Αναζήτηση θεμάτων ιστολογίου
Συναξάριον
οι δημοφιλείς αναρτήσεις της εβδομάδος
Blog Archive
- 2024 (14)
- 2023 (72)
- 2022 (249)
- 2021 (450)
-
2020
(682)
- Δεκεμβρίου(53)
- Νοεμβρίου(37)
- Οκτωβρίου(40)
- Σεπτεμβρίου(38)
-
Αυγούστου(43)
- Το Ευαγγελικό Ανάγνωσμα της Κυριακής ΙΒ´ Ματθαίου ...
- Ο Ιερός Χρυσόστομος για την αποτομή της αγίας κεφα...
- "Θεοτόκε Παρθένε Χαίρε"
- Ἐγκαίνια Ἱεροῦ Ναοῦ Ἁγίων Θεοδώρων Φωσταίνης Πατρῶν
- ''ΙΗΣΟΥΣ ΕΙΜΙ'' - Πιστεύεις άραγε στα θαύματα;
- Πατρῶν Χρυσόστομος: «Τώρα χρειάζεται παρά ποτέ, ἡ ...
- Απόδοση της εορτής της Κοιμήσεως της Υπεραγίας Θεο...
- ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΛΑΧΕΙΟΦΟΡΟΥ ΑΓΟΡΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ...
- Καί ὃμως Ἐκεῖνος μπορεῖ νά τόν σταματήσῃ...!
- Ανακοίνωση για την εορτή του Αγίου Φανουρίου
- Το Ευαγγελικό Ανάγνωσμα της Κυριακής (Λουκ. ι' 38-...
- Μόνο ο Χριστός το ξέρει !!!
- Το «παράδοξο θαύμα» της Κοιμήσεως της Θεοτόκου
- Πατρῶν Χρυσόστομος: «...Ἡ Ὀρθόδοξη Ἑλλάς πρός τήν ...
- Το Ευαγγελικό Ανάγνωσμα της Κυριακής Ι´ Ματθαίου (...
- EΓΚΥΚΛΙΟΣ ΤΟΥ ΣΕΒΑΣΜΙΩΤΑΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΠΑΤΡΩΝ κ....
- Tα Εγκώμια της Υπεραγίας Θεοτόκου εις τον Ι. Ν. το...
- Ανακοινώσεις για την Εορτή της Κοιμήσεως της Θεοτόκου
- Στόν ἱστορικό Ναό τῆς Παναγίας Μέτζαινας Πατρῶν
- ΚΑΤΑΦΥΓΗ ΚΑΙ ΟΠΛΟ
- ΟΛΟΨΥΧΑ ΣΤΗ ΔΙΚΗ ΣΟΥ ΣΚΕΠΗ
- Πατρῶν Χρυσόστομος: «Ἡ Παναγία μας ἒσωσε πάντοτε κ...
- ΕΛΑ ΓΡΗΓΟΡΑ, ΧΑΝΟΜΑΣΤΕ...
- Όσιος Καλλίνικος Εδέσσης: Ο χαμογελαστός Άγιος των...
- Ιερά Αγρυπνία - θα ψαλλούν τα Εγκώμια της Παναγίας...
- Το Ευαγγελικό Ανάγνωσμα της Κυριακής Θ´ Ματθαίου (...
- Τα αγιασμένα λείψανα του Oσίου Νικάνορος
- Πατρῶν Χρυσόστομος: « Ὁ νοῦς μαςσήμερα εἶναι στούς...
- EΓΚΩΜΙΑ ΠΑΝΑΓΙΑΣ - Ἱερά Μονή Παναγίας Γηροκομητίσσης
- Το Ευαγγελικό Ανάγνωσμα της Μεταμορφώσεως τοῦ Σωτῆ...
- Η Μεταμόρφωσις του Σωτήρος (+ Αρχιμ. Γεωργίου Καψάνη)
- ΚΑΡΔΙΑΚΗ ΠΡΟΣΒΟΛΗ Ο ΜΟΥΕΖΙΝΗΣ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΑΓΙΑ - ΣΟΦ...
- Η ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΗ (β) Η ΘΕΪΚΗ ΦΩΤΟΧΥΣΙΑ
- Ἡ Κοίμησις τῆς Θεοτόκου καί οἱ εὐεργεσίες της (Οἱ...
- "ΜΗΝ ΑΡΝΗΘΕΙΣ, ΠΑΡΘΕΝΕ, ΤΗ ΡΟΗ ΤΩΝ ΔΑΚΡΥΩΝ ΜΟΥ..."
- "Εγώ την Εκκλησία την θέλω..."
- Οἱ καταδότες τῶν ναῶν
- Γιατί καταφεύγουμε στη Παναγία;
- Πρόγραμμα Ιερών Ακολουθιών Δεκαπενταυγούστου Ι. Ν....
- Ὁ «ξεροκέφαλος» Νεομάρτυς ἅγιος Ιωάννης καί ἡ νηστ...
- Η νηστεία του δεκαπενταύγουστου
- Αὔγουστος, ὁ μήνας τῆς Παναγίας
- Το Ευαγγελικό Ανάγνωσμα της Κυριακής Η´ Ματθαίου (...
- Ιουλίου(38)
- Ιουνίου(56)
- Μαΐου(73)
- Απριλίου(86)
- Μαρτίου(110)
- Φεβρουαρίου(48)
- Ιανουαρίου(60)
- 2019 (811)
- 2018 (820)
- 2017 (901)
- 2016 (1063)
- 2015 (1348)
- 2014 (1414)
- 2013 (2210)
- 2012 (1652)
- 2011 (318)
- 2010 (42)
Από το Blogger.
