Αναζήτηση θεμάτων ιστολογίου
Συναξάριον
οι δημοφιλείς αναρτήσεις της εβδομάδος
Blog Archive
- 2024 (14)
- 2023 (72)
- 2022 (249)
- 2021 (450)
-
2020
(682)
- Δεκεμβρίου(53)
- Νοεμβρίου(37)
- Οκτωβρίου(40)
- Σεπτεμβρίου(38)
- Αυγούστου(43)
- Ιουλίου(38)
- Ιουνίου(56)
- Μαΐου(73)
- Απριλίου(86)
-
Μαρτίου(110)
- Ανακοίνωσις
- Κύριε, τι ψυχές έχεις στον κόσμο τούτο τον απατεών...
- Είναι νόμιμοι οι περιορισμοί των δικαιωμάτων μας ε...
- Άγιος Πορφύριος: " Έεε! Πέφτουμε στο χάος, χανόμασ...
- Δ’ ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΩΝ ΝΗΣΤΕΙΩΝ ΣΤΗΝ ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΗ ΠΑΤΡΩΝ
- Πιστεύω, Κύριε, βοήθα με στην απιστία μου
- Για εκείνους που βροντοφώναξαν και πάλι την λέξη Β...
- Η Δ Στάση των Χαιρετισμών της Παναγίας στην Πάτρα
- Την Δ΄ Κυριακή των Νηστειών, η Αγία μας Εκκλησία π...
- Οι Κυριακές της Μεγάλης Σαρακοστής
- Το Ευαγγελικό Ανάγνωσμα της Κυριακής (Μαρκ. θ´ 17-...
- “Ο στύλος”
- Εδέσσης Ιωήλ: ''Δεν αποδεχόμαστε ότι υπάρχει κίνδυ...
- «Ὦ πανύμνητε Μῆτερ…»
- Αλλάζει η ώρα από τα ξημερώματα της Κυριακής 29 Μα...
- Αρχιεπίσκοπος Χριστόδουλος: Την Εκκλησία όποιο χέρ...
- ΕΝΑ ΜΕΓΑΛΟ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ...
- «Οἱ 3 διάλογοι» - Ομιλία π. Δανιήλ Αεράκη για τον ...
- Ἀνοιχτή ἐπιστολή ἱερέως πρός τόν Πρωθυπουργό (…”κά...
- «Ἰδοὺ ἡ δούλη Κυρίου»
- «ΣΗΜΕΡΟΝ ΤΗΣ ΣΩΤΗΡΙΑΣ ΗΜΩΝ ΤΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟΝ»!
- Ἡ γενιὰ τῶν ἀθανάτων
- Ποια είναι η ερμηνεία της εικόνας του Ευαγγελισμού...
- Λόγος εις τον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου - Άγ. Λουκά...
- Η συμβολή της Εκκλησίας στην παλιγγενεσία του 1821
- Μεθύστε με τ΄αθάνατο κρασί του ΄21
- ΣΤΡΑΤΗΓΟΣ ΜΑΚΡΥΓΙΑΝΝΗΣ (1794 - 1864)
- Καπετάνισες - Χορωδία Σπυρου λαμπρου
- Ξύπνα Ραγιά (τραγούδι)
- Πατρών Χρυσόστομος: «Είμεθα όλοι εδώ κάτω από τη σ...
- Το Ευαγγελικό Ανάγνωσμα της Εορτής του Ευαγγελισμο...
- Μήνυμα Μητροπολίτου Πατρών κ.κ. Χρυσοστόμου για τη...
- Κύριε πρωθυπουργὲ μᾶλλον ξεχάσατε τὴν ἐπιλογὴ Β7: ...
- «Σταυρός & πόνος» - Επίκαιρη ομιλία π. Δανιήλ Αεράκη
- «Χαῖρε, σιγῆς δεομένων, Πίστις!» - Επίκαιρη ομιλία...
- Ανακοίνωση για την Εορτή του Ευαγγελισμού
- Ο Γέροντας Γαβριήλ ο Αγιορείτης για τον Κορωνοϊό
- ΑΣ ΜΗ ΤΟΥΣ ΛΗΣΜΟΝΗΣΩΜΕ!
- ΚΥΡΙΑΚΗ Γ´ ΝΗΣΤΕΙΩΝ: Ο Σταυρός ως δρόμος προς τον ...
- Τὸν Σταυρόν σου προσκυνοῦμεν Δέσποτα, καὶ τὴν ἁγία...
- Το Ευαγγελικό Ανάγνωσμα της Κυριακής (Μάρκ. η΄ 34 ...
- Στις μέρες του πειρασμού...
- Αδέλφια υψώστε την Ελληνική Σημαία... Η Πατρίδα μα...
- Γ΄ Χαιρετισμοί εἰς τήν Ὑπεραγίαν Θεοτόκον: «Νέαν ἔ...
- Ὁ φυματικός, ὁ τρελός παπάς καί ἡ Θεία Κοινωνία
- Ἀπάντηση Ἰατρικοῦ Συλλόγου Αθηνῶν (1988) περί Θεία...
- Συγχώρεσέ μας Κύριε... (Για 10 τουλάχιστον λόγους)
- ΗΣΥΧΑΣΕ ΚΑΙ ΕΣΥ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΛΕΜΕΣΟΥ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ
- Ανοικτή Επιστολή Προς Αρχιεπίσκοπο Αθηνών και Πρωθ...
- Ανακοίνωση
- Πατρῶν Χρυσόστομος: «Ἂς ὑπομείνωμε τό οὐράνιο «ἐπι...
- Ἡ ἐν Ἁγίῳ Πνεύματι ἀποκάλυψις τῆς ἀληθείας περί το...
- Πρέπει να το δεις και να το στείλεις και σε άλλους...
- Μόρφου Νεόφυτος: Οι πιστοί απέναντι στις επιδημίες...
- ΑΔΙΑΛΕΙΠΤΟΣ ΠΡΟΣΕΥΧΗ ΜΠΡΟΣΤΑ ΣΤΗΝ ΚΑΡΑ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ Α...
- Ιερά Αγρυπνία επί τη εορτή του Οσίου Πατρός ημών Α...
- Κυριακή Β΄ των Νηστειών στην Ενορία μας
- Ιερά Αγρυπνία επί τη εορτή του Οσίου Πατρός ημών Α...
- Από την Ακολουθία της Β΄ Στάσεως των Χαιρετισμών τ...
- Το Ευαγγελικό Ανάγνωσμα της Κυριακής (Μάρκ. β΄ 1–1...
- ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΛΑΟ ΤΟΥ ΣΕΒΑΣΜΙΩΤΑΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙ...
- “Η πέτρα”
- Αναστέλλονται οι συναντήσεις των Κατηχητικών Ομάδω...
- Ἡ θεία Κοινωνία σώζει, δέν... μολύνει!
- Ο Αρχιμ. π. Σωτήριος Τσάφος, την Κυριακή θα ιερουρ...
- Ιερά Αγρυπνία επί τη εορτή του Οσίου Πατρός ημών Α...
- Χαίρε, ότι λειμώνα της τρυφής αναθάλλεις. Χαίρε, ό...
- Το Μυστήριο της θείας Ευχαριστίας είναι το πιο θαυ...
- Νέοι και Εκκλησία μέσα σε ένα ψηφιακό κόσμο
- Όσιος Εφραίμ Κατουνακιώτης
- ΟΣΙΟΣ ΙΩΣΗΦ ΗΣΥΧΑΣΤΗΣ
- Σύντομος βίος του Οσίου Ιωσήφ του Ησυχαστή (1897-1...
- Άγιος Δανιήλ Κατουνακιώτης, ένας ακόμα αγιορείτης ...
- Ο ηγιασμένος π. Γερβάσιος Παρασκευόπουλος (1877 – ...
- Ὁ Μητροπολίτης Πατρῶν κ.κ. Χρυσόστομος κοντά στό Δ...
- Αγιοκατάχθηκαν από την Αγία και Ιερά Σύνοδο του Οι...
- ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΟΡΤΗ ΤΩΝ ΑΓ. ΤΕΣΣΑΡΑΚΟΝΤΑ ΜΑΡΤΥΡΩΝ
- Μπορεί ο ιός να νικήσει τον Υιό; (μήνυμα από πνευμ...
- Τελικά, η Θεία Κοινωνία ευθύνεται για όλα ;;;;
- Η Κυριακή Της Ορθοδοξίας στον Άγιο Νικόλαο Αλυκών ...
- Ανακοινώσεις Ι.Ν. Αγίων Αντωνίου και Χαραλάμπους ε...
- Πατρῶν Χρυσόστομος: «Ἡ Πατρίδα μας ἒχει ἀνάγκη παρ...
- Η Κυριακή της Ορθοδοξίας στην Ενορία μας
- O Ιερέας της Σπιναλόγκας που κοινωνούσε τους λεπρο...
- Μὲ λαμπρότητα ἑορτάσθηστὴν Ἱερὰ Μητρόπολη Πατρῶν ἡ...
- Ἡ Α’ στάσις τῶν Χαιρετισμῶν τῆς Παναγίας στήν Ἱερά...
- Από την Ακολουθία των πρώτων Χαιρετισμών της Υπερα...
- Το Ευαγγελικό Ανάγνωσμα της Κυριακής (Ιωάν. α΄ 44 ...
- Το διά κολλύβων Θαύμα του Αγίου Θεοδώρου του Τήρωνος
- "Ο αστήρ"
- ΤΟ ΠΡΟΣΩΠΟ ΤΗΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ
- Μηροπολίτης Πατρών Χρυσόστομος: ''Δεν μεταδόθηκε π...
- ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ ΤΟΥ ΣΕΒΑΣΜΙΩΤΑΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΠΑΤΡΩΝ ΓΙ...
- ΤΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟΝ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ ΤΗΣ ΤΥΡΙΝΗΣ ΜΕ ΤΟΝ ΣΕΒΑ...
- Ανακοινώσεις Ι.Ν. Αγίων Αντωνίου και Χαραλάμπους ε...
- Ο Αρχιμ. π. Μάρκος Τζανακάκης, την Κυριακή θα ιερο...
- 3η Μαρτίου, μέρα μνήμης του Ήρωα της ΕΟΚΑ Γρηγόρη ...
- Ο Άγιος Παΐσιος για την Μεγάλη Τεσσαρακοστή
- Το Πένθος της Μεγάλης Τεσσαρακοστής
- ΤΑ ΧΑΡΤΑΚΙΑ ΤΟΥ ΨΥΧΟΣΑΒΒΑΤΟΥ...
- Φεβρουαρίου(48)
- Ιανουαρίου(60)
- 2019 (811)
- 2018 (820)
- 2017 (901)
- 2016 (1063)
- 2015 (1348)
- 2014 (1414)
- 2013 (2210)
- 2012 (1652)
- 2011 (318)
- 2010 (42)
Από το Blogger.
Τρίτη 17 Μαρτίου 2020
15:11
|
Ανώνυμος
|
Print PDF
«Εἶπεν
οὖν αὐτῷ ὁ Πιλᾶτος· οὐκοῦν βασιλεύς εἶ σύ;
ἀπεκρίθη
Ἰησοῦς· σύ λέγεις ὅτι βασιλεύς εἰμι ἐγώ.
ἐγώ
εἰς τοῦτο γεγέννημαι καί εἰς τοῦτο ἐλήλυθα εἰς τόν κόσμον,
ἵνα
μαρτυρήσω τῇ ἀληθείᾳ.
πᾶς
ὁ ὤν ἐκ τῆς ἀληθείας ἀκούει μου τῆς φωνῆς».
(Ἰω.
