Αναζήτηση θεμάτων ιστολογίου
Συναξάριον
οι δημοφιλείς αναρτήσεις της εβδομάδος
Blog Archive
- 2024 (14)
- 2023 (72)
- 2022 (249)
- 2021 (450)
- 2020 (682)
-
2019
(811)
- Δεκεμβρίου(95)
- Νοεμβρίου(57)
-
Οκτωβρίου(44)
- Η εορτή του Αγίου Γερασίμου στον Άγιο Νικόλαο Αλυκ...
- Κουράστηκα, δεν θα προσευχηθώ…
- Συζήτηση με τον Άγιο Πορφύριο περί συνεχούς Θείας ...
- Ομιλία στη Χριστιανική Στεγή Πατρών από τον π. Νίκ...
- Πατρῶν Χρυσόστομος: «...Φυλαχτό πανάκριβο γιά τούς...
- Ο Εορτασμός της Φωτοφόρου Σκέπης της Υπεραγίας Θεο...
- Τό ΟΧΙ τοῦ κλήρου στό ἔπος τοῦ 1940
- Ημερίδα με θέμα: «Αφήστε με να ζήσω!» [Πάτρα, 10 Ν...
- Ξυπνῆστε, ἀγρυπνῆστε, ἀντισταθεῖτε! Μᾶς δένουν χει...
- Λαμπρός ἑορτασμός τοῦ Ἁγίου Δημητρίου στήν Πάτρα
- Επετειακή Εκδήλωση για την 28η Οκτωβρίου 1940 στη ...
- Το Ευαγγελικό Ανάγνωσμα της Κυριακής Ζ΄ Λουκά (Λου...
- Αλλάζει η ώρα την Κυριακή 27η Οκτωβρίου
- Αδέλφια υψώστε την Ελληνική Σημαία... Η Πατρίδα μα...
- Το Οικουμενικό Πατριαρχείο ανακηρύσσει τέσσερις νέ...
- ΤΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟΝ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ ΣΤ΄ ΛΟΥΚΑ ΜΕ ΤΟΝ ΣΕΒΑΣΜ...
- ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΣ ΖΥΓΟΣ - Εις Την Μνήμην Των Αγίων Γερασί...
- Οσία Ματρώνα η Χιοπολίτιδα, η θαυματουργή
- 300.000 φτάνουν ετησίως οι αμβλώσεις στην Ελλάδα
- Ιερά Πανήγυρις Αγίας Ταβιθά της Ελεήμονος - ΠΡΟΣΚΛ...
- ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΣΤΕΓΗ ΠΑΤΡΩΝ - Εκδηλώσεις για την Έναρ...
- ΤΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟΝ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ Δ' ΛΟΥΚΑ (ΤΟΥ ΣΠΟΡΕΩΣ) ...
- Πρόγραμμα συναντήσεων Κατηχητικών Ομάδων 2019-2020
- Ξεκίνησαν οι συναντήσεις των νεανικών Κατηχητικών ...
- Κάθε Δευτέρα τελείται στο Ναό μας Ιερά Παράκληση π...
- Κάθε Πέμπτη πραγματοποιείται κύκλος μελέτης της Αγ...
- ΚΥΡΙΑΚΗ Δ´ ΛΟΥΚΑ: Η καλλιέργεια του λόγου του Θεού...
- ΜΕΤΑ ΜΙΑΝ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΑΝ ΝΟΥΘΕΣΙΑΝ ΠΑΡΑΙΤΟΥ - π. Θε...
- Μια ακόμη ανιστόρητη στιγμή! (Λειτουργεί το πρώτο...
- ΑΠΟΤΕΦΡΩΣΗ: Δικαίωμα ή νέα τάση; Θεωρεί τον θάνατο...
- Καιρός να αφιερώσεις χρόνο για Κάποιον που το αξίζ...
- ΤΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟΝ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ Γ' ΛΟΥΚΑ ΜΕ ΤΟΝ ΣΕΒΑΣΜΙ...
- Η προσκυνηματική μας εκδρομή σε Μοναστήρια της Ιερ...
- Θεία Λειτουργία επί τη εορτή των Αγίων ενδόξων Μαρ...
- IEΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΠΑΤΡΩΝ- ΕΘΕΛΟΝΤΙΚΗ ΑΙΜΟΔΟΣΙΑ- ΔΩΣΤ...
- Φωτοστιγμές από τον εορτασμό της 17ης επετείου από...
- ΠΡΟΣΚΥΝΗΜΑΤΙΚΗ ΕΚΔΡΟΜΗ ΙΕΡΑΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ ΠΑΤΡΩΝ ΣΤ...
- Κάθε Δευτέρα τελείται στο Ναό μας Ιερά Παράκληση π...
- Το Ευαγγελικό Ανάγνωσμα της Κυριακής Γ´ Λουκά (Λου...
