Αναζήτηση θεμάτων ιστολογίου
Συναξάριον
οι δημοφιλείς αναρτήσεις της εβδομάδος
Blog Archive
- 2024 (14)
- 2023 (72)
- 2022 (249)
- 2021 (450)
- 2020 (682)
- 2019 (811)
- 2018 (820)
- 2017 (901)
- 2016 (1063)
- 2015 (1348)
- 2014 (1414)
-
2013
(2210)
- Δεκεμβρίου(161)
- Νοεμβρίου(186)
- Οκτωβρίου(168)
- Σεπτεμβρίου(180)
- Αυγούστου(189)
- Ιουλίου(165)
- Ιουνίου(210)
-
Μαΐου(218)
- ΜΝΗΜΗ ΑΛΩΣΕΩΣ
- Τι... φέρνει η άλωση της εθνικής μας ταυτότητας!
- 29 Μαΐου 1453 ~ Η Άλωση της Πόλης National Geograp...
- Ι.Μ.Μονή Βατοπαιδίου - 25 χρόνια προσφοράς (1987-2...
- Η ημερομηνία εορτασμού του Πάσχα - Πρωτοπρεσβύτερο...
- Πόσο κοστίζει ένα θαύμα;
- Ο άρτος που έγινε πέτρα!
- «Δεύτε προσκυνήσωμεν, και προσπέσωμεν Χριστώ»
- Συζήτηση με τον Γέροντα Θαδδαίο για τις εκτρώσεις
- Παλαιών Πατρών Γερμανός (Εκοιμήθη 30 Μαϊου 1826)
- ΖΟΥΡΑΡΙΣ: Για την αναφορά του Μητροπολίτου Σμύρνης...
- «Ταις πρεσβείαις της Θεοτόκου, Σώτερ, σώσον ημάς»
- Με ό,τι θα φύγει ο άνθρωπος από δω, μ΄αυτό και θα ...
- Όσιος Ισαάκιος ο Ομολογητής ηγούμενος Μονής Δαλμάτων
- Οσία Εμμελεία
- Ἀντιρατσιστικὸς παροξυσμός!
- Διωγμὸς ἀντίστοιχος τῶν σφαγῶν τοῦ Διοκλητιανοῦ
- Σημαίνει ὁ Θιός
- «Έτι και έτι…»
- Θρηνητικό Συναξάρι του Κωνσταντίνου του Παλαιολόγο...
- "ΜΝΗΜΗ ΑΛΩΣΕΩΣ" Επέτειος ΑΛΩΣΕΩΣ της ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠ...
- Να ξέρεις να πεθαίνεις και να ανασταίνεσαι κάθε μέρα
- Νηστίσιμα κέικ με νιφάδες βρώμης
- Μεσοπεντηκοστή
- Αγία Θεοδοσία η Παρθένος
- Ο Μητροπολίτης Πατρών κ.κ. Χρυσόστομος στην Κωνστα...
- ΓΙΑ ΤΑ ΘΥΜΑΤΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΡΑΤΣΙΣΤΩΝ ΠΟΛΛΟΙ ΟΜΙΛΟΥΝ...
- Κάποτε, ένας πατέρας……
- Ποιά η αξία της Κυριακής και γιατί αποκαλείται όγδ...
- «Εαυτούς και αλλήλους και πάσαν την ζωήν ημών Χρισ...
- Όταν η τηλεόραση μας διδάσκει την ευχή και την προ...
- Ασματική Ακολουθία Οσίου Πατρός ημών Παϊσίου (Πανα...
- ΠΑΝΑΓΙΑ ΤΣΑΜΠΙΚΑ, Η ΠΑΝΑΓΙΑ ΤΩΝ ΑΤΕΚΝΩΝ ΜΗΤΕΡΩΝ! (...
- Ὁ Ὅσιος Ἀνδρέας ὁ διὰ Χριστὸν Σαλός
- ΤΟ ΑΓΙΟ ΠΝΕΥΜΑ ΕΜΦΑΝΙΖΕΤΑΙ ΣΕ ΒΑΠΤΙΣΗ
- Όσιος Ιωάννης ο Ρώσος
- Η εκδρομή των Κατηχητικών μας Ομάδων στο νησί των ...
