Αναζήτηση θεμάτων ιστολογίου
Συναξάριον
οι δημοφιλείς αναρτήσεις της εβδομάδος
Blog Archive
- 2024 (14)
- 2023 (72)
- 2022 (249)
- 2021 (450)
- 2020 (682)
-
2019
(811)
- Δεκεμβρίου(95)
- Νοεμβρίου(57)
- Οκτωβρίου(44)
-
Σεπτεμβρίου(66)
- Ἐκοιμήθη ὁ ἐμβληματικός Ἱερέας τῶν Πατρῶν
- Πατρῶν Χρυσόστομος: «Ἡ δωρεά καί ἡ εὐλογία τοῦ Θεο...
- Ιερά Αγρυπνία επί τη Εορτή της Παναγίας της Γοργοε...
- Κυριακή Β΄ Λουκά - Τὰ σκαλοπάτια τῆς χριστιανικῆς ...
- Προσκυνηματική εκδρομή σε Μοναστήρια της Κορινθίας...
- Ὁ Πανηγυρικός Ἑσπερινός ἐπίτῇ 55ῃ ἐπετείῳ ἀπό τῆς ...
- Την Κυριακή 13 Οκτωβρίου 2019, ξεκινούν οι συναντή...
- Ὀφειλόμενες ἐξηγήσεις στούς ἐπικριτές μου
- Ἑόρτασε ὁ Ἱερὸς Ναὸς τοῦ Ἁγίου Ἰωάννου τοῦ Θεολόγο...
- Ἁγιασμός στόν Ἐκκλησιαστικό Παιδικό Σταθμό τῆς Ἱερ...
- Συνάντηση Μητροπολίτου Πατρῶν μέ τόν ὑπεύθυνο τῆς ...
- Πατρῶν Χρυσόστομος: «Μὴ λησμονεῖτε τήν αἱματοποτι...
- Είναι θέμα αξιοπρέπειας από πλευράς του Δήμου Θεσσ...
- Άγιος Αντώνιος ο Μέγας: Λογικοί είναι όσοι έχουν λ...
- Ο Θεολόγος της αγάπης και συγγραφέας της Αποκάλυψη...
- Ιερά Αγρυπνία επί τη Εορτή της Παναγίας της Γοργοε...
- ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ ΣΕΒΑΣΜΙΩΤΑΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΠΑΤΡΩΝ κ.κ. Χ...
- Ἁγιασμός στήν Ὁμάδα τῆς Παναχαΐκῆς ἀπό τόν Σεβασμι...
- ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΥΠΟΥ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΟΡΤΑΣΜΟ ΤΗΣ ΕΠΑΝΑΚΟΜΙΔΗΣ...
- Ιερά Αγρυπνία επί τη Εορτή της Μεταστάσεως του Αγί...
- Κυριακή Α΄ Λουκᾶ - Ἡ θαυμαστή ἁλιεία καί οἱ πρῶτοι...
- Αλλάζουν όνομα οι σταθμοί του μετρό «Ευαγγελισμός...
- Όταν στο γάμο υπάρχει ο Χριστός
- Ανακοινώσεις Ι.Ν. Αγίων Αντωνίου και Χαραλάμπους ε...
- «Παρακαλώ τον Θεό να σε πολυχρονίζει, γιατί αυτός ...
- Ο νέος άγιος της Εκκλησίας, που τα λείψανά του δεν...
- Πατρῶν Χρυσόστομος: «Ἐξασφαλῖστε στά παιδιά σας τή...
- Ο κ. Ηλίας Σκόνδρας θα ομιλήσει την Κυριακή στο Να...
- Η Ενορία μας διοργανώνει ημερήσια προσκυνηματική ε...
- Mια χήρα μάνα και τα τρία ανήλικα κορίτσια της θυσ...
- Αγία Σοφία και οι τρεις θυγατέρες της Πίστη, Ελπίδ...
- Η ΕΟΡΤΗ ΤΗΣΥΨΩΣΕΩΣ ΤΟΥ ΤΙΜΙΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥ ΣΤΗΝ ΠΑΤΡΑ
- Πατρῶν Χρυσόστομος: «Τό Ἐκκλησιαστικό Λύκειο Πατρῶ...
