Αναζήτηση θεμάτων ιστολογίου
Συναξάριον
οι δημοφιλείς αναρτήσεις της εβδομάδος
Blog Archive
- 2024 (14)
- 2023 (72)
- 2022 (249)
- 2021 (450)
- 2020 (682)
- 2019 (811)
- 2018 (820)
- 2017 (901)
-
2016
(1063)
- Δεκεμβρίου(89)
-
Νοεμβρίου(65)
- Ιερά Αγρυπνία για τον Άγιο Πορφύριο τον Καυσοκαλυβίτη
- Από τα όνειρα μπορεί κανείς να προβλέψει κάτι που ...
- Οταν ο Αγιος Ανδρέας έσωζε την Πάτρα
- ΤΟ ΣΑΡΑΝΤΑΛΕΙΤΟΥΡΓΟ (γ)
- Ο Απόστολος Ανδρέας ο Πρωτόκλητος
- Ομιλία π. Αμβροσίου Γκουρβέλου την Κυριακή στην Χρ...
- Ἐπίσκεψη τοῦ Ἀρχηγοῦ τῆς Ἑλληνικῆς Ἀστυνομίας Ἀντι...
- Ἐγκαίνια τῆς νέας Φιλανθρωπικῆς δράσεως τῆς Ἱερᾶς ...
- ΤΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟΝ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ ΙΓ' ΛΟΥΚΑ μέ τόν Σεβασμ...
- Οἱ Χαιρετισμοί πρός τόν Ἃγιο Ἀπόστολο Ἀνδρέα
- Ἡ ἑορτὴ τῶν Ἀχαιῶν Ἁγίων στὴν Πάτρα
- Κυριακή ΙΓ΄ Λουκά - ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΕΛΕΙΟΤΗΤΑ
- Ὁ Ἑσπερινὸς τῆς ἑορτῆς τῶν Ἀχαιῶν Ἁγίων στὴν Πάτρα
- Ιερά Αγρυπνία για τον Άγιο Πορφύριο τον Καυσοκαλυβίτη
- Π Ρ Ο Σ Κ Λ Η Σ Ι Σ -Ἐγκαίνια τῆς νέας Φιλανθρωπικ...
- Μητροπολίτης Πατρῶν Χρυσόστομος: «… Ἄν μᾶς ρωτήσου...
- Σήμερα τό ἀπόγευμα στό Συνεδριακό Κέντρο τοῦ Πανεπ...
- Μέ κάθε ἐπισημότητα ἐτελέσθη ἡ Ἐξόδιος Ἀκολουθία τ...
- Ο π. Ευάγγελος Πριγκιπάκης στην Διακίδειο Σχολή Λα...
- Ανακεινωθέν της Ι.Μ. Πατρών για τον μεταστάντα τέω...
- ΤΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟΝ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ Θ' ΛΟΥΚΑ μέ τόν Σεβασμι...
- Η χαρά της μετανοίας - π. Ιωακείμ Βραχνιώτης (βίντεο)
- Η εορτή των Εισοδίων της Παναγίας μας
- ΟΙ ΑΓΙΟΙ ΘΕΟΠΑΤΟΡΕΣ (β)
- Κυριακή Θ΄ Λουκά - Η ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΑΦΡΟΣΥΝΗ
- Προσκλητήριον Αγάπης !!!
- ΠΕΡΙ ΕΓΚΑΙΝΙΩΝ ΙΕΡΟΥ ΝΑΟΥ
- ΟΙ ΑΓΙΟΙ ΘΕΟΠΑΤΟΡΕΣ (α)
- Τα Εγκαίνια του νέου Ιερού Ναού του Αγίου Αντωνίου...
- Μὲ ἐντατικοὺς ρυθμοὺς πραγματοποιοῦνται οἱ πρόβες ...
- Γενική Ἱερατική Σύναξη στήν Ἱερά Μητρόπολη Πατρῶν
- Ἡμερίδα τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Πατρῶν μέ θέμα: Σχέσ...