- Η ΠΙΟ ΣΥΓΚΙΝΗΤΙΚΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ
- Γλυκό ψυγείου για όλες τις περιστάσεις
- "Υπέρ πλεόντων, οδοιπορούντων, νοσούντων, καμνόντω...
- Η ΧΑΡΑ ΤΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΕΩΣ
- Η ΠΑΡΑΒΟΛΗ ΤΟΥ ΜΟΛΥΒΙΟΥ
- «Υπέρ της ειρήνης του σύμπαντος κόσμου»
- Η Κυριακή προσευχή
- Άγιος Κάρπος ο Απόστολος από τους Εβδομήκοντα
- Η αγάπη μας ενώνει με τον Θεό - Άγιος Κλήμης
- Είμαι ο πατέρας του κλέφτη…!
- «Εν ειρήνη του Κυρίου δεηθώμεν»
- Απολυτίκιο Γ' Ευρέσεως Κεφαλής Τιμίου Προδρόμου - ...
- Μνήμη της Γ' ευρέσεως της Τιμίας Κεφαλής του Προφή...
- Ιδού έστηκα επί την θύρα και κρούω...
- Γλυκόξυνες γαρίδες
- Ο ΕΟΡΤΑΣΜΟΣ ΤΩΝ ΝΕΟΜΑΡΤΥΡΩΝ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΚΑΙ ΠΑΥΛΟΥ Σ...
- Γέροντας Μωυσής Αγιορείτης: Τι έλεγε ο Γερο Παΐσιο...
- Εξομολόγηση με καρδιά συντετριμμένη
- Την Δευτέρα 27 Μαΐου πανηγυρίζει ο Ιερός Ναός Αγίο...
- «Ευλογημένη η Βασιλεία του Πατρός και του Υιού και...
- Όσιος Συμεών ο Θαυμαστορείτης
- Όσιος Ιωακείμ ο Ιθακήσιος ο «Παπουλάκης»
- Ἕνας ἅγιος στὸ Κρυφὸ Σχολειὸ
- Ιδρυμα Προασπίσεως Ηθικών και Πνευματικών Αξιών : ...
- Απόγνωση....? μα γιατί.........?
- Δεν άφησε το δαίμονα να κάψει την εκκλησία
- Ο Νεομάρτυς Ευγένιος Ροντιόνωφ (23/5/1996)
- Τουρκικὴ εἰσβολὴ στὰ ἑλληνικὰ σπίτια
- Απάντηση καταπέλτης του Μητροπολίτου Καλαβρύτων & ...
- Αγάπη είναι...
- Πολυαρχιερατικός Εσπερινός για τους προστάτες της ...
- Μητροπολίτης Πειραιώς: ''Οι Γερμανοί είναι άθλιοι ...
- Άγιος Παύλος ο Πελοποννήσιος ο Οσιομάρτυρας
- ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΧΟΡΕΥΤΙΚΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΝΕΑΝΙΚΗΣ ΟΜΑΔΑΣ ΑΓΙΑ...
- ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΙΚΟΣ ΑΓΩΝΑΣ ΜΕΤΑΞΥ ΤΩΝ ΚΑΤΗΧΗΤΙΚΩΝ ΟΜΑΔΩΝ...
- O ΠΟΝΤΙΚΟΣ ΚΑΙ Ο ΚΑΛΟΓΕΡΟΣ... (Δίδαγμα)
- Οι δυο ασκητές και η Παναγία
- Στον ύπνο σου να ευχαριστείς το Θεό
- Ό βλάσφημος ανθυπασπιστής.....
- Κωνσταντίνος ο Μέγας και η ιστορική αλήθεια
- Άγιοι Κωνσταντίνος και Ελένη οι Ισαπόστολοι
- Εικόνες από την Πανύγηρη του Αγίου Νικολάου Αλυκών...
- ΓΥΨΟΣ ΚΑΙ ΦΙΜΩΤΡΟ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ! ΑΣΥΔΟΣΙΑ ΓΙΑ Τ...