18, 37)
Ἡ
ἐν Ἁγίῳ Πνεύματι ἀποκάλυψις τῆς ἀληθείας περί τοῦ μυστηρίου τῆς Θείας Μεταλήψεως
ἔχει ὡς ἑξῆς:
Α)Παλαιά
Διαθήκη. «Ἐγένετο τοῦ ἐνιαυτοῦ, οὐ ἀπέθανεν Ὀζίας ὁ βασιλεύς, εἶδον τόν
Κύριον καθήμενον ἐπί θρόνου ὑψηλοῦ, καί ἐπηρμένου· καί πλήρης ὁ οἶκος τῆς δόξης
αὐτοῦ. Καί Σεραφίμ εἱστήκησαν κύκλῳ αὐτοῦ, ἕξ πτέρυγες τῷ ἑνί, καί ἕξ πτέρυγες
τῷ ἑνί· καί ταῖς μέν δυσί, κατεκάλυπταν τό πρόσωπον, ταῖς δέ δυσί, κατεκάλυπταν
τούς πόδας, καί ταῖς δυσίν ἐπέταντο. Καί ἐκέκραγεν ἕτερος πρός τόν ἕτερον, καί ἔλεγον·
Ἅγιος, Ἅγιος, Ἅγιος Κύριος Σαβαώθ, πλήρης πᾶσα ἡ γῆ τῆς δόξης αὐτοῦ. Καί ἐπήρθη
τό ὑπέρθυρον ἀπό τῆς φωνῆς, ἧς ἐκέκραγον, καί ὁ οἶκος ἐπλήσθη καπνοῦ. Καί εἶπον.
Ὦ τάλας ἐγώ, ὅτι κατανένυγμαι· ὅτι ἄνθρωπος ὤν, καί ἀκάθαρτα χείλη ἔχων, ἐν μέσῳ
λαοῦ ἀκάθαρτα χείλη ἔχοντος ἐγώ οἰκῶ· καί τόν Βασιλέα Κύριον Σαβαώθ εἶδον τοῖς ὀφθαλμοῖς
μου. Καί ἀπεστάλη πρός με ἕν τῶν Σεραφίμ, καί ἐν τῇ χειρί εἶχεν ἄνθρακα, ὅν τῇ λαβίδι ἔλαβεν ἀπό τοῦ θυσιαστηρίου· καί ἥψατο τοῦ στόματός μου,
καί εἶπεν· Ἰδού, ἥψατο τοῦτο τῶν χειλέων σου, καί ἀφελεῖ τάς ἀνομίας σου, καί
τάς ἁμαρτίας σου περικαθαριεῖ. Καί ἥκουσα τῆς φωνῆς Κυρίου λέγοντος· Τίνα ἀποστείλω;
καί τίς πορεύσεται πρός τόν λαόν τοῦτον; καί εἶπα· Ἰδού ἐγώ ἀπόστειλόν με».
Ἔλαβε
τό χάρισμα τῆς προφητείας καί ἐστάλη ὁ Ἡσαΐας ἀπευθείας ἀπό τόν Κύριον καί
πορεύθηκε νά κηρύξει τό θέλημα τοῦ Τριαδικοῦ Θεοῦ, τοῦ Κυρίου Σαβαώθ, ἀφοῦ πρῶτα
κοινώνησε μέ τήν ἁγία λαβίδα ἀπό τοῦ θυσιαστηρίου τόν ἄνθρακα δηλαδή κοινώνησε
τόν ἄσαρκο Λόγο.