- Άγιος Διονύσιος ο Αρεοπαγίτης
- Ο ΔΙΟΙΚΗΤΗΣ ΤΗΣ 6ης Υ.Π.Ε . ΣΤΟΝ ΣΕΒΑΣΜΙΩΤΑΤΟ ΜΗΤΡ...
- Η ΕΟΡΤΗ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΔΙΟΝΥΣΙΟΥ ΤΟΥ ΑΡΕΟΠΑΓΙΤΟΥ ΣΤΗΝ Π...
- ΒΡΑΔΥΑ ΑΓΑΠΗΣ ΣΤΗΝ ΠΑΤΡΑ, ΠΡΟΣ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΟΥ ΙΕΡΑΠΟ...
- ΜΕΓΑΛΗ ΦΙΛΑΝΘΡΩΠΙΚΗ ΣΥΝΑΥΛΙΑ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ...
- Σεπτεμβρίου(66)
- Αυγούστου(59)
- Ιουλίου(60)
- Ιουνίου(57)
- Μαΐου(54)
- Απριλίου(103)
- Μαρτίου(90)
- Φεβρουαρίου(57)
- Ιανουαρίου(69)
- 2018 (820)
- 2017 (901)
- 2016 (1063)
- 2015 (1348)
- 2014 (1414)
- 2013 (2210)
- 2012 (1652)
- 2011 (318)
- 2010 (42)
Από το Blogger.
Σάββατο 12 Οκτωβρίου 2019
23:14
|
Ανώνυμος
|
Print PDF
Στο ερώτημα αν η κοινωνία μας είναι έτοιμη να δεχθεί την αποτέφρωση των νεκρών, η απάντηση είναι μάλλον απλή: για να δεχθούμε κάτι, πρέπει να το έχουμε ανάγκη. Το ερώτημα ίσως θα έπρεπε να επαναδιατυπωθεί: «είναι ανάγκη να αποτεφρώνονται οι νεκροί μας;».
Τα επιχειρήματα που ακούγονται είναι δύο ειδών: το πρακτικό και το δικαίωμα. Δεν υπάρχουν οι απαραίτητοι χώροι στα νεκροταφεία και είναι μεγάλο το κόστος να δημιουργήσουμε καινούργια, ενώ τα αποτεφρωτήρια θα λύσουν εύκολα το πρόβλημα. Πέρα από την όποια επιβάρυνση του περιβάλλοντος που θα προκαλέσει η αποτέφρωση, μήπως ήρθε ο καιρός να ξαναδούμε και τον δικαιωματισμό, ο οποίος τείνει να διαποτίσει την κοινωνική, νομική και εκπαιδευτική μας πραγματικότητα;
Δικαιούται ο άνθρωπος να είναι μόνιμα ένα «εγώ», αντίθετος με την κοινότητα στην οποία ανήκει; Νομικά και πολιτιστικά, προφανώς. Είναι υποχρέωση της πολιτείας να επιδείξει τον σεβασμό στα δικαιώματα του πολίτη που ζητά την αποτέφρωση; Προφανώς. Το πρόβλημα όμως δεν είναι τεχνικά νομικό. Είναι ηθικό, πολιτιστικό και πνευματικό. Ως πότε θα εισάγουμε χωρίς κριτική ιδέες και πρακτικές αλλότριες, όπως η αποτέφρωση, που είναι σημείο πολιτισμού ο οποίος δεν πιστεύει στην ανάσταση των νεκρών, θεωρεί τον θάνατο μηδενισμό του σώματος και διαμορφώνει μία αίσθηση ότι η αποσύνθεση του σώματος δεν είναι η κατεξοχήν φυσική διαδικασία, αλλά ο άνθρωπος δικαιούται να παρέμβει; Δεν θα κάνει εντύπωση αν οι ακτιβιστές υπέρ της φύσης είναι και υπέρ της αποτέφρωσης, δηλαδή εναντίον του τρόπου της φύσης!
Η πνευματική μας παράδοση συνδέει τον θάνατο με την ανάσταση. Ο Χριστός ετάφη και αναστήθηκε. Τα λείψανα των αγίων μας είναι σημείο ότι έχουμε ψυχή, ότι ο θάνατος δεν μας εκμηδενίζει, ότι το σώμα δεν είναι η φυλακή της ψυχής. Η αποτέφρωση δεν μας αφορά. Πέρα από καταστάσεις ανάγκης, όπως είναι η μεταφορά νεκρών από το εξωτερικό, όπου υπάρχει διακριτική κατανόηση, για την Ορθόδοξη Εκκλησία η ταφή θα διασώζει την μνήμη και του προσώπου και της επερχόμενης ανάστασης!
·* Ο Πρωτοπρεσβύτερος Θεμιστοκλής Μουρτζανός είναι Δρ. Θεολογίας - Φιλόλογος και Γενικός Αρχιερατικός Επίτροπος της Ιεράς Μητροπόλεως Κερκύρας.
πηγή:pelop.gr
!>