Αναζήτηση θεμάτων ιστολογίου
Συναξάριον
οι δημοφιλείς αναρτήσεις της εβδομάδος
Blog Archive
- 2024 (14)
- 2023 (72)
- 2022 (249)
- 2021 (450)
- 2020 (682)
- 2019 (811)
-
2018
(820)
- Δεκεμβρίου(74)
- Νοεμβρίου(80)
- Οκτωβρίου(72)
-
Σεπτεμβρίου(59)
- Αύριο το βράδυ στο Ναό μας θα τελεστεί Ιερά Αγρυπν...
- Κυριακή Β΄ Λουκᾶ (Λουκ. ς΄ 31-36) - Ὁ τέλειος νόμο...
- «Ἀποστολὴ ἐξετελέσθη – Ἡ Ἑλλάδα πεθαίνει» (;)
- Αναβάλλεται η προσκυνηματική μας εκδρομή στην Κεφα...
- Υπάρχει Μισοσαραντισμός;
- Τρεις μήνες μετά το θανατηφόρο τροχαίο της πολύτεκ...
- Την Κυριακή 7 Οκτωβρίου 2018, ξεκινούν οι συναντήσ...
- Ιερά Αγρυπνία επί τη Εορτή της Παναγίας της Γοργοε...
- ΤΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟΝ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ Α’ ΛΟΥΚΑ ΜΕ ΤΟΝ ΣΕΒΑΣΜΙ...
- ΕΘΕΛΟΝΤΙΚΗ ΑΙΜΟΛΗΨΙΑ ΙΕΡΑΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ ΠΑΤΡΩΝ
- Πατρῶν Χρυσόστομος «...Οὐδείς δύναται νά ξεχωρίσῃ ...
- Πατρῶν Χρυσόστομος: «Νὰ μιμηθῇς στὴ ζωή σου τοὺς ὁ...
- Η συλληψη του Αγίου Ιωάννου του Προδρόμου (23 Σεπτ...
- Ἀπολυτίκιον Συλλήψεως τιμίου Προδρόμου
- Ὁ Πανηγυρικός Ἑσπερινός ἐπί τῇ 54ῃ ἐπετείῳ ἀπό τῆς...
- Ἄρχισαν οἱ λατρευτικές ἐκδηλώσεις γιὰ τὴν 54η ἐπέτ...
- Πατρῶν Χρυσόστομος: «Ἡ Θεμελίωση τοῦ Ἱεροῦ Ναοῦ Τι...
- Ἁγιασμὸς στὸν Παιδικὸ Σταθμὸ τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως...
- Αυτό θα είναι με τη Χάρη του Θεού, το σχέδιο του τ...
- Το Ευαγγελικό Ανάγνωσμα της Κυριακής Α´ Λουκά (Λο...
- «Δικαίωμα στη ζωή!»: Εκδήλωση υπέρ της ζωής και εν...
- Πατρῶν Χρυσόστομος: «Ὁ Ἀπόστολος Ἀνδρέας τῆς Πάτρα...
- Θεμελίωσις Ἱεροῦ Ναοῦ Τιμίου Προδρόμου Ζαβλανίου Π...
- Νέος Ἱεραποστολικός Σύλλογος στήν Πάτρα
- Θεατρική παράσταση στήν Τρίπολη γιά τήν ζωή τοῦ Ἁγ...
- ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΣΕ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΥΠΟΥ
- Δηλώσεις Μητροπολίτου Κυθήρων διά τήν Αὐτοκεφαλίαν...
- ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ ΣΕΒΑΣΜΙΩΤΑΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΠΑΤΡΩΝ κ.κ. Χ...
- ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΣΤΑΥΡΩΝ ΣΤΟΥΣ ΤΡΟΥΛΟΥΣ ΤΟΥ ΙΕΡΟΥ ΝΑΟΥ Α...
- Πατρῶν Χρυσόστομος: «Σήμερα στή μνήμη τῆς Ἁγίας Σο...
- Αφελή ερωτήματα αφελούς ιερέως…
- Ὁ Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Πατρῶν κ.κ. Χρυσόστομ...
- H εορτή της παγκοσμίου Υψώσεως του Τιμίου και Ζωοπ...
- Μέ λαμπρότητα καί κάθε ἐπισημότητα ἑορτάσθη ἡ μεγά...
- Το Ευαγγελικό Ανάγνωσμα της Εορτής της Υψώσεως του...
