Αναζήτηση θεμάτων ιστολογίου
Συναξάριον
οι δημοφιλείς αναρτήσεις της εβδομάδος
Blog Archive
- 2024 (14)
- 2023 (72)
- 2022 (249)
- 2021 (450)
- 2020 (682)
- 2019 (811)
- 2018 (820)
- 2017 (901)
- 2016 (1063)
- 2015 (1348)
-
2014
(1414)
- Δεκεμβρίου(115)
- Νοεμβρίου(120)
- Οκτωβρίου(116)
- Σεπτεμβρίου(131)
- Αυγούστου(119)
- Ιουλίου(118)
-
Ιουνίου(95)
- Λοιπόν ὑπομονή!
- Χειροτονία νέου Μητροπολίτου Θεσσαλιώτιδος και Φαν...
- ΙΕΡΟΣ ΣΥΓΚΛΟΝΙΣΜΟΣ ΣΤΗΝ ΠΑΤΡΑ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΑΝΑΚΟΜΙΔΗ Τ...
- Χειροτονία νέου Μητροπολίτου Ελασσώνος κ. Χαρίτωνο...
- Ο δύο Πρωτοκορυφαίοι Απόστολοι Πέτρος και Παύλος
- Στην εορτή των Πρωτοκορυφαίων
- Η ΑΝΑΚΟΜΙΔΗ ΤΩΝ ΙΕΡΩΝ ΛΕΙΨΑΝΩΝ ΤΟΥ π. ΓΕΡΒΑΣΙΟΥ ΠΑ...
- Χειροτονία νέου Μητροπολίτου Ιωαννίνων κ. Μαξίμου ...
- Το Ευαγγελικό Ανάγνωσμα της Κυριακής (Μτθ. ιστ´ 13...
- Κύριε Θεέ μου, Νυμφίε της ψυχής μου, Λυτρωτά μου, ...
- Το Κεράκι και το Νόημα της Ζωής
- Σιωπή και προσευχή
- Ιερά Πανήγυρις Ι.Ν. Αγίων Αναργύρων Πατρών
- Η θαυματουργή εικόνα της Παναγίας της Λήδδας ή Ρωμ...
- Η Εορτή του Οσίου Ονουφρίου στα Ιεροσόλυμα (φωτο +...
- Εκλογή νέων Μητροπολιτών Φωκίδος, Ιωαννίνων, Ελασσ...
- ΤΟ ΓΕΝΕΣΙΟΝ ΤΟΥ ΤΙΜΙΟΥ ΕΝΔΟΞΟΥ ΠΡΟΦΗΤΟΥ ΚΑΙ ΒΑΠΤΙΣ...
- Εσύ ξέρεις Χριστέ μου...
- Στήν κτηνοτροφική μονάδα τῆς Ἱερᾶς Μονῆς Νοτενῶν
- Κυριακή Β΄ του Ματθαίου (Η κλήση των αποστόλων) Μτ...
- Γέροντας Παΐσιος: Εξομολογώ τον κήπο μου!
- Τους ουρανώσαντας το Όρος πατέρας
- ΕΦΤΑΣΕ ΚΑΙ Η ΔΕΥΤΕΡΗ ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ ΑΠΟ ΤΗΝ Ι...
- π. ΓΕΡΒΑΣΙΟΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΟΠΟΥΛΟΣ: Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ...
- Ο Νώε και ο κατακλυσμός
- Η ΑΓΑΠΗ ΟΥ ΠΕΡΠΕΡΕΥΕΤΑΙ
- Όσιος Παΐσιος ο Μέγας και θεοφόρος
- Άγιος Ιούδας ο Απόστολος
- Πώς γνωρίζεται ο Χριστός
- Λήξη Κατηχητικών Μαθημάτων με εκδρομή στη Λευκάδα ...
- ΕΟΡΤΑΣΕ Η ΙΕΡΑ ΜΟΝΗ ΑΓΙΩΝ ΠΑΝΤΩΝ ΒΕΛΙΜΑΧΙΟΥ ΤΡΙΤΑΙ...
- Η ομορφιά της αγιότητας
- Η νηστεία των Αγίων Αποστόλων
- Ο φτωχότερος και ο πλουσιότερος άνθρωπος
- Η δύναμη της λειτουργικής προσευχής!
- Η Ενορία μας διοργανώνει 4ήμερη προσκυνηματική εκδ...
- Ἕνα κομμάτι παραδείσου!
- Κυριακή τῶν Ἁγίων Πάντων
- Η κατάργησις της Κυριακής αργίας
- Για όσους φοβούνται να κοινωνήσουν για να μην...κο...
- Επίγειο Τέλος – Ουράνια Επιστροφή
- Πρόσχωμεν! Την ομολογίαν της πίστεως εν ταπεινώσει...
- Βοήθεια στους Σέρβους και Βόσνιους Αδελφούς μας - ...
- ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΠΥΡΟΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΣΤΗΝ ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΗ ΠΑΤΡΩ...
- Έχω ένα ραντεβού με τον Θεό...
- Η αγάπη πάνω απ’ όλα
- Φωτογραφίες από τη Λιτανεία στον Άγιο Λουκά τον ια...
- Φωτογραφίες από τη Θεία Λειτουργία στον Άγιο Λουκά...
- Φωτογραφίες από την ακολουθία του Εσπερινού, του Ό...
- Προσευχή για τους ασθενείς, εις τον Άγιο Λουκά Αρχ...
- Η ἕνωσις τῶν «Ἐκκλησιῶν»
- Σύναξη της Παναγίας «Ἄξιον Ἐστί» (ή ἐν τῷ «Ἀδειν»)
- Άγιος Λουκάς ο ιατρός (video)
- Άγιος Λουκάς Αρχιεπίσκοπος Συμφερουπόλεως και Κριμ...
- ΕΓΚΑΙΝΙΑ ΙΕΡΟΥ ΝΑΟΥ ΑΓΙΟΥ ΣΠΥΡΙΔΩΝΟΣ ΚΑΜΙΝΙΩΝ-Video
- Κατασκηνώσεις Χριστιανικής Στέγης Πατρών «ΤΙΒΕΡΙΑΔ...
- Ιερά Αγρυπνία, υπέρ υγείας, ιάσεως και αναρρώσεως,...
- «Είναι ωραία να είσαι με τον Χριστό»
- Με αισθήματα κατάνυξης και συγκίνησης κληρικοί, μο...
- Λαμπρός Εορτασμός στα Κρύα Ιτεών της Πάτρας επί τη...
- "Περί του Αγίου Πνεύματος"
- Εθελοντική Αιμοδοσία πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 7...
- Ο άλλος Παράκλητος
- Εκοιμήθη ο Προηγούμενος της Ιεράς Μονής Γρηγορίου,...
- Η ΒΟΗΘΕΙΑ ΤΟΥ ΠΑΤΡΑΪΚΟΥ ΛΑΟΥ ΣΤΟΥΣ ΠΛΗΜΜΥΡΟΠΑΘΕΙΣ ...
- Ερμηνεία της Εικόνας της Πεντηκοστής
- Τὸ Πνεῦμα τῆς ἀληθείας σὲ «ἐκκλησίες» ὑποκρισίας;
- Συνεχίζουμε να συγκεντρώνουμε τρόφιμα για τους εμπ...
- Ο άγιος Παναγής Μπασιάς (1801-1888) – 7 Ιουνίου
- Ιερά Αγρυπνία, υπέρ υγείας, ιάσεως και αναρρώσεως,...
- Πεντηκοστή-Ψυχοσάββατο
- Τὰ Ψυχοσάββατα
- Θαύματα του Οσίου Παναγή του Μπασιά
- Ποιός θα μας σώσει από το άγχος;
- «Με την προσευχή και την αγιοσύνη μπορείτε να βοηθ...
- Το διήμερο 6 και 7 Ιουνίου πανηγυρίζει ο Ναός μας ...
- Άγιος Ιωάννης Χρυσόστομος: Είσαι αμαρτωλός; Μην απ...
- Αδελφοί, μη ξεχνάτε…
- Η νοερά προσευχή είναι η βάση της τελειότητος
- Αληθινή Ιστορία: Πως ο γέροντας Παΐσιος με έβγαλε ...
- Εθελοντική Αιμοδοσία διοργανώνει η Ενορία μας στις...
- Τι ξέρουμε για τον «Τρισάγιο Ύμνο»;
- ΙΕΡΑ ΠΑΝΗΓΥΡΙΣ ΑΓΙΑΣ ΤΡΙΑΔΟΣ ΑΛΙΣΣΟΥ
- Διήγηση για τον επίσκοπο που έπεσε σε σαρκικό αμάρ...
- Φωτογραφικό υλικό από τα Εγκαίνια του Ι.Ν. Αγίου Σ...
- Εξόδιος ακολουθία του Γέροντος Μωυσή στη Σκήτη Αγί...
- Φωτογραφίες από τα εγκαίνια του νέου Καθεδρικού να...
- Το Σάββατο 7 Ιουνίου η Ενορία μας θα εορτάσει επί ...
- Ὁ πάπας «ΝΑΙ» στὸ σφράγισμα-τσιπάκι!
- Καταργούνται χριστιανικές αργίες στα σχολεία ελέω ...
- ΑΡΧΙΕΡΑΤΙΚΟΣ ΕΣΠΕΡΙΝΟΣ ΣΤΟΝ Ι.Ν. ΑΓΙΟΥ ΣΠΥΡΙΔΩΝΟΣ ...
- Εκοιμήθη ο γέροντας Μωυσής ο Αγιορείτης
- Κυριακή των Πατέρων της Α΄Οικουμενικής Συνόδου - Τ...
- Κυριακή των Πατέρων της Α΄Οικουμενικής Συνόδου
- Η Ρίζα μας περιμένει και φέτος ΟΛΟΥΣ!!!!!
- Μαΐου(102)
- Απριλίου(148)
- Μαρτίου(112)
- Φεβρουαρίου(101)
- Ιανουαρίου(137)
- 2013 (2210)
- 2012 (1652)
- 2011 (318)
- 2010 (42)
Από το Blogger.
Πέμπτη 26 Ιουνίου 2014
00:02
|
Ανώνυμος
|
Print PDF
Τήν Τετάρτην, 12ην / 25ην Ἰουνίου 2014, ἑωρτάσθη ὑπό τοῦ Πατριαρχείου ἡ ἑορτή τοῦ ὁσίου Πατρός ἡμῶν Ὀνουφρίου τοῦ Αἰγυπτίου.
Ἡ ἑορτή αὐτή ἑωρτάσθη εἰς τήν Μονήν πρός τιμήν αὐτοῦ, τήν κειμένην εἰς τήν συμβολήν τῶν κοιλάδων Γεθσημανῆς-Ἰωσαφάτ καί Γκεχενώμ νοτίως καί ἔναντι τοῦ λόφου τῆς Ἁγίας Σιών, εἰς τήν περιοχήν, ἡ ὁποία εἶναι γνωστή ἀπό τῶν ἡμερῶν τοῦ Κυρίου ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ ὡς «ἀκελδαμά» –«ἀγρός τοῦ αἵματος», λόγῳ τοῦ ὅτι ἠγοράσθη διά τῶν τριάκοντα ἀργυρίων, τά ὁποῖα ἐπέστρεψε μεταμεληθείς ὁ Ἰούδας.
Εἰς ταύτην τήν σήμερον γυναικείαν Ἱεράν Μονήν τοῦ Πατριαρχείου προεξῆρξεν τῆς ἑορτῆς καί πανηγύρεως ἡ Α.Θ.Μ. ὁ Πατήρ ἡμῶν καί Πατριάρχης Ἱεροσολύμων κ.κ. Θεόφιλος, συλλειτουργούντων Αὐτῷ τοῦ Ἱερωτάτου Μητροπολίτου Καπιτωλιάδος κ. Ἡσυχίου καί τῶν Σεβασμιωτάτων Ἀρχιεπισκόπων Κωνσταντίνης κ. Ἀριστάρχου Γέροντος Ἀρχιγραμματέως, Θαβωρίου κ. Μεθοδίου καί Λύδδης κ. Δημητρίου, Γραμματέως τῆς Ἁγίας καί Ἱερᾶς Συνόδου, Ἁγιοταφιτῶν Ἱερομονάχων καί τοῦ Ἀρχιδιακόνου π. Εὐλογίου καί τοῦ διακόνου π. Μάρκου, τῶν παρεπιδημούντων ἱερέων ἐκ τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Πατρῶν, ψαλλόντων βυζαντινῷ τῷ ὕφει ἱεροψαλτῶν ἐξ Ἑλλάδος καί τοῦ πρωτοψάλτου τοῦ Ναοῦ τῶν Ἁγίων Κωνσταντίνου καί Ἑλένης Ἀρχιμανδρίτου π. Εὐσεβίου, προσελθόντος καί μετέχοντος ἱκανοῦ ἀριθμοῦ πιστῶν, μοναχῶν, μοναζουσῶν, Ἱεροσολυμιτῶν ἐντοπίων καί προσκυνητῶν ἐκ διαφόρων Ὀρθοδόξων χωρῶν.
Εἰς τό Κοινωνικόν τῆς θ. Λειτουργίας ὁ Μακαριώτατος ἐκήρυξε τόν θεῖον λόγον ἑλληνιστί, ἔχοντα ὡς ἕπεται:
«Φῶς νοητόν καί οὐράνιον, ἔνδον λαβών ἐν καρδίᾳ σου, τῆς ἀκηράτου Τριάδος δοχεῖον ὤφθη, Ὀνούφριε· καί νῦν μετά ἀγγέλων ἠρίθμησαι, κραυγάζων: Ἀλληλούϊα», ἀναφωνεῖ ὁ μελῳδός τῆς Ἐκκλησίας.
Ἀγαπητοί ἐν Χριστῷ ἀδελφοί,
εὐλαβεῖς Χριστιανοί καί προσκυνηταί.
Τῶν ὁσίων καί ἀσκητῶν τῆς ἐρήμου τό καύχημa, Ὀνούφριος ὁ Πατήρ ἡμῶν, συνεκάλεσεν ἡμᾶς σήμερον ἐν τῇ ἐπωνύμῳ αὐτοῦ Μονῇ, ἵνα πανηγυρικῶς ἑορτάσωμεν τήν ἱεράν αὐτοῦ μνήμην.
Οὗτος ὁ Ὅσιος Πατήρ ἡμῶν, ἀκούσας Ἠλιοῦ καί Ἰωάννου τοῦ Προδρόμου τόν βίον, ἐξῆλθε τοῦ κοινοβίου καί τήν ἔρημον ᾤκησεν ἐπί ἐξήκοντα ἔτη, ἄνθρωπον μή ἑωρακώς τό σύνολον», ὡς μαρτυρεῖ ὁ Συναξαριστής αὐτοῦ.
Ὁ προφήτης Ἠλίας ὁ Θεσβίτης καί ὁ ἅγιος Ἰωάννης ὁ Πρόδρομος, τῶν ὁποίων μιμητής ἐγένετο ὁ Πατήρ ἡμῶν Ὀνούφριος, διακρίνονται τόσον διά τήν δύναμιν τῆς πίστεώς των εἰς τόν Θεόν, ἁπλοῖ ὄντες, ὅσον καί διά τόν ἔνθεον ἀσκητικόν ζῆλον αὐτῶν. Οὗτοι ἀνεδείχθησαν δοχεῖα τοῦ νοητοῦ καί οὐρανίου φωτός, δηλονότι τοῦ Ἁγίου Πνεύματος.
Τοιοῦτον δοχεῖον τοῦ νοητοῦ καί οὐρανίου φωτός, τοῦ φωτός τοῦ Χριστοῦ, ἀνεδείχθη καί ὁ Ὅσιος Ὀνούφριος, ὁ ὁποῖος «ἐζήτησε τοῦ θεωρεῖν τοῦ Κυρίου τήν τερπνότητα, καί μόνος αὐτῷ μόνῳ προσομιλεῖν ἐπεπόθησεν», ὡς λέγει ὁ μελῳδός αὐτοῦ: «ὅθεν κόσμον κατέλιπες, φυγαδεύων καί διαιτώμενος ἐν ἐρήμοις καί ὄρεσι καί τόν Χριστον ἐνδεδυμένος, χιτῶνος οὐκ ἐφρόντιζες, τῆς ἀφθαρσίας χιτῶνα σεαυτῷ ἐμπορευόμενος, μεθ’ οὗ εἰσῆλθες εἰς τόν οὐράνιον νυμφῶνα, αἰωνίως ἀγαλλόμενος, Ὀνούφριε Ὅσιε».
Μέ ἄλλα λόγια, ἀγαπητοί μου ἀδελφοί, ὁ Ὅσιος Ὀνούφριος κατέλιπε τόν κόσμον καί κατέφυγεν εἰς τήν ἔρημον, ὑπακούων εἰς τούς λόγους τοῦ Κυρίου ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ, λέγοντος: «Ζητεῖτε δέ πρῶτον τήν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ καί τήν δικαιοσύνην Αὐτοῦ», (Ματθ. 6,33). Τοῦτο δέ ἐποίησεν ὁ Ἅγιος Ὀνούφριος, γνωρίζων ἐκ στόματος τοῦ Εὐαγγελιστοῦ Λουκᾶ ὅτι «διά πολλῶν θλίψεων δεῖ ἡμᾶς εἰσελθεῖν εἰς τήν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ», (Πράξ. 14,22). Καί τοῦτο, διότι, ὡς διδάσκει ὁ θεῖος Παῦλος: «οὐ γάρ ἐστιν ἡ Βασιλεία τοῦ Θεοῦ βρῶσις καί πόσις, ἀλλά δικαιοσύνη καί εἰρήνη καί χαρά ἐν Πνεύματι Ἁγίῳ», (Ρωμ. 14,17).
Ἄς ἀκούσωμεν τί λέγει ὁ ὑμνῳδός τῆς Ἐκκλησίας περί τούτου, δηλονότι τοῦ τρόπου κληρονομίας τῆς Βασιλείας τοῦ Θεοῦ, τῆς ὁποίας Βασιλείας κληρονόμος ἐγένετο καί ὁ τιμώμενος Πατήρ ἡμῶν Ὀνούφριος: «Πάτερ θεόφρον Ὀνούφριε, τόν παγετόν τῆς νυκτός, καί ἡμέρας τόν καύσωνα, ἐλπίδι Ὅσιε, τῶν μελλόντων ὑπέμεινας τά ἐπί τῆς σου μέλη νεκρώσας γάρ, τῆς οὐρανίου ζωῆς ἐπέτυχες, ἔνδον γενόμενος, τῆς παστάδος Ἅγιε πειρχαρῶς, κάλλος τό ἀμήχανον ὁρῶν τοῦ Κτίστου σου».
Σύμφωνα με τόν ὑμνῳδόν, ὁ Ἅγιος Ὀνούφριος ὑπέμεινε καί ὑπέφερε κάθε δοκιμασίαν, παραμένων σταθερᾶ προσανατολισμένος εἰς τήν ἔλευσιν τῆς Βασιλείας τοῦ Θεοῦ, κατά τήν προτροπήν τοῦ σοφοῦ Παύλου λέγοντος: «ἐπιμένετε τῇ πίστει τεθεμελιωμένοι καί ἑδραῖοι καί μή μετακινούμενοι ἀπό τῆς ἐλπίδος τοῦ Εὐαγγελίου», (Κολ. 1,23). Καί τοῦτο, διότι ἡ πίστις εἶναι «ἐλπιζομένων ὑπόστασις, πραγμάτων ἔλεγχος οὐ βλεπομένων», (Ἑβρ. 11,1).
Μέ ἄλλα λόγια, ἀγαπητοί μου ἀδελφοί, ἡ ἁγία τοῦ Χριστοῦ Ἐκκλησία τιμᾷ καί γεραίρει τήν μνήμην τῶν φίλων τοῦ Χριστοῦ, δηλονότι τῶν ἁγίων αὐτῆς, διά νά θεωρῶμεν δι’ αὐτῶν αὐτόν τοῦτον τόν Κύριον ἡμῶν Ἰησοῦν Χριστόν, καλοῦντα ἡμᾶς νά νεκρώσωμεν τά ἐπί γῆς ἡμῶν μέλη, δηλαδή νά δαμάσωμεν τά πάθη τῆς σαρκός, ὡς ἔπραξε τοῦτο ὁ Ὅσιος Πατήρ ἡμῶν Ὀνούφριος, ἵνα οὕτως δυνηθῶμεν νά γίνωμεν καί ἡμεῖς ἄξιοι τῆς θεωρίας τοῦ «ἀμηχάνου κάλλους», τουτέστιν τῆς δόξης τοῦ Θεοῦ. Νά γίνωμεν, μέ ἄλλα λόγια, μέτοχοι τῆς βασιλείας τῶν Οὐρανῶν, μέτοχοι ζωῆς αἰωνