Αναζήτηση θεμάτων ιστολογίου
Συναξάριον
οι δημοφιλείς αναρτήσεις της εβδομάδος
Blog Archive
- 2024 (14)
- 2023 (72)
- 2022 (249)
- 2021 (450)
- 2020 (682)
- 2019 (811)
- 2018 (820)
- 2017 (901)
-
2016
(1063)
- Δεκεμβρίου(89)
- Νοεμβρίου(65)
- Οκτωβρίου(85)
- Σεπτεμβρίου(109)
- Αυγούστου(60)
- Ιουλίου(67)
- Ιουνίου(82)
- Μαΐου(107)
-
Απριλίου(106)
- ΑΓΙΟ ΦΩΣ 2016 - Η στιγμή της Αφής του Αγίου Φωτός ...
- Το Άγιον Φως μαρτυρεί την Ορθοδοξίαν - Ο Χότζας πο...
- Νέοι των Κατηχητικών μας Ομάδων ετοιμάζουν τα Πασχ...
- Ο ΘΕΟΦΙΛΕΣΤΑΤΟΣ ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ ΣΤΗΝ ΙΕΡΑ ΜΟΝΗ...
- Ο ΘΕΟΦΙΛΕΣΤΑΤΟΣ ΣΤΗΝ ΑΚΟΛΟΥΘΙΑ ΤΟΥ ΕΠΙΤΑΦΙΟΥ ΣΤΟΝ ...
- Ἡ A’ Ἀνάσταση στὴν Πάτρα
- Ευχαριστούμε θερμά όλους όσους προσέφεραν άνθη και...
- Η "πρώτη Ανάσταση" στον Ι.Ν.Αγίου Αντωνίου στα Κρύ...
- Η Ακολουθία του Επιταφίου Θρήνου στην Ενορία μας (...
- ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΡΙΟ
- Ὁ Ἐπιτάφιος στήν Πάτρα
- Η ΑΚΟΛΟΥΘΙΑ ΤΩΝ ΩΡΩΝ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΣΠΕΡΙΝΟΥ ΤΗΣ ΑΠΟΚΑΘΗ...
- ΟΙ ΙΕΡΕΣ ΑΚΟΛΟΥΘΙΕΣ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΗΣ ΠΕΜΠΤΗΣ
- Ὁ Ἑσπερινός τῆς Ἀποκαθηλώσεως στήν Ἱερά Μητρόπολη ...
- Μεγάλη Παρασκευή πρωί 2016 στα Κρύα Ιτεών - Ακολο...
- Η Ακολουθία των Αχράντων Παθών του Κυρίου στον Ι.Ν...
- Ἡ Ἀκολουθία τῶν Παθῶν στήν Ἱερά Μητρόπολη Πατρῶν
- Διαδρομή Επιταφίου 2016
- Ἡ Θεία Λειτουργία τοῦ Μεγάλου Βασιλείου στόν Ἱερό ...
- Ὁ Σεβ. Μητροπολίτης μας ἐν ὄψει τῶν ἁγίων ἡμερῶν τ...
- Τοποθέτηση ειδικού ανελκυστήρος για άτομα με ειδικ...
- «ΤΗ ΜΥΣΤΙΚΗ ΕΝ ΦΟΒΩ ΤΡΑΠΕΖΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΑΝΤΕΣ ΠΑΝΤΕΣ»
- ΜΕΓΑΛΗ ΠΕΜΠΤΗ – Η ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΗΣ ΤΑΠΕΙΝΩΣΗΣ
- Φωτογραφικά στιγμιότυπα από τις Ακολουθίες του Μυσ...
- Τό Ἱερό Εὐχέλαιο στήν Ἱ. Μονή Γηροκομητίσσης
- Tό τροπάριο τῆς Κασσιανῆς στόν Μητροπολιτικό Ἱερό ...
- π.Αλέξανδρος Σμέμαν: Το Τέλος (Μ.Δευτέρα-Μ.Τρίτη-Μ...
- Κυριακή των Βαΐων στον Άγιο Νικόλαο Αλυκών Κάτω Αχ...
- Τροπάριο Κασσιανής "Κύριε, η εν πολλαίς αμαρτίαις....
- Ἡ Ἀκολουθία τοῦ Νυμφίου στόν Ἱερό Ναό Τιμίου Σταυρ...
- Ἡ ἑορτή τῆς Ἐξόδου στό Μεσολόγγι
- Κυριακή των Βαϊων στην Παναγία Αλεξιώτισσα - Επιμν...
