Αναζήτηση θεμάτων ιστολογίου
Συναξάριον
οι δημοφιλείς αναρτήσεις της εβδομάδος
Blog Archive
- 2024 (14)
- 2023 (72)
- 2022 (249)
- 2021 (450)
- 2020 (682)
- 2019 (811)
- 2018 (820)
- 2017 (901)
-
2016
(1063)
- Δεκεμβρίου(89)
- Νοεμβρίου(65)
- Οκτωβρίου(85)
-
Σεπτεμβρίου(109)
- ΠΑΝΑΓΙΑ ΓΟΡΓΟΕΠΗΚΟΟΣ
- Σύναξη τῶν Στελεχῶν τοῦ Νεανικοῦ ἔργου τῆς Ἱερᾶς Μ...
- Φοράς Σταυρό;
- Γλυκό κουταλιού σταφύλι
- Ανέκδοτο: Το παραξενο ζωο
- Η συγνώμη δεν είναι λέξη είναι τρόπος ζωής!
- Ἡ Σύνοδος τῆς Κρήτης καὶ τὸ Παγκόσμιο Συμβούλιο τῶ...
- Ὁ οἰκουμενισμὸς – τά ἀκάθαρτα Πνεύματα καὶ ...
- «Πιστεύεις ότι μπορεί ο Θεός;»
- Ακολουθία Ὑπερευλογημένης Δεσποίνης ἡμῶν Θεοτόκου ...
- Ιερά Αγρυπνία επί τη Εορτή της Παναγίας της Γοργοε...
- Ετερόδοξες «εκκλησίες», δηλαδή αιρέσεις - Σάββας Η...
- ΚΕΡΝΙΤΣΗΣ ΧΡΥΣΑΝΘΟΣ: «Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΔΕΝ ΠΑΡΑΧΑΡΑΣΣΕΤΑΙ...
- Ἵδρυση Ἀδελφότητος « Ἅγιος Ἀπόστολος Ἀνδρέας Πατρῶν»
- ΤΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟΝ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ Α' ΛΟΥΚΑ μέ τόν Σεβασμι...
- Δίπτυχο για τα ονόματα ζώντων & τεθνεώτων
- Η ταπεινοφροσύνη είναι η βάση
- Με την αγάπη στο Χριστό o αδύνατος και δειλός γίνε...
- Κατα πόσο η πίστη μας είναι συνειδητή;
- Ομολογία Πίστεως από τον ηθοποιό Πέτρο Ξεκούκη (vi...
- 52η Ἐπέτειος τῆς Ἐπανακομιδῆς τῆς Ἁγίας Κάρας τοῦ ...
- Χορευτικά τμήματα Ελληνικών παραδοσιακών χορών στη...
- Κυριακή Α' Λουκά: «Έξελθε απ΄εμού, ότι ανήρ αμαρτω...
- Ἄρχισαν οἱ ἑορτὲς γιὰ τὴν 52η ἐπέτειο τῆς Ἐπανακο...
- Κοινωνικό Φροντιστήριο για τα φιλολογικά μαθήματα ...
- Mεγαλώσαμε με εκείνο το «τι θα πει ο κόσμος», και ...
- Ο πιστός φίλος
- Μήνυμα μαρτυρικό, ἀπό ματωμένα ράσα, γιά τόν κ. Φί...
- ΑΠΟΔΟΣΗ ΤΗΣ ΥΨΩΣΕΩΣ ΤΟΥ ΤΙΜΙΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥ ΣΤΗΝ ΙΕΡΑ Μ...
- Εγκύκλιος Σεβ. Μητροπολίτου Πατρών κ.κ. Χρυσοστόμο...
- Η σύλληψις του Αγίου Ιωάννου του Προδρόμου (23 Σεπ...
- Γλέζος: ''Η πρώτη αντίσταση στην Ελλάδα έγινε από ...
- ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΟΥ ΣΕΒΑΣΜΙΩΤΑΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΠΑΤΡΩΝ κ.κ...
- Ξέρεις το «Πάτερ ημών»;
- Αν έχουμε εμπιστοσύνη στον οδηγό, στον πιλότο, στο...
- Πατατοκεφτέδες
- Ανέκδοτο "Το αεροδρόμιο"
- ΚΥΡΙΑΚΗ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΥΨΩΣΗ ΣΤΟΝ Ι.Ν. ΑΓΙΑΣ ΣΟΦΙΑΣ ΠΑΤΡΩΝ
- Στην τελική ευθεία… - Σάββας Ηλιάδης
- Μεγάλη Μουσικοχορευτική ἐκδήλωση «Στά βήματα τοῦ Ἀ...
- Ἡ ἐκκλησία εἶναι θεραπευτήριο καί ὄχι δικαστήριο τ...
- Γλυκό ψυγείου με πτι μπερ και άνθος αραβοσίτου σοκ...
- Τι σημαίνει η φράση: Τας θύρας τας θύρας εν σοφία ...
- Πόσα και ποιά είναι τα βιβλία της Αγίας Γραφής
- Είχε ο Ιησούς αδέλφια;
- Ανέκδοτο.........
- ΤΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟΝ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΥΨΩΣΗ μέ τόν Σ...
- Κυριακή μετά την Ύψωσιν - ΘΕΛΕΙ ΑΥΤΑΠΑΡΝΗΣΗ
- Ἡ ἑορτὴ τῆς Ἁγίας Σοφίας στὴν Πάτρα
- ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ, ΠΙΣΤΙΣ, ΕΛΠΙΣ ΚΑΙ ΑΓΑΠΗ
- Συνεχίζεται η Αγιογράφηση του νεόδμητου Ναού του Α...
- Ἁγιασμὸς στὸν Παιδικὸ Σταθμὸ τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως...
- Ὁ νέος Διοικητὴς τῆς Ναυτικῆς Διοίκησης Ἰονίου στὸ...
- Βραδυὰ ἐπιτυχόντων μαθητῶν τοῦ Δήμου Δυτικῆς Ἀχαΐα...
- ΠΑΝΗΓΥΡΙΣΕ Η ΙΕΡΑ ΜΟΝΗ ΠΡΟΦΗΤΟΥ ΗΛΙΟΥ ΠΑΤΡΩΝ ΤΗΝ Υ...
- Ένας αυτόπτης στο μαρτύριο του Χρυσοστόμου Σμύρνης!
- Νὰ κτίσουν, ὄχι νὰ τοὺς κτίσουμε!
- Ἡ ἑορτὴ τῆς Ὑψώσεως τοῦ Τιμίου Σταυροῦ στὴν Ἱερά Μ...
- Οἱ «ἐχθροὶ τοῦ Σταυροῦ»...
- Ὁ Ἁγιασμὸς στὸ Ἐκκλησιαστικὸ Λύκειο Πατρῶν μὲ τὴν ...
- Ο ΤΙΜΙΟΣ ΣΤΑΥΡΟΣ Τὸ καύχημα τῶν Χριστιανῶν
- Ἡ προϊστορία καὶ ἡ ἱστορία τοῦ Τιμίου Σταυροῦ
- Γιατί γιορτάζουμε την Ύψωση του Τίμιου Σταυρού;
- Θεϊκή αγάπη
- Το Ευαγγελικό Ανάγνωσμα, της Εορτής της Υψώσεως το...
- Άγιος Χρυσόστομος Σμύρνης και οι συν αυτώ Άγιοι Αρ...
- Η ΕΥΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥ - π. Δημητρίου Μπόκου
- Δες πόσο απλό είναι: Αγάπη προς τον Θεό, αγάπη προ...
- Ψάχνοντας το αρχείο της Ενορίας μας: Προσκυνηματικ...
