Αναζήτηση θεμάτων ιστολογίου
Συναξάριον
οι δημοφιλείς αναρτήσεις της εβδομάδος
Blog Archive
- 2024 (14)
- 2023 (72)
- 2022 (249)
- 2021 (450)
- 2020 (682)
- 2019 (811)
- 2018 (820)
- 2017 (901)
-
2016
(1063)
- Δεκεμβρίου(89)
- Νοεμβρίου(65)
- Οκτωβρίου(85)
-
Σεπτεμβρίου(109)
- ΠΑΝΑΓΙΑ ΓΟΡΓΟΕΠΗΚΟΟΣ
- Σύναξη τῶν Στελεχῶν τοῦ Νεανικοῦ ἔργου τῆς Ἱερᾶς Μ...
- Φοράς Σταυρό;
- Γλυκό κουταλιού σταφύλι
- Ανέκδοτο: Το παραξενο ζωο
- Η συγνώμη δεν είναι λέξη είναι τρόπος ζωής!
- Ἡ Σύνοδος τῆς Κρήτης καὶ τὸ Παγκόσμιο Συμβούλιο τῶ...
- Ὁ οἰκουμενισμὸς – τά ἀκάθαρτα Πνεύματα καὶ ...
- «Πιστεύεις ότι μπορεί ο Θεός;»
- Ακολουθία Ὑπερευλογημένης Δεσποίνης ἡμῶν Θεοτόκου ...
- Ιερά Αγρυπνία επί τη Εορτή της Παναγίας της Γοργοε...
- Ετερόδοξες «εκκλησίες», δηλαδή αιρέσεις - Σάββας Η...
- ΚΕΡΝΙΤΣΗΣ ΧΡΥΣΑΝΘΟΣ: «Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΔΕΝ ΠΑΡΑΧΑΡΑΣΣΕΤΑΙ...
- Ἵδρυση Ἀδελφότητος « Ἅγιος Ἀπόστολος Ἀνδρέας Πατρῶν»
- ΤΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟΝ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ Α' ΛΟΥΚΑ μέ τόν Σεβασμι...
- Δίπτυχο για τα ονόματα ζώντων & τεθνεώτων
- Η ταπεινοφροσύνη είναι η βάση
- Με την αγάπη στο Χριστό o αδύνατος και δειλός γίνε...
- Κατα πόσο η πίστη μας είναι συνειδητή;
- Ομολογία Πίστεως από τον ηθοποιό Πέτρο Ξεκούκη (vi...
- 52η Ἐπέτειος τῆς Ἐπανακομιδῆς τῆς Ἁγίας Κάρας τοῦ ...
- Χορευτικά τμήματα Ελληνικών παραδοσιακών χορών στη...
- Κυριακή Α' Λουκά: «Έξελθε απ΄εμού, ότι ανήρ αμαρτω...
- Ἄρχισαν οἱ ἑορτὲς γιὰ τὴν 52η ἐπέτειο τῆς Ἐπανακο...
- Κοινωνικό Φροντιστήριο για τα φιλολογικά μαθήματα ...
- Mεγαλώσαμε με εκείνο το «τι θα πει ο κόσμος», και ...
- Ο πιστός φίλος
- Μήνυμα μαρτυρικό, ἀπό ματωμένα ράσα, γιά τόν κ. Φί...
- ΑΠΟΔΟΣΗ ΤΗΣ ΥΨΩΣΕΩΣ ΤΟΥ ΤΙΜΙΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥ ΣΤΗΝ ΙΕΡΑ Μ...
- Εγκύκλιος Σεβ. Μητροπολίτου Πατρών κ.κ. Χρυσοστόμο...
- Η σύλληψις του Αγίου Ιωάννου του Προδρόμου (23 Σεπ...
- Γλέζος: ''Η πρώτη αντίσταση στην Ελλάδα έγινε από ...
- ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΟΥ ΣΕΒΑΣΜΙΩΤΑΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΠΑΤΡΩΝ κ.κ...
- Ξέρεις το «Πάτερ ημών»;
- Αν έχουμε εμπιστοσύνη στον οδηγό, στον πιλότο, στο...
- Πατατοκεφτέδες
- Ανέκδοτο "Το αεροδρόμιο"
- ΚΥΡΙΑΚΗ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΥΨΩΣΗ ΣΤΟΝ Ι.Ν. ΑΓΙΑΣ ΣΟΦΙΑΣ ΠΑΤΡΩΝ
- Στην τελική ευθεία… - Σάββας Ηλιάδης
- Μεγάλη Μουσικοχορευτική ἐκδήλωση «Στά βήματα τοῦ Ἀ...
