Αναζήτηση θεμάτων ιστολογίου
Συναξάριον
οι δημοφιλείς αναρτήσεις της εβδομάδος
Blog Archive
- 2024 (14)
- 2023 (72)
- 2022 (249)
- 2021 (450)
-
2020
(682)
- Δεκεμβρίου(53)
- Νοεμβρίου(37)
- Οκτωβρίου(40)
- Σεπτεμβρίου(38)
- Αυγούστου(43)
- Ιουλίου(38)
- Ιουνίου(56)
- Μαΐου(73)
- Απριλίου(86)
-
Μαρτίου(110)
- Ανακοίνωσις
- Κύριε, τι ψυχές έχεις στον κόσμο τούτο τον απατεών...
- Είναι νόμιμοι οι περιορισμοί των δικαιωμάτων μας ε...
- Άγιος Πορφύριος: " Έεε! Πέφτουμε στο χάος, χανόμασ...
- Δ’ ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΩΝ ΝΗΣΤΕΙΩΝ ΣΤΗΝ ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΗ ΠΑΤΡΩΝ
- Πιστεύω, Κύριε, βοήθα με στην απιστία μου
- Για εκείνους που βροντοφώναξαν και πάλι την λέξη Β...
- Η Δ Στάση των Χαιρετισμών της Παναγίας στην Πάτρα
- Την Δ΄ Κυριακή των Νηστειών, η Αγία μας Εκκλησία π...
- Οι Κυριακές της Μεγάλης Σαρακοστής
- Το Ευαγγελικό Ανάγνωσμα της Κυριακής (Μαρκ. θ´ 17-...
- “Ο στύλος”
- Εδέσσης Ιωήλ: ''Δεν αποδεχόμαστε ότι υπάρχει κίνδυ...
- «Ὦ πανύμνητε Μῆτερ…»
- Αλλάζει η ώρα από τα ξημερώματα της Κυριακής 29 Μα...
- Αρχιεπίσκοπος Χριστόδουλος: Την Εκκλησία όποιο χέρ...
- ΕΝΑ ΜΕΓΑΛΟ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ...
- «Οἱ 3 διάλογοι» - Ομιλία π. Δανιήλ Αεράκη για τον ...
- Ἀνοιχτή ἐπιστολή ἱερέως πρός τόν Πρωθυπουργό (…”κά...
- «Ἰδοὺ ἡ δούλη Κυρίου»
- «ΣΗΜΕΡΟΝ ΤΗΣ ΣΩΤΗΡΙΑΣ ΗΜΩΝ ΤΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟΝ»!
- Ἡ γενιὰ τῶν ἀθανάτων
- Ποια είναι η ερμηνεία της εικόνας του Ευαγγελισμού...
- Λόγος εις τον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου - Άγ. Λουκά...
- Η συμβολή της Εκκλησίας στην παλιγγενεσία του 1821
- Μεθύστε με τ΄αθάνατο κρασί του ΄21
- ΣΤΡΑΤΗΓΟΣ ΜΑΚΡΥΓΙΑΝΝΗΣ (1794 - 1864)
- Καπετάνισες - Χορωδία Σπυρου λαμπρου
- Ξύπνα Ραγιά (τραγούδι)
- Πατρών Χρυσόστομος: «Είμεθα όλοι εδώ κάτω από τη σ...
- Το Ευαγγελικό Ανάγνωσμα της Εορτής του Ευαγγελισμο...
- Μήνυμα Μητροπολίτου Πατρών κ.κ. Χρυσοστόμου για τη...
- Κύριε πρωθυπουργὲ μᾶλλον ξεχάσατε τὴν ἐπιλογὴ Β7: ...
- «Σταυρός & πόνος» - Επίκαιρη ομιλία π. Δανιήλ Αεράκη
- «Χαῖρε, σιγῆς δεομένων, Πίστις!» - Επίκαιρη ομιλία...
- Ανακοίνωση για την Εορτή του Ευαγγελισμού
- Ο Γέροντας Γαβριήλ ο Αγιορείτης για τον Κορωνοϊό
- ΑΣ ΜΗ ΤΟΥΣ ΛΗΣΜΟΝΗΣΩΜΕ!
- ΚΥΡΙΑΚΗ Γ´ ΝΗΣΤΕΙΩΝ: Ο Σταυρός ως δρόμος προς τον ...