- Ὁ Ἁγιασμός μέ τήν εὐκαιρία τῆς νέας σχολικῆς χρονιᾶς
- Ἡ Θεοτόκος, τῶν Ὀρχομενίων, ἄμαχος πρόμαχος
- Ο Αγιασμός στα σχολεία της Ενορίας μας (φωτογραφίες)
- ΤΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟΝ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ ΠΡΟ ΤΗΣ ΥΨΩΣΕΩΣ μέ τόν ...
- Είναι Νόμιμη και Συνταγματική η Μετατροπή του μαθή...
- Ή αρετή της υπομονής», Γέροντος Παϊσίου
- Όποιος σκάβει τον λάκκο του άλλου, πέφτει μέσα ο ί...
- Γκεοργκιέφσκι: Δεν έχουμε κανένα ίχνος σύνδεσης με...
- Ευαγγέλιο και κινητό
- Πανήγυρις Παρεκκλησίου Πνευματικού Κέντρου Αγίου Γ...
- ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΙΑΣΜΩΝ ΝΕΑΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ 2016 – 20...
- Κυριακή πρὸ τῆς Ὑψώσεως (Ἰω. γ΄ 13-17) - ΑΠΟΔΕΙΞΗ ...
- Μήνυμα πρός Ἐκπαιδευτικούς μέ τήν ἔναρξη τῆς νέας ...
- «Οι Βίοι των Αγίων»: Η μοναδική Παιδαγωγική της Ορ...
- Ι.Μ. Πατρών - Ανακοίνωση
- Προσκυνηματική εκδρομή στην Παναγία τη Μαλεβή και ...
- «Ἂν εἴχαμε ἀγάπη...»
- Βρήκα το Χριστό! φώναζε κλαίγοντας ο Χειρουργός!
- Δροσερό γλυκό με άρωμα πορτοκαλιού
- ΑΡΧΙΕΡΑΤΙΚΟΣ ΕΣΠΕΡΙΝΟΣ ΓΕΝΕΣΙΟΥ ΤΗΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ ΣΤΗΝ ...
- Ο ΘΕΟΦΙΛΕΣΤΑΤΟΣ ΣΤΗΝ ΙΕΡΑ ΜΟΝΗ ΕΛΕΟΥΣΗΣ ΠΙΤΙΤΣΑΣ Π...
- Μητροπολίτης Πατρῶν Χρυσόστομος "Ὅποιος δέν θέλει ...
- Γέννηση της Υπεραγίας Θεοτόκου
- Μη υποβοηθούμενη ευθανασία για αιώνιο θάνατο
- Ιερά Αγρυπνία επί τη εορτή του Γενεθλίου της Υπερα...
- Χορευτικά τμήματα Ελληνικών παραδοσιακών χορών στη...
- Ἡ ὁμάδα Μπάσκετ «Προμηθέας» Πατρῶν, στὸν Σεβασμιώτ...
- Ἑσπερινὸς στὸ Ἄνω Σαλμενῖκο Ἀχαΐας
- ΤΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟΝ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ ΙΑ ΜΑΤΘΑΙΟΥ μέ τόν Σεβα...
- «Ὁ ρόλος τοῦ ἐπισκόπου Ρώμης στήν κοινωνία τῶν Ἐκκ...
- ΚΕΡΝΙΤΣΗΣ ΧΡΥΣΑΝΘΟΣ: ΘΕΪΚΟ ΔΩΡΟ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΙΚΟΣΤΟ ΑΙ...
- Αυγούστου(60)
- Ιουλίου(67)
- Ιουνίου(82)
- Μαΐου(107)
- Απριλίου(106)
- Μαρτίου(95)
- Φεβρουαρίου(83)
- Ιανουαρίου(115)
- 2015 (1348)
- 2014 (1414)
- 2013 (2210)
- 2012 (1652)
- 2011 (318)
- 2010 (42)
Από το Blogger.