Στή
συνέχεια προφητεύει ἀκριβῶς τό μυστήριον τῆς θεολογίας τῆς θείας Σαρκώσεως τοῦ
Θεοῦ Λόγου, τοῦ ἑνός τῆς Τριάδος, ἀπό παρθένο κόρη «...Ἰδού ἡ παρθένος ἐν
γαστρί ἕξει καί τέξεται υἱόν, καί καλέσουσι τό ὄνομα αὐτοῦ Ἐμμανουήλ, ὅ ἐστι
μεθερμηνευόμενον μεθ’ ἡμῶν ὁ Θεός». Τό μυστήριο αὐτό τῆς παρουσίας τοῦ
Θεανθρώπου Ἰησοῦ στή γῆ, ἐγνωρίσθη στούς ἀνθρώπους-ποιμένες ὑπό τῶν Ἀγγέλων· (Ἰδού
παιδίον ἐγεννήθην ἡμῖν). Ἐντούτοις προϋπόθεσις τῆς μόνης καί τῆς μοναδικῆς αὐτῆς
Ἀλήθειας πού ἀγγέλεται ὁ σεβάσμιος προφήτης Ἡσαΐας, εἶναι ἡ γνῶσις τῶν θείων
δογμάτων. Ὁ ἅγιος Γρηγόριος ὁ Παλαμάς διδάσκει: «Τό τέλος τῶν θείων δογμάτων εἶναι
ἡ ἀλήθεια γιά τήν ὀρθή δόξα (Ὀρθοδοξία)» ἡ σύμφωνη καί ὁμόφρων μέ τούς
θεοφόρους Πατέρες μας· τῆς δέ πρακτικῆς ἀρετῆς δέν εἶναι τέλος αὐτό, ἀλλά μᾶλλον
ἀρχή, ἡ ὁποία ἄν δέν φτάσει στό κατάλληλο τέλος θά καταστῇ πρόξενος μεγαλύτερης
ἀκόμη καταδίκης γιά τόν κάτοχο»· «διότι», λέγει «αὐτός πού γνωρίζει τό θέλημα
τοῦ Κυρίου καί δέν τό ἐξετέλεσε θά δαρῇ πολλές φορές». Ἔτσι γιά τήν ἐξασφάλιση
τῆς πρακτικῆς ἀρετῆς δέν ἀρκεῖ ἡ σχετική μέ αὐτήν ἐπιστήμη καί ἀλήθεια, ἀλλά
τέλος της εἶναι τό ἀγαθό, ἡ ἁγιότης «Ἅγιοι γίνεσθε, ὅτι ἐγώ ἅγιος εἰμι», «ἀγαθοί
γίνεσθε ὡς ὁ Θεός», «γνώσεσθε τήν ἀλήθειαν, καί ἡ ἀλήθεια ἐλευθερώσει ὑμᾶς».
Β)Μαρτυρία
περί τοῦ μυστηρίου τῆς Θείας Κοινωνίας στήν Καινή Διαθήκη. «εἶπεν οὖν αὐτοῖς
ὁ Ἰησοῦς· ἀμήν ἀμήν λέγω ὑμῖν, ἐάν μή φάγητε τήν σάρκα τοῦ υἱοῦ τοῦ ἀνθρώπου
καί πίητε αὐτοῦ τό αἷμα οὐκ ἔχετε ζωήν ἐν ἑαυτοῖς. ὁ τρώγων μου τήν σάρκα καί
πίνων μου τό αἷμα ἔχει ζωήν αἰώνιον, καί ἐγώ ἀναστήσω αὐτόν ἐν τῇ ἐσχάτῃ ἡμέρᾳ.
ἡ γάρ σάρξ μου ἀληθῶς ἐστι βρῶσις, καί τό αἷμα μου ἀληθῶς ἐστι πόσις.ὁ τρώγων
μου τήν σάρκα καί πίνων μου το αἷμα ἐν ἐμοί μένει, κἀγώ ἐν αὐτῷ».
