Αναζήτηση θεμάτων ιστολογίου
Συναξάριον
οι δημοφιλείς αναρτήσεις της εβδομάδος
Blog Archive
- 2024 (14)
- 2023 (72)
- 2022 (249)
- 2021 (450)
- 2020 (682)
- 2019 (811)
- 2018 (820)
- 2017 (901)
- 2016 (1063)
-
2015
(1348)
- Δεκεμβρίου(121)
-
Νοεμβρίου(100)
- Χιλιάδες οἱ προσκυνηταί στήν Πάτρα γιά τόν Ἀπόστολ...
- Ο Άγιος Απόστολος Ανδρέας
- Του Αγίου Ανδρέα σήμερα !
- Ἡ ἑορτή τῶν Ἀχαιῶν Ἁγίων στήν Ἱερά Μητρόπολη Πατρῶν
- Κυριακή ΙΓ’ Λουκά - ΑΥΤΟΓΝΩΣΙΑ ΚΑΙ ΜΕΤΑΝΟΙΑ
- Ὁ Ἑσπερινός τῆς ἑορτῆς τῶν Ἀχαιῶν Ἁγίων στήν Ἱερά ...
- Παμπελοποννησιακό Μοναστικό Συνέδριο στήν Ἱερά Μητ...
- Η τέλεια γυναίκα
- Το αλφάβητο των Χριστουγέννων
- Συναυλία Βυζαντινῆς Μουσικῆς τῆς χορωδίας «Κλεῖδα»...
- Θέλουμε τὴν μαγεία ἢ την χαρὰ τῶν Χριστουγέννων;
- Ο Βίος του Αγίου Στυλιανού
- ΕΟΡΤΑΣΕ Ο ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΑΓΙΑΣ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗΣ ΠΑΤΡΩΝ
- Λαμπρά ἡ ἑορτή τῆς Νεολαίας τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως ...
- Ἐγκαίνια Ἐκθέσεως τῆς Σχολῆς Βυζαντινῆς Ἁγιογραφία...
- Ἀπολυτίκιον Αγίου Στυλιανού
- Πρωτοκλήτεια 2015 - Παμπελοποννησιακό Μοναστικό Συ...
- Πολιτικός ή θρησκευτικός γάμος; Το ψευτοδίλλημα τη...
- «Το Σύνδρομο της ύβρεως»
- Ἕνας ἀκόμη χῶρος ἀγάπης ἐγκαινιάστηκε στήν Ἱερά Μη...
- Ο π. Δημήτριος Σαββόπουλος καλεσμένος μας στην Ενο...
- ΕΥΑΓΓΕΛΙΟΝ ΚΥΡΙΑΚΗΣ Θ' ΛΟΥΚΑ με τον Σεβ. Μητροπολί...
- Πρωτοκλήτεια 2015 - Παμπελοποννησιακό Μοναστικό Συ...
- Ιερά Αγρυπνία για τον Άγιο Πορφύριο τον Καυσοκαλυβίτη
- «Ουδέν ούτε εννοίας θανάτου φοβερώτερον, ούτε Θεού...
- "O Ευάλωτος Θεός"
- Κυριακή 22.11.2015 στόν ἀνακαινισμένο Ἱερό Ναό τῆς...
- Εθελοντική αιμοδοσία πραγματοποιήθηκε την Κυριακή ...
- Μέ μεγαλοπρέπεια ἑορτάσθη ἡ Ἑορτή τῶν Εἰσοδίων τῆς...
- Ο π. Δημήτριος Σαββόπουλος θα ομιλήσει τη Δευτέρα ...
- Μιά μεγάλη ἡμέρα γιά τήν Πάτρα
- Η ΠΑΡΑΒΟΛΗ ΤΟΥ ΑΦΡΟΝΟΣ ΠΛΟΥΣΙΟΥ
- Τα Εισόδια της Υπεραγίας Θεοτόκου
- Την Κυριακή 22 Νοεμβρίου 2015, η Ενορία μας διοργα...
- Χάνεται η ελληνικότητα των εορτών μας
- Σοφά λόγια
- Είδα μια μάνα...
- Πρωτοκλήτεια 2015 Ἐκδήλωση στήν Ἱερά Μητρόπολη Πα...