Τετάρτη 14 Σεπτεμβρίου 2016
00:24
|
Ανώνυμος
|
Print PDF
Ὅτε οὖν εἶδον αὐτὸν οἱ ἀρχιερεῖς καὶ οἱ ὑπηρέται, ἐκραύγασαν τῷ Πιλάτῳ λέγοντες· σταύρωσον σταύρωσον αὐτόν. Λέγει αὐτοῖς ὁ Πιλᾶτος· λάβετε αὐτὸν ὑμεῖς καὶ σταυρώσατε· ἐγὼ γὰρ οὐχ εὑρίσκω ἐν αὐτῷ αἰτίαν. Ἀπεκρίθησαν αὐτῷ οἱ Ἰουδαῖοι· ἡμεῖς νόμον ἔχομεν, καὶ κατὰ τὸν νόμον ἡμῶν ὀφείλει ἀποθανεῖν, ὅτι ἑαυτὸν Θεοῦ υἱὸν ἐποίησεν.
Ὅτε οὖν ἤκουσεν ὁ Πιλᾶτος τοῦτον τὸν λόγον, μᾶλλον ἐφοβήθη, καὶ εἰσῆλθεν εἰς τὸ πραιτώριον πάλιν καὶ λέγει τῷ Ἰησοῦ· πόθεν εἶ σύ; Ὁ δὲ Ἰησοῦς ἀπόκρισιν οὐκ ἔδωκεν αὐτῷ. Λέγει οὖν αὐτῷ ὁ Πιλᾶτος· ἐμοὶ οὐ λαλεῖς; Οὐκ οἶδας ὅτι ἐξουσίαν ἔχω σταυρῶσαί σε καὶ ἐξουσίαν ἔχω ἀπολῦσαί σε; Ἀπεκρίθη Ἰησοῦς· οὐκ εἶχες ἐξουσίαν οὐδεμίαν κατ' ἐμοῦ, εἰ μὴ ἦν σοι δεδομένον ἄνωθεν· διὰ τοῦτο ὁ παραδιδούς μέ σοι μείζονα ἁμαρτίαν ἔχει.
Ὁ οὖν Πιλᾶτος ἀκούσας τοῦτον τὸν λόγον ἤγαγεν ἔξω τὸν Ἰησοῦν, καὶ ἐκάθισεν ἐπὶ τοῦ βήματος εἰς τόπον λεγόμενον Λιθόστρωτον, ἑβραϊστὶ δὲ Γαββαθᾶ· ἦν δὲ παρασκευὴ τοῦ πάσχα, ὥρα δὲ ὡσεὶ ἕκτη· καὶ λέγει τοῖς Ἰουδαίοις· ἴδε ὁ βασιλεὺς ὑμῶν. Οἱ δὲ ἐκραύγασαν· ἆρον ἆρον, σταύρωσον αὐτόν. λέγει αὐτοῖς ὁ Πιλᾶτος· τὸν βασιλέα ὑμῶν σταυρώσω; ἀπεκρίθησαν οἱ ἀρχιερεῖς· οὐκ ἔχομεν βασιλέα εἰ μὴ Καίσαρα. Τότε οὖν παρέδωκεν αὐτὸν αὐτοῖς ἵνα σταυρωθῇ.
Παρέλαβον δὲ τὸν Ἰησοῦν καὶ ἤγαγον· καὶ βαστάζων τὸν σταυρὸν αὐτοῦ ἐξῆλθεν εἰς τὸν λεγόμενον κρανίου τόπον, ὃς λέγεται ἑβραϊστὶ Γολγοθᾶ, ὅπου αὐτὸν ἐσταύρωσαν, καὶ μετ' αὐτοῦ ἄλλους δύο ἐντεῦθεν καὶ ἐντεῦθεν, μέσον δὲ τὸν Ἰησοῦν.
Ἔγραψε δὲ καὶ τίτλον ὁ Πιλᾶτος καὶ ἔθηκεν ἐπὶ τοῦ σταυροῦ· ἦν δὲ γεγραμμένον· Ἰησοῦς ὁ Ναζωραῖος ὁ βασιλεὺς τῶν Ἰουδαίων. Τοῦτον οὖν τὸν τίτλον πολλοὶ ἀνέγνωσαν τῶν Ἰουδαίων, ὅτι ἐγγὺς ἦν τῆς πόλεως ὁ τόπος ὅπου ἐσταυρώθη ὁ Ἰησοῦς· καὶ ἦν γεγραμμένον Ἑβραϊστί, Ἑλληνιστί, Ρωμαϊστί.