- Οι εμφανίσεις του Αναστάντος Χριστού
- ΞΕΧΕΙΛΙΣΕ Η ΕΥΛΑΒΕΙΑ ΤΩΝ ΠΑΤΡΙΝΩΝ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΝΕΟΜΑ...
- Αγία Λυδία η Φιλιππησία
- Άγιος Θαλλέλαιος ο Ανάργυρος
- 19 Μαϊου. Ημέρα Μνήμης για τη Γενοκτονία των Ποντί...
- Ο Άγιος Ιωάννης της Σάντα Κρουζ ο Ιερομάρτυρας ο Ν...
- Για μια πνευματική φιλία
- Όλος ο Χριστός σε κάθε πιστό!
- Κυριακή των Μυροφόρων – Με αγάπη και αφοσίωση
- Οι Μαθήτριες του Ιησού
- Άγιοι Πατρίκιος επίσκοπος Προύσας, Ακάκιος, Μένανδ...
- ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΝΤΟΚΟΥΜΕΝΤΟ: Φωτογραφίες του Μακαριστού Α...
- Το γέμισμα της Χάρης Του!
- Το λάθος, η κρίση και η αλλαγή!
- Τρόποι για να ξεφορτωθούμε τα κουνούπια πριν καν ε...
- Ο Αρχιεπίσκοπος στο χώρο της βομβιστικής επίθεσης ...
- Η ιστορία μιας φωτογραφίας που συγκλονίζει
- Αθρόα προσέλευση πολιτών στα Αστυνομικά Τμήματα τη...
- Γράμμα προς τον υποψήφιο των πανελληνίων εξετάσεων
- Η αγάπη του Θεού και η ελευθέρα εκλογή του ανθρώπου
- Απριλίου(179)
- Μαρτίου(208)
- Φεβρουαρίου(180)
- Ιανουαρίου(166)
- 2012 (1652)
- 2011 (318)
- 2010 (42)
Από το Blogger.
Τρίτη 7 Μαΐου 2013
01:22
|
Ανώνυμος
|
Print PDF
Η εορτή του Πάσχα είναι το κέντρο της λατρευτικής ζωής του Ορθοδόξου. Από αυτήν αρχίζουν τα Αναγνώσματα των Αποστολικών και Ευαγγελικών Περικοπών, που αναγιγνώσκονται στις καθημερινές και τις Κυριακές όλου του λειτουργικού χρόνου.
Είναι εορτή κινητή. Τελείται σε διαφορετική κατ’ έτος ημερομηνία, πάντοτε δε μετά την εαρινή ισημερία.
Τους δύο πρώτους χριστιανικούς αιώνες στην Ανατολή γιορταζόταν το Πάσχα πάντοτε την 14η του εβραϊκού μηνός Νισάν (αντιστοιχεί προς τον δικό μας Μάρτιο / Απρίλιο), ημέρα κατά την οποία παρέδωσε το πνεύμα Του ο Κύριος στον Σταυρό του Γολγοθά, οποιαδήποτε κι αν ήταν αυτή η ημέρα.
Αντιθέτως στη Δύση γιορταζόταν πάντοτε ημέρα Κυριακή, και συγκεκριμένα την Κυριακή μετά την εαρινή πανσέληνο.
Έγιναν πολλές συζητήσεις μεταξύ εκπροσώπων της Ανατολής και της Δύσης για την εξεύρεση κοινά αποδεκτής ημέρας εορτασμού του Πάσχα, χωρίς όμως αποτέλεσμα. Έφθασαν μάλιστα στα πρόθυρα του σχίσματος, το οποίο αποφεύχθηκε χάρις στη μεσολάβηση του αγίου Ειρηναίου, επισκόπου Λουγδούνου (σημαρινής Λυών).
Επειδή η διένεξη συνεχιζόταν, επελήφθη του θέματος η αγία Πρώτη Οικουμενική Σύνοδος, που συνήλθε το έτος 325 στη Νίκαια της Βιθυνίας, προς ειρήνευση των πιστών.
Η Πρώτη Οικουμενική Σύνοδος αποφάσισε, όπως γράφει ο ιστορικός της Εκκλησίας Ευσέβιος, «τήν ἁγιωτάτην τοῦ Πάσχα ἑορτήν μιᾷ καί τῇ αυτῇ ἡμέρᾳ συντελεῖσθαι. Οὐδέ γάρ πρέπει ἐν τοσαύτῃ ἁγιότητι εἶναι τινά διαφοράν» (PG 20, 1077). Αποφασίστηκε να αποκλεισθεί ο συνεορτασμός του Πάσχα «μετά τῶν κυριοκτόνων» Ιουδαίων και «πάντες οἱ ἐξ Ἑώας ἀδελφοί», οι πιστοί δηλαδή της Ανατολής, να εορτάζουν το Πάσχα «σύμφωνα Ρωμαίοις», όπως στη Δύση. Καθορίστηκε δε ως ημέρα να είναι πάντοτε Κυριακή, και μάλιστα η Κυριακή, η οποία ακολουθεί την πρώτη πανσέληνο μετά την εαρινή ισημερία.
Ανατέθηκε δε στον Πατριάρχη Αλεξανδρείας, λόγω της καλλιέργειας των μαθηματικών και αστρονομικών επιστημών σ’ αυτή την πόλη, να γνωστοποιεί κάθε χρόνο με ειδικό γράμμα, το οποίο ονομαζόταν «πασχάλιον γράμμα», στις άλλες Εκκλησίες την ημέρα του εορτασμού του Πάσχα.
Η τάξη αυτή διακόπηκε μετά την αγία Τετάρτη Οικουμενική Σύνοδο, διότι στα κλίματα του Πατριαρχείου Αλεξανδρείας είχαν εισβάλει και επικρατήσει πολλοί Μονοφυσίτες.
Η απόφαση όμως της Αγίας Α’ Οικουμενικής Συνόδου παρέμενε αιωνίως και το Πάσχα εορταζόταν πάντοτε πλέον την πρώτη Κυριακή μετά την πανσέληνο που ακολουθούσε την εαρινή ισημερία.
Όταν όμως άλλαξε το Ημερολόγιο και αντί του Ιουλιανού εισήχθη το Γρηγοριανό, το οποίο διαφέρει κατά 13 ημέρες από το προηγούμενο, το Πατριαρχείο της Κωνσταντινούπολης, η Εκκλησία της Ελλάδος κλπ. εγκολπώθηκαν και ακολούθησαν το νέο Ημερολόγιο, χωρίς όμως να θίξουν το Πασχάλιο. Τον καθορισμό του Πάσχα τον συνεχίζουν βάσει του παλαιού Ημερολογίου, γι’ αυτό και δεν συμπίπτει πάντοτε το Πάσχα των Ορθοδόξων με το Πάσχα των Παπικών, οι οποίοι προσάρμοσαν το Πασχάλιο βάσει του νέου Ημερολογίου. Η παπική εξ άλλου «Εκκλησία» χρησιμοποιεί διαφορετική μέθοδο υπολογισμού των πανσελήνων από εκείνη που χρησιμοποιεί η Ανατολή. Εκτός αυτού, οι μεν Δυτικοί θεωρούν εαρινή ισημερία την 21η Μαρτίου (με το νέο) ενώ οι Ορθόδοξοι την 3η Απριλίου (με το νέο). Συνεορτασμό είχαμε το 1974 (14 Απριλίου), το 1977 (10 Απριλίου), το 1980 (6 Απριλίου) κλπ..
Σύμφωνα λοιπόν με το Πασχάλιο της Ορθοδοξίας, η ημερομηνία της εορτής του Πάσχα θα κυμαίνεται πάντοτε μεταξύ της 4ης Απριλίου και 8ης Μαΐου, με το νέο βεβαίως Ημερολόγιο οι αριθμοί αυτοί. Δεν μπορεί να έχουμε Πάσχα ούτε πριν από τις 22 Μαρτίου (με το παλαιό) ούτε μετά τις 25 Απριλίου (με το παλαιό). Διότι ρυθμιστής είναι ο ουρανός, η πρώτη δηλαδή πανσέληνος μετά την εαρινή ισημερία, όπως καθόρισε η Α’ Οικουμενική Σύνοδος.
Χριστιανική Φοιτητική Δράση
πηγή:aktines
!>