Αναζήτηση θεμάτων ιστολογίου
Συναξάριον
οι δημοφιλείς αναρτήσεις της εβδομάδος
Blog Archive
- 2024 (14)
- 2023 (72)
- 2022 (249)
- 2021 (450)
- 2020 (682)
- 2019 (811)
-
2018
(820)
- Δεκεμβρίου(74)
- Νοεμβρίου(80)
-
Οκτωβρίου(72)
- Πότε θα τον πάρει ο Θεός τον πόνο;
- ΤΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟΝ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ Ζ' ΛΟΥΚΑ ΜΕ ΤΟΝ ΣΕΒΑΣΜΙ...
- (Πρόσκληση) του «Ι.Ε.Θ.Π. – Πάτρας»
- Ὁ ἑορτασμὸς τῆς 28ης Ὀκτωβρίου στὴν Πάτρα
- Ο Εορτασμός της Φωτοφόρου Σκέπης της Υπεραγίας Θεο...
- Άγιος Παΐσιος: Η αχαριστία είναι μεγάλη αμαρτία
- Τιραμισού πανεύκολη !
- Σοφία Βέμπο - Το τραγούδι της λευτεριάς (1947)
- Η αιώνια Ελλάς
- «Ἔσεισας, ἀλλ' ἔσωσας …» - Σάββας Ηλιάδης
- Προσκλητήριον Αγάπης !!!
- Η Ενορία μας διοργανώνει ημερήσια προσκυνηματική ε...
- Ενοριακή σύναξη για ενημέρωση ως προς την αίρεση τ...
- 28η ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ ΟΣΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ, ΥΨΩΣΤΕ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΣΗ...
- Ἡ ἑορτὴ τοῦ Ἁγίου Δημητρίου τοῦ Μυροβλήτου στὴν Πάτρα
- Ὁ ἑορτασμὸς τοῦ Ἁγίου Δημητρίου τοῦ Μυροβλήτου στὴ...
- Ένας νέος ερωτεύεται…
- Η σωτηρία του ανθρώπου, πως επιτυγχάνεται;
- Σώζονται άραγε αυτοί που δεν είναι βαπτισμένοι; Μί...
- Κανταΐφι πανεύκολο !
- Ιερά Αγρυπνία επί τη εορτή του Αγίου Γερασίμου στο...
- Αλλάζει η ώρα την Κυριακή 28η Οκτωβρίου
- Συνεχίζονται οἱ ἐργασίες ἀνεγέρσεως τοῦ Ἱεροῦ Ναοῦ...
- Ἔναρξη πνευματικῶν δραστηριοτήτων στὴν Χριστιανικὴ...
- ΑΓΙΑΣΜΟΣ ΣΤΗΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΕΣΤΙΑ ΠΑΤΡΩΝ ΜΕ ΤΗΝ ΕΥΚ...
- Πότε ἀποκτᾶ ψυχὴ τὸ ἔμβρυο;
- Υπνχος Νικόλαος Παπανικολόπουλος: Μετά τη «ΜΑΚΕΔΟΝ...
- Ἡ ἀρχαιοπρεπὴς Θεία Λειτουργία τοῦ Ἁγίου Ἰακώβου τ...
- ΜΝΗΜΗ ΑΓΙΑΣ ΤΑΒΙΘΑΣ ΤΗΣ ΕΛΕΗΜΟΝΟΣ - ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΙΕ...
- Ενοριακή σύναξη για ενημέρωση ως προς την αίρεση τ...
- Μνημόσυνο τοῦ μακαριστοῦ Ἀρχιεπισκόπου Χριστοδούλο...
- Συγκίνηση κατά τήν πρώτη Θεία Λειτουργία στόν Ἱερό...
- Μέ λαμπρότητα ἐτελέσθησαν τά Θυρανοίξια τοῦ Ἱεροῦ ...
- ΑΓΙΑΣΜΟΣ ΣΤΗ ΣΧΟΛΗ ΑΓΙΟΓΡΑΦΙΑΣ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛ...
- Ἡ ἑορτὴ τοῦ Ἁγίου Ἀποστόλου καί Εὐαγγελιστοῦ Λουκᾶ...
- Ἡ ἑορτή τοῦ Ἁγίου Λογγίνου στήν Πάτρα
- Τοποθετήθηκε ἡ μαρμάρινη βάση τοῦ Σταυροῦ τοῦ Ἁγίο...
- Τήν Τρίτη 23 Ὀκτωβρίου θά τελεσθῇ ἡ ἀρχαιοπρεπής Θ...
- Επίσημη Έναρξη των Χειμερινών Δραστηριοτήτων της Χ...
- Την Κυριακή 4 Noεμβρίου 2018, η Ενορία μας διοργαν...
- Η ενορία Αγ. Νικολάου Πατρών σας προσκαλεί στον ΑΓ...