Καί
ἐρωτῶμεν τούς ἀντιλέγοντας: Πῶς ἡ Ἐκκλησία, τό Σῶμα τοῦ Χριστοῦ θά παρακούσει
τήν κεφαλήν τοῦ Σώματος καί θά ἀρνηθεῖ τοιαύτην ἐντολήν, ἡ ὁποία εἶναι ζήτημα
ζωῆς ἤ θανάτου γιά τούς πιστούς; Πῶς θά στερήσει τήν θεία κοινωνία σ’ ἐκείνους
πού μέ πίστη, ἐλπίδα καί ἀγάπη ἀλλά καί λαχτάρα τή ζητοῦν ἀπό τούς ὀρθοδόξους ἐπισκόπους
τους καί ἱερεῖς; Μολύνεται ὁ ἄνθραξ πού κοινώνησε ὁ προφήτης Ἡσαΐας; Μολύνεται
τό πανάχραντον Σῶμα καί Αἷμα τοῦ Ἰησοῦ ὁ ὁποῖος νίκησε κατά κράτος τόν θάνατον
καί συνέτριψε τά δεσμά τοῦ Ἅδου ἐλευθερώνοντας τό ἀνθρώπινο γένος ἀπό τήν
τυραννία τοῦ διαβόλου μέ τήν Ἀνάστασή Του; Αὐτός πού νίκησε τόν θάνατο, θά
μολυνθεῖ ἀπό τόν κορωνοϊό; Ἄπαγε τῆς βλασφημίας! Τότε τί ἀκριβῶς συμβαίνει;
Πρός τί αὐτός ὁ θόρυβος γιά τήν Θεία Κοινωνία;
Ἡ
ἀπάντηση εἶναι ἁπλή καί ἀληθινή καί ἡλίου φαεινότερη. Ἐκεῖνος πού ἐξέπεσε τῆς ἀγάπης
τοῦ Θεοῦ καί τῆς Ἀληθείας τοῦ Χριστοῦ δηλαδή τῆς ἀρετῆς ἐξαιτίας τῆς ἄγνοιας τῶν
θείων δογμάτων κινεῖται σέ βάρβαρες θρησκεῖες καί θεωρεῖες καί βορβορώδη ἔργα
καί παραδίνεται στό ἀφεγγές σκότος πού κατακαίει ἀφόρητα καί ἀτελεύτητα· υἱοποιεῖται
ἀπό τόν διάβολο καί εἴτε ἐν γνώσει εἴτε ἐν ἀγνοίᾳ καθίσταται σατανοκίνητος ὑβριστής
τῶν ἁγίων μυστηρίων, τῆς Θείας Κοινωνίας, ἀρνούμενος τήν ἀλήθεια καί τήν
δικαιοσύνη τοῦ Θεοῦ καί τοῦ Χριστοῦ.
Τονίζουμε
τέλος ἀδελφοί μου τά ἑξῆς: «Ρίζα κάθε ἀρετῆς εἶναι ἡ ἀγάπη πρός τόν Θεόν καί ὅν
ἀπέστειλε Σωτῆρα τοῦ κόσμου Θεάνθρωπον Ἰησοῦν Χριστόν». Ἀντίθετα ρίζα κάθε
κακίας καί βλασφημίας εἶναι ἡ ἄρνησις τοῦ ἀληθινοῦ καί μόνου Θεοῦ καί Σωτῆρος
τοῦ κόσμου Ἰησοῦ Χριστοῦ καί τῆς κοινωνίας μαζί Του.
Ἀγαπητοί
μου ὀρθόδοξοι χριστιανοί, μέλη τίμια τοῦ παναγίου Σώματος Ἰησοῦ Χριστοῦ, ἐσεῖς
οἱ καιόμενοι ἄνθρακες τοῦ Χριστοῦ (οἱ Ἅγιοι) καί τέκνα τῆς ἁγίας Του ἐπιγείου, ἀκτίστου
ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας, γνωρίζουμε ἐμπειρικά μέ τήν ἄκτιστον χάριν ὅτι τό τέλος τῆς
κατά Πνεῦμα ζωῆς εἶναι τώρα κρυμμένο σύν Χριστῷ ἐν τῷ Θεῷ. Ὁ νοῦς μας λοιπόν
χάριτι Χριστοῦ μεταβιβάζει πολλά δείγματα τοῦ θείου κάλλους πρός τό συννημένο σῶμα
δίνοντας του δύναμη νά ἐνεργεῖ τά ἀδύνατα. « τά ἀδύνατα παρά ἀνθρώποις δυνατά
παρά τῷ Θεῷ ἐστιν» (Λουκ. 18,27).
Στῶμεν
καλῶς, ἀδελφοί μου. Ἡ νίκη εἶναι τοῦ Χριστοῦ μας καί ὅλων ὅσων ἀνήκουμε, διά τῆς πίστεως, σ’Αὐτόν.
Αὐτῷ
ἡ Δόξα καί τό Κράτος εἰς τούς αἰῶνας. Ἀμήν.
!>