- Ἡ ἐκκλησία εἶναι θεραπευτήριο καί ὄχι δικαστήριο τ...
- Γλυκό ψυγείου με πτι μπερ και άνθος αραβοσίτου σοκ...
- Τι σημαίνει η φράση: Τας θύρας τας θύρας εν σοφία ...
- Πόσα και ποιά είναι τα βιβλία της Αγίας Γραφής
- Είχε ο Ιησούς αδέλφια;
- Ανέκδοτο.........
- ΤΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟΝ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΥΨΩΣΗ μέ τόν Σ...
- Κυριακή μετά την Ύψωσιν - ΘΕΛΕΙ ΑΥΤΑΠΑΡΝΗΣΗ
- Ἡ ἑορτὴ τῆς Ἁγίας Σοφίας στὴν Πάτρα
- ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ, ΠΙΣΤΙΣ, ΕΛΠΙΣ ΚΑΙ ΑΓΑΠΗ
- Συνεχίζεται η Αγιογράφηση του νεόδμητου Ναού του Α...
- Ἁγιασμὸς στὸν Παιδικὸ Σταθμὸ τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως...
- Ὁ νέος Διοικητὴς τῆς Ναυτικῆς Διοίκησης Ἰονίου στὸ...
- Βραδυὰ ἐπιτυχόντων μαθητῶν τοῦ Δήμου Δυτικῆς Ἀχαΐα...
- ΠΑΝΗΓΥΡΙΣΕ Η ΙΕΡΑ ΜΟΝΗ ΠΡΟΦΗΤΟΥ ΗΛΙΟΥ ΠΑΤΡΩΝ ΤΗΝ Υ...
- Ένας αυτόπτης στο μαρτύριο του Χρυσοστόμου Σμύρνης!
- Νὰ κτίσουν, ὄχι νὰ τοὺς κτίσουμε!
- Ἡ ἑορτὴ τῆς Ὑψώσεως τοῦ Τιμίου Σταυροῦ στὴν Ἱερά Μ...
- Οἱ «ἐχθροὶ τοῦ Σταυροῦ»...
- Ὁ Ἁγιασμὸς στὸ Ἐκκλησιαστικὸ Λύκειο Πατρῶν μὲ τὴν ...
- Ο ΤΙΜΙΟΣ ΣΤΑΥΡΟΣ Τὸ καύχημα τῶν Χριστιανῶν
- Ἡ προϊστορία καὶ ἡ ἱστορία τοῦ Τιμίου Σταυροῦ
- Γιατί γιορτάζουμε την Ύψωση του Τίμιου Σταυρού;
- Θεϊκή αγάπη
- Το Ευαγγελικό Ανάγνωσμα, της Εορτής της Υψώσεως το...
- Άγιος Χρυσόστομος Σμύρνης και οι συν αυτώ Άγιοι Αρ...
- Η ΕΥΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥ - π. Δημητρίου Μπόκου
- Δες πόσο απλό είναι: Αγάπη προς τον Θεό, αγάπη προ...
- Ψάχνοντας το αρχείο της Ενορίας μας: Προσκυνηματικ...
- Ὁ Ἁγιασμός μέ τήν εὐκαιρία τῆς νέας σχολικῆς χρονιᾶς
- Ἡ Θεοτόκος, τῶν Ὀρχομενίων, ἄμαχος πρόμαχος
- Ο Αγιασμός στα σχολεία της Ενορίας μας (φωτογραφίες)
- ΤΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟΝ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ ΠΡΟ ΤΗΣ ΥΨΩΣΕΩΣ μέ τόν ...
- Είναι Νόμιμη και Συνταγματική η Μετατροπή του μαθή...
- Ή αρετή της υπομονής», Γέροντος Παϊσίου
- Όποιος σκάβει τον λάκκο του άλλου, πέφτει μέσα ο ί...
- Γκεοργκιέφσκι: Δεν έχουμε κανένα ίχνος σύνδεσης με...
- Ευαγγέλιο και κινητό
- Πανήγυρις Παρεκκλησίου Πνευματικού Κέντρου Αγίου Γ...
- ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΙΑΣΜΩΝ ΝΕΑΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ 2016 – 20...
- Κυριακή πρὸ τῆς Ὑψώσεως (Ἰω. γ΄ 13-17) - ΑΠΟΔΕΙΞΗ ...
- Μήνυμα πρός Ἐκπαιδευτικούς μέ τήν ἔναρξη τῆς νέας ...
- «Οι Βίοι των Αγίων»: Η μοναδική Παιδαγωγική της Ορ...
- Ι.Μ. Πατρών - Ανακοίνωση
- Προσκυνηματική εκδρομή στην Παναγία τη Μαλεβή και ...
- «Ἂν εἴχαμε ἀγάπη...»
- Βρήκα το Χριστό! φώναζε κλαίγοντας ο Χειρουργός!
- Δροσερό γλυκό με άρωμα πορτοκαλιού
- ΑΡΧΙΕΡΑΤΙΚΟΣ ΕΣΠΕΡΙΝΟΣ ΓΕΝΕΣΙΟΥ ΤΗΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ ΣΤΗΝ ...
- Ο ΘΕΟΦΙΛΕΣΤΑΤΟΣ ΣΤΗΝ ΙΕΡΑ ΜΟΝΗ ΕΛΕΟΥΣΗΣ ΠΙΤΙΤΣΑΣ Π...
- Μητροπολίτης Πατρῶν Χρυσόστομος "Ὅποιος δέν θέλει ...
- Γέννηση της Υπεραγίας Θεοτόκου
- Μη υποβοηθούμενη ευθανασία για αιώνιο θάνατο
- Ιερά Αγρυπνία επί τη εορτή του Γενεθλίου της Υπερα...
- Χορευτικά τμήματα Ελληνικών παραδοσιακών χορών στη...
- Ἡ ὁμάδα Μπάσκετ «Προμηθέας» Πατρῶν, στὸν Σεβασμιώτ...
- Ἑσπερινὸς στὸ Ἄνω Σαλμενῖκο Ἀχαΐας
- ΤΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟΝ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ ΙΑ ΜΑΤΘΑΙΟΥ μέ τόν Σεβα...
- «Ὁ ρόλος τοῦ ἐπισκόπου Ρώμης στήν κοινωνία τῶν Ἐκκ...
- ΚΕΡΝΙΤΣΗΣ ΧΡΥΣΑΝΘΟΣ: ΘΕΪΚΟ ΔΩΡΟ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΙΚΟΣΤΟ ΑΙ...
- Αυγούστου(60)
- Ιουλίου(67)
- Ιουνίου(82)
- Μαΐου(107)
- Απριλίου(106)
- Μαρτίου(95)
- Φεβρουαρίου(83)
- Ιανουαρίου(115)
- 2015 (1348)
- 2014 (1414)
- 2013 (2210)
- 2012 (1652)
- 2011 (318)
- 2010 (42)
Από το Blogger.
Δευτέρα 12 Σεπτεμβρίου 2016
07:18
|
Ανώνυμος
|
Print PDF
Είναι Νόμιμη και Συνταγματική
η Μετατροπή του μαθήματος των Θρησκευτικών
στα Σχολεία σε Θρησκειολογία;
Άρθρον υπό του κ. Πέτρου Ρηγάτου,
Δικηγόρου παρ΄Αρείω Πάγω
Μ.Δ.Ε., Νομικού Συμβούλου Ι.Μ.Π.
Δικηγόρου παρ΄Αρείω Πάγω
Μ.Δ.Ε., Νομικού Συμβούλου Ι.Μ.Π.
Στο Σύνταγμα στην προμετωπίδα, μετά τη φράση Σύνταγμα της Ελλάδος,
διαβάζομε την πανηγυρική πρόταση-διακήρυξη «Εις το Όνομα της Αγίας και
Ομοουσίου και Αδιαιρέτου Τριάδος». Εν συνεχεία δε, μετά το 1ον τμήμα του
πρώτου μέρους που αναφέρεται στη μορφή του πολιτεύματος, εις το 2ον
τμήμα του 1ου μέρους του Συντάγματος και κάτω από τον πανηγυρικόν τίτλον
«Σχέσεις Εκκλησίας και Πολιτείας», αναγράφεται το άρθρον 3 του
Συντάγματος, εις την &1 του οποίου αναφέρεται ότι «Επικρατούσα θρησκεία στην Ελλάδα είναι η θρησκεία της Ανατολικής Ορθόδοξης Εκκλησίας του Χριστού.