- Η δύναμη του Τιμίου Σταυρού
- Ἀνοιχτή Ἐπιστολή πρός τήν Ὑπουργό Παιδείας Νίκη Κε...
- Το Ευαγγελικό Ανάγνωσμα της Εορτής της Υψώσεως του...
- Γιατί οι Εκκλησίες μοιράζουν βασιλικό στις 14 Σεπτ...
- Δωρεάν τεστ μνήμης και ενημερωτική ομιλία για την ...
- Προζύμι από το βασιλικό του Τιμίου Σταυρού
- ΙΕΡΑΠΟΣΤΟΛΙΚΟ ΔΕΙΠΝΟ ΑΓΑΠΗΣ & ΦΙΛΑΝΘΡΩΠΙΑΣ
- Πατρῶν Χρυσόστομος: «Ἡ Παιδεία μετάληψις ἁγιότητος...
- ὉΣεβασμιώτατος Μητροπολίτης Πατρῶν κ.κ. Χρυσόστομο...
- Ο Αγιασμός στα σχολεία της Ενορίας μας
- Άσε τον Θεό να σε συγχωρέσει
- ΑΝΟΙΚΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΓΙΑ TO ΟΥΚΡΑΝΙΚΟ ΖΗΤΗΜΑ
- Μήνυμα τοῦ Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Πατρῶν κ.κ. ...
- Ο Εθνομάρτυρας Μητροπολίτης Σμύρνης Χρυσόστομος
- ΣΧΟΛΗ ΒΥΖΑΝΤΙΝΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΙΕΡΑΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ ΠΑΤΡΩΝ...
- ΤΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟΝ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ ΠΡΟ ΤΗΣ ΥΨΩΣΕΩΣ ΜΕ ΤΟΝ ...
- Ο τόπος όπου γεννήθηκε η Παναγία μας
- Ἡ ἑορτή τῆς Γεννήσεως τῆς Θεοτόκου στήν Πάτρα
- Τά μεγάλα δῶρα τοῦ Θεοῦ στούς ἀνθρώπους
- Κυριακή προ της Υψώσεως: Το Γενέθλιο της Θεοτόκου ...
- "Σήμερον η αμνάς τίκτεται"
- Ο ΣΕΒΑΣΜΙΩΤΑΤΟΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΠΑΤΡΩΝ κ.κ. ΧΡΥΣΟΣΤΟΜ...
- Η κόλαση της μεταμέλειας και η ομορφιά της μετάνοιας
- Εξομολόγηση, εξομολόγος, εξομολογούμενος
- Νέος Ιερομ. Μάξιμος Σάντοβιτς και ... Ποροσένκο
- Το απίστευτο περιστατικό με τον ιπτάμενο Άγιο Ιάκω...
- Πόρισμα Αστυνομίας: Αθώος ο Μητροπολίτης Μόρφου
- Για ένα «ευχαριστώ»…
- Ἐγκαίνια τῶν Γραφείων τοῦ νεοϊδρυθέντος Πανελληνίο...
- Ιστορική επέτειος για τον Ναό της Παντανάσσης των ...
- «Ευλόγησον τον στέφανον του ενιαυτού της χρηστότητ...
- Αρχή της Ινδίκτου - Καλή κι ευλογημένη Εκκλησιαστι...
- Αρχή της Ινδίκτου
- Αυγούστου(59)
- Ιουλίου(60)
- Ιουνίου(57)
- Μαΐου(54)
- Απριλίου(103)
- Μαρτίου(90)
- Φεβρουαρίου(57)
- Ιανουαρίου(69)
- 2018 (820)
- 2017 (901)
- 2016 (1063)
- 2015 (1348)
- 2014 (1414)
- 2013 (2210)
- 2012 (1652)
- 2011 (318)
- 2010 (42)
Από το Blogger.
Παρασκευή 6 Σεπτεμβρίου 2019
14:12
|
Ανώνυμος
|
Print PDF
Η μεταμέλεια ως «συνειδητοποίηση του σφάλματος που διέπραξε κάποιος και η αίσθηση ντροπής που αυτή συνεπάγεται» (Λεξικό Ακαδημίας Αθηνών), τελικά ενδέχεται να προκαλεί πόνο χωρίς αντίκρισμα, τύψεις και ενοχές βασανιστικές, θλίψη που οδηγεί στην κατάθλιψη.