- Ο Εορτασμός του Αγίου Λαζάρου στο παρεκκλήσιο της ...
- ΜΕΓΑΛΗ ΔΕΥΤΕΡΑ – ΜΙΑ ΑΛΛΙΩΤΙΚΗ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ
- Ο κ. Ηλίας Σκόνδρας θα ομιλήσει την Μ. Τετάρτη το ...
- ΤΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟΝ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ ΤΩΝ ΒΑΪΩΝ μέ τόν Σεβασμ...
- Κυριακή Βαΐων: Τη μία "Ωσαννά", την άλλη "Σταυρωθήτω"
- Τά κάλαντα τοῦ Λαζάρου στήν Πάτρα ἀπό τό Λύκειο Ἑλ...
- Ο φίλος του Χριστού. Ο Βίος του αγ. Λαζάρου, μέσα ...
- «Πρόσθες αὐτοῖς κακά, Κύριε»
- Ι.Ν. ΠΑΝΑΓΙΑΣ ΑΛΕΞΙΩΤΙΣΣΗΣ ΠΑΤΡΩΝ - ΔΙΗΜΕΡΟ ΘΡΗΣΚΕ...
- Ὁ Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Πατρῶν κ.κ. Χρυσόστομ...
- Εκδήλωση Πολυφωνικής χορωδίας Πατρών «Πορεία πρός ...
- Πρόγραμμα Ιερών Ακολουθιών Μεγάλης Εβδομάδος 2016 ...
- Η μορφή του Εσταυρωμένου σε υπέρηχο εγκύου!
- Η Ενορία των Αγίων Χαραλάμπους και Αντωνίου Κρύα Ι...
- Νέες εργασίες καλλωπισμού εξωτερικά του Ιερού Ναού...
- Μπουγάτσα χωριάτικη νηστίσιμη
- Τό Εὐαγγέλιον τῆς Κυριακῆς Ε’ Νηστειῶν μέ τόν Σεβα...
- Η Οσία Μαρία η Αιγυπτία: η ενσάρκωση της αληθινής ...
- Προβολή ταινίας στο Πνευματικό μας Κέντρο
- Ὁ Ἀκάθιστος Ὕμνος στήν Ἱερά Μητρόπολη Πατρῶν
- Ξεκινούν οι πρόβες της χορωδίας η οποία θα ψάλλει ...
- Νηστίσιμα, πανεύκολα και πεντανόστιμα ελιοπιτάκια ...
- «Ὀρθοτόμησον ἡμῶν τὴν ὁδὸν»
- Τὸ σκάνδαλο τοῦ Χριστιανισμοῦ
- Φακές αλάδωτες διαφορετικές!
- Αγία Θωμαΐς
- Άγιοι Αρίσταρχος, Πούδης και Τρόφιμος Απόστολοι απ...
- Άγιος Πορφύριος: Να κάνετε μετάνοιες όταν προσεύχε...
- Ο φίλος στην ανάγκη φαίνεται
- Ο ΕΟΡΤΑΣΜΟΣ ΤΟΥ ΕΘΝΟΪΕΡΟΜΑΡΤΥΡΟΣ ΑΓΙΟΥ ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ Τ...
- Ἀδελφοποίηση τοῦ Ἐκκλησιαστικοῦ Λυκείου Πατρῶν μέ ...
- Ο Μεγάλος Κανόνας
- Η Ενορία μας διοργανώνει Προσκύνημα στην Ι.Μ. Αγίω...
- Κήρυγμα Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Πατρῶν κ.κ. Χρυ...
- Αυτή την Τετάρτη η Ακολουθία του Μεγάλου Κανόνος
- Ποτάμι εὐλαβείας ἐνώπιον τοῦ χαριτοβρύτου λειψάνου...
- Μια υπέροχη εκδρομή των Κατηχητικών μας Ομάδων στη...
- Όποιος νομίζει ότι είναι ικανός να διορθώνη τους ά...
- Μουσική ψαλτική εκδήλωση με ύμνους της Μ. Τεσσαρακ...
- Τό Εὐαγγέλιον τῆς Κυριακῆς Δ’ Νηστειῶν μέ τόν Σεβα...
- Ιερά Πανήγυρις επί τη εορτή του Αγίου Λεωνίδου στο...
- Κυριακή Δ΄ Νηστειῶν, Ἰωάννου τῆς «Κλίμακος»: Μάρκ....
- Ὁ Ἅγιος Γρηγόριος ὁ Ε´ Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως
- Άραβες παίζουν το Μακεδονία Ξακουστή με γκάιντες σ...
- Απάντηση στον καθηγητή Γ. Δημακόπουλο (ΗΠΑ) για το...
- «Στῶμεν καλῶς, στῶμεν μετά φόβου»
- «Χαῖρε, ὀσμὴ τῆς Χριστοῦ εὐωδίας»
- Γιατί ἀδιαφορήσατε τόσο καιρό;»
- Η δικαιολογία γεννιέται από την αμετανοησία μας!
- Γέροντας Αιμιλιανός Σιμωνοπετρίτης: Ας πηγαίνουμε ...
- «Κόπος ἐστὶ τὸ σωθῆναι»
- Πως μπαίνουμε στον Ιερό Ναό;
- Πλήθη πιστῶν προσκυνοῦν τά Ἱερά Λείψανα τοῦ Ἁγίου ...
- Τι είναι η Προηγιασμένη Θεία Λειτουργία, πότε και ...
- Ὁ νυχτερινὸς ζητιάνος
- Ἂς φοβοῦνται ὅσοι πολεμοῦν τὴν Ἐκκλησία
- VIDEO ΑΠΟ ΤΗΝ ΥΠΟΔΟΧΗ ΤΟΥ ΙΕΡΟΥ ΛΕΙΨΑΝΟΥ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ...
- Τα εμπόδια για την εξομολόγηση
- Ἡ Κυριακή τῆς Σταυροπροσκυνήσεως στήν Ἱερά Μητρόπο...
- Μέσα σε κλίμα ιεράς κατανύξεως τελέσθηκε χθες Κυρι...
- Κυριακή της Σταυροπροσκυνήσεως στον Άγιο Νικόλαο Α...
- Tό Εὐαγγέλιον τῆς Κυριακῆς τῆς Σταυροπροσκυνήσεως ...
- Φιλική ποδοσφαιρική συνάντηση των Κατηχητικών μας ...
- Η Κυριακή της Σταυροπροσκυνήσεως στο Ναό του Αγίου...
- Προσκυνηματική επίσκεψη στην Ι.Μ.Αγίων Πάντων Τριτ...
- Ο ΣΤΑΥΡΟΣ ΤΟΥ ΚΑΘΕ ΠΙΣΤΟΥ
- Λαμπρή ὑποδοχή τῶν λειψάνων τοῦ Ἁγίου Λουκᾶ τοῦ Ἰα...
- Όσιος Παΐσιος: Η υπερηφάνεια γελοιοποιεί τον άνθρωπο
- Μαρτίου(95)
- Φεβρουαρίου(83)
- Ιανουαρίου(115)
- 2015 (1348)
- 2014 (1414)
- 2013 (2210)
- 2012 (1652)
- 2011 (318)
- 2010 (42)
Από το Blogger.
Πέμπτη 28 Απριλίου 2016
06:31
|
Ανώνυμος
|
Print PDF
Φιλολόγου – Θεολόγου
Μεγάλη Πέμπτη είναι για την Εκκλησία μας αφορμή να θυμηθούμε τον Μυστικό Δείπνο, την παράδοση δηλαδή του μυστηρίου της Θείας Ευχαριστίας, την προδοσία του Ιούδα, αλλά και την υπερφυή προσευχή του Κυρίου προς τον Πατέρα Του, να μην Τον αφήσει να πιει το ποτήρι του Πάθους, αλλά και την υπακοή Του σ’ Αυτόν. Το γεγονός όμως που δίδει διδάγματα στη ζωή μας είναι η ταπείνωση του Χριστού, ο οποίος έπλυνε τα πόδια των μαθητών Του, πριν φάνε μαζί για τελευταία φορά. Στα καθίσματα του Όρθρου της ημέρας ψάλλουμε χαρακτηριστικά: “Ο λίμνας και πηγάς και θαλάσσας ποιήσας, ταπείνωσιν εκπαιδεύων αρίστην, λεντίω ζωννύμενος μαθητών πόδας ένιψε, ταπεινούμενος υπερβολή ευσπλαχνίας”. Ο Δημιουργός του κόσμου ταπεινώνεται από την υπερβολική ευσπλαχνία Του για μας, αλλά και μας διδάσκει την άριστη οδό της ταπείνωσης.
