Αναζήτηση θεμάτων ιστολογίου
Συναξάριον
οι δημοφιλείς αναρτήσεις της εβδομάδος
Blog Archive
- 2024 (14)
- 2023 (72)
- 2022 (249)
- 2021 (450)
- 2020 (682)
- 2019 (811)
-
2018
(820)
-
Δεκεμβρίου(74)
- Ο Επίσκοπος Καισάρειας, ο Βασίλειος, ο Μεγάλος Βασ...
- Ἑσπερινὸς τῆς ἑορτῆς τῆς Περιτομῆς τοῦ Κυρίου καὶ ...
- Εὐχές Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Πατρῶν κ.κ. Χρυσο...
- ΤΑ ΚΑΛΑΝΤΑ ΤΗΣ ΠΡΩΤΟΧΡΟΝΙΑΣ ΣΤΟΝ ΣΕΒΑΣΜΙΩΤΑΤΟ ΜΗΤΡ...
- Πρόγραμμα Ιερών Ακολουθιών Εορτής των Θεοφανείων 2019
- Η Ενορία μας διοργανώνει 6ήμερη προσκυνηματική εκδ...
- Η έννοια του χρόνου...- Χρήστος Φωτόπουλος
- ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΓΙΑ ΚΟΠΗ ΒΑΣΙΛΟΠΙΤΤΑΣ ΙΕΡΑΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ...
- ΟΔΙΚΗ ΕΚΔΡΟΜΗ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗ ΠΡΙΓΚΗΠΟΝΝΗΣΙΑ 7ημε...
- Ο Αρχιμανδρίτης π.Τιμόθεος Παπασταύρου, την Κυριακ...
- «Γενώμεθα ὡς Χριστὸς»
- Από την Εορτή των Χριστουγέννων στην Ενορία μας (φ...
- Ἐκοιμήθη ἡ μητέρα τοῦ Ἐπισκόπου Κερνίτσης κ. Χρυσά...
- Η ΜΕΓΑΛΗ ΕΟΡΤΗ ΤΩΝ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ ΣΤΗΝ ΠΑΤΡΑ
- Ο MΕΓΑΣ ΕΣΠΕΡΙΝΟΣ ΤΩΝ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ ΣΤΗΝ ΠΑΤΡΑ
- ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΟ ΜΗΝΥΜΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΠΑΤΡΩΝ 2018
- Τά κάλαντα τῶν Χριστουγέννων στόν Σεβασμιώτατο Μητ...
- ΙΕΡΑ ΠΑΝΗΓΥΡΙΣ ΤΗΣ ΥΠΕΡΑΓΙΑΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ ΤΗΣ ΑΛΕΞΙΩΤΙ...
- Ἡ Ἀκολουθία τῶν Μεγάλων Ὡρῶν τῶν Χριστουγέννων στὴ...
- ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΡΙΟ
- Χριστός γεννᾶται· δοξάσατε !!!
- Ὁ Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Πατρῶν κ. Χρυσόστομος...
- Όλες οι κατασκευές της Φάτνης των Χριστουγέννων πο...
- Επιστολή πάντων των εν Μακεδονία Αρχιερέων προς πά...
- ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΕΣ ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ ΚΑΙ ΕΥΧΕΣ ΤΟΥ ΣΕΒΑΣΜ...
- Χριστουγεννιάτικη Eκπομπή "Κυριακή στην Ενορία"
- ΟΙ ΜΕΓΑΛΕΣ ΩΡΕΣ ΤΩΝ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ ΚΑΙ Η ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟ...
- Τα Χριστούγεννα θα τελεστούν δύο Θείες Λειτουργίες...
- ΤΑ ΔΥΟ ΜΑΡΓΑΡΙΤΑΡΙΑ - π. Δημητρίου Μπόκου
- ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΟ ΜΗΝΥΜΑ (2018) ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΠΑΤΡΩ...