Οἱ μὲν οὖν στρατιῶται ταῦτα ἐποίησαν. Εἱστήκεισαν δὲ παρὰ τῷ σταυρῷ τοῦ Ἰησοῦ ἡ μήτηρ αὐτοῦ καὶ ἡ ἀδελφὴ τῆς μητρὸς αὐτοῦ, Μαρία ἡ τοῦ Κλωπᾶ καὶ Μαρία ἡ Μαγδαληνή. Ἰησοῦς οὖν ἰδὼν τὴν μητέρα καὶ τὸν μαθητὴν παρεστῶτα ὃν ἠγάπα, λέγει τῇ μητρὶ αὐτοῦ· γύναι, ἴδε ὁ υἱός σου. Εἶτα λέγει τῷ μαθητῇ· ἰδοὺ ἡ μήτηρ σου. Καὶ ἀπ' ἐκείνης τῆς ὥρας ἔλαβεν ὁ μαθητὴς αὐτὴν εἰς τὰ ἴδια.
Μετὰ τοῦτο εἰδὼς ὁ Ἰησοῦς ὅτι πάντα ἤδη τετέλεσται, ἵνα τελειωθῇ ἡ γραφή, λέγει· διψῶ. Σκεῦος οὖν ἔκειτο ὄξους μεστόν· οἱ δὲ πλήσαντες σπόγγον ὄξους καὶ ὑσσώπῳ περιθέντες προσήνεγκαν αὐτοῦ τῷ στόματι. Ὅτε οὖν ἔλαβε τὸ ὄξος ὁ Ἰησοῦς εἶπε, τετέλεσται, καὶ κλίνας τὴν κεφαλὴν παρέδωκε τὸ πνεῦμα.
Οἱ οὖν Ἰουδαῖοι, ἵνα μὴ μείνῃ ἐπὶ τοῦ σταυροῦ τὰ σώματα ἐν τῷ σαββάτῳ, ἐπεὶ παρασκευὴ ἦν· ἦν γὰρ μεγάλη ἡ ἡμέρα ἐκείνη τοῦ σαββάτου· ἠρώτησαν τὸν Πιλᾶτον ἵνα κατεαγῶσιν αὐτῶν τὰ σκέλη, καὶ ἀρθῶσιν. Ἦλθον οὖν οἱ στρατιῶται, καὶ τοῦ μὲν πρώτου κατέαξαν τὰ σκέλη καὶ τοῦ ἄλλου τοῦ συσταυρωθέντος αὐτῷ· ἐπὶ δὲ τὸν Ἰησοῦν ἐλθόντες ὡς εἶδον αὐτὸν ἤδη τεθνηκότα, οὐ κατέαξαν αὐτοῦ τὰ σκέλη, ἀλλ' εἷς τῶν στρατιωτῶν λόγχῃ αὐτοῦ τὴν πλευρὰν ἔνυξε, καὶ εὐθέως ἐξῆλθεν αἷμα καὶ ὕδωρ.
Καὶ ὁ ἑωρακὼς μεμαρτύρηκε, καὶ ἀληθινὴ αὐτοῦ ἐστιν ἡ μαρτυρία, κἀκεῖνος οἶδεν ὅτι ἀληθῆ λέγει, ἵνα καὶ ὑμεῖς πιστεύσητε.
Απόδοση στη νεοελληνική
Τον καιρό εκείνον, πραγματοποίησαν συμβούλιον οἱ ἀρχιερείς γιά νά σταυρώσουν τον Ιησούν.
