Αναζήτηση θεμάτων ιστολογίου
Συναξάριον
οι δημοφιλείς αναρτήσεις της εβδομάδος
Blog Archive
- 2024 (14)
- 2023 (72)
- 2022 (249)
- 2021 (450)
- 2020 (682)
-
2019
(811)
- Δεκεμβρίου(95)
- Νοεμβρίου(57)
- Οκτωβρίου(44)
- Σεπτεμβρίου(66)
-
Αυγούστου(59)
- Το λογότυπο του Facebook δεν ήταν τυχαίο!
- Αγία Ζώνη η θαυματουργή
- 31 Αυγούστου- Εορτή κατάθεσης της Τίμιας Ζώνης της...
- Το Ευαγγελικό Ανάγνωσμα της Κυριακής (Λουκ. δ´ 16 ...
- Το "εισιτήριο" για τον παράδεισο
- Αποτομή της Τιμίας κεφαλής του Αγίου Ιωάννου του Β...
- Ευαγγελικό Ανάγνωσμα επί τη Μνήμη της Αποτομής της...
- Αποστολικό Ανάγνωσμα επί τη Μνήμη της Αποτομής της...
- Θεία Λειτουργία επί τη Μνήμη της Αποτομής της Τιμί...
- Λέγεται, ότι κάποτε η Παναγία περνούσε από ένα ωρα...
- Το ΑΓΚΑΘΙ του σήμερα ίσως είναι το ΛΟΥΛΟΥΔΙ του αύριο
- Πρόσκληση Εγκαινίων Νέων Γραφείων Πανελληνίου Σωμα...
- Εγκαίνια Ιερού Ναού της Αγίας Πολυχρονίας στα Μπον...
- Εκδημία μακαριστού Μητροπολίτη Λήμνου και Αγίου Ευ...
- Τρεις πανέμορφες ημέρες στη Μακεδονία με την Ενορί...
- Ανακοίνωση για την εορτή του Αγίου Φανουρίου
- Το Ευαγγελικό Ανάγνωσμα της Κυριακής Ι´ Ματθαίου (...
- Με λαμπρότητα εορτάσθη στην Ιερά Μητρόπολη Πατρών ...
- Ὁ Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Πατρῶν κ.κ. Χρυσόστομ...
- Τι σημαίνει η φράση «Απόδοση της εορτής»;
- ΑΠΛΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗΣ ΚΕΙΜΕΝΟΥ Β΄
- Μπορεί να γίνει γιορτή ο θάνατος;
- Τι σημαίνει Εκκλησία;
- Ανοικτή Επιστολή Επιστημόνων υπέρ Νεοφύτου Μόρφου
- ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗΣ ΚΕΙΜΕΝΟΥ Α΄
- ΨΗΦΙΣΜΑ επί την εις Κύριον εκδημίαν του Γρηγορίου ...
- Tα Εγκώμια της Υπεραγίας Θεοτόκου εις τον Ι. Ν. το...
- ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ ΔΕΚΑΠΕΝΤΑΥΓΟΥΣΤΟΥ 2019 ΣΕΒΑΣΜΙΩΤΑΤΟΥ ΜΗΤ...
- Ὁλοκληρώθηκαν οἱ Ἱερές Παρακλήσεις πρός τήν Ὑπεραγ...
- Πατρῶν Χρυσόστομος: «...Γηροκομήτισσα Δέσποινα σώζ...
- Στην κηδεία της Παναγίας παραβρέθηκαν, πέραν των Α...
- Ιερά Αγρυπνία - θα ψαλλούν τα Εγκώμια της Παναγίας...
- Οι Ιερείς ως ποιμένες; ή ως "μαριονέτες"; - π. Σπ...
- Η Ενορία μας στην Ι.Μ. Αγίας Τριάδος Ακράτας
- ΕΓΚΩΜΙΑ ΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΑΣ ΣΤΗΝ ΙΕΡΑ ΜΟΝΗ ΠΑΝΑΓΙΑΣ ΓΗΡΟΚ...