- ΛΑΜΠΡΗ Η ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΗ ΣΥΝΑΥΛΙΑ ΤΩΝ ΑΡΣΑΚΕΙΩΝ ...
- Χριστουγεννιάτικη ἑορτή στό Ἐκκλησιαστικό Λύκειο Π...
- Τι είναι το Αντίδωρο; Μπορούμε να πάρουμε στο σπίτ...
- Χριστουγεννιάτικη γιορτή το Σάββατο στην Χρ. Στέγη
- Κάποτε οι χριστιανοί εκκλησιάζονταν, Κοινωνούσαν, ...
- Τί ώρα είναι καλά να έρθουμε την Κυριακή στην Εκκλ...
- «Πόσο να νηστέψω;»
- Ο Χριστός μας περιμένει στον Ναό όχι κάποια Κυριακ...
- Τι δεν έχεις, Κύριε, να Σου το δώσω…
- Μεγάλη Συναυλία Αγάπης στην Ιερά Μητρόπολη Πατρῶν
- Πρόγραμμα Ιερών Ακολουθιών εν όψει της Μεγάλης Εορ...
- Ιερομόναχος Κοσμάς-Κλέαρχος Παπασάββας, Σύγχρονος...
- Ετοιμάστηκε η Φάτνη του Ι.Ν. Αγίων Αντωνίου & Χαρα...
- Η εορτή του Αγίου Νικολάου στις Αλυκές Κάτω Αχαΐας...
- Τη Δευτέρα το απόγευμα θα τελεσθεί στο Ναό μας το ...
- ΝΥΧΤΕΡΙΝΟΣ ΕΠΙΣΚΕΠΤΗΣ - π. Δημητρίου Μπόκου
- Ο Άγιος Ελευθέριος και η μητέρα αυτού Ανθία
- Η αληθινή εν Χριστώ δωρεά ζωής! - Σάββας Ηλιάδης
- Πρόγραμμα Ιερών Ακολουθιών εν όψει της Μεγάλης Εορ...
- Μεγάλη Χριστουγεννιάτικη Φιλανθρωπικὴ Συναυλία τῆς...
- Ὁ Πατριάρχης Ἀλεξανδρείας κ. Θεόδωρος ἐτίμησε τόν ...
- Ἔκκληση τῆς Π.Ε.ΦΙ.Π.
- Κυριακή Ι’ Λουκά- Η συγκύπτουσα διδάσκει
- Πανηγυρίζει το παρεκκλήσιο Αγίας Άννης στην Παναγί...
- ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΣΕ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΥΠΟΥ
- Άγιος Πατάπιος ο Θαυματουργός
- Ι.Ν. ΠΑΝΤΟΚΡΑΤΟΡΟΣ ΠΑΤΡΩΝ - Πρόγραμμα πανηγύρεως ...
- Μεγάλη Χριστουγεννιάτικη Φιλανθρωπικὴ Συναυλία τῆς...
- Φασίστες είσαστε εσείς. Όχι οι μαθητές
- Χειροτονία Μητροπολίτου Κανάγκας κ. Θεοδοσίου
- ΤΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟΝ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ ΙΔ' ΛΟΥΚΑ ΜΕ ΤΟΝ ΣΕΒΑΣΜ...
- Το ευλογημένο χαστούκι του Αγίου Νικολάου στον Άρε...
- Ο Άγιος Νικόλαος Αρχιεπίσκοπος Μύρων της Λυκίας - ...
- Ἡ ἑορτή τῆς Ἁγίας Βαρβάρας στήν Πάτρα
- ΒΙΟΣ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΙΩΑΝΝΟΥ ΤΟΥ ΔΑΜΑΣΚΗΝΟΥ
- Ο π. Νίκων Κουτσίδης την Κυριακή στην Χρ. Στέγη Πα...
- Ο κ. Κυριακός και η σεξουαλική αγωγή στα σχολεία -...