Το φαινόμενο αυτό έχει τις ρίζες του στον εγωισμό του ανθρώπου, που θίγεται έντονα αφενός με πράξεις που δεν θα ήθελε να κάνει γιατί προσβάλλουν, κατά τη γνώμη του, την «ανωτερότητα του προσώπου του», κι αφετέρου γιατί γίναν μέρος της ιστορίας του που δεν αλλάζει.
Οι καταστάσεις αυτές είναι δύσκολες, οριακές κι επώδυνες. Ο Ιούδας ο Ισκαριώτης, μετά την προδοσία του Διδασκάλου του, ευρισκόμενος σ’ αυτή την κατάσταση «απελθών απήγξατο» (Ματθ.27,5), ενώ προηγουμένως «μεταμεληθείς απέστρεψε τα τριάκοντα αργύρια… λέγων· ήμαρτον παραδούς αίμα αθώον» (Ματθ. 27,3-4).
Σε τελευταία ανάλυση, η μεταμέλεια μόνο δεν αρκεί γι’ αλλαγή. Μπορεί, μάλιστα, να οδηγήσει σε βίωση της κόλασης, όταν γίνεται η θέα του εαυτού μας μέσα από το σκοτάδι του εαυτού μας. Στην άβυσσο της ύπαρξής μας, όπου συνειδητοποιούμε την αδυναμία και την αμαρτωλότητά μας, μόνη ελπίδα παραμένει η άβυσσος του θείου ελέους, της χωρίς όρια αγάπης του εσταυρωμένου Κυρίου μας. «Άβυσσος άβυσσον επικαλείται».
Όταν υπάρχει η επιθυμία για αλλαγή νοοτροπίας, ζωής, τότε η μεταμέλεια μεταποιείται σε μετάνοια. Αυτός, δηλαδή, που μετανοεί «λυπάται για κάποιο σφάλμα ή αμάρτημά του και προσπαθεί να το επανορθώσει» (ό.π.). Η διάθεση αυτή ενεργοποιεί τις πνευματικές του δυνάμεις, ώστε να μην αγωνίζεται μόνο «να μην το ξανακάνει» - αρνητική συμπεριφορά – αλλά και να προσεύχεται, να τρέφεται από τα μυστήρια της Εκκλησίας, να ταπεινώνεται και να αγωνίζεται να τηρεί τις εντολές του Χριστού –θετική συμπεριφορά.
Η προσωπική μετάνοια, όταν εκκλησιοποιηθεί με το «μυστήριο της μετάνοιας», την εξομολόγηση στον ιερέα-πνευματικό, ολοκληρώνεται και τότε, ενώπιον του Θεού, τα όποια αμαρτήματα είναι «ως μη γενόμενα», με αποτέλεσμα τη δυνατή εμπειρία της χαράς, της ελευθερίας, της άνεσης και της εσωτερικής νεκρανάστασης.
Να γιατί άλλο μεταμέλεια κι άλλο μετάνοια. Η πρώτη, αν μείνει μόνη της, δίνει γεύση κόλασης, ενώ η δεύτερη, παραδείσου. Η πρώτη συντρίβει το πρόσωπο με «τα γιατί και τα πώς», κοιτάζοντας στο άπιαστο παρελθόν˙ η δεύτερη βιώνει το τώρα χωρίς το πριν και συγχρόνως πορεύεται μ’ ελπίδα στο αύριο. Είναι μια κίνηση προς τα έσχατα, προς την ημέρα του Κυρίου όπου «καινοί ουρανοί και γην καινήν προσδοκώμεν», σύμφωνα με την υπόσχεσή Του (Β΄ Πετρ. 3,13). Στηριγμένοι στην αγάπη του Μεγάλου Θεού μας μπορούμε να μετανοούμε και να πορευόμαστε.
Η μεταμέλεια, με όλα τα αρνητικά της, έχει το θετικό της ευαισθητοποίησης της καρδίας που ακυρώνει την πώρωσή της. Η μετάνοια, στηριγμένη στη μεταμέλεια, ανανεώνει το πρόσωπο και το ζωογονεί. Γίνεται για τον ίδιον τον άνθρωπο και για τους άλλους γύρω του πηγή όντως Ζωής που δείχνει, «εν εσόπτρω», την αιώνια χαρά του Παραδείσου.
πηγή:isagiastriados.com
!>