- Τὸν Σταυρόν σου προσκυνοῦμεν Δέσποτα, καὶ τὴν ἁγία...
- Το Ευαγγελικό Ανάγνωσμα της Κυριακής (Μάρκ. η΄ 34 ...
- Στις μέρες του πειρασμού...
- Αδέλφια υψώστε την Ελληνική Σημαία... Η Πατρίδα μα...
- Γ΄ Χαιρετισμοί εἰς τήν Ὑπεραγίαν Θεοτόκον: «Νέαν ἔ...
- Ὁ φυματικός, ὁ τρελός παπάς καί ἡ Θεία Κοινωνία
- Ἀπάντηση Ἰατρικοῦ Συλλόγου Αθηνῶν (1988) περί Θεία...
- Συγχώρεσέ μας Κύριε... (Για 10 τουλάχιστον λόγους)
- ΗΣΥΧΑΣΕ ΚΑΙ ΕΣΥ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΛΕΜΕΣΟΥ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ
- Ανοικτή Επιστολή Προς Αρχιεπίσκοπο Αθηνών και Πρωθ...
- Ανακοίνωση
- Πατρῶν Χρυσόστομος: «Ἂς ὑπομείνωμε τό οὐράνιο «ἐπι...
- Ἡ ἐν Ἁγίῳ Πνεύματι ἀποκάλυψις τῆς ἀληθείας περί το...
- Πρέπει να το δεις και να το στείλεις και σε άλλους...
- Μόρφου Νεόφυτος: Οι πιστοί απέναντι στις επιδημίες...
- ΑΔΙΑΛΕΙΠΤΟΣ ΠΡΟΣΕΥΧΗ ΜΠΡΟΣΤΑ ΣΤΗΝ ΚΑΡΑ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ Α...
- Ιερά Αγρυπνία επί τη εορτή του Οσίου Πατρός ημών Α...
- Κυριακή Β΄ των Νηστειών στην Ενορία μας
- Ιερά Αγρυπνία επί τη εορτή του Οσίου Πατρός ημών Α...
- Από την Ακολουθία της Β΄ Στάσεως των Χαιρετισμών τ...
- Το Ευαγγελικό Ανάγνωσμα της Κυριακής (Μάρκ. β΄ 1–1...
- ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΛΑΟ ΤΟΥ ΣΕΒΑΣΜΙΩΤΑΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙ...
- “Η πέτρα”
- Αναστέλλονται οι συναντήσεις των Κατηχητικών Ομάδω...
- Ἡ θεία Κοινωνία σώζει, δέν... μολύνει!
- Ο Αρχιμ. π. Σωτήριος Τσάφος, την Κυριακή θα ιερουρ...
- Ιερά Αγρυπνία επί τη εορτή του Οσίου Πατρός ημών Α...
- Χαίρε, ότι λειμώνα της τρυφής αναθάλλεις. Χαίρε, ό...
- Το Μυστήριο της θείας Ευχαριστίας είναι το πιο θαυ...
- Νέοι και Εκκλησία μέσα σε ένα ψηφιακό κόσμο
- Όσιος Εφραίμ Κατουνακιώτης
- ΟΣΙΟΣ ΙΩΣΗΦ ΗΣΥΧΑΣΤΗΣ
- Σύντομος βίος του Οσίου Ιωσήφ του Ησυχαστή (1897-1...
- Άγιος Δανιήλ Κατουνακιώτης, ένας ακόμα αγιορείτης ...
- Ο ηγιασμένος π. Γερβάσιος Παρασκευόπουλος (1877 – ...
- Ὁ Μητροπολίτης Πατρῶν κ.κ. Χρυσόστομος κοντά στό Δ...
- Αγιοκατάχθηκαν από την Αγία και Ιερά Σύνοδο του Οι...
- ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΟΡΤΗ ΤΩΝ ΑΓ. ΤΕΣΣΑΡΑΚΟΝΤΑ ΜΑΡΤΥΡΩΝ
- Μπορεί ο ιός να νικήσει τον Υιό; (μήνυμα από πνευμ...
- Τελικά, η Θεία Κοινωνία ευθύνεται για όλα ;;;;
- Η Κυριακή Της Ορθοδοξίας στον Άγιο Νικόλαο Αλυκών ...
- Ανακοινώσεις Ι.Ν. Αγίων Αντωνίου και Χαραλάμπους ε...
- Πατρῶν Χρυσόστομος: «Ἡ Πατρίδα μας ἒχει ἀνάγκη παρ...