- Το Ευαγγελικό Ανάγνωσμα της Κυριακής Η´ Ματθαίου (...
- Ἐπίβλεψη ἐργασιῶν ἀποπερατώσεως Ἱεροῦ Ναοῦ Ἁγίου Δ...
- Όταν λέμε ότι ο Επίσκοπος είναι εις τόπον και τύπο...
- Όσιος Αγάθων: «Αἱρετικός, χωρισμός έστιν ἀπὸ τοῦ Θ...
- Πριν ανοίξουμε το στόμα μας, ας ανοίξουμε την καρδ...
- ΙΕΡΑ ΑΓΡΥΠΝΙΑ ΕΠΙ ΤΩΝ ΠΡΟΕΟΡΤΙΩΝ ΤΗΣ ΚΟΙΜΗΣΕΩΣ ΤΗΣ...
- Απογευματινή προσκυνηματική εκδρομή στην Ι.Μ. Αγία...
- Ὁ Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Πατρῶν κ.κ. Χρυσόστομ...
- Ὁ νέος Γενικὸς Περιφερειακὸς Ἀστυνομικὸς Διευθυντὴ...
- Ἡ Ἑορτῆ τῆς Μεταμορφώσεως τοῦ Σωτῆρος, στήν Πάτρα
- Η Εορτή της Μεταμορφώσεως του Σωτήρος στην Ενορία μας
- Όταν σου πῇ ὁ γιατρός νήστεψε, τότε μετράς και τ...
- Γιατί ευλογούνται τα σταφύλια την Εορτή της Μεταμο...
- Η Θεολογία της Μεταμορφώσεως του Κυρίου
- "Η μεταμόρφωση του Χριστού" - Μητροπολίτου Ναυπάκτ...
- Οι άγιοι επτά παίδες εν Εφέσω
- Ο άγιος της ημέρας, ο άγιος Δαλμάτος, κατατροπώνει...
- Γεια σου μαμά, Είμαι το μωρό σου.
- Δεν ξέρουμε την ώρα του θανάτου μας...
- Δεκαπενταύγουστος: Το Πάσχα του καλοκαιριού
- Ιερά Αγρυπνία για την Παναγία μας
- Ἐπί σοὶ χαίρει, Κεχαριτωμένη, πᾶσα ἡ κτίσις - Κόντ...
- Τὸ μεγάλο φάρμακο
- Ποια είναι η νηστεία του Δεκαπενταύγουστου ;
- Ιουλίου(60)
- Ιουνίου(57)
- Μαΐου(54)
- Απριλίου(103)
- Μαρτίου(90)
- Φεβρουαρίου(57)
- Ιανουαρίου(69)
- 2018 (820)
- 2017 (901)
- 2016 (1063)
- 2015 (1348)
- 2014 (1414)
- 2013 (2210)
- 2012 (1652)
- 2011 (318)
- 2010 (42)
Από το Blogger.
Πέμπτη 1 Αυγούστου 2019
17:17
|
Ανώνυμος
|
Print PDF
Είναι χιλιοειπωμένο και μυριογραμμένο ότι, η γιορτή της Κοιμήσεως της Θεοτόκου ονομάζεται και ''Πάσχα του καλοκαιριού''. Γιατί όμως; έχει σιγουρα τις ομοιότητες της με αυτό που ζήσαμε προ μηνών.
Πάσχα σημαίνει (ως γνωστό) πέρασμα. Είναι δηλαδή η γιορτή, άλλη μια ευκαιρία να ανανεώσουμε τις πνευματικές μας δυνάμεις, ώστε να τολμήσουμε την φυγή μας απο τα μίζερα και χαμερπή και να καταφύγουμε στα χαρούμενα και αισιόδοξα. Χωρίς αυτό να φέρει τον ωχαδελφισμό, την παραίτηση, την μοιρολατρεία η την απογοήτευση.