- Εκοιμήθη ο Αγιορείτης Ιερομόναχος Ιωακείμ Βραχνιώτης
- Ὁ Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Πατρῶν κ.κ. Χρυσόστομ...
- Μουσικοφιλολογική ἐκδήλωση στόν νέο Ἱερό Ναό τοῦ Ἁ...
- TA NEIATA THΣ ΠΑΤΡΑΣ ΤΙΜΟΥΝ ΤΑ 190 ΧΡΟΝΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ...
- Απόστολος και Ευαγγελιστής Ματθαίος
- Ἡ ἑορτή τοῦ Ἁγίου Ἰωάννου τοῦ Χρυσοστόμου στοῦ Λου...
- Ημερίδα μέ θέμα: α) Σχέσεις Ἐκκλησίας Κράτους- καί...
- Η Σαρακοστή των Χριστουγέννων
- Η θαυμαστή αφθαρσία του αυτιού και του χεριού του ...
- Κυριακή Η΄ Λουκά: Ποιος ενεργεί ως πλησίον;
- Κυριακή Η΄ Λουκά (Λουκ. ι΄ 25-37) ΑΠΟ ΤΗ ΘΕΩΡΙΑ Σ...
- Ἡ ἀληθινὴεὐσέβεια (δ)
- Ποιος ο λόγος σύγκλησης της Ιεραρχίας; - Σάββας Ηλ...
- Η ΠΑΡΑΒΟΛΗ ΤΟΥ ΚΑΛΟΥ ΣΑΜΑΡΕΙΤΗ
- Η ΠΑΡΑΒΟΛΗ ΤΟΥ ΚΑΛΟΥ ΣΑΜΑΡΕΙΤΗ
- Σύναξη Ὑπευθύνων Φιλοπτώχων Ταμείων τῆς Ἱερᾶς Μητρ...
- Η ΚΑΛΗ ΣΤΡΑΤΕΙΑ
- Tό προσκύνημα τῆς Τιμίας Ζώνης στήν Πάτρα ἀπάντηση...
- Ἡ ἑορτή τῶν Ἀρχιστρατήγων Μιχαήλ καί Γαβριήλ, στήν...
- Χιλιάδες προσκυνητὲς γιὰ τὴν Ἁγία Ζώνη στὴν Πάτρα
- Σύναξις των Αρχαγγέλων Μιχαήλ και Γαβριήλ και των ...
- IEΡΑ ΠΑΝΗΓΥΡΙΣ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ ΚΟΣΜΑ & ΔΑΜΙΑΝΟΥ
- ΤΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟΝ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ Z' ΛΟΥΚΑ μέ τόν Σεβασμι...
- Πανηγυρίζει ο Ι.Ν. Παναγίας Αλεξιωτίσσης επί τη εο...
- Κυριακή Ζ Λουκά: «Μη φοβού, αλλά πίστευε»
- Άγιος Πορφύριος: Με απλότητα και αγαθότητα να τα κ...
- Λαμπρὴ ὑποδοχὴ τῆς Ἁγίας Ζώνης στὴν Πάτρα
- Όσιος Γεώργιος Καρσλίδης ο Ομολογητής
- Η συνέντευξη του Αρχιεπισκόπου στον ΣΚΑΪ
- ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΡΩΤΟΚΛΗΤΕΙΩΝ 2016
- Τα Εγκαίνια του Ναού της Ενορίας μας θα τελεσθούν ...
- Η ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ ΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΑΣ ΣΤΗΝ ΠΑΤΡΑ
- Ἡ ἀληθινὴ εὐσέβεια (γ)
- Οκτωβρίου(85)
- Σεπτεμβρίου(109)
- Αυγούστου(60)
- Ιουλίου(67)
- Ιουνίου(82)
- Μαΐου(107)
- Απριλίου(106)
- Μαρτίου(95)
- Φεβρουαρίου(83)
- Ιανουαρίου(115)
- 2015 (1348)
- 2014 (1414)
- 2013 (2210)
- 2012 (1652)
- 2011 (318)
- 2010 (42)
Από το Blogger.