- ΝΕΑ ΧΡΟΝΙΑ ΓΙΑ ΤΑ ΧΟΡΕΥΤΙΚΑ ΤΜΗΜΑΤΑ ΤΟΥ ΙΕΡΟΥ ΝΑΟΥ...
- Παραδίδεται στὴ Θεία Λατρεία ὁ ἱστορικὸς Βυζαντινό...
- Ὁ Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Πατρῶν κ.κ. Χρυσόστομ...
- Ἡ Πρέσβης τῆς Οὐκρανίας στὴν Πάτρα
- Η εν χριστώ Ελευθερία...- Χρήστος Φωτόπουλος
- ΚΥΡΙΑΚΗ Δ´ ΛΟΥΚΑ: Η Εκκλησία συνεχίζει να σπέρνει ...
- Κάθε Δευτέρα τελείται στο Ναό μας Ιερά Παράκληση π...
- Πρόγραμμα συναντήσεων Κατηχητικών Ομάδων Ενορίας Α...
- Κάθε Πέμπτη πραγματοποιείται κύκλος μελέτης της Αγ...
- Τοὺς ἐνοχλεῖ τὸ βλέμμα τῆς Παναγίας
- Πεθαίνει ἡ πατρίδα μας!
- Ο ΣΕΒΑΣΜΙΩΤΑΤΟΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΠΑΤΡΩΝ κ.κ. ΧΡΥΣΟΣΤΟΜ...
- ΑΓΙΑΣΜΟΣ ΣΤΟ ΑΤΕΙ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΣΕΒΑΣΜΙΩ...
- ΟΙ ΑΓΙΟΙ ΜΑΡΤΥΡΕΣ ΠΡΟΒΟΣ, ΤΑΡΑΧΟΣ ΚΑΙ ΑΝΔΡΟΝΙΚΟΣ
- Όσιος Συμεών ο Νέος Θεολόγος
- Η Ενορία μας διοργανώνει ημερήσια προσκυνηματική ε...
- Ιερά Αγρυπνία επί τη εορτή των Αγίων Μαρτύρων Πρόβ...
- Ξεκίνησαν οι συναντήσεις των νεανικών Κατηχητικών ...
- Βελτίωση πρόσβασης και άρση της επικινδυνότητας στ...
- Μὲ λαμπρότητα ἑορτάσθη στὴν Πάτρα, τὴν Κυριακὴ 7.1...
- Μια υπέροχη προσκυνηματική εκδρομή στο νησί του Αγ...
- Ιερά Αγρυπνία επί τη εορτή των Αγίων Μαρτύρων Πρόβ...
- «Ἡ ἀγάπη… οὐ λογίζεται τὸ κακὸν»
- Οἱ κεκοιμημένοι ζοῦν! - Κυριακή Γ΄ Λουκᾶ (Λκ. ζ΄ 1...
- Άγιος Πορφύριος: Παράδεισος είναι η αγάπη του Χριστού
- Ο Άγιος Διονύσιος ο Αρεοπαγίτης εορτάζει στις 3 Οκ...
- Η ΕΟΡΤΗ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΔΙΟΝΥΣΙΟΥ ΤΟΥ ΑΡΕΟΠΑΓΙΤΟΥ ΣΤΗΝ Π...
- Ορθόδοξα Χριστιανικά Σωματεία Αθηνών: Δελτίο Τύπου...
- Ἡ μνήμη τῶν Ἁγίων Κυπριανοῦ καί Ἰουστίνης στην Πάτρα.
- ΦΟΡΕΣΤΕ ΤΑ ΚΥΡΙΑΚΑΤΙΚΑ ΣΑΣ(Στην Μαρία Χ.) - ΝΩΝΤΑΣ...
- Κράτα ζωντανή τη καρδιά σου στην Αγάπη!!!
- Σεπτεμβρίου(59)
- Αυγούστου(58)
- Ιουλίου(58)
- Ιουνίου(71)
- Μαΐου(61)
- Απριλίου(83)
- Μαρτίου(75)
- Φεβρουαρίου(53)
- Ιανουαρίου(76)
- 2017 (901)
- 2016 (1063)
- 2015 (1348)
- 2014 (1414)
- 2013 (2210)
- 2012 (1652)
- 2011 (318)
- 2010 (42)
Από το Blogger.