- Οἱ Χαιρετισμοί εἰς τόν Τίμιον Σταυρόν
- Ο βασιλικός και ο Τίμιος Σταυρός
- Ο Αγιασμός στα σχολεία της Ενορίας μας, επί τη ενά...
- Αγιασμός στο Εκκλησιαστικό Λύκειο Πατρών με την ευ...
- ΜΗΝΥΜΑ ΤΟΥ ΣΕΒΑΣΜΙΩΤΑΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΠΑΤΡΩΝ κ.κ.Χ...
- Πατρῶν Χρυσόστομος: «Παιδί μου τό ράσο πού περιεβλ...
- Μὲ λαμπρότητα ἑορτάσθη ἡ ἑορτὴ τοῦ Γενεσίου τῆς Πα...
- Ἡ Πάτρα ἑόρτασε τὴν Παντάνασσά της
- Το Ευαγγελικό Ανάγνωσμα της Κυριακής (᾿Ιωάν. γ´ 13...
- Ὀρθόδοξα Χριστιανικὰ Σωματεῖα Ἀθηνῶν: Δελτίο Τύπου...
- ΠΩΣ ΝΑ ΧΑΙΡΕΤΟΥΜΕ ΕΝΑΝ ΚΛΗΡΙΚΟ
- ΜΝΗΜΗ ΤΗΣ ΑΝΑΚΟΜΙΔΗΣ ΤΩΝ ΛΕΙΨΑΝΩΝ ΤΟΥ ΟΣΙΟΥ ΑΝΘΙΜΟ...
- «Όταν ο εχθρός σου σε επαινεί, ψάξε να βρεις που έ...
- Πρόσκληση σε ημερίδα: "Νέα Θρησκευτικά: Ἡ ἑπόμενη ...
- Πρώτη συνεδρία της Δ.Ι.Σ. για το μήνα Σεπτέμβριο
- Η Δέσποινα της προσευχής εκοιμήθη και μετέστη
- Άγιος Ιερομάρτυς Βαβύλας και οι συν αυτώ Παιδομάρτ...
- Τί εἶναι ἡ Παλαιὰ Διαθήκη; (ε) - π. Δημητρίου Μπόκου
- Πνευματική Σύναξη με τον π. Στέφανο Αναγνωστόπουλο
- Ἐγκαίνια Ἱεροῦ Ναοῦ Κοιμήσεως Θεοτόκου Κανδάλου Ἀχ...
- Η Ενορία μας διοργανώνει ημερήσια προσκυνηματική ε...
- ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΑΝΗΓΥΡΕΩΣ Ι. Ν. ΠΑΝΤΑΝΑΣΣΗΣ ΠΑΤΡΩΝ
- Οι σέξι πόζες και τα σκαλιά της … Εκκλησίας! - Σάβ...
- Το Ευαγγελικό Ανάγνωσμα της Κυριακής ΙΔ´ Ματθαίου ...
- Αυγούστου(58)
- Ιουλίου(58)
- Ιουνίου(71)
- Μαΐου(61)
- Απριλίου(83)
- Μαρτίου(75)
- Φεβρουαρίου(53)
- Ιανουαρίου(76)
- 2017 (901)
- 2016 (1063)
- 2015 (1348)
- 2014 (1414)
- 2013 (2210)
- 2012 (1652)
- 2011 (318)
- 2010 (42)
Από το Blogger.
Πέμπτη 27 Σεπτεμβρίου 2018
10:32
|
Ανώνυμος
|
Print PDF
Στο θέμα του χρόνου της παραμονής μιας γυναίκας ως λεχώνας, τα πράγματα είναι ξεκάθαρα. Η παράδοση της Εκκλησίας μας υπαγορεύει στην κάθε μητέρα που γεννάει τέκνο κατά την τεσσαρακοστή ημέρα από τη γέννηση του παιδιού της, να προσέρχεται στο ναό, για να σαραντίσει, ή για να εκκλησιάσει το παιδί της.
Αυτή η συνήθεια του σαραντισμού είναι πολύ παλαιά -ήδη από τα χρόνια της Παλαιάς Διαθήκης.
Η ίδια η Παναγία μας, όταν έτεκε τον Κύριο μας Ιησού Χριστό κατά την τεσσαρακοστή ημέρα από της Γεννήσεως Του, Τον έφερε στο Νομικό Ναό και Τον παρέδωσε στα χέρια του Δικαίου Συμεών.