Τετάρτη 2 Νοεμβρίου 2016
09:59
|
Ανώνυμος
|
Print PDF
ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΣ: Ο ΘΕΟΣ ἪΕΜΕΙΣ;
π. Δημητρίου Μπόκου
Πολλοὶ ἄνθρωποι σήμερα θὰ διαφωνοῦσαν μὲ τὴ στάση τοῦ Ἰὼβ ἔναντι τοῦ Θεοῦ κατὰ τὴν ὥρα τῆς φοβερῆς δοκιμασίας του (βλ. ΛΥΧΝΙΑ ΝΙΚΟΠΟΛΕΩΣ, ἀρ. φ. 383, Ἰούν. 2015). Καὶ αὐτό, γιατὶ σήμερα ὅλο καὶ λιγότερο οἱ ἄνθρωποι ἔχουν τὴ διάθεση νὰ ἐκχωρήσουν στὸν Θεὸ δικαιώματα ἐπὶ τῶν κεκτημένων τους. Δὲν τὸν ἀναγνωρίζουν Κύριό τους.
Ἰδιαίτερα ἰσχύει αὐτὸ προκειμένου γιὰ τὰ παιδιά τους. Οἱ γονεῖς τὰ θεωροῦν ἀποκλειστικὸ κτῆμα τους. Δὲν ἐννοοῦν νὰ ἀφήσουν κανένα, οὔτε τὸν Θεό, νὰ παρεμβληθεῖ στὴ σχέση τους μαζί τους. Τὰ θέλουν ὁλωσδιόλου δικά τους. Ἰδίως ἂν τὰ ἀπέκτησαν μὲ δυσκολία, σύνηθες πράγμα σήμερα. Γι’ αὐτὸ καὶ τοὺς εἶναι ἀδιανόητο νὰ χαθεῖ κάποιο παιδί τους, νὰ τὸ πάρει ὁ Θεὸς πρὶν τὴν ὥρα του. Ἀκόμα καὶ συνειδητοὶ Χριστιανοὶ δείχνουν ἐξαιρετικὴ δυσκαμψία στὸ ζήτημα αὐτό. Ἐξεγείρονται καὶ δυσανασχετοῦν ἐναντίον τοῦ Θεοῦ, ὅταν ἐπισυμβεῖ κάτι τέτοιο. Ἡ λογικὴ τοῦ Ἰὼβ τοὺς φαίνεται ἀκατανόητη.
Ἔχουμε δηλαδὴ τὴν αἴσθηση ὅτι τὰ παιδιὰ μᾶς ἀνήκουν ἀποκλειστικά. Ἐμεῖς τὰ γεννᾶμε, ἐμεῖς τὰ μεγαλώνουμε, ἐμεῖς ὑποφέρουμε νύχτα-μέρα γι’ αὐτά. Αὐτὰ εἶναι ὁλόκληρη ἡ ζωή μας. Ξεχνᾶμε ὅμως ὅτι δὲν τὰ δημιουργοῦμε μόνοι μας. Μᾶς διαφεύγει ὅτι ἀπόλυτος Δημιουργὸς εἶναι μόνο ὁ Θεός. Πηγὴ τῆς ζωῆς, τοῦ καλοῦ, τῆς κάθε ὕπαρξης, εἶναι μόνο ὁ Θεός. Μόνο τὸ κακὸ δὲν πηγάζει ἀπὸ τὸν Θεό. Ὅλα τὰ ὑπόλοιπα, τὰ «καλὰ λίαν» τῆς δημιουργίας, τὰ γεννᾶ ἡ ἀγάπη τοῦ Θεοῦ.