- Η Κυριακή της Ορθοδοξίας στην Ενορία μας
- O Ιερέας της Σπιναλόγκας που κοινωνούσε τους λεπρο...
- Μὲ λαμπρότητα ἑορτάσθηστὴν Ἱερὰ Μητρόπολη Πατρῶν ἡ...
- Ἡ Α’ στάσις τῶν Χαιρετισμῶν τῆς Παναγίας στήν Ἱερά...
- Από την Ακολουθία των πρώτων Χαιρετισμών της Υπερα...
- Το Ευαγγελικό Ανάγνωσμα της Κυριακής (Ιωάν. α΄ 44 ...
- Το διά κολλύβων Θαύμα του Αγίου Θεοδώρου του Τήρωνος
- "Ο αστήρ"
- ΤΟ ΠΡΟΣΩΠΟ ΤΗΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ
- Μηροπολίτης Πατρών Χρυσόστομος: ''Δεν μεταδόθηκε π...
- ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ ΤΟΥ ΣΕΒΑΣΜΙΩΤΑΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΠΑΤΡΩΝ ΓΙ...
- ΤΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟΝ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ ΤΗΣ ΤΥΡΙΝΗΣ ΜΕ ΤΟΝ ΣΕΒΑ...
- Ανακοινώσεις Ι.Ν. Αγίων Αντωνίου και Χαραλάμπους ε...
- Ο Αρχιμ. π. Μάρκος Τζανακάκης, την Κυριακή θα ιερο...
- 3η Μαρτίου, μέρα μνήμης του Ήρωα της ΕΟΚΑ Γρηγόρη ...
- Ο Άγιος Παΐσιος για την Μεγάλη Τεσσαρακοστή
- Το Πένθος της Μεγάλης Τεσσαρακοστής
- ΤΑ ΧΑΡΤΑΚΙΑ ΤΟΥ ΨΥΧΟΣΑΒΒΑΤΟΥ...
- Φεβρουαρίου(48)
- Ιανουαρίου(60)
- 2019 (811)
- 2018 (820)
- 2017 (901)
- 2016 (1063)
- 2015 (1348)
- 2014 (1414)
- 2013 (2210)
- 2012 (1652)
- 2011 (318)
- 2010 (42)
Από το Blogger.
Κυριακή 8 Μαρτίου 2020
00:40
|
Ανώνυμος
|
Print PDF
Για δέκα ολόκληρα χρόνια ο ιερομόναχος Χρύσανθος Κουτσουλογιαννάκης ήταν η παρηγοριά των λεπρών στη Σπιναλόγκα. Ευλογούσε και κοινωνούσε τους αρρώστους απλώνοντας το χέρι και λαμβάνοντας θεία κοινωνία από το ίδιο κουτάλι χωρίς να φοβηθεί την ασθένεια και τις συνέπειες της.
Όσοι τον γνώρισαν μιλούν για μια πληθωρική, καλοσυνάτη μορφή που είχε σκοπό να απαλύνει τα βάσανα των ανθρώπων που νοσούσαν. Τον χαρακτηρίζουν «θεόσταλτο» και «άγιο». Περισσότερες πληροφορίες για τον ιερομόναχο Χρύσανθο, έρχονται μέσα από την εφημερίδα «Ορθόδοξη Αλήθεια» και την μαρτυρία του Δημήτρη Παπαδάκη, πρώην λυκειάρχη και πρόεδρο του Λογοτεχνικού Συνδέσμου Ηρακλείου Κρήτης, ο οποίος τον γνώρισε από κοντά.
«Πεταμένοι σαν κοπριά σ’ έναν κοπρόλακκο βρωμερό»
«Το 1947 ο εφημέριος των λεπρών της Σπιναλόγκας π. Μελέτιος Βουργούρης έλαβε από τον Επίσκοπο Πέτρας Διονύσιο Μαραγκουδάκη διμηνιαία άδεια, από 20 Ιουλίου ως 20 Σεπτεμβρίου, για να μεταβεί στους Αγίους Τόπους.
Μετά τη λήξη της άδειάς του δεν επέστρεψε στη θέση του. Ο Επίσκοπος δεν μπορούσε να βρει ιερέα για την αντικατάστασή του» αναφέρει ο κ. Παπαδάκης.