Πέμπτη 11 Οκτωβρίου 2018
18:45
|
Ανώνυμος
|
Print PDF
«Οι άγιοι αυτοί έζησαν όταν ύπατος στη Ρώμη ήταν ο Διοκλητιανός και ηγεμόνας ο Φλαβιανός. Και ο μεν Τάραχος ήταν προχωρημένος στην ηλικία, Ρωμαίος στο γένος, και Στρατιώτης στο επάγγελμα. Ο δε Πρόβος καταγόταν από τη Σίδη της Παμφυλίας, ενώ ο Ανδρόνικος από την πόλη των Εφεσίων της Ιωνίας. Κατά τους διωγμούς που είχαν τότε ξεσπάσει κατά των Χριστιανών, συνελήφθησαν και οι τρεις. Και του μεν Τάραχου συνέτριψαν με πέτρες τα σαγόνια και τον αυχένα, κατέκαψαν τα χέρια με φωτιά, και τον ανήρτησαν πάνω σε ξύλο, μέσα σε πνιγηρό καπνό. Στη συνέχεια, του έβαλαν ξύδι στα ρουθούνια και του υπέκαψαν τους μαστούς με πυρακτωμένες σούβλες. Του έκοψαν με ξυράφι τα αυτιά, του έγδαραν το κεφάλι, τον έριξαν στα θηρία, και τέλος, αφού τον έκοψαν σε κομμάτια με μαχαίρι, παρέθεσε στον Θεό την ψυχή του. Ο δε γενναίος Πρόβος κτυπήθηκε πρώτα με ωμά νεύρα. Έπειτα, του έκαψαν τα πόδια με πυρακτωμένα σίδερα και τον ανήρτησαν σε ξύλο. Εκεί του κατέκαψαν την πλάτη και τα πλευρά με πυρωμένες σούβλες, όπως και με άλλες σούβλες του τρύπησαν τις κνήμες. Και τέλος, αφού έκαναν και αυτόν κομμάτια με μαχαίρια, έφτασε στο μακάριο τέλος. Ο θεϊκός δε Ανδρόνικος αναρτήθηκε σε ξύλο, χαρακώθηκε στις κνήμες με κοφτερά σίδερα και κατατρυπήθηκε στα πλευρά. Έπειτα, οι δήμιοι του έτριψαν τις πληγές με αλάτι, του έκοψαν τη γλώσσα και τα χείλη, και αφού του κατέκοψαν όλο το σώμα σχεδόν με μαχαίρια, παρέδωσε και αυτός το πνεύμα στα χέρια του Θεού».
Έχουμε την εντύπωση ότι αν γυριζόταν σε ταινία το μαρτύριο των τριών αυτών αγίων μαρτύρων, θα απαγορευόταν η είσοδος σε ανηλίκους. Διότι και μόνον η ανάγνωση των μαρτυρίων που πέρασαν, προκαλεί «σοκ», όπως λέμε, σε κάθε ανθρώπινη ψυχή, η οποία διατηρεί έστω και ψήγματα κάποιας ανθρωπιάς και ευαισθησίας. Οι τρομεροί δήμιοι του σκληρότερου από όλους αυτοκράτορα που δίωξε τους χριστιανούς, του Διοκλητιανού, πρέπει να εξάντλησαν όλη τη φαντασία τους, προκειμένου να εφεύρουν όλες αυτές τις τιμωρίες κατά των αγίων μαρτύρων. Διότι και τι δεν χρησιμοποίησαν, για να κάμψουν το φρόνημά τους και να τιμωρήσουν την «αυθάδειά» τους, να μην υπακούνε δηλαδή στις διαταγές του αυτοκράτορα και να μη θέλουν να τον παραδεχτούν ως «θεό»; Κι όλα αυτά βεβαίως φανέρωναν αφενός τον δαιμονισμό των διωκτών – μόνον όργανα του διαβόλου, που καθοδηγούνταν από αυτόν μπορούσαν να κάνουν τέτοια πράγματα – αφετέρου τη χαρισματική δύναμη την οποία είχαν οι μάρτυρες του Χριστού. Διότι μόνον ένας που έχει τη χάρη Εκείνου, μπορεί να υπομένει τέτοια και τόσα βασανιστήρια, χωρίς να παύει όμως – δεν θα πάψουμε να σημειώνουμε την αλήθεια αυτή – να αγαπά ακόμη και τους εχθρούς του! Όπως το μαρτυρεί ο απόστολος Παύλος: «ημίν εδόθη ου μόνον το εις Αυτόν πιστεύειν, αλλά και το υπέρ Αυτού πάσχειν».
Η ενεργούσα αυτή χάρη του Χριστού στην καρδιά και το σώμα των αγίων μαρτύρων, που τους έδινε τη δύναμη να υπομένουν τα βάσανα, χωρίς να υποστέλλουν όμως και την αγάπη τους, είναι ακριβώς και το «μυστικό» της ζωής κάθε χριστιανού μάρτυρα, αλλά και κάθε γενικά χριστιανού. Διότι δεν υπάρχει χριστιανός, χωρίς να ζει με τη χάρη αυτή, είτε ζει σε ειρηνικούς καιρούς είτε σε εποχή διωγμών. Θέλουμε να πούμε ότι αν υπάρχει χριστιανός, που δεν ζει με τη χάρη της αγάπης, προς τον Θεό και τον συνάνθρωπο, ακόμη και τον εχθρό, τότε δεν είναι χριστιανός. Είναι από αυτούς που χαρακτηρίζονται «χριστιανοί της ταυτότητας». Δεν είναι το όνομα και ο τίτλος που κάνει κάποιον χριστιανό – είναι αυτονόητο πια αυτό - αλλά η πράξη της ίδιας της ζωής. «Ου πας ο λέγων μοι Κύριε, Κύριε, εισελεύσεται εις την βασιλείαν του Θεού, αλλ’ ο ποιών το θέλημα του Πατρός μου του εν ουρανοίς» είπε ο Κύριος. Χριστιανός λοιπόν είναι εκείνος που η καρδιά του φλέγεται από την αγάπη του Χριστού, συνεπώς η ζωή του είναι προσκολλημένη σ’ Εκείνον, δίνοντάς του τη δύναμη να υπερβαίνει όλες τις αντιξοότητες της ζωής. Πώς το έλεγε ο απόστολος Παύλος; «Τις ημάς χωρίσει από της αγάπης του Χριστού; Θλίψις ή στενοχωρία ή διωγμός ή κίνδυνος ή μάχαιρα;…Ουδέν ημάς χωρίσει από της αγάπης του Θεού, της εν Χριστώ Ιησού». Αυτό ακριβώς επισημαίνει και ο υμνογράφος των αγίων τριών μαρτύρων σήμερα. Δεν μπορεί αλλιώς να εξηγήσει το μεγαλείο τους, τον ηρωισμό τους, το ακαταγώνιστο φρόνημά τους, παρά κάτω από την οπτική της πυρακτωμένης αγάπης τους προς τον Χριστό. «Τω πόθω φλεγόμενοι Χριστού, αθλοφόροι ένδοξοι, ακαταγώνιστοι ώφθητε∙ ξίφος ου κάμινος, ου θυμός τυράννων, ου ποιναί κολάσεων, ου θάνατος υμάς εξεφόβησεν».
Η παραπάνω πραγματικότητα, ότι δηλαδή χωρίς την αγάπη του Χριστού ενεργούσα στην καρδιά και το σώμα του χριστιανού δεν υπάρχει χριστιανικότητα, αποτελεί και το κριτήριο και της δικής μας βεβαίως εποχής. Ό,τι ίσχυε πάντοτε ισχύει και σήμερα, διότι ο λόγος του Θεού είναι αιώνιος. Δεν αλλοιώνεται η πίστη μας με την πάροδο του καιρού ή με τις εξωτερικές αλλαγές της κοινωνίας. «Ιησούς Χριστός χθες και σήμερον ο αυτός και εις τους αιώνες». Τι σημαίνει αυτό; Μέσα στις δυσκολίες, μέσα στην τραγικότητα πολλές φορές της ζωής, μέσα στις απανωτές «ατυχίες», ο χριστιανός δεν μπορεί να βρίσκει δικαιολογία για να αρνείται τον Χριστό, δηλαδή την αγάπη προς τον Θεό και τον συνάνθρωπο. Καμμία δικαιολογία δεν υπάρχει, καμμία πρόφαση, για να γογγύζω κατά του Θεού, να βλασφημώ τον Θεό, να βλασφημώ την εικόνα του Θεού: τον κάθε άνθρωπο, να είμαι έτοιμος να ρίξω στην πυρά κάθε έναν που μου δημιουργεί ίσως πρόβλημα στην καλή διαβίωσή μου. Το τονίζουμε: η αγάπη και προς τους εχθρούς και προς τους διώκτες είναι το απόλυτα καθοριστικό γνώρισμα της χριστιανικότητάς μας. Διότι η επιμονή στην αγάπη αυτή είναι το μόνο σημείο που μας συντονίζει με τον Θεό μας. Όπως δεν μπορούμε να «πιάσουμε» έναν σταθμό, τηλεοπτικό ή ραδιοφωνικό, χωρίς να συντονιστούμε εκεί που εκπέμπει, έτσι και δεν μπορούσε να «πιάσουμε» τον Θεό, να Τον ζήσουμε δηλαδή στην ύπαρξή μας, πέρα από εκεί που «εκπέμπει». Και ο Θεός μας εκπέμπει πάντα και αδιάκοπα στην αγάπη. Διότι «ο Θεός αγάπη εστί». Αν αυτό δεν το καταλαβαίνουμε, τουλάχιστον να έχουμε το ρεαλισμό να ομολογούμε τη μη χριστιανικότητά μας. Στην περίπτωση αυτή όμως, «προς τίνα απευλευσόμεθα;» Ποιος άλλος έχει «ρήματα ζωής αιωνίου;»
παπα Γιώργης Δορμπαράκης
!>