- Τα αποϊερωθέντα πάλαι ποτέ καθιερωμένα πρότυπα - Σ...
- Ὑποβάλλω τήν διαμαρτυρία μου στό Σύμφωνο Συμβίωσης...
- Γενική Ἱερατική Σύναξη στήν Ἱερά Μητρόπολη Πατρῶν
- Θεατρική Παράσταση "Ὄπλα, Παλάσκες καί στήν Γραμμή"
- Ο κ. Ηλίας Σκόνδρας καλεσμένος μας στην Ενοριακή σ...
- Παρεδόθη ἀπό τό Ὑπουργεῖο Πολιτισμοῦ ὁ Ἱερός Ναός ...
- ΕΥΑΓΓΕΛΙΟΝ ΚΥΡΙΑΚΗΣ H' ΛΟΥΚΑ με τον Σεβ. Μητροπολί...
- «Ὄπλα, Παλάσκες καί στήν Γραμμή»
- Πρωτοκλήτεια 2015 Τιμή στά Φιλανθρωπικά Ἱδρύματα ...
- ΕΥΑΓΓΕΛΙΟΝ ΚΥΡΙΑΚΗΣ Ζ' Λουκά με τον Σεβ. Μητροπολ...
- ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΓΙΑ ΤΑ ΘΥΡΑΝΟΙΞΙΑ ΤΟΥ ΙΕΡΟΥ ΝΑΟΥ ΠΑΝΤΑΝΑ...
- Θεία Λειτουργία στόν Ἱερό Ναό Ἁγίου Ἀποστόλου Ἀνδ...
- Η ΠΑΡΑΒΟΛΗ ΤΟΥ ΚΑΛΟΥ ΣΑΜΑΡΕΙΤΟΥ
- Ο κ. Ηλίας Σκόνδρας θα ομιλήσει τη Δευτέρα στο Πνε...
- Πρωτοκλήτεια 2015. Ἐγκαίνια Ἐκθέσεως « Ἡ τῶν Πατρ...
- Σύναξη των Φιλοπτώχων Ταμείων
- Λαμπρά η πανήγυρις του Αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμ...
- ΕΥΑΓΓΕΛΙΟΝ ΚΥΡΙΑΚΗΣ Ε' Λουκά με τον Σεβ. Μητροπολί...
- Προσκλητήριον Αγάπης !!!
- Απέναντι στην σιωπή του Θεού
- Ἕνα πράγμα μόνο φοβήθηκα, τὴν ἁμαρτία! (Ἁγίου Ἰωάν...
- Είναι υπέρβαση η Αγάπη!
- ''Εγώ Κύριε δεν σ αγαπώ"
- Εκατονταπλάσια
- Πρωτοκλήτεια 2015 - Οἱ Χαιρετισμοί τοῦ Ἁγίου Ἀνδ...
- Φωτογραφίες από την ενθρόνιση του νέου Μητροπολίτη...
- Ευγένεια: Η πιο αποδεκτή υποκρισία - Σάββας Ηλιάδης
- Συνάντηση με ένα ταξιτζή…
- Αρετές και πάθη μέσα στην Οικογένεια
- Ἡ χειροτονία τοῦ Ἐπισκόπου Τρωάδος κ. Πέτρου (φωτο...
- Άγιος Αρσένιος ο Καππαδόκης
- Στα χέρια του Θεού..!
- Χειροτονία Επισκόπου Τρωάδος κ. Πέτρου (φωτογραφίες)
- Γνωρίστε τον άγιο Νεκτάριο στα παιδιά σας
- Οι τελευταίες στιγμές του Αγίου στο Αρεταίειο. Αγι...
- Ο έν αγίοις πατήρ ημών Νεκτάριος, επίσκοπος Πενταπ...
- Κυριακή Ζ΄ Λουκά - Η ΔΥΝΑΜΗ ΤΗΣ ΠΙΣΤΕΩΣ
- Αγίου Νεκταρίου Πενταπόλεως: Περί τής Δημιουργίας ...
- Ο αγγελικός πνευματικός κόσμος του Θεού
- Οι Άγγελοι κατά την Αγία Γραφή επί τη εορτή των Αρ...
- Πανηγυρίζει ο Ι.Ν. Παναγίας Αλεξιωτίσσης επί τη εο...
- ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ “ΠΡΩΤΟΚΛΗΤΕΙΩΝ” 2015
- Ο π. Στυλιανός Καρπαθίου στην Χριστιανική Στέγη Πα...
- Σκέψεις μέ ἀφορμή τήν δημοσίευση ἑνός ἂρθρου
- Ὁμάδα Κληρικῶν καί Λαϊκῶν ἀπό Πάτρα στίς Βρυξέλλες...
- Ένας είν’ ο Κύριος υμνούμεν και ευλογούμεν Αυτόν
- Την Κυριακή 22 Νοεμβρίου 2015, η Ενορία μας διοργα...
- Στις δώδεκα τα μεσάνυχτα χτύπησαν την πόρτα. Ήταν ...
- Άγιοι Γαλακτίων και Επιστήμη
- Σαράντος Καργάκος: «Δεν υπάρχει γομολάστιχα που να...
- Ἡμερίδα μέ θέμα: «ΓΙΟΓΚΑ; ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ, ΔΕΝ ΘΑ ΠΑΡΩ!»
- Σπάνιες εικόνες του Αγ. Νικολάου του Νέου στην Γορ...
- Ὁ Ὅσιος Ἰωαννίκιος ὁ Μέγας ὁ ἐν Ὀλύμπῳ
- Όσιος Γεώργιος Καρσλίδης ο Ομολογητής
- Μέ ἀγάπησες τόσο πού δέν ἄξιζα
- Ο ΕΟΡΤΑΣΜΟΣ ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ ΣΤΗΝ ΠΑΤΡΑ
- Καντήλι, Κερί, Θυμίαμα: Ποια η σημασία και οι συμβ...
- ΠΟΙΟΣ ΦΤΑΙΕΙ;
- Ο Όσιος Δαβίδ ο εν Ευβοία εορτάζει την 1η Νοεμβρίου
- Οἱ Ἅγιοι Ἀνάργυροι Κοσμᾶς καὶ Δαμιανός
- Κυριακή Ε΄ Λουκᾶ: Λουκ. ις΄ 19-31
- Πόσοι είναι οι Άγιοι Ανάργυροι;
- Οκτωβρίου(130)
- Σεπτεμβρίου(96)
- Αυγούστου(116)
- Ιουλίου(123)
- Ιουνίου(110)
- Μαΐου(116)
- Απριλίου(135)
- Μαρτίου(105)
- Φεβρουαρίου(89)
- Ιανουαρίου(107)
- 2014 (1414)
- 2013 (2210)
- 2012 (1652)
- 2011 (318)
- 2010 (42)
Από το Blogger.
Δευτέρα 30 Νοεμβρίου 2015
00:02
|
Ανώνυμος
|
Print PDF
Ο Ανδρέας (ή Ανδρεύς ή Ανδρείας) ήταν αδελφός του Σίμωνα Πέτρου Φέρει ελληνικό όνομα και καταγόταν από την πόλη Βηθσαϊδά της Γαλιλαίας. Οι γονείς του ονομάζονταν Ιωνάς ή Ιωάννης και Ιωάννα. Με τον αδελφό του, Σίμωνα Πέτρο, μετερχόταν το επάγγελμα του ψαρά στη λίμνη της Τιβεριάδος. Η Καινή Διαθήκη ουσιαστικά σιωπά για το πρόσωπό του ενώ οι σχετικές παραδόσεις και θρύλοι πολλαπλασιάζονται από τον 3ο αιώνα και ιδιαίτερα κατά τον 8ο και 9ο αιώνα.
Ο Ανδρέας μαζί με τον αδελφό του τον Πέτρο ήταν οι πρώτοι που κλήθηκαν και ακολούθησαν τον Χριστό. Έτσι, ο Ανδρέας αποκαλείται και «Πρωτόκλητος». Η ιστορία της ζωής του Ανδρέα μέχρι την Σταύρωση, την Ανάσταση και την Ανάληψη, υπήρξε σχεδόν ίδια με εκείνη των άλλων μαθητών. Μετά την Πεντηκοστή και το σχηματισμό της πρώτης Εκκλησίας, με τον αδερφό του Πέτρο και άλλους μαθητές βρέθηκαν στη Σινώπη του Ευξείνου Πόντου και εκεί έδρασε ανάμεσα στους Εθνικούς και Ιουδαίους, έχοντας ως ορμητήριο μια νησίδα κοντά στη Σινώπη. Από τη Σινώπη ο Ανδρέας μαζί με το Ματθία και άλλους μαθητές πήγαν στην Αμισό (Σαμψούντα), όπου ίδρυσαν Εκκλησία. Αφού περιήλθε τις περιοχές του Πόντου, της Ιβηρίας και την Παρθία γύρισε στα Ιεροσόλυμα μάλλον το 34 μ.Χ. για να γιορτάσει το Πάσχα με τους λοιπούς μαθητές.