Ο εφημέριος της Σπιναλόγκας Ο κ. Παπαδάκης δεν παρέλειψε να αναφερθεί και στη συγκινητική γνωριμία που είχε με τον παπα-Χρύσανθο, υπογραμμίζοντας: «Είχα την τύχη να γνωρίσω τον ιερομόναχο Χρύσανθο τον Δεκαπενταύγουστο του 1967 στη Μονή Τοπλού. Ήταν βραχύσωμος, μορφή ασκητική, με λευκή γενειάδα. Τα χρόνια βάραιναν τους ώμους του. Το ράσο και ο καλογερικός σκούφος του ήταν ξεθωριασμένα».
«Βρισκόμουν ένα πρωί με τον πατέρα Χρύσανθο έξω από το Καθολικό. Τότε εμφανίστηκε ένας άνθρωπος μεγάλης ηλικίας. Μόλις είδε τον πατέρα Χρύσανθο αναφώνησε γεμάτος έκπληξη και χαρά: «Πάτερ Χρύσανθε…» Και την ίδια στιγμή δυο αγκαλιές ανοίχθηκαν. Στο φτωχικό κελί του π. Χρύσανθου μου δόθηκε η ευκαιρία να γνωρίσω τον ξένο αλλά και να τον προκαλέσω να μου μιλήσει για τις εμπειρίες του από την επαφή του με τον παπά στο νησί: «Ημουνα λεπρός» είπε. «Εζησα στη Σπιναλόγκα πολλά χρόνια. Η αρρώστια μας είχε παραμορφώσει. Ο φόβος της μόλυνσης έκανε όλους τους υγιείς ανθρώπους να μην τολμούν να μας πλησιάσουν. Ο γιατρός, οι νοσοκόμες, οι άλλοι δημόσιοι υπάλληλοι και οι γυναίκες, που έπλεναν τα ρούχα μας, άφηναν το νησί, λίγο πριν από τη δύση του ηλίου και πήγαιναν με βενζινάκατο στο χωριό Πλάκα, που ήταν δυτικά και απέναντι της Σπιναλόγκας. Οι δημοσιογράφοι χαρακτήριζαν την Σπιναλόγκα το «νησί των ζωντανών νεκρών», και οι υπάλληλοι δεν ήθελαν να μένουν το βράδυ με τους λεπρούς.
Νιώθαμε όλοι την ανάγκη ενός ιερέα. Εκείνος μόνο θα μπορούσε να μας παρηγορήσει με τον λόγο του Θεού, να μας συμπαρασταθεί πνευματικά. Όμως ιερέας ερχόταν στο νησί μας από την Ελούντα μόνο δύο φορές τον μήνα.
Ερχόταν Σαββατόβραδο, έκανε τον εσπερινό και έφευγε. Ερχόταν πάλι την επόμενη μέρα, τελούσε τη θεία λειτουργία και έφευγε. Ερχόταν και άλλες φορές. Από αναπότρεπτη ανάγκη, για να κηδέψει τους νεκρούς μας!
Κάποια μέρα καθόμαστε μερικοί άντρες στην αυλή του καφενείου μας, που ήταν κοντά στην πύλη.
Τότε πιο πέρα φάνηκε ένας ιερέας. Καταλάβαμε όλοι μας ότι ήρθε στο νησί για να λειτουργήσει. Μόλις μας είδε, ήρθε κοντά μας. Μας καλημέρισε με εγκαρδιότητα.
Όλοι μας όρθιοι και με ελαφρά υπόκλιση τον καλωσορίσαμε. Κανένας μας όμως δεν έτεινε το χέρι του για να τον χαιρετήσει. Ο λεπρός δεν πρέπει να χαιρετά με χειραψία.
Κι αυτό, για να μη μεταδώσει την καταραμένη του αρρώστια. Τότε εκείνος μας χαιρέτησε όλους με χειραψία! Μας είπε απλά ότι θα μείνει κοντά μας, για να μας βοηθάει στην εκπλήρωση των χριστιανικών μας καθηκόντων. Η συγκίνησή μας ήταν μεγάλη»».