- Όσιος Πορφύριος, ο "Άγιος" της Ομόνοιας
- Ο βίος του Οσίου Πορφυρίου του Καυσοκαλυβίτου (video)
- ΕΣΤΩ ΕΝΑΣ (Μη φοβού το μικρό ποίμνιο) - ΝΩΝΤΑΣ ΣΚΟ...
- Περιμένοντας τα Χριστούγεννα...
- ΛΙΓΑ ΨΙΧΟΥΛΑ ΑΓΑΠΗΣ ΣΟΥ ΓΥΡΕΥΩ
- ΤΟ ΣΑΡΑΝΤΑΛΕΙΤΟΥΡΓΟ (ε) - π. Δημητρίου Μπόκου
- ΤΑ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ - π. Θεμιστοκλής Μουρ...
- Νοεμβρίου(80)
- Οκτωβρίου(72)
- Σεπτεμβρίου(59)
- Αυγούστου(58)
- Ιουλίου(58)
- Ιουνίου(71)
- Μαΐου(61)
- Απριλίου(83)
- Μαρτίου(75)
- Φεβρουαρίου(53)
- Ιανουαρίου(76)
-
Δεκεμβρίου(74)
- 2017 (901)
- 2016 (1063)
- 2015 (1348)
- 2014 (1414)
- 2013 (2210)
- 2012 (1652)
- 2011 (318)
- 2010 (42)
Από το Blogger.
Παρασκευή 28 Δεκεμβρίου 2018
16:14
|
Ανώνυμος
|
Print PDF
Ὁ Θεὸς ἀπὸ ἄπειρη ἀγάπη δημιούργησε τὸν ἄνθρωπο καὶ τὸν ἔβαλε μέσα στὸν Παράδεισο τῆς τρυφῆς. Δὲν ἦταν μόνο οἱ ἐξωτερικὲς συνθῆκες ἐξαίσιες, οἱ ποικιλίες καὶ εὐωδίες τῶν λουλουδιῶν. Τὰ δένδρα μὲ τοὺς εὔχυμους καὶ πλούσιους καρπούς. Οἱ μελωδίες τῶν πουλιῶν. Ἡ χαριτωμένη παρουσία τῶν ζώων. Ὁ οὐρανὸς μὲ τὸν ἥλιο, τὴ σελήνη καὶ τὰ ἀστέρια νὰ τὸν φωτίζουν. Τὸ μεγαλύτερο θαῦμα τοῦ Θεοῦ ἦταν ὅτι δημιούργησε τὸν ἄνθρωπο «κατ᾿ εἰκόνα καὶ καθ᾿ ὁμοίωσίν» Του. Δηλαδὴ μὲ λογικὸ καὶ αὐτεξούσιο. Μὲ χάρισμα δημιουργικὸ καὶ ἐξουσιαστικό. Μὲ δυνατότητα κοινωνίας μὲ τὸν Θεό. Ἐὰν ἀξιοποιοῦσε αὐτὰ τὰ χαρίσματα τοῦ Θεοῦ, θὰ μποροῦσε νὰ βαδίσει στὸ «καθ᾿ ὁμοίωσιν». Νὰ γίνει θεὸς κατὰ χάριν, ἄφθαρτος καὶ ἀθάνατος. Καὶ νὰ ἀπολαμβάνει τὴ δόξα τοῦ Θεοῦ, ζώντας σὲ ἀδιάσπαστη κοινωνία μαζί Του.
Ὁ σατανᾶς ὅμως φθόνησε τὴν εὐτυχία τῶν Πρωτοπλάστων καὶ θέλησε νὰ ἀνατρέψει τὸν ὑψηλὸ σκοπὸ τῆς δημιουργίας τους. Νὰ ἐμποδίσει τὴν κατὰ χάριν θέωσή τους, δηλαδὴ τὸ «καθ᾿ ὁμοίωσιν». Καὶ τὸ πέτυχε αὐτὸ μὲ τὴν παρακίνηση στὸ προπατορικὸ ἁμάρτημα, στὴν ἀθέτηση τῆς θείας ἐντολῆς, ποὺ δόθηκε στοὺς Πρωτοπλάστους, στὴν ἐπανάσταση οὐσιαστικῶς κατὰ τοῦ Θεοῦ. Ἡ τραγικὴ συνέπεια ἦταν νὰ ἀμαυρωθεῖ ἡ θεία εἰκόνα μέσα τους. Νὰ σκοτισθεῖ ὁ νοῦς τους. Ἡ ἀναζήτηση τοῦ Θεοῦ καὶ ἡ κλίση πρὸς τὸ καλὸ νὰ δώσει τὴ θέση της στὴ ροπὴ πρὸς τὴν κακία. «Ἄνθρωπος ἐν τιμῇ ὢν οὐ συνῆκε, παρασυνεβλήθη τοῖς κτήνεσι τοῖς ἀνοήτοις καὶ ὡμοιώθη αὐτοῖς», ὅπως εὔστοχα παρατηρεῖ ὁ ἱερὸς Ψαλμωδός (Ψαλ. μη΄ [48] 13).
Δὲν μποροῦσε ὅμως ὁ Θεὸς νὰ ἀφήσει τὸν διάβολο στὸ καταστροφικό του ἔργο καὶ τὸν ἄνθρωπο, τὴ δική Του εἰκόνα, σ᾿ αὐτὴ τὴν ἐξαχρείωση, βυθισμένο στὸ σκοτάδι. Γιὰ νὰ ἐπανορθώσει τὴ ζημιὰ ποὺ πάθαμε, γίνεται ἄνθρωπος ὁ Θεός, προκειμένου νὰ ἀνυψώσει τὴν πεσμένη μας φύση. Μὲ τὴν ἔνσαρκή Του οἰκονομία μᾶς κάνει καὶ πάλι παιδιὰ τοῦ Θεοῦ κατὰ χάριν, ἀδελφοὺς καὶ συγκληρονόμους Του. Πόσο ὡραῖα τὸ λέει ὁ ἱερὸς Ὑμνωδός: «Τὴν Ἐδὲμ Βηθλεὲμ ἤνοιξε». Ἡ Βηθλεὲμ ἄνοιξε πάλι τὴν πόρτα τοῦ Παραδείσου τῆς Ἐδέμ. Καὶ ὁ Μέγας Ἀθανάσιος λακωνικὰ τὸ διατυπώνει: «Αὐτὸς ἐνηνθρώπησεν, ἵνα ἡμεῖς θεοποιηθῶμεν». Ὁ Χριστὸς ἔγινε ἄνθρωπος γιὰ νὰ κάνει ἐμᾶς τοὺς ἀνθρώπους κατὰ χάριν θεούς. Ἔτσι κερδίζουμε τὸν οὐράνιο Παράδεισο, ἀσυγκρίτως ἀνώτερον τοῦ ἐπίγειου, ποὺ χάσαμε. Ἀφθαρτιζόμαστε καὶ βαδίζουμε, ἐφόσον τὸ θελήσουμε, στὸ «καθ᾿ ὁμοίωσιν», τὸν ἀρχικό μας προορισμό, ἀπὸ τὸν ὁποῖο ξεπέσαμε μὲ τὴ συμβουλὴ τοῦ ἐχθροῦ.
Ποιὸ εἶναι τὸ καθῆκον μας μετὰ τὴν ἀσύλληπτη αὐτὴ κίνηση τῆς ἀγάπης τοῦ Κυρίου μὲ τὴ θεία Του Γέννηση; Μᾶς τὸ ὑποδεικνύει ὁ ἅγιος Γρηγόριος ὁ Θεολόγος: «Γενώμεθα ὡς Χριστός, ἐπεὶ καὶ ὁ Χριστὸς ὡς ἡμεῖς· γενώμεθα θεοὶ δι᾿ αὐτόν, ἐπειδὴ κἀκεῖνος δι᾿ ἡμᾶς ἄνθρωπος». Ἂς γίνουμε σὰν τὸν Χριστό, ἀφοῦ καὶ ὁ Χριστὸς ἔγινε σὰν καὶ μᾶς. Ἂς γίνουμε θεοὶ γιὰ χάρη Του, ἀφοῦ καὶ Κεῖνος ἔγινε γιὰ χάρη μας ἄνθρωπος.
Γίνομαι σὰν τὸν Χριστὸ σημαίνει: Ἡ γλώσσα μου κινεῖται σὰν τὴ γλώσσα τοῦ Χριστοῦ καὶ γίνεται ὄργανο μόνο γιὰ λόγους ἀγαθοὺς καὶ δοξολογίες τοῦ Θεοῦ. Οἱ ὀφθαλμοί μου ἀπέχουν ἀπὸ κάθε πονηρὸ βλέμμα καὶ θέαμα καὶ βλέπουν ὅπως τὰ μάτια τοῦ Χριστοῦ καὶ θαυμάζουν τὰ μεγαλεῖα τοῦ Θεοῦ. Τὰ αὐτιά μου ἀκοῦν ὅ,τι σ᾿ Αὐτὸν ἀρέσει. Ὁ νοῦς μου γίνεται «νοῦς Χριστοῦ» (Α΄ Κορ. β΄ 16). Σκέπτεται ὅσα εἶναι ἀληθινά, ὅσα σεμνὰ καὶ σεβαστά, ὅσα δίκαια, ὅσα εἶναι ἀμόλυντα καὶ ἁγνά, ὅσα εἶναι ἀρεστὰ στὸν Θεό (βλ. Φιλιπ. δ΄ 8). Τὰ χέρια μου τὰ χρησιμοποιῶ γιὰ καλοσύνες καὶ ἐλεημοσύνες. Τὰ πόδια μου γιὰ νὰ μὲ ὁδηγοῦν στὸν Ναὸ καὶ στοὺς πονεμένους συνανθρώπους μας. Τὴν καρδιά μου γιὰ νὰ ἀγαπάει τὸν Θεὸ καὶ τοὺς ἀνθρώπους, καὶ νὰ γεμίζει μὲ εὐγνωμοσύνη πρὸς Αὐτόν. Τὸ σῶμα μου γιὰ νὰ γίνεται δικός Του Ναὸς καὶ κατοικητήριο τοῦ Ἁγίου Πνεύματος.
Καὶ ἐὰν ὁ ἀγώνας μας αὐτὸς ἐπὶ τῆς γῆς γίνεται μὲ συνέπεια, ὅταν θὰ φανερωθεῖ ὁ Χριστὸς κατὰ τὴν Δευτέρα Του Παρουσία, θὰ πραγματοποιηθεῖ πλήρως ὡς πρὸς τὴ βίωσή του, ὁ λόγος τοῦ ἱεροῦ Πατρὸς «γενώμεθα ὡς Χριστός». Διότι τότε θὰ γίνουμε ὅμοιοι μὲ τὸν Χριστὸ στὴ δόξα, ἐπειδὴ θὰ ἀξιωθοῦμε νὰ Τὸν δοῦμε, ὅπως εἶναι, στὴν κατάσταση τῆς θείας Του δόξας, ἡ ὁποία θὰ καθρεπτίζεται καὶ θὰ λάμπει καὶ σὲ μᾶς (βλ. Α΄ Ἰω. γ΄ 2).
Ἂς Τὸν δοξολογοῦμε, λοιπόν, γιὰ τὰ δῶρα ποὺ μᾶς χάρισε «ὁ ἐν σπηλαίῳ γεννηθεὶς καὶ ἐν φάτνῃ ἀνακλιθεὶς» Κύριος καὶ ἂς μὴ λησμονοῦμε ὅτι «Αὐτὸς ἐνηνθρώπησεν, ἵνα ἡμεῖς θεοποιηθῶμεν».
πηγή:osotir.org
!>