Η βασικότερη αμαρτία του ανθρώπου είναι ο εγωισμός. Αυτός οδηγεί τον άνθρωπο στην εμπάθεια, αυτός δηλητηριάζει τις ανθρώπινες σχέσεις, καθώς δεν επιτρέπει την υποχώρηση και τη θυσία, αυτός οδηγεί στη ρήξη της αγάπης, αυτός βάζει τον άνθρωπο να θεωρεί τον εαυτό του θεό στη θέση του Θεού. Όταν μιλούμε για τον εγωισμό βέβαια, δεν εννοούμε ό,τι διαφοροποιεί τον άνθρωπο από τους άλλους, την έννοια του “εγώ”, της προσωπικότητας. Εννοούμε την υπερτροφική ανάπτυξη αυτού του “εγώ”, την άρνηση δηλαδή του ανθρώπου να ισορροπήσει στις σχέσεις του με τους άλλους, να συνειδητοποιήσει ότι η αγάπη είναι αυτή που εξασφαλίζει την αρμονία, ότι αν θυσιάζουμε την δική μας απόλαυση, την δική μας επιβολή στους άλλους, αν μάθουμε να ακούμε τους άλλους, αν μάθουμε να απλώνουμε το χέρι στους άλλους, αν μάθουμε να αφήνουμε το θέλημά μας κατά μέρος, τότε ζούμε την πραγματική ελευθερία.
Κι αυτή η ελευθερία βιώνεται μόνο μέσα από την ταπείνωση. Ταπείνωση σημαίνει υπακοή στο θέλημα του Θεού, γιατί ξέρουμε ότι Αυτός μας αγαπά. Ταπείνωση σημαίνει αναγνώριση της αδυναμίας και της αμαρτωλότητάς μας, μπροστά στην αγαθότητα του Θεού. Ταπείνωση σημαίνει ότι θεωρούμε από αγάπη τον εαυτό μας πιο αδύναμο από τους άλλους, πως όσο κι αν προσπαθούμε, δεν έχουμε αναπτύξει τα χαρίσματα που ο Θεός μας εμπιστεύθηκε, ότι δεν ζούμε για τους άλλους, αλλά μονάχα για τον εαυτό μας. Ταπείνωση σημαίνει κατανόηση στον πόνο, τη δυσκολία και την άρνηση του άλλου να συμπλεύσει με την επιθυμία μας, σημαίνει ανοχή εν αγάπη. Ταπείνωση είναι η γνήσια θυσία και προσφορά στον Άλλο, είναι το να πλύνεις τα πόδια του, να θεραπεύσεις τις ανάγκες του, να διακονήσεις και όχι να διακονηθείς, να συγχωρέσεις, ακόμα και τους εχθρούς σου!
Η εποχή μας έχει ως σημείο αναφοράς την υπερηφάνεια και την υπεροχή έναντι του άλλου, το υπερτροφικό εγώ μας ως κέντρο της ζωής. Προτιμούμε οι άλλοι να υπηρετούν τις ανάγκες μας και αρνούμαστε να δούμε τις δικές τους. Το “δικαίωμα” ως έννοια του πολιτισμένου κόσμου θριαμβεύει. Η Εκκλησία μας προτείνει την ταπείνωση του Χριστού ως τρόπο έκφρασης της υπερβολής της αγάπης, για να ξαναβρούμε την αληθινή ελευθερία. Γιατί ελευθερία σημαίνει να παραιτείσαι από τα δικαιώματά σου, χάριν της αγάπης προς τον άλλο. Κι αυτό δε γίνεται αν ο άλλος δεν είναι μοναδικής και ανυπέρβλητης αξίας για σένα. Δεν γίνεται αν ο Άλλος δεν κατανοηθεί ως Αυτός για τον οποίο ο Χριστός ταπεινώθηκε και σταυρώθηκε, Αυτός που αγαπιέται από τον Χριστό εξίσου με σένα…
Φιλολόγου – Θεολόγου
Μεγάλη Πέμπτη είναι για την Εκκλησία μας αφορμή να θυμηθούμε τον Μυστικό Δείπνο, την παράδοση δηλαδή του μυστηρίου της Θείας Ευχαριστίας, την προδοσία του Ιούδα, αλλά και την υπερφυή προσευχή του Κυρίου προς τον Πατέρα Του, να μην Τον αφήσει να πιει το ποτήρι του Πάθους, αλλά και την υπακοή Του σ’ Αυτόν. Το γεγονός όμως που δίδει διδάγματα στη ζωή μας είναι η ταπείνωση του Χριστού, ο οποίος έπλυνε τα πόδια των μαθητών Του, πριν φάνε μαζί για τελευταία φορά. Στα καθίσματα του Όρθρου της ημέρας ψάλλουμε χαρακτηριστικά: “Ο λίμνας και πηγάς και θαλάσσας ποιήσας, ταπείνωσιν εκπαιδεύων αρίστην, λεντίω ζωννύμενος μαθητών πόδας ένιψε, ταπεινούμενος υπερβολή ευσπλαχνίας”. Ο Δημιουργός του κόσμου ταπεινώνεται από την υπερβολική ευσπλαχνία Του για μας, αλλά και μας διδάσκει την άριστη οδό της ταπείνωσης.