Η διήγηση για τη δεύτερη ημέρα στο νησί του π. Χρύσανθου έχει ως εξής: «Την άλλη μέρα πήγαμε στην Εκκλησία του Αγίου Παντελεήμονα. Παρακολουθήσαμε όλοι, άντρες, γυναίκες και παιδιά, με κατάνυξη τη θεία λειτουργία, που τελούσε με δωρική απλότητα και απροσμέτρητη ευσέβεια. Την Κυριακή αυτή δεν μεταλάβαμε. Δεν είχαμε ενημερωθεί έγκαιρα για την τέλεση της θείας λειτουργίας και δεν είχαμε νηστέψει. Στο τέλος της λειτουργίας πήραμε από το χέρι του αντίδωρο. Και παίρνοντας το αντίδωρο, του φιλούσαμε όλοι το χέρι!
Ήταν κάτι που το επιδίωξε ο ίδιος. Καθώς έδινε το αντίδωρο, πλησίαζε το χέρι του στο στόμα μας. Όλων μας τα μάτια βούρκωσαν από συγκίνηση.
Πριν έρθει εκείνος, το αντίδωρο το παίρναμε από ένα καλαμόπλεκτο πανέρι που τοποθετούσε ο νεωκόρος στο παγκάρι. Την επόμενη Κυριακή πήγαμε σχεδόν όλοι στην εκκλησία. Η εκκλησία ήταν κατάμεστη, το ίδιο και το προαύλιό της. Τη μέρα αυτή μεταλάβαμε όλοι. Στο τέλος της θείας λειτουργίας είδαμε τον ιερέα μας να πίνει ό,τι είχε απομείνει στο Άγιο Ποτήριο από τη μετάληψή μας!
Ανοίξαμε όλοι τα μάτια μας από έκπληξη. Νομίζαμε ότι ονειρευόμαστε. Χοντρά και καυτά δάκρυα ανάβλυσαν από τα μάτια μας. Ο προηγούμενος ιερέας ό,τι απέμενε από τη μετάληψή μας -ασφαλώς κατά θεία οικονομία- το έχυνε στο χωνευτήρι. Ο ιερομόναχος Χρύσανθος έμενε κοντά μας νύκτα και μέρα. Και έμεινε κοντά μας δέκα χρόνια! Τα χρόνια αυτά εκδήλωσε σε όλους μας την αγάπη. Μας επισκεπτόταν στα σπίτια μας. Μας καθοδηγούσε όλους. Ενίσχυε με τα λίγα χρήματα που είχε τους φτωχούς. Και έκανε τούτο, τηρώντας το: μη γνώτω η αριστερά σου τι ποιεί η δεξιά σου. Ευγνωμονώ, όπως και όλοι οι άρρωστοι της Σπιναλόγκας, τον πατέρα Χρύσανθο για…», δεν κατάφερε να ολοκληρώσει όμως τη φράση του. Ξέσπασε σ᾽ ένα βουβό κλάμα».
«Ο πατήρ Χρύσανθος», συνεχίζει ο κ. Παπαδάκης, «έχοντας το βλέμμα του καρφωμένο στο δάπεδο, ακούγοντας τις περιγραφές του πρώην χανσενικού, είπε με ένα εσωτερικό μεγαλείο: «Πιστεύω ότι δεν είναι τόσο σπουδαίο αυτό που έκαμα. Αυτό θα έκανε κάθε λειτουργός του Υψίστου, κάθε χριστιανός. Βοήθησα, όσο μπορούσα, συνανθρώπους μας να σηκώσουν τον σταυρό στον γολγοθά τους. Έπειτα, η αρρώστια δεν μεταδίδεται με τη Θεία Κοινωνία, με το σώμα και το αίμα του Χριστού»».
Έμεινε για να προσέχει τους τάφους!
Με συγκίνηση ο π. Χρύσανθος μίλησε στον κ. Παπαδάκη για την απόφασή του να μείνει στο νησί όταν πια όλοι είχαν φύγει από αυτό: «Το Λεπροκομείο της Σπιναλόγκας έκλεισε. Ήταν Ιούλιος του 1957. Έφυγαν όλοι από το νησί, έμεινα μόνο εγώ εκεί». Τον ρώτησα γιατί και μου απάντησε: «Έπρεπε να περιποιούμαι τους τάφους των χανσενικών. Έπρεπε ακόμα, βρισκόμενος μπροστά στους τάφους τους, να ψέλνω τρισάγιο για την ανάπαυση των ψυχών τους. Εγκατέλειψα το νησί το 1959. Η υγεία μου κλονίστηκε. Τότε εγκατέλειψα το νησί. Ο Επίσκοπός μου με τοποθέτησε στη Μονή τούτη»….
πηγή:exapsalmos.gr
!>