Ὅταν τὸν εἶδαν οἱ ἀρχιερεῖς καὶ οἱ ὑπηρέται ἐκραύγασαν στόν Πιλᾶτον, «Σταύρωσέ τον, σταύρωσέ τον». Ὁ Πιλᾶτος τοὺς λέγει, «Πάρτε τον σεῖς καὶ σταυρῶστέ τον διότι ἐγὼ δὲν τοῦ βρίσκω καμμίαν βάσιν διὰ κατηγορίαν». Οἱ Ἰουδαῖοι τοῦ ἀπεκρίθησαν, «Ἐμεῖς ἔχομεν νόμον καὶ κατὰ τὸν νόμον μας ὀφείλει νὰ πεθάνῃ, διότι ἔκανε τὸν ἑαυτόν του Υἱὸν τοῦ Θεοῦ».
Ὅταν ὁ Πιλᾶτος ἄκουσε τὸν λόγον αὐτόν, ἐφοβήθηκε περισσότερον καὶ ἐμπῆκε πάλις εἰς τὸ κυβερνεῖον καὶ λέγει εἰς τὸν Ἰησοῦν, «Ἀπὸ ποῦ εἶσαι ἐσύ;». Ἀλλ’ ὁ Ἰησοῦς δὲν τοῦ ἔδωκε ἀπάντησιν. Ὁ Πιλᾶτος τοῦ λέγει, «Σ’ ἐμὲ δὲν μιλεῖς; Δὲν ξέρεις ὅτι ἔχω ἐξουσίαν νὰ σὲ ἀφήσω ἐλεύθερον;». Ἀπεκρίθη ὁ Ἰησοῦς, «Δὲν θὰ ἔχεις καμμίαν ἐξουσίαν ἐναντίον μου, ἐὰν δὲν σοῦ εἶχε δοθῆ ἄνωθεν. Διὰ τοῦτο ἐκεῖνος ποὺ μὲ παρέδωκε σ’ ἐσὲ ἔχει μεγαλύτερην ἁμαρτίαν».
Ὅταν ἄκουσε ὁ Πιλᾶτος, ἔφερε ἔξω τὸν Ἰησοῦν, αὐτὸς δὲ ἐκάθησε εἰς τὴν δικαστικὴν ἕδραν, εἰς τόπον ποὺ λέγεται Λιθόστρωτον, Ἑβραϊστὶ δὲ Γαββαθᾶ. Ἦτο ἡ ἡμέρα τῆς Παρασκευῆς τοῦ Πάσχα, ὥρα δὲ περίπου ἕκτη, καὶ λέγει εἰς τοὺς Ἰουδαίους, «Νά, ὁ βασιλεύς σας». Ἐκεῖνοι ἐκραύγασαν, «Ἆρον, ἆρον, σταύρωσέ τον». Ὁ Πιλᾶτος τοὺς λέγει, «Τὸν βασιλέα σας νὰ σταυρώσω;». Ἀπεκρίθησαν οἱ ἀρχιερεῖς, «Δὲν ἔχομεν βασιλέα παρὰ τὸν Καίσαρα». Τότε τοὺς τὸν παρέδωκε διὰ νὰ σταυρωθῇ.
Ἐκεῖνοι ἐπῆραν τὸν Ἰησοῦν καὶ ἔφυγαν, αὐτὸς δὲ βαστάζων τὸν σταυρόν του ἐξῆλθεν εἰς τὸν λεγόμενον Κρανίου τόπον, ὁ ὁποῖος Ἑβραϊστὶ λέγεται Γολγοθᾶ, ὅπου τὸν ἐσταύρωσαν καὶ μαζί του ἄλλους δύο, ἀπὸ τὸ ἕνα μέρος καὶ ἀπὸ τὸ ἄλλο, καὶ τὸν Ἰησοῦν εἰς τὸ μέσον.