Η Ορθόδοξη Εκκλησία της Ελλάδος, που γνωρίζει κεφαλή της τον Κύριο ημών
Ιησού Χριστό τηρεί απαρασάλευτα, τους ιερούς αποστολικούς και
συνοδικούς κανόνες και τις ιερές παραδόσεις. Με την ανωτέρω διάταξιν
θεσπίζεται το καθεστώς της «νόμω κρατούσης Πολιτείας», το οποίον
στηρίζεται επί βάσεως δημοσίου δικαίου και το οποίον καθιστά την
Εκκλησίαν αυτοκέφαλον οργανισμόν, ο οποίος έλκει τα δικαιώματά του από
το Σύνταγμα. Με τον τρόπο αυτό η Εκκλησία της Ελλάδος καθιερώνεται ως
προνομιούχον Ν.Π.Δ.Δ.Είναι γεγονός ότι με την ανωτέρω Συνταγματικήν ρύθμισιν, η Ορθόδοξη
Εκκλησία περιέρχεται σε......
προνομιακή θέσιν έναντι των άλλων θρησκειών. Το
καθεστώς αυτό στις σχέσεις Εκκλησίας και Πολιτείας διαμορφώθηκε σύμφωνα
με τις ιστορικές, θρησκευτικές και κοινωνικές συνθήκες που είχαν
δημιουργηθεί. Ο Ελληνικός Λαός, γαλουχήθηκε με την διδασκαλία και τα
νάματα της Ορθοδόξου Πίστεως και συνεδέθη τόσο στενά με αυτήν, ιδίως
κατά την περίοδο της μακράς δουλείας, αλλά και σε κάθε δύσκολη περίοδο
για τον Ελληνισμό, όπου η Εκκλησία φάνηκε φιλόστοργος μητέρα, ώστε οι
λέξεις Ελληνισμός και Ορθοδοξία να είναιταυτόσημες. Η Πολιτεία θρησκεύει
και συνεπώς αντιμετωπίζει τα ζητήματα της Εκκλησίας με σεβασμό και
ευλάβεια.
Το άρθρο 16&2 του Σ. αναφέρει ότι η παιδεία αποτελεί βασική αποστολή του Κράτους και έχει σκοπό την ηθική, πνευματική, επαγγελματική και φυσική αγωγή των Ελλήνων, την ανάπτυξη της εθνικής και θρησκευτικής συνειδήσεως και τη διάπλασή τους σε ελεύθερους και υπεύθυνους πολίτες.
Η περίφημος απόφασις υπ΄αριθμ. 3356/1995 του ΣΤ΄ Τμήματος του Σ.Τ.Ε. δέχεται ότι προκειμένου να τύχει εφαρμογής η διάταξη του άρθρου 16&2 του Συντάγματος, προκειμένου δηλαδή να αναπτυχθεί η θρησκευτική συνείδηση των μαθητών σύμφωνα με τη διδασκαλία της Ορθοδόξου πίστεως, οι μαθητές είναι υποχρεωμένοι να μετέχουν στις σχολικές θρησκευτικές εκδηλώσεις, όπως είναι η καθημερινή προσευχή και ο εκκλησιασμός και να παρακολουθούν το μάθημα των θρησκευτικών, το οποίον, όπως είναι αυτονόητον, πρέπει να διδάσκεται στα σχολεία σύμφωνα με τις αρχές της Ορθοδόξου Χριστιανικής θρησκείας και επί ικανόν αριθμόν ωρών διδασκαλίας εβδομαδιαίως. Είναι όμως πρόδηλον ότι εάν ένας ή περισσότεροι μαθητές, άλλως οι γονείς τους, ασκώντας το κατοχυρωμένο με το άρθρο 13 του Συντάγματος και τις διατάξεις της Συμβάσεως της Ρώμης δικαίωμα της θρησκευτικής ελευθερίας, δηλώσουν καθ΄οιονδήποτε τρόπον προς τον Διευθυντήν του Σχολείου ότι για λόγους θρησκευτικής συνειδήσεως, δηλ. διότι είναι ετερόδοξοι, ετερόθρησκοι ή άθεοι, δεν επιθυμούν να παρακολουθήσουν τη διδασκαλία του μαθήματος των θρησκευτικών ή να μετάσχουν στις άλλες θρησκευτικές εκδηλώσεις που προβλέπονται από το σχολικό πρόγραμμα, ο Διευθυντής έχει υπηρεσιακό καθήκον να προβεί αμέσως σε όλες τις αναγκαίες ενέργειες, ούτως ώστε οι μαθητές αυτοί να μη μετέχουν στις ανωτέρω θρησκευτικές εκδηλώσεις και να μην παρακολουθούν το μάθημα των θρησκευτικών, χωρίς βεβαίως η αποχή τους αυτή να συνεπάγεται για τους ιδίους οποιασδήποτε μορφής σχολική κύρωση π.χ. καταλογισμό απουσιών, μείωση διαγωγής, πειθαρχικές κυρώσεις κ.λ.π.