Στη δεύτερη πορεία του, μέσω της Αντιοχείας, πήγε στην Έφεσο, τη Λαοδίκεια της Φρυγίας, την Οδυσσούπολη της Μυσίας, στη Νίκαια και την ευρύτερη περιοχή της Βιθυνίας, τη Νικομήδεια, τη Χαλκηδόνα, την Άμαστρη, για να καταλήξει και πάλι στη Σινώπη. Αργότερα επισκέφτηκε τη Σαμψούντα και την Τραπεζούντα, τους Αλανούς, τους Ζηκχούς, τους Βοσπορινούς και τους Χερσονήτες για να επιστρέψει στη Σινώπη. Στη συνέχεια πέρασε από το Βυζάντιο, την Ηράκλεια της Θράκης, τη Μακεδονία και την Πελοπόννησο με τελικό σταθμό την Πάτρα. Με ορμητήριο την Πάτρα ο Ανδρέας κήρυττε σε όλη την Αχαΐα την εποχή που ήταν ανθύπατοι ο Λεσβίος και ο διάδοχος του Αιγεάτης. Εκεί η διδασκαλία του καρποφόρησε και με τις προσευχές του θεράπευσε θαυματουργικά πολλούς ασθενείς. Ακόμα και η Μαξιμίλλα, σύζυγος του ανθύπατου Αιγεάτου, αφού τη θεράπευσε ο Απόστολος από τη βαρειά αρρώστια που είχε, πίστεψε στο Χριστό. Το γεγονός αυτό εκνεύρισε τον ανθύπατο και με την παρότρυνση ειδωλολατρών ιερέων συνέλαβε τον Ανδρέα και τον οδήγησε στο μαρτύριο με σταυρικό θάνατο, πιθανώς την εποχή του διωγμού του Νέρωνα. Το λείψανό του έθαψε με ευλάβεια ο πρώτος επίσκοπος Πατρών Στρατοκλής.
Η παράδοση για χρήση χιαστού σταυρού κατά την θανάτωση του απόστολου Ανδρέα προέρχεται από τη Δύση και ανάγεται στο 10 με 12ο αιώνα. Η παράδοση που αναφέρει ότι σταυρώθηκε στην Πάτρα θεωρείται "μεταγενέστερη και αναξιόπιστη" ενώ πιστεύεται ότι η παράδοση που θεωρεί ότι απόστολος Ανδρέας θεμελίωσε την εκκλησία του Βυζαντίου αποτελεί μεταγενέστερη επινόηση.
Η σκωτική παράδοση θεωρεί τον Ανδρέα προστάτη άγιό της από το 750 και θέλει το λείψανό του να μετακομίστηκε στη Σκωτία. Η σημαία των Πικτών και Σκώτων έφερε τον χιαστό Σταυρό, σύμβολο του μαρτυρίου του Αγίου Ανδρέα, ο οποίος μετά την ένωση της Σκωτίας με την Αγγλία συμπεριελήφθη στην Αγγλική σημαία. Υπάρχει επίσης αρχαία ρωσική παράδοση για την εισαγωγή του χριστιανισμού στην Ρωσία από τον Απόστολο Ανδρέα, καθώς θρυλείται ότι έφτασε κηρύττοντας μέχρι το Κίεβο.
Ο Απόστολος Ανδρέας είναι πολιούχος της Πάτρας. Το Οικουμενικό Πατριαρχείο τον τιμά ως ιδρυτή του και πρώτο επίσκοπο Βυζαντίου και στις 30 Νοεμβρίου, ημέρα μνήμης του, τελεί τη θρονική του εορτή.
πηγή:askitikon.eu
!>