Δευτέρα 3 Αυγούστου 2020
17:26
|
Ανώνυμος
|
Print PDF
Πολλές φορές ακούμε τη φράση αυτή, ειπωμένη συνήθως από ανθρώπους που έχουν μηδαμινή ή εντελώς περιθωριακή σχέση με την Εκκλησία, ενώ αποκαλύπτει μία μετάθεση του κέντρου βάρους της χριστιανικής συνείδησης αυτού που την εκφράζει. Αντί δηλαδή ο συγκεκριμένος χριστιανός να ζει και να κινείται ως μέλος του σώματος του Χριστού που είναι η Εκκλησία, άρα να υπόκειται ο ίδιος στο σώμα και να υποτάσσεται στην πνευματική ζωή της Εκκλησίας, αυτός αντιθέτως, ως να είναι υπερκείμενός της και συνεπώς κριτής της, ζητά να την «κανονίσει». Και κυρίως με τη φράση αυτή τι ζητά; «Να μην έχει πολύ κόσμο όταν πάει στο ναό» - το ναό συνήθως εννοεί ως Εκκλησία. «Να μη φορούν πολυτελή άμφια οι παπάδες και οι δεσποτάδες» - οι κληρικοί γι’ αυτόν συνιστούν την Εκκλησία. «Να καλύψει η Εκκλησία το οικονομικό έλλειμμα της πατρίδας» - το κοινωνικό έργο και η φιλανθρωπία είναι η μόνη κατ’ αυτόν αποστολή της Εκκλησίας∙ διότι ζει αυτός με τον μύθο της άπειρης περιουσίας της, την οποία νέμονται οι παπάδες και δεν την προσφέρουν στον κόσμο.
Χωρίς καμμία διάθεση ωραιοποίησης ιδίως του ανθρωπίνου της Εκκλησίας πρέπει να σημειώνουμε κάθε φορά τα αυτονόητα:
(1) Ότι Εκκλησία δεν είναι οι κληρικοί. Οι κληρικοί αποτελούν και αυτοί μέλη της Εκκλησίας, όπως και οι λαϊκοί, που σημαίνει ότι μπορεί να στέκουν στην πίστη ή να εκπίπτουν από αυτήν. Η Εκκλησία αποτελεί το ζωντανό σώμα του Χριστού, με κεφαλή τον ΄Ιδιο, η αγιότητά της άρα οφείλεται σ’ Εκείνον και όχι σε κάποια από τα μέλη της, και κατά συνέπεια στον Χριστό πιστεύουμε και όχι σε ανθρώπους, έστω και παπάδες. Η μετατόπιση της προσοχής στους κληρικούς, σαν να εξαρτάται η πίστη από αυτούς, αν δεν φανερώνει παχυλή άγνοια, αποκαλύπτει την «πονηρία» ορισμένων, που θέλουν στην πραγματικότητα να δικαιολογήσουν το δικό τους έλλειμμα στην πίστη και στο χριστιανικό βίωμα. Συνιστά δηλαδή ένα άλλοθι, για να εφησυχάζουν την ένοχη συνείδησή τους και τη χαλαρότητα του τρόπου της ζωής τους.
(2) Ότι ο ναός δεν είναι η Εκκλησία. Ονομάζουμε κατ’ επέκταση Εκκλησία και το ναό, το κτίσμα, γιατί εκεί συναθροίζεται ο λαός του Θεού – ο λαός ως σώμα Χριστού αποτελεί τον αληθινό ναό - επειδή διευκολύνεται στην προσευχή και την τέλεση των μυστηρίων και των ακολουθιών. Ως τόπος συνάθροισης λοιπόν του λαού του Θεού δεν μπορούμε να έχουμε την απαίτηση να μην υπάρχει κανείς άλλος μέσα σ’ αυτόν, πλην…ημών! Η απαίτηση ή έστω και η απλή επιθυμία για κάτι τέτοιο φανερώνει ότι δεν νιώθουμε συνδεδεμένοι με τους άλλους πιστούς – απουσιάζει παντελώς η αγάπη, άρα και ο Θεός, από τη ζωή μας - συνεπώς επιλέγουμε μία ατομική θρησκευτικότητα (εγώ με τον «Θεό» μου) καταστρατηγώντας στην πράξη αυτό που είναι η Εκκλησία και ίδρυσε ο Χριστός.
(3) Ότι η Εκκλησία δεν έχει αμύθητα πλούτη. Ό,τι περιουσία έχει απομείνει στην Εκκλησία είναι στην πραγματικότητα δεσμευμένο και μη αξιοποιήσιμο, «σαν οικόπεδα μέσα στη θάλασσα!», ενώ το ελάχιστο εναπομείναν είναι προς κάλυψη των φιλανθρωπικών και λοιπών ιδρυμάτων της. Όσοι επιμένουν, μετά από τόσα που έχουν δημοσιευθεί για το θέμα αυτό, απλώς πετούν «πυροτεχνήματα» προς εντυπωσιασμό, συνεπώς κινούνται εκ του πονηρού. Κι από την άλλη, θα πρέπει κάποτε να κατανοηθεί η αλήθεια ότι το κύριο έργο της Εκκλησίας δεν είναι το φιλανθρωπικό και κοινωνικό, αλλά η σύνδεση του ανθρώπου με τον Θεό – ό,τι ήλθε να φέρει ο Χριστός στον κόσμο, που «ενηνθρώπησε ίνα ημείς θεοποιηθώμεν»! Οπότε η Εκκλησία βεβαίως επιτελεί κοινωνικό και φιλανθρωπικό έργο αλλά ως συνέχεια και επέκταση της καθαυτό αποστολής της: της ένωσης του ανθρώπου με τον Τριαδικό Θεό.
!>