με τη φιλαυτία και ανταρσία του είχε εκπέσει στην κατάστασι της απομονωμένης μονάδος. Με το να γίνει Υιός του Θεού «υπήκοος μέχρι θανάτου, θανάτου δε σταυρού» έλαβε «όνομα, το υπέρ παν όνομα». Με το να πεθάνη Εκείνος από αγάπη, για να ζήσωμε εμείς, ήλθε στον κόσμο ο νέος τρόπος ζωής, που ανιστά το πρόσωπο. Με το να σταυρωθή εδοξάσθη. Το «ούπω γαρ ην Πνεύμα άγιον, ότι Ιησούς ουδέπω εδοξάσθη» σημαίνει ότι ο Ιησούς ουδέπω εσταυρώθη. Και μεις παίρνομε όνομα βαπτιζόμενοι εν τω θανάτω του Ιησού. Γινόμεθα πρόσωπα, «μηκέτι εαυτοίς ζώντες». Δοξαζόμεθα και λαμβάνουμε τη χάρι του Πνεύματος, ταπεινούμενοι, υπομένοντες την ατιμίαν του καθ’ημέραν σταυρού. Πλουτούμεν κενούμενοι δια τον Πτωχεύσαντα υπέρ ημών. Είμεθα οι «μηδέν έχοντες και τα πάντα κατέχοντες». Όλοι ανακεφαλαιώνουν τα πάντα. Και καθένας μπορεί ελεύθερα να ακολουθήση τον δρόμο του «εν παντί καιρώ και τόπω».
Ο Κύριος διαλύει τα στρατόπεδα συγκεντρώσεως με το να καλή κατ’ όνομα τα ίδια πρόβατα και να εκβάλη αυτά στην ευρυχωρία που ορίζει η Θεία Λειτουργία. Δεν παρεμποδίζει η ελευθερία των προσώπων από την οποιαδήποτε αιχμαλωσία. Και δεν θίγεται η ενότης των από την οποιαδήποτε διασπορά. Οι διεσπαρμένοι δεν πλανώνται, αλλά είναι «συνηγμένοι δια Κύριον». Η ενότης έχει τη χάρι και την ευρυχωρία της διασποράς. Και τη διασπορά τη θέρμη και την ασφάλεια της συναγωγής. Από όλη τη λειτουργική κοινότητα και τη διάρθρωσί της λατρεύεται και δοξάζεται η Παναγία Τριάς, «η διαίρεσει την ένωσιν και έμπαλιν έχουσα». Το αληθινό –και διεσπαρμένο- είναι ενωμένο. Το ψεύτικο –και ενωμένο- είναι χωρισμένο και ανύπαρκτο. Στη Θεία Λειτουργία ζητούμε την ενότητα της πίστως και την κοινωνία του Αγίου Πνεύματος, άρα, την αιώνιο ζωή και θεία περιχώρησι, και όχι την ανθρώπινη συνάρτησι ή συμμαχία.
π. Βασίλειος Γοντικάκης Προηγούμενος της Ιεράς Μονή Ιβήρων
!>