Δεν είμαστε οι χαζοχαρούμενοι της κοινωνίας, αλλά οι ελπιδοφόροι της Εκκλησίας. Ποιές είναι οι ομοιότητες των δύο περασμάτων;
Και τα δύο έχουν ανάλογη νηστεία, ως μέσον εγκράτειας και ποτέ ως βασανιστήριο και αφορμή να καταστήσουμε πεινασμένους τους χριστιανούς. Το μέτρο στα φαγητά, θα είναι αφορμή να βάλουμε μέτρο, μέχρι εκμηδενισμού,στις αστοχίες, μας και στις αδυναμιές μας, μία απ΄αυτές μπορεί να είναι και το φαγητό, πρώτα ως ποσότητα και ύστερα ως ποιότητα.
Ύστερα έχει πλούσια υμνολογία, όπως και η Μεγάλη Τεσσαρακοστή. Οι παρακλητικοί κανόνες, ο μικρός και ο μεγάλος, δεν είναι απλά θαυμάσια μελωδήματα πλούσιων νοημάτων, αλλά η εγκάρδια και πολυστάρακτη προσευχή των χριστιανών, ιδίως εκείνων που τα κύματα της ζωής τους χτυπούν ανελέητα και βασανιστικά.
Αποκορύφωμα της περιόδου που αρχίζει την 1η Αυγούστου είναι η 15η. Είναι τότε που θα ψάλουμε και τα Εγκώμια, σαν μια άλλη Μεγάλη Παρασκευή. Είναι ο επιτάφιος θρήνος για την Θεοτόκο, από τα παιδιά Της, επειδή φαίνεται ότι Την χάνουν.
Ο Κύριος θα διαψεύσει όλους,και θα τους χαροποιήσει ταυτόχρονα. Θα παραλάβει την ψυχή Της και το Σώμα Της θα μεταστεί στον ουρανό -κατά την εκκλησιαστική διδασκαλία και γραμματεία-. Υπάρχει ζώσα και πρεσβέυουσα για όλους μας.
Επιπλέον η γιορτή έχει απόδοση - τέλος, σε εννέα ημέρες όμως. Είναι η ημέρα που έχει τα ίσα με την κυριώνυμο εορτή, όπως συμβαίνει με την Ανάσταση του Κυρίου.
Υπάρχει και μία αντίθεση στις δύο γιορτές, πάσχα της άνοιξης και πάσχα του καλοκαιριού, Στην μεν πρώτη περίπτωση μία θεομητορική γιορτή κάνει το ποικιλόμορφο διαλειμμά της όλης κατανυκτικής περιόδου, ο Ευαγγελισμός της Θεοτόκου, ενώ στο Πάσχα που θα ζήσουμε από αύριο έρχεται η δεσποτική εορτή της Μεταμορφώσεως του Σωτήρος, ως στάση για υπόμνηση, ότι όλων τελικός στόχος και σκοπός ζωής είναι η μεταμόρφωση όλων, από το καλό στο καλύτερο, με τελος το άριστο, την Βασιλεία Του.
Δεν είναι η Σώτειρά μας, μόνο ο Ιησούς σώζει. Σίγουρα είναι εκείνη που πρεσβεύει προσευχητικά για την σωτηρία μας. Στην πλούσια υμνολογία των ημερών έχει Εκείνη σπουδαία θέση,ως απαντήσεις στα θαύματα και ως άλλες μία αποδείξεις ότι ζει. Οι άλλοι θα βρίσκονται στην πλάνη της μαριολατρείας, η της διαστρεύλωσης, μέχρι απόρριψης.
Δεν είναι το τέλος της ζωής μας, αλλά μας βοηθά έμπρακτα στο ποθητό και σωτήριο πέρασμά μας. Μας χειραγωγεί με τις δεήσεις Της ενώπιον του Κυρίου μας, προκειμένου να συγχωρεθούμε και να λυτρωθούμε.
Μας υπενθυμίζει με την Κοιμησή Της ότι, εκεί που φαίνεται οτι υπάρχει και μας περιμένει ένα τέλος, στήν ουσία βιώνουμε μια αρχή, χαρμόσυνη και αιώνια.
Καλό δεκαπενταύγουστο λοιπόν, καλή Παναγιά!
πηγή:imverias
!>