Πολύς λόγος γίνεται στις ημέρες μας σχετικά με το εάν το μάθημα των Θρησκευτικών θα πρέπει να είναι : α) καθαρά ομολογιακό μάθημα με Ορθόδοξο Χριστιανικό περιεχόμενο. β) το πολιτιστικό μάθημα των θρησκευτικών. γ) το πολυθρησκευτικό–γνωσιολογικό μάθημα των θρησκευτικών. δ) το αμιγώς θρησκειολογικό το οποίο αποτελεί πρόταση βουλευτών αριστερών κομμάτων και άλλων τινών φιλοσοφούντων επιστημόνων, οι οποίοι ζητούν την πλήρη εξίσωση της Ορθόδοξης πίστεως του λαού μας με όλα τα άλλα δόγματα και θρησκεύματα και την παροχή γνώσεων.
Συμφώνως
προς την υπ΄αριθμ. 115/2012 αμετάκλητον αποφ. Διοικητικού Εφετείου
Χανίων «Δεν νοείται απαλλαγή από το μάθημα των Θρησκευτικών για μαθητή
Ορθόδοξο Χριστιανό για λόγους Θρησκευτικής συνειδήσεως. Οι άθρησκοι ή οι
αλλόθρησκοι (π.χ. Μουσουλμάνοι) και οι ετερόδοξοι (Προτεστάντες)
μαθητές έχουν δικαίωμα απαλλαγής από το μάθημα όταν συντρέχουν στο
πρόσωπό τους λόγοι θρησκευτικής συνείδησης τους οποίους οφείλουν να
επικαλούνται οι ίδιοι ή οι γονείς τους.
Για το συγκεκριμένο μείζον θέμα της διδασκαλίας των θρησκευτικών στα Σχολεία θα χρησιμοποιήσομε τα απλά αλλά σοφά και θεία λόγια του Μεγάλου Διδασκάλου του Γένους Αγίου Κοσμά του Αιτωλού.Τι δίδασκε ο Άγιος και τι διδάσκει διαχρονικά τον Ελληνικό Λαό: Ο Πατροκοσμάς έδινε στην Παιδεία Χριστοκεντρικό προσανατολισμό. Το παιδευτικό αίτημα ήταν σαφές. Παιδεία Χριστοκεντρική. Ο Θεός έχει κεντρική θέση μέσα στο Σχολείο. «Από το σχολείο μανθάνομεν το κατά δύναμιν τι είναι Θεός, τι είναι Αγία Τριάς, τι είναι άγγελοι, τι είναι Παράδεισος, τι είναι Βάπτισμα, τι είναι Αγία Κοινωνία, τι είναι το άγιον Ευχέλαιον, τα πάντα από το σχολείον τα μαθαίνομεν, διατί χωρίς το σχολείον περιπατούμεν εις το Σκότος».
Κατακλείοντας την συνοπτική αναφορά μας στο φλέγον αυτό για τη διαπαιδαγώγηση των παιδιών μας ζήτημα της διδασκαλίας των θρησκευτικών συνάγωμε το ασφαλές συμπέρασμα ότι είναι καθαρά αντισυνταγματική η επιχειρούμενη μετατροπή του μαθήματος των θρησκευτικών σε θρησκειολογία. Η διδασκαλία του μαθήματος των Θρησκευτικών θα πρέπει οπωσδήποτε να παραμείνει στα Σχολεία μας με τη σημερινή μορφή, δια την σωστήν διαπαιδαγώγησιν των Ορθοδόξων Ελλήνων μαθητών.
Δυστυχώς η μετατροπή του μαθήματος των Θρησκευτικών σε Θρησκειολογία είναι μία από τις ποικίλες μορφές συνεπειών του επιχειρούμενου χωρισμού Εκκλησίας-Κράτους.
Ας σταθούμε με υπευθυνότητα άπαντες ενώπιον του ελληνικού λαού και της ιστορίας του, διότι οι επιχειρούμενες αυθαίρετες μεταβολές θα τορπιλίσουν τα θεμέλια του ελληνισμού και της Ορθοδοξίας που αποτελούν την πνοή του έθνους.
!>