Ἔγραψε δὲ ὁ Πιλᾶτος ἐπιγραφὴν καὶ τὴν ἔβαλε ἐπάνω εἰς τὸν σταυρόν· ἡ ἐπιγραφὴ ἦτο: Ἰησοῦς ὁ Ναζωραῖος ὁ βασιλεὺς τῶν Ἰουδαίων. Τὴν ἐπιγραφὴν αὐτὴν ἀνέγνωσαν πολλοὶ ἀπὸ τοὺς Ἰουδαίους, διότι ἦτο πλησίον τῆς πόλεως ὅπου ἐσταυρώθηκε ὁ Ἰησοῦς, ἦτο δὲ γραμμένη εἰςἙβραϊκήν, εἰς Ἑλληνικὴν καὶ εἰς Λατινικὴν γλῶσσαν.
Κοντὰ εἰς τὸν σταυρὸν τοῦ Ἰησοῦ ἐστέκοντο ἡ μητέρα του καὶ ἡ ἀδελφὴ τῆς μητέρας του, ἡ Μαρία ἡ σύζυγος τοῦ Κλωπᾶ καὶ ἡ Μαρία ἡ Μαγδαληνή. Ὅταν εἶδε ὁ Ἰησοῦς τὴν μητέρα του καὶ τὸν μαθητὴν ποὺ ἀγαποῦσε, νὰ στέκεται κοντά της, εἶπε εἰς τὴν μητέρα του «Γυναῖκα, νά ὁ υἱός σου». Ἔπειτα εἶπε εἰς τὸν μαθητήν, «Νά ἡ μητέρα σου». Καὶ ἀπ’ ἐκείνην τὴν ὥραν τὴν ἐπῆρε ὁ μαθητὴς στὸ σπίτι του.
Ὕστερα, ἐπειδὴ ἐγνώριζε ὁ Ἰησοῦς ὅτι ὅλα ἔχουν ἤδη ἐκτελεσθῆ, διὰ νὰ ἐκπληρωθῇ σὲ ὅλα ἡ γραφή, λέγει, «Διψῶ». Ἐκεῖ εὑρίσκετο δοχεῖον γεμάτο ξύδι. Οἱ στρατιῶται ἐγέμισαν ἕνα σφουγγάρι μὲ ξύδι, τὸ ἔβαλαν εἰς ἕνα κοντάρι καὶ τὸ ἔφεραν εἰς τὸ στόμα του. Ὄταν ὁ Ἰησοῦς ἐπῆρε τὸ ξύδι, εἶπε, «Τετέλεσται», καὶ ἀφοῦ ἔγυρε τὸ κεφάλι, παρέδωκε τὸ πνεῦμα.
Ἐπειδὴ ἦτο ἡμέρα τῆς Παρασκευῆς καὶ διὰ νὰ μὴ μείνουν τὰ σώματα εἰς τὸν σταυρὸν κατὰ τὸ Σάββατον – διότι ἦτο μεγάλη ἡ ἡμέρα ἐκείνη τοῦ Σαββάτου – οἱ Ἰουδαῖοι παρεκάλεσαν τὸν Πιλᾶτον νὰ συντριβοῦν τὰ σκέλη των καὶ νὰ κατεβάσουν τὰ σώματα. Ἦλθαν λοιπὸν οἱ στρατιῶται καὶ τοῦ μὲν πρώτου συνέτριψαν τὰ σκέλη ὡς καὶ τοῦ ἄλλου ποὺ εἶχε σταυρωθῆ μαζί του. Ἀλλ’ ὅταν ἦλθαν εἰς τὸν Ἰησοῦν, εἶδαν ὅτι εἶχε ἤδη πεθάνει καὶ δὲν συνέτριψαν τὰ σκέλη του, ἀλλ’ ἕνας ἀπὸ τοὺς στρατιώτας ἐκέντησε μὲ τὴν λόγχην τὴν πλευράν του καὶ ἀμέσως ἐβγῆκε αἷμα καὶ νερό.
Ἐκεῖνος ποὺ τὸ εἶδε ἔχει δώσει μαρτυρίαν γι’ αὐτὸ καὶ εἶναι ἀληθινὴ ἡ μαρτυρία του, καὶ ξέρει ὅτι λέγει τὴν ἀλήθεια διὰ νὰ πιστέψετε καὶ σεῖς.
πηγή:timiosstavros
!>