Ὁ Θεὸς ὅμως στὸ θέμα τῆς γεννήσεως τῶν παιδιῶν θέλησε νὰ μᾶς κάνει βοηθούς του. Ἀπὸ συγκατάβαση. Ὄχι γιατὶ ἀδυνατοῦσε ὁ ἴδιος. Ἀλλὰ γιὰ νὰ τιμήσει ἐμᾶς. Νὰ δώσει ἀξία στὰ πλάσματά του. Νὰ νοιώθουμε ὅτι εἴμαστε ἀπόλυτα σημαντικοὶ γι’ αὐτόν. Ὅτι κάτι κάνουμε κι ἐμεῖς. Γι’ αὐτὸ μᾶς ἔκαμε τὴν τιμὴ νὰ εἴμαστε συνδημιουργοί του. Νὰ ἔχουμε τὴν ἀπροσμέτρητη χαρὰ καὶ ἱκανοποίηση νὰ φτιάχνουμε μαζί του τὸν νέο ἄνθρωπο. Νὰ γινόμαστε κι ἐμεῖς γονεῖς. Ἀναθέτει λοιπὸν σὲ μᾶς νὰ δίνουμε σάρκα καὶ ὀστᾶ, τὸ σῶμα. Κι Ἐκεῖνος χτίζει τὴν ψυχὴ μὲ τὸ ἐμφύσημα τοῦ Ἁγίου Πνεύματος, ὅπως ἔκαμε καὶ μὲ τὸν πρῶτο ἄνθρωπο, τὸν Ἀδάμ. Καὶ ἔτσι γίνεται «ψυχὴ ζῶσα» ὁ νέος ἄνθρωπος, τὸ παιδί μας.
Ὁ Θεὸς δὲν δημιουργεῖ τὴν ψυχὴ πρὶν πλάσουμε ἐμεῖς, μὲ τὴ δική Του βέβαια συναίνεση, τὸ σῶμα. Καὶ τὰ δυὸ μαζί, ψυχὴ καὶ σῶμα, χτίζονται ταυτόχρονα, ὅταν θελήσει ὁ Θεός, ὁ μόνος κατ’ οὐσίαν Δημιουργός. Ἡ ζωὴ τοῦ νέου ἀνθρώπου ξεκινάει μὲ τὴν ἕνωση αὐτὴ τῆς ψυχῆς καὶ τοῦ σώματος καὶ τελειώνει, ὅταν πάλι ἡ ψυχὴ χωρισθεῖ ἀπὸ τὸ σῶμα. Ὁ Θεὸς καὶ ὄχι ἐμεῖς ὁρίζει τὴν εἴσοδό μας καὶ τὴν ἔξοδό μας ἀπὸ τὸν κόσμο αὐτόν.
Πρῶτα λοιπὸν εἶναι τοῦ Θεοῦ τὰ παιδιά μας καὶ μετὰ δικά μας. Ὅλοι ἔχουμε τὸν Θεὸ πατέρα μας, πλάστη μας, δημιουργό μας. Αὐτὸς μᾶς ἔδωσε τὸ δικαίωμα νὰ τὸν προσφωνοῦμε:«Πάτερ ἡμῶν, ὁ ἐν τοῖς οὐρανοῖς». Αὐτὸς εἶναι ὁ Κύριος τῆς ζωῆς μας,«θανατοῖ καὶ ζωογονεῖ»(Α΄ Βασ. 2, 7), σ’ αὐτὸν ἀποκλειστικὰ ἀνήκουμε. Ὅποιος δὲν τὸ ἀναγνωρίζει αὐτό, δείχνει ἁπλῶς τὴ μικρόνοιά του.
Ἐμεῖς ἂς τὸν εὐχαριστοῦμε πάντοτε.«Ἐπὶ ταῖς εἰσόδοις ἡμῶν ταῖς εἰς τὸν κόσμον τοῦτον, καὶ ταῖς ἐξόδοις». Καὶ γιὰ τὴν εἴσοδό μας στὴν παροῦσα ζωὴ καὶ γιὰ τὴν ἔξοδό μας.
(ΛΥΧΝΙΑ ΝΙΚΟΠΟΛΕΩΣ, ἀρ. φ. 384, Ἰούλιος 2015)
(Συνεχίζεται)
!>