Αναζήτηση θεμάτων ιστολογίου
Συναξάριον
οι δημοφιλείς αναρτήσεις της εβδομάδος
Blog Archive
- 2024 (14)
- 2023 (72)
- 2022 (249)
- 2021 (450)
-
2020
(682)
- Δεκεμβρίου(53)
- Νοεμβρίου(37)
- Οκτωβρίου(40)
- Σεπτεμβρίου(38)
- Αυγούστου(43)
- Ιουλίου(38)
- Ιουνίου(56)
- Μαΐου(73)
- Απριλίου(86)
-
Μαρτίου(110)
- Ανακοίνωσις
- Κύριε, τι ψυχές έχεις στον κόσμο τούτο τον απατεών...
- Είναι νόμιμοι οι περιορισμοί των δικαιωμάτων μας ε...
- Άγιος Πορφύριος: " Έεε! Πέφτουμε στο χάος, χανόμασ...
- Δ’ ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΩΝ ΝΗΣΤΕΙΩΝ ΣΤΗΝ ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΗ ΠΑΤΡΩΝ
- Πιστεύω, Κύριε, βοήθα με στην απιστία μου
- Για εκείνους που βροντοφώναξαν και πάλι την λέξη Β...
- Η Δ Στάση των Χαιρετισμών της Παναγίας στην Πάτρα
- Την Δ΄ Κυριακή των Νηστειών, η Αγία μας Εκκλησία π...
- Οι Κυριακές της Μεγάλης Σαρακοστής
- Το Ευαγγελικό Ανάγνωσμα της Κυριακής (Μαρκ. θ´ 17-...
- “Ο στύλος”
- Εδέσσης Ιωήλ: ''Δεν αποδεχόμαστε ότι υπάρχει κίνδυ...
- «Ὦ πανύμνητε Μῆτερ…»
- Αλλάζει η ώρα από τα ξημερώματα της Κυριακής 29 Μα...
- Αρχιεπίσκοπος Χριστόδουλος: Την Εκκλησία όποιο χέρ...
- ΕΝΑ ΜΕΓΑΛΟ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ...
- «Οἱ 3 διάλογοι» - Ομιλία π. Δανιήλ Αεράκη για τον ...
- Ἀνοιχτή ἐπιστολή ἱερέως πρός τόν Πρωθυπουργό (…”κά...
- «Ἰδοὺ ἡ δούλη Κυρίου»
- «ΣΗΜΕΡΟΝ ΤΗΣ ΣΩΤΗΡΙΑΣ ΗΜΩΝ ΤΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟΝ»!
- Ἡ γενιὰ τῶν ἀθανάτων
- Ποια είναι η ερμηνεία της εικόνας του Ευαγγελισμού...
- Λόγος εις τον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου - Άγ. Λουκά...
- Η συμβολή της Εκκλησίας στην παλιγγενεσία του 1821
- Μεθύστε με τ΄αθάνατο κρασί του ΄21
- ΣΤΡΑΤΗΓΟΣ ΜΑΚΡΥΓΙΑΝΝΗΣ (1794 - 1864)
- Καπετάνισες - Χορωδία Σπυρου λαμπρου
- Ξύπνα Ραγιά (τραγούδι)
- Πατρών Χρυσόστομος: «Είμεθα όλοι εδώ κάτω από τη σ...
- Το Ευαγγελικό Ανάγνωσμα της Εορτής του Ευαγγελισμο...
- Μήνυμα Μητροπολίτου Πατρών κ.κ. Χρυσοστόμου για τη...
- Κύριε πρωθυπουργὲ μᾶλλον ξεχάσατε τὴν ἐπιλογὴ Β7: ...
- «Σταυρός & πόνος» - Επίκαιρη ομιλία π. Δανιήλ Αεράκη
- «Χαῖρε, σιγῆς δεομένων, Πίστις!» - Επίκαιρη ομιλία...
- Ανακοίνωση για την Εορτή του Ευαγγελισμού
- Ο Γέροντας Γαβριήλ ο Αγιορείτης για τον Κορωνοϊό
- ΑΣ ΜΗ ΤΟΥΣ ΛΗΣΜΟΝΗΣΩΜΕ!
- ΚΥΡΙΑΚΗ Γ´ ΝΗΣΤΕΙΩΝ: Ο Σταυρός ως δρόμος προς τον ...
- Τὸν Σταυρόν σου προσκυνοῦμεν Δέσποτα, καὶ τὴν ἁγία...
- Το Ευαγγελικό Ανάγνωσμα της Κυριακής (Μάρκ. η΄ 34 ...
- Στις μέρες του πειρασμού...
- Αδέλφια υψώστε την Ελληνική Σημαία... Η Πατρίδα μα...
- Γ΄ Χαιρετισμοί εἰς τήν Ὑπεραγίαν Θεοτόκον: «Νέαν ἔ...
- Ὁ φυματικός, ὁ τρελός παπάς καί ἡ Θεία Κοινωνία
- Ἀπάντηση Ἰατρικοῦ Συλλόγου Αθηνῶν (1988) περί Θεία...
- Συγχώρεσέ μας Κύριε... (Για 10 τουλάχιστον λόγους)
- ΗΣΥΧΑΣΕ ΚΑΙ ΕΣΥ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΛΕΜΕΣΟΥ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ
- Ανοικτή Επιστολή Προς Αρχιεπίσκοπο Αθηνών και Πρωθ...
- Ανακοίνωση
- Πατρῶν Χρυσόστομος: «Ἂς ὑπομείνωμε τό οὐράνιο «ἐπι...
- Ἡ ἐν Ἁγίῳ Πνεύματι ἀποκάλυψις τῆς ἀληθείας περί το...
- Πρέπει να το δεις και να το στείλεις και σε άλλους...
- Μόρφου Νεόφυτος: Οι πιστοί απέναντι στις επιδημίες...
- ΑΔΙΑΛΕΙΠΤΟΣ ΠΡΟΣΕΥΧΗ ΜΠΡΟΣΤΑ ΣΤΗΝ ΚΑΡΑ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ Α...
- Ιερά Αγρυπνία επί τη εορτή του Οσίου Πατρός ημών Α...
- Κυριακή Β΄ των Νηστειών στην Ενορία μας
- Ιερά Αγρυπνία επί τη εορτή του Οσίου Πατρός ημών Α...
- Από την Ακολουθία της Β΄ Στάσεως των Χαιρετισμών τ...
- Το Ευαγγελικό Ανάγνωσμα της Κυριακής (Μάρκ. β΄ 1–1...
- ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΛΑΟ ΤΟΥ ΣΕΒΑΣΜΙΩΤΑΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙ...
- “Η πέτρα”
- Αναστέλλονται οι συναντήσεις των Κατηχητικών Ομάδω...
- Ἡ θεία Κοινωνία σώζει, δέν... μολύνει!
- Ο Αρχιμ. π. Σωτήριος Τσάφος, την Κυριακή θα ιερουρ...
- Ιερά Αγρυπνία επί τη εορτή του Οσίου Πατρός ημών Α...
- Χαίρε, ότι λειμώνα της τρυφής αναθάλλεις. Χαίρε, ό...
- Το Μυστήριο της θείας Ευχαριστίας είναι το πιο θαυ...
- Νέοι και Εκκλησία μέσα σε ένα ψηφιακό κόσμο
- Όσιος Εφραίμ Κατουνακιώτης
- ΟΣΙΟΣ ΙΩΣΗΦ ΗΣΥΧΑΣΤΗΣ
- Σύντομος βίος του Οσίου Ιωσήφ του Ησυχαστή (1897-1...
- Άγιος Δανιήλ Κατουνακιώτης, ένας ακόμα αγιορείτης ...
- Ο ηγιασμένος π. Γερβάσιος Παρασκευόπουλος (1877 – ...
- Ὁ Μητροπολίτης Πατρῶν κ.κ. Χρυσόστομος κοντά στό Δ...
- Αγιοκατάχθηκαν από την Αγία και Ιερά Σύνοδο του Οι...
- ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΟΡΤΗ ΤΩΝ ΑΓ. ΤΕΣΣΑΡΑΚΟΝΤΑ ΜΑΡΤΥΡΩΝ
- Μπορεί ο ιός να νικήσει τον Υιό; (μήνυμα από πνευμ...
- Τελικά, η Θεία Κοινωνία ευθύνεται για όλα ;;;;
- Η Κυριακή Της Ορθοδοξίας στον Άγιο Νικόλαο Αλυκών ...
- Ανακοινώσεις Ι.Ν. Αγίων Αντωνίου και Χαραλάμπους ε...
- Πατρῶν Χρυσόστομος: «Ἡ Πατρίδα μας ἒχει ἀνάγκη παρ...
- Η Κυριακή της Ορθοδοξίας στην Ενορία μας
- O Ιερέας της Σπιναλόγκας που κοινωνούσε τους λεπρο...
- Μὲ λαμπρότητα ἑορτάσθηστὴν Ἱερὰ Μητρόπολη Πατρῶν ἡ...
- Ἡ Α’ στάσις τῶν Χαιρετισμῶν τῆς Παναγίας στήν Ἱερά...
- Από την Ακολουθία των πρώτων Χαιρετισμών της Υπερα...
- Το Ευαγγελικό Ανάγνωσμα της Κυριακής (Ιωάν. α΄ 44 ...
- Το διά κολλύβων Θαύμα του Αγίου Θεοδώρου του Τήρωνος
- "Ο αστήρ"
- ΤΟ ΠΡΟΣΩΠΟ ΤΗΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ
- Μηροπολίτης Πατρών Χρυσόστομος: ''Δεν μεταδόθηκε π...
- ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ ΤΟΥ ΣΕΒΑΣΜΙΩΤΑΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΠΑΤΡΩΝ ΓΙ...
- ΤΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟΝ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ ΤΗΣ ΤΥΡΙΝΗΣ ΜΕ ΤΟΝ ΣΕΒΑ...
- Ανακοινώσεις Ι.Ν. Αγίων Αντωνίου και Χαραλάμπους ε...
- Ο Αρχιμ. π. Μάρκος Τζανακάκης, την Κυριακή θα ιερο...
- 3η Μαρτίου, μέρα μνήμης του Ήρωα της ΕΟΚΑ Γρηγόρη ...
- Ο Άγιος Παΐσιος για την Μεγάλη Τεσσαρακοστή
- Το Πένθος της Μεγάλης Τεσσαρακοστής
- ΤΑ ΧΑΡΤΑΚΙΑ ΤΟΥ ΨΥΧΟΣΑΒΒΑΤΟΥ...
- Φεβρουαρίου(48)
- Ιανουαρίου(60)
- 2019 (811)
- 2018 (820)
- 2017 (901)
- 2016 (1063)
- 2015 (1348)
- 2014 (1414)
- 2013 (2210)
- 2012 (1652)
- 2011 (318)
- 2010 (42)
Από το Blogger.
Τετάρτη 11 Μαρτίου 2020
09:04
|
Ανώνυμος
|
Print PDF
Το όραμα του ανθρώπου είναι να ζήσει έναν παράδεισο. Ο καθένας μπορεί να ορίζει τα επιμέρους του παραδείσου του διαφορετικά, ανάλογα με τον χαρακτήρα και τις επιθυμίες του. Όμως όλοι συμφωνούν ότι παράδεισος σημαίνει την ευτυχία. Και η ευτυχία έρχεται όταν ο άνθρωπος έχει αυτά που του δίνουν την χαρά που κρατά. Στον παράδεισο θα βάζαμε μία σχέση που δεν έχει προβλήματα, που δομείται στην αγάπη, στο μοίρασμα, στην τρυφερότητα, στο να προλαβαίνει ο ένας τις επιθυμίες του άλλου. Στον παράδεισο θα βάζαμε μία ζωή χωρίς λύπη, χωρίς πειρασμούς, χωρίς δοκιμασίες και σταυρούς. Θα βάζαμε έναν κόσμο ο οποίος δεν θα λειτουργούσε ανταγωνιστικά, αλλά φιλικά. Μια κοινωνία στην οποία ο ένας θα βοηθούσε τον άλλον. Κυρίως όμως, στον παράδεισο θα θέλαμε να μην υπάρχει θάνατος, κακό, τέλος.
Αυτή η νοσταλγία εκφράζεται με την αντίδραση του ανθρώπου σε κάθε αναποδιά στην ζωή. Σαν ένας νέος πρωτόπλαστος, όποια επιλογή κι αν κάνει, ο άνθρωπος προσπαθεί να απεκδυθεί τις ευθύνες του. Να δικαιολογήσει τον εαυτό του. Να ρίξει τα βάρη στους άλλους, στην κοινωνία, στον Θεό τον ίδιο. Να εξαιρέσει τον εαυτό του από την αποτυχία, την αμαρτία, την ήττα. Ο άνθρωπος μοιάζει με έναν αιώνιο έφηβο, που γκρινιάζει διότι ο κόσμος δεν είναι παράδεισος, αλλά και δυσκολεύεται να παλέψει για να τον καταστήσει παράδεισο. Διότι ο κόσμος μας προϋποθέτει την συμμετοχή του ανθρώπου για να γίνει καιρός χαράς. Την αγάπη του ανθρώπου και την εμπιστοσύνη του στον Θεό, για να μπορέσει κατά κάποιον τρόπο να μετατραπεί σε κοινωνία στην οποία τα όνειρα του ανθρώπου θα πραγματωθούν. Ακόμη και στις πιο ιδανικές συνθήκες, πάντα θα υπάρχει η ανθρώπινη ελευθερία να παλέψει με εμπιστοσύνη στον Θεό και στις εντολές του να δει τον κόσμο ως παράδεισο ή η επιλογή της αυτοθέωσης, δηλαδή να κάνει τον κόσμο όπως θέλει ο ίδιος, χωρίς Θεό, με τον πλησίον υποταγμένο, σε έναν αέναο ανταγωνισμό ποιος θα επικρατήσει και ποιος θα φταίει. Οδός θανάτου.
Σ’ αυτόν τον κόσμο η Εκκλησία μας προβάλλει ως ένα αλλιώτικο υπόδειγμα την Υπεραγία Θεοτόκο. Μας δηλώνει ότι η Παναγία κάνει να ανθίζει λιβάδι πνευματικής αγαλλίασης, η Παναγία ετοιμάζει λιμάνι για τις ψυχές μας. Το λιβάδι αυτό είναι ο Χριστός. Αυτός γίνεται ο Παράδεισός μας. Αυτός έρχεται να αναλάβει την ευθύνη να γιατρέψει τον θάνατο σε κάθε μορφή του, δίνοντάς μας ανάσταση. Αυτός έρχεται να μας δείξει ότι ο Θεός είναι αγάπη, αλλά η αγάπη δεν είναι μόνο συγχώρεση και μακροθυμία. Είναι απόφαση άρσης του σταυρού μας. Απόφαση αγώνα να αλλάξουμε εμείς, να μετανοήσουμε για τα μικρότερα ή μεγαλύτερα σφάλματά μας, να αγαπήσουμε και να αγαπηθούμε, να μοιραστούμε, να τροφοδοτήσουμε τον εαυτό μας με την αλήθεια της πίστης. Ότι ο Παράδεισος έρχεται όταν η καρδιά μας εμπιστεύεται το θέλημα του Θεού. Όταν πορευόμαστε με ανοιχτότητα ψυχής. Όταν είμαστε έτοιμοι να ζήσουμε την αλήθεια, ακόμη κι αν αυτή κάνει τους άλλους να δυσαρεστούνται, να απογοητεύονται, να μας κηρύσσουν αποσυνάγωγους, να μας χαρακτηρίζουν συντηρητικούς και οπισθοδρομικούς.
Αυτή την οδό την έζησε πρώτη η Παναγία. Ανέλαβε την ευθύνη να φέρει στον κόσμο τον Χριστό. Να νικήσει κάθε αντιξοότητα του καιρού της. Ακόμη κα την ίδια την αδυναμία της φύσης να νοήσει πώς μπορεί να κυοφορήσει άνευ ανδρός, πώς ο αχώρητος θα χωρέσει εν μήτρα. Κάθε ζάλη λογισμών αμφιβόλων. Κάθε άρνηση των άλλων να δεχτούν τον Θεό που γίνεται παιδί, πέραν της λογικής και της προσδοκίας. Και συνεχίζει να υπάρχει σ’ αυτήν την οδό, καθώς μεσιτεύει για τον καθέναν μας, που την επικαλείται, χωρίς πάντοτε να είναι έτοιμος να παλέψει για τον παράδεισο, κάποτε κουρασμένος και αποκαμωμένος από τον φόρτο της ζωής ή κάποτε με αγωνία για το τι μέλλει γενέσθαι. Γι’ αυτό και η Παναγία έγινε λιμάνι, όχι για λίγους, αλλά για όλους. Γιατί στην αγκαλιά της, στην μητρική της στοργή, στην υπόμνησή της ότι δεν μας εγκαταλείπει, ο καθένας μας βρίσκει παρηγοριά στις φουρτούνες της ζωής του. Προσεύχεται, εναποθέτει βάρη, ξαναβρίσκει την ασφάλεια της παιδικής ηλικίας, όταν αρκούσε η αγκαλιά της μάνας μας και κάθε φόβος έσβηνε.
Ο κόσμος δεν γίνεται παράδεισος, αν δεν παλέψουμε. Αλλά κι όλη μας την ζωή να δώσουμε, πάλι ο παράδεισος αργεί. Γιατί δεν αρκούν η θέληση και ο αγώνας μας, εφόσον πάντοτε θα υπάρχει παράγοντας δωρεάς, ευλογίας, αλλά και σταυρού και αντίθεσης, η ελευθερία μας και η ελευθερία των άλλων. Η Παναγία, ως μητέρα του Θεού, μας δείχνει ότι δεν είμαστε μόνοι μας. Ας την μιμηθούμε, ας την παρακαλούμε, ας αναπαυόμαστε στον τρόπο της!
π.Θεμιστοκλής Μουρτζανός
Κέρκυρα, 6 Μαρτίου 2020
Α΄ Χαιρετισμοί
!>