Η βασικότερη αμαρτία του ανθρώπου είναι ο εγωισμός. Αυτός οδηγεί τον άνθρωπο στην εμπάθεια, αυτός δηλητηριάζει τις ανθρώπινες σχέσεις, καθώς δεν επιτρέπει την υποχώρηση και τη θυσία, αυτός οδηγεί στη ρήξη της αγάπης, αυτός βάζει τον άνθρωπο να θεωρεί τον εαυτό του θεό στη θέση του Θεού. Όταν μιλούμε για τον εγωισμό βέβαια, δεν εννοούμε ό,τι διαφοροποιεί τον άνθρωπο από τους άλλους, την έννοια του “εγώ”, της προσωπικότητας. Εννοούμε την υπερτροφική ανάπτυξη αυτού του “εγώ”, την άρνηση δηλαδή του ανθρώπου να ισορροπήσει στις σχέσεις του με τους άλλους, να συνειδητοποιήσει ότι η αγάπη είναι αυτή που εξασφαλίζει την αρμονία, ότι αν θυσιάζουμε την δική μας απόλαυση, την δική μας επιβολή στους άλλους, αν μάθουμε να ακούμε τους άλλους, αν μάθουμε να απλώνουμε το χέρι στους άλλους, αν μάθουμε να αφήνουμε το θέλημά μας κατά μέρος, τότε ζούμε την πραγματική ελευθερία.
Κι αυτή η ελευθερία βιώνεται μόνο μέσα από την ταπείνωση. Ταπείνωση σημαίνει υπακοή στο θέλημα του Θεού, γιατί ξέρουμε ότι Αυτός μας αγαπά. Ταπείνωση σημαίνει αναγνώριση της αδυναμίας και της αμαρτωλότητάς μας, μπροστά στην αγαθότητα του Θεού. Ταπείνωση σημαίνει ότι θεωρούμε από αγάπη τον εαυτό μας πιο αδύναμο από τους άλλους, πως όσο κι αν προσπαθούμε, δεν έχουμε αναπτύξει τα χαρίσματα που ο Θεός μας εμπιστεύθηκε, ότι δεν ζούμε για τους άλλους, αλλά μονάχα για τον εαυτό μας. Ταπείνωση σημαίνει κατανόηση στον πόνο, τη δυσκολία και την άρνηση του άλλου να συμπλεύσει με την επιθυμία μας, σημαίνει ανοχή εν αγάπη. Ταπείνωση είναι η γνήσια θυσία και προσφορά στον Άλλο, είναι το να πλύνεις τα πόδια του, να θεραπεύσεις τις ανάγκες του, να διακονήσεις και όχι να διακονηθείς, να συγχωρέσεις, ακόμα και τους εχθρούς σου!
Η εποχή μας έχει ως σημείο αναφοράς την υπερηφάνεια και την υπεροχή έναντι του άλλου, το υπερτροφικό εγώ μας ως κέντρο της ζωής. Προτιμούμε οι άλλοι να υπηρετούν τις ανάγκες μας και αρνούμαστε να δούμε τις δικές τους. Το “δικαίωμα” ως έννοια του πολιτισμένου κόσμου θριαμβεύει. Η Εκκλησία μας προτείνει την ταπείνωση του Χριστού ως τρόπο έκφρασης της υπερβολής της αγάπης, για να ξαναβρούμε την αληθινή ελευθερία. Γιατί ελευθερία σημαίνει να παραιτείσαι από τα δικαιώματά σου, χάριν της αγάπης προς τον άλλο. Κι αυτό δε γίνεται αν ο άλλος δεν είναι μοναδικής και ανυπέρβλητης αξίας για σένα. Δεν γίνεται αν ο Άλλος δεν κατανοηθεί ως Αυτός για τον οποίο ο Χριστός ταπεινώθηκε και σταυρώθηκε, Αυτός που αγαπιέται από τον Χριστό εξίσου με σένα…
!>