Αυτή την ιερά παράδοση, την οποία εμείς όλοι οι χριστιανοί παραλάβαμε ως παρακαταθήκη από την ίδια τη Θεοτόκο Μαρία και την Αποστολική Παράδοση, διατηρεί η Αγία μας Εκκλησία μέχρι σήμερα.
Ο χρόνος της παραμονής της λεχώνας μέσα στο σπίτι είναι 40 ήμερες. Την τεσσαρακοστή εξέρχεται με τον σύζυγο της και τους οικείους της και έρχεται στο ναό για να εκκλησιάσει το παιδί της, να ευλογηθεί η ίδια και με τις ευχές των ιερέων ν’ αρχίσει και πάλι να προσέρχεται στο Ναό για να εκκλησιάζεται, να λειτουργείται και να μεταλαμβάνει των αχράντων Μυστηρίων.
Ο Σαραντισμός, όπως αναφέρει η ίδια η ακολουθία, επιτελείται: «διά του καθαρισμού από πάσης αμαρτίας και από παντός ρύπου της δούλης του Θεού» που έτεκε και η οποία προσέρχεται στην αγία Εκκλησία του Χριστού για ν’ αξιωθεί ακατακρίτως να μετάσχει στα Άγια Μυστήρια.
Οι ημέρες του Σαραντισμού είναι καθορισμένες. Πολλές γυναίκες ζητούν μισοσαραντισμό.
Αυτή η ορολογία προήλθε από τους ίδιους τους λαϊκούς, οι όποιοι και αυθαιρέτως ζητούν την αλλαγή της ανά τους αιώνας παραδόσεως της Εκκλησίας μας που θέλει τον σαραντισμό.
Σ’ αυτό το σημείο καλό είναι να εξηγηθεί τι ορίζει η Εκκλησία μας. Μισοσαραντισμός δεν υπάρχει!
Υπάρχει μόνον Σαραντισμός ως ακολουθία πού διαβάζεται μόνο την 40ή ήμερα από τη γέννηση του παιδιού και μόνον στο Ναό παρουσία της μητρός και του παιδιού.
Μισοσαραντισμός δεν είναι η κατά το ήμισυ ανάγνωση της ακολουθίας του Σαραντισμού.
Οι πιστοί οι όποιοι καλούν για μισοσαραντισμό τον ιερέα στο σπίτι τους, πρέπει να ξέρουν ότι ο ιερέας δεν επιτρέπεται να διαβάσει την ακολουθία του Σαραντισμού κατ’ οίκον, γιατί αυτή καθ’ εαυτή η ακολουθία επιγράφεται ως ακολουθία «εις τω εκκλησιάσαι το παιδίον» και ο εκκλησιασμός γίνεται μόνον στο ναό.
Προφανώς κάποιοι νομίζουν ότι ο ιερέας επισκεπτόμενος το σπίτι λεχώνας και διαβάζοντας τις ευχές «της πρώτης ημέρας και της ογδόης», έκαμαν μισοσαραντισμό.
Όμως αυτό πρέπει να διευκρινίζεται από τους ιερείς οι όποιοι κατά την ποιμαντική τους επίσκεψη προς ευλογία θα πρέπει να ενημερώνουν σωστά ως προς τι ιερολογούν.
Έτσι σιγά-σιγά θα γνωρίσουν και οι πιστοί τη λειτουργική τάξη. Πάντως μισοσαραντισμός δεν υπάρχει, ούτε ως ακολουθία, ούτε ως τάξη!
Πολλές μητέρες λεχώνες, επειδή εργάζονται και θέλουν να εξέλθουν πιο γρήγορα από το σπίτι τους, ζητούν το σαραντισμό νωρίτερα απ’ τις 40 ήμερες. Αυτό όμως δεν είναι σωστό.
Η παράδοση θέλει τη λεχώνα 40 ημέρες στο σπίτι, όπως επίσης θέλει και το παιδί να προσέρχεται με την μητέρα του την 40ή ημέρα στο ναό.
Εάν ο σαραντισμός επρόκειτο για ακολουθία που μπορούσε να τελεσθεί πιο μπροστά ή πιο μετά, δεν θα έπαιρνε αυτή την ονομασία του από τις τεσσαράκοντα ημέρες.
πηγή:askitikon.eu
!>