Αναζήτηση θεμάτων ιστολογίου
Συναξάριον
οι δημοφιλείς αναρτήσεις της εβδομάδος
Blog Archive
- 2024 (14)
- 2023 (72)
- 2022 (249)
- 2021 (450)
-
2020
(682)
- Δεκεμβρίου(53)
- Νοεμβρίου(37)
- Οκτωβρίου(40)
- Σεπτεμβρίου(38)
- Αυγούστου(43)
- Ιουλίου(38)
- Ιουνίου(56)
-
Μαΐου(73)
- π. Δανιήλ Ἀεράκης «Ὁ τρόπος Μεταλήψεως»
- Το Ευαγγελικό Ανάγνωσμα της Κυριακής (᾿Ιωάν. ιζ΄ 1...
- Η άλωση της Πόλης και το δίδαγμά της
- Πρόγραμμα Πανηγύρεως Αγίου Παναγή του Μπασιά 2020
- Πατρῶν Χρυσόστομος: «Ἡ Πόλη δέν ἒπεσε. Εἶναι ζωντα...
- ΘΕΜΕΛΙΩΣΗ ΙΕΡΟΥ ΠΑΡΕΚΚΛΗΣΙΟΥ ΥΠΑΠΑΝΤΗΣ ΤΟΥ ΣΩΤΗΡΟΣ...
- Μὲ λαμπρότητα ἑορτάσθη ἡ ἑορτῆς τῆς Ἀναλήψεως τοῦ ...
- H ΑΠΟΔΟΣΗ ΤΟΥ ΠΑΣΧΑ ΣΤΗΝ ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΗ ΠΑΤΡΩΝ
- Θεολογική ερμηνεία της Εικόνας της Αναλήψεως του Κ...
- Συγκλονιστικό: Πώς ο Άγιος Ιωάννης ο Ρώσος γιάτρεψ...
- Η Απόδοση της Εορτής του Πάσχα στην Ενορία μας (Φω...
- Ἡ θεία οἰκονομία γιὰ τὴ θεία Κοινωνία
- Πρόγραμμα Ιερών Ακολουθιών Δεσποτικής Εορτής της Α...
- Απόδοση της εορτής του Πάσχα - Η Ανάσταση συνεχίζε...
- Όσιος Ιωάννης ο Ρώσος
- Πασχάλιος Ιερά Αγρυπνία, για να ζήσουμε όλοι μαζί ...
- ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΛΩΣΗ ΤΗΣ ΠΟΛΕΩΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΙΕΡΑ Μ...
- AΓΡΥΠΝΙΑ ΜΕ ΤΗΝ ΕΥΚΑΙΡΙΑ ΤΗΣ ΑΠΟΔΟΣΕΩΣ ΤΟΥ ΠΑΣΧΑ
- Ο ΠΑΤΡΑΪΚΟΣ ΛΑΟΣ ΕΝΙΣΧΥΕΙ ΤΗΝ ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΗ ΚΑΝΑΓΚΑΣ
- Άγιος Πορφύριος: ΣΚΟΡΠΑ ΑΓΑΠΗ ΚΑΙ ΜΗΝ ΣΕ ΝΟΙΑΖΕΙ!
- Η Θεία Κοινωνία δεν μεταδίδει θάνατο, ακόμη και εά...
- Το Ευαγγελικό Ανάγνωσμα της Κυριακής (᾿Ιωάν. θ´ 1-...
- Μην κρίνουμε μόνο από αυτά που βλέπουμε… (Διδακτικ...
- «ΑΙ ΕΡΧΟΜΕΝΑΙ ΠΛΗΓΑΙ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΒΑΡΥΤΕΡΑΙ ΤΩΝ ΠΡΟΗΓΟ...
- Ὁ θάνατος τοῦ θανάτου
- Γιατὶ νὰ λατρεύω τὸν Θεὸ;
- Μέλαμπρότητα ἑορτάσθη ἡ μνήμη τῆς ἀνακομιδῆς τῶν λ...
- Πόσα οφείλουμε ως Ελληνες και ως Ευρωπαίοι στους δ...
- Άγιοι Κωνσταντίνος και Ελένη
- Άγιοι Κωνσταντίνος και Ελένη οι Ισαπόστολοι
- Η ΑΙΜΟΔΟΣΙΑ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ ΠΑΤΡΩΝ
- Η ψυχή είναι ένας κήπος χωρισμένος σε δύο μέρη
- Η Θεία Κοινωνία μεταδίδει Ζωή | Τίς ἡμᾶς χωρίσει ἀ...
- Συγκλονίζει γιατρός που νίκησε τον κορωνοϊό: Η καρ...
- Χρειάζονται καὶ οἱ ὁμολογίες
- Κυριακή της Σαμαρείτιδος - Μία μοναδική συνάντηση!
- Το Ευαγγελικό Ανάγνωσμα της Κυριακής (᾿Ιωάν. δ΄ 5 ...
- Πρόγραμμα Ιερών Ακολουθιών Μηνός Μαΐου 2020
- ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ ΣΕΒΑΣΜΙΩΤΑΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΠΑΤΡΩΝ κ.κ. Χ...
- ΠΕΡΙ ΠΑΡΑΙΤΗΣΕΩΣ π. Αναστασίου Γκοτσοπούλου
- Γιαμαρέλλου: ''Η έννοια του Μυστηρίου είναι πάνω α...
- Από την Κυριακή 17η Μαΐου 2020, ο Ιερός μας Ναός θ...
- Η εορτή της Μεσοπεντηκοστής
- «Οὐ πάντες χωροῦσιν...» Περί τῆς θείας Κοινωνίας
- Αδελφέ μου συναμαρτωλέ!
- Όλες σχεδόν οι αρρώστιες, προέρχονται από την έλλε...
- Θαύμα Θείας κοινωνίας - Ο π.Στέφανος κοινωνούσε το...
- Ανακοίνωση – Υπενθύμιση
- Κυριακή του Παραλύτου - π. Χερουβείμ Βελέτζας
- Το Ευαγγελικό Ανάγνωσμα της Κυριακής (᾿Ιωάν. ε´ 1-...
- Θεία Κοινωνία και κορωνoϊός. Κατάθεση ψυχής ενός ν...
- Ἡ ἑορτή τοῦ Ἁγίου Ἰωάννου τοῦ Θεολόγου στήν Πάτρα
- Πατρῶν Χρυσόστομος: «Ἡ θυσιαστική καί σωτήρια στάσ...
- π. Δανιήλ Ἀεράκης «Πολλές ἀναστάσεις!»
- Ο Μητροπολίτης Πατρών Χρυσόστομος ζωντανά στην εκπ...
- Εὐχαριστήρια ἐπιστολή τοῦ Γενικοῦ Πανεπιστημιακοῦ ...
- Από τότε έγινε η αγαπημένη μου γιαγιά (Από τον βίο...
- Οσία Σοφία η εν Κλεισούρα ασκήσασα
- Η Αγία Σοφία της Κλεισούρας ψάλλει την Παναγία
- Οι Εκκλησίες δεν κλείνουν ποτέ !!!
- Όσιος Ιάκωβος: ''Να ποιός φοβάται και δεν θέλει τη...
- Ο φοβικός με την Θεία Κοινωνία κ. Μόσιαλος!
- Κυριακή των Μυροφόρων στην Ιερά Μητρόπολη Πατρών
- Πατρῶν Χρυσόστομος: «Λειτουργοῦμε γιά νά κοινωνοῦμε»
- ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
- Θαύμα Αγίου Γεωργίου: Τουρκάλα την έκανε χριστιανή
- Οσία Ξενία η Καλαματιανή: «Θα τα υπομείνω όλα για ...
- Κυριακή των Μυροφόρων - Προσμονή καί Ἀπόφαση
- Οσία Ματρώνα εκ Ρωσίας
- Το Ευαγγελικό Ανάγνωσμα της Κυριακής (Μαρκ. ιε´ 43...
- π. Δανιήλ Ἀεράκης «Δός μοι τοῦτον τὸν Ξένον!»
- Ο Γέροντας Γαβριήλ ο Αγιορείτης για τον κορονοϊό κ...
- EΘΕΛΟΝΤΙΚΗ ΑΙΜΟΛΗΨΙΑ ΙΕΡΑΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ ΠΑΤΡΩΝ
- Απριλίου(86)
- Μαρτίου(110)
- Φεβρουαρίου(48)
- Ιανουαρίου(60)
- 2019 (811)
- 2018 (820)
- 2017 (901)
- 2016 (1063)
- 2015 (1348)
- 2014 (1414)
- 2013 (2210)
- 2012 (1652)
- 2011 (318)
- 2010 (42)
Από το Blogger.
Τρίτη 12 Μαΐου 2020
17:49
|
Ανώνυμος
|
Print PDF
Ἀρχιμ. Δανιὴλ Ἀεράκη, ἱεροκήρυκος
Οἱ λειτουργοὶ τοῦ Χριστοῦ δὲν ἐπιτρέπεται ν᾽ αὐθεντοῦν σχετικὰ μὲ ἰατρικὰ θέματα. Βρίσκονται μακρυὰ καὶ ἔξω ἀπὸ τὸ γνωστικὸ ἀντικείμενο τῆς ἐπιστήμης. Ἐξαιροῦνται οἱ λίγοι λειτουργοί, πού εἶναι συγχρόνως καὶ ἰατροί... Ὅπως ὅμως οἱ λειτουργοί, οἱ θεράποντες τῆς Θεολογίας, δὲν πρέπει ν᾽ αὐθεντοῦν περὶ τὰ ἰατρικά, ἒτσι (καὶ γιὰ ὁπωσδήποτε σπουδαιότερους λόγους) οἱ ἰατροὶ καὶ οἱ θεράποντες τῶν ἄλλων ἐπιστημῶν δὲν ἐπιτρέπεται ν᾽ αὐθεντοῦν σὲ θεολογικὰ θέματα, νὰ ἀποφαίνωνται πάνω σε θέματα πίστεως, λατρείας καὶ μυστηριακῆς ζωῆς.
•Βεβαίως ὑπάρχουν καὶ ἐπιστήμονες, καὶ μάλιστα ἰατροί, πού εἶναι πιστοί, μὲ ὅλο τὸ βάθος τῆς λέξεως. Ἔχουν γνῶσι τοῦ ἐπιστημονικοῦ τους χώρου, ἀλλὰ περισσότερο ἔχουν ἐπίγνωσι τοῦ θελήματος τοῦ Θεοῦ. Ἐπειδὴ ἀκριβῶς εἶναι χριστιανοὶ ἐπιστήμονες, γι᾽ αὐτὸ καὶ τὶς πολλές τους γνώσεις τὶς θεωροῦν λίγες καὶ μικρὲς μπροστὰ στὴν παγγνωσία τοῦ Θεοῦ.
•Ἐπειδὴ ἡ πίστις τοὺς κάνει σεμνοὺς καὶ ταπεινούς, γι᾽ αὐτὸ καὶ στέκουν μὲ δέος μπροστὰ στὸ μυστήριο τοῦ Θεοῦ. Ὅταν σὲ θέματα τοῦ ὑλικοῦ σύμπαντος, τοῦ φυσικοῦ κόσμου καὶ τοῦ ἀνθρωπίνου ὀργανισμοῦ δὲν μποροῦν νὰ χρησιμοποιοῦν τὸ 1+1=2, πολὺ περισσότερο στὸ ἄπειρο τοῦ Θεοῦ καὶ στὴν πανσοφία τοῦ Χριστοῦ δὲν χρησιμοποιοῦν τὴ λογικὴ τοῦ 1+1=2 καὶ τὴν πρακτικὴ τοῦ πειράματος.
•Ὅσοι πιστοὶ, ζοῦν τὸ μυστήριο ὡς ἐμπειρία ζωῆς. Δέχονται τὸ θαῦμα, πού λέγεται Ἐκκλησία ὡς ἱστορικὴ πραγματικότητα. Σκύβουν τὴ διάνοιά τους νὰ προσκυνήση τὸ μυστήριο τῆς θείας Κοινωνίας ὡς ὑπέρβασι τῆς ὕλης καὶ τῶν ὑλικῶν καὶ φυσικῶν δεδομένων.
•Πολλοὶ χρησιμοποιοῦν ὡς ἀπόδειξι, ὅτι εἶναι ἀδύνατον διὰ τῆς θείας Κοινωνίας νὰ μεταδοθῆ ἰοφόρος ἀσθένεια, τὸ γεγονός, ὅτι μὲ τὸν τρόπο μεταδόσεως τῆς θείας Κοινωνίας οὐδεὶς ποτὲ (στὴν ἐκκλησιαστικὴ ζωὴ 20 αἰώνων) μολύνθηκε ἢ δηλητηριάσθηκε. Ἆραγε χρειάζονται ἀποδείξεις, ὅτι ὁ Ἥλιος δὲν μολύνεται οὔτε μολύνει ὅταν ἐγγίζη κοπριές; Βεβαίως στὴν περίπτωσι τῆς θείας Κοινωνίας οἱ δεχόμενοι τὸν Ἥλιο, τὸ Σῶμα καὶ τὸ Αἷμα τοῦ Χριστοῦ, εἶναι καὶ αὐτοὶ κοπριές, πού ὅμως προσέρχονται πρῶτα εἰς μετάνοιαν. Ἐξομολογοῦνται πρῶτα καὶ ὕστερα πλησιάζουν τὸ Ποτήριο τῆς ζωῆς. Ἡ εἰλικρινὴς μετάνοια μεταβάλλει τὰ σκουπίδια (τὰ ἀνθρώπινα σκεύη) σὲ λουλούδια. Καὶ αὐτὴ ὁδηγεῖ τοὺς πιστοὺς στὸ μυστήριο, ὅπου ἡ Χάρις μεταβάλλει τὸ ψωμὶ καὶ τὸ κρασὶ σὲ Σῶμα καὶ Αἷμα Χριστοῦ.
•Ὅσοι ἀμφιβάλλουν ἢ εἶναι ὀλιγόπιστοι ἢ «ἄθεοι», αὐτοὶ ἄς μὴν ἔχουν τὴν ἀπαίτησι νὰ ἐπιζητοῦν νὰ ἑρμηνεύσουν τὸ μυστήριο τῆς θείας Κοινωνίας καὶ νὰ τὸ ἐξετάσουν στὸ μικροβιολογικὸ ἐργαστήριο τῆς πεπερασμένης διανοίας. Τοὺς ἀγαπᾶμε καὶ αὐτούς, ἀλλὰ θὰ τοὺς ποῦμε ἁπλά, ὅτι «οὐ φέρει τὸ μυστήριον ἔρευναν», δηλαδή, ἄς μὴν ἀσχολοῦνται μὲ τὰ τῆς Πίστεως, ὅσο ὁ χῶρος τῆς ψυχῆς τους εἶναι ἀκόμα κλειδωμένος γιὰ τὸν Θεό.
Ἐκεῖνο πού θλίβει τὴν Ἐκκλησία, εἶναι ἡ ἀπαίτησις καὶ ἡ προσπάθεια ἀνθρώπων τῆς ἐξουσίας νὰ θέτουν τὸ ἐξουσιαστικό τους veto, εἴτε ἐμμέσως εἴτε ἀμέσως, καὶ μέσα στὸ ἅγιο Ποτήριο!
• Τὸ νὰ λέη ἡ ὑπουργὸς Ἐθνικῆς Παιδείας καὶ Θρησκευμάτων κ. Νίκη Κεραμέως ἀπὸ τὴ μιὰ μεριά, ὅτι ἡ θεία Κοινωνία εἶναι θέμα πίστεως, καὶ ἀπὸ τὴν ἄλλη ν᾽ ἀφήνη ὑπονοούμενα μέ τό... σάλιο (στὴν περίπτωσι τῆς θείας Κοινωνίας!), αὐτὸ εἶναι πέρα ἀπὸ τὴν ἁρμοδιότητά της. Θὰ μπορούσαμε νὰ τῆς ποῦμε, ὅτι τὸ ὑπονοούμενο κατὰ τῆς θείας Κοινωνίας εἶναι ἀνάρμοστο σὲ μία ὀρθόδοξο ὑπουργὸ Παιδείας καὶ Θρησκευμάτων!
• Πιὸ ἀσεβὴς προσέγγισις στὸ θέμα τῆς θείας Κοινωνίας ἦταν ἐκείνη τοῦ κ. Ἠλία Μόσιαλου, πού εἶναι «ἐκπρόσωπος τῆς κυβερνήσεως σὲ διεθνεῖς ὀργανισμοὺς γιὰ τὴν ἀντιμετώπισι τῆς πανδημίας τοῦ κορωνοϊοῦ». Ρωτήθηκε σχετικὰ μὲ τὴ μετάδοσι τῆς θείας Κοινωνίας. Καὶ ἀπάντησε: «Ἡ γνώμη μου εἶναι πώς θὰ πρέπει νὰ ἀποφευχθεῖ μὲ τὴ σημερινή της μορφὴ ἡ θεία Κοινωνία, μέχρι νὰ ἔχουμε ἀσφαλές ἐμβόλιο»!
• Βέβαια ὁ Χριστός, πού ἡ ἀγάπη Του προσφέρει τὸν ἑαυτὸ Του «εἰς βρῶσιν τοῖς πιστοῖς», δὲν ζήτησε τὴ γνώμη τῶν ἀκροατῶν Του, ὅταν τοὺς ἐξήγγειλε τὴ δωρεὰ τοῦ Σώματος καὶ τοῦ Αἵματός Του. Καὶ κανενὸς κ. Μόσιαλου δὲν ζητάει τὴ γνώμη γιὰ τὴ θεία Κοινωνία. Σέ ὅσους δὲν νοοῦν (δὲν πιστεύουν) τὸ σημαινόμενο «Ὁ τρώγων μου τὴν σάρκα καὶ πίνων μου τὸ αἷμα ἔχει ζωὴν αἰώνιον» (Ἰωάν. στ´ 56-57), ὁ Χριστὸς δείχνει τὸ δρόμο τῆς ἐλεύθερης ἀσυμφωνίας: «Μή καί ὑμεῖς θέλετε ὑπάγειν;» (Ἰωάν. στ´ 61). Δὲν ὑποχρεώνει κανένα νὰ μετάσχη τοῦ Δείπνου. Πολὺ περισσότερο δὲν θὰ γίνουν ρυθμιστὲς τῆς οἰκονομίας καὶ ἀγάπης τοῦ Χριστοῦ ὅσοι καμμία σχέσι δὲν ἔχουν μὲ τὴ θεία Κοινωνία.
•Δὲν συμφωνεῖτε, κύριοι; Τραβῆξτε τὸ δρόμο σας, μέχρι νὰ σᾶς καταπλήξη τὸ φῶς ἔξω ἀπὸ τὴ Δαμασκό. Ἡ Ἐκκλησία θὰ ἱερουργῆ τό μυστήριο γιὰ ὅσους μὲ πίστι, μὲ φόβο Θεοῦ καὶ μὲ ἀγάπη θὰ προσέρχωνται. Οἱ συνειδητὰ χριστιανοὶ θὰ προσέχουν, θὰ προσεύχωνται, θὰ λαχταροῦν καὶ θὰ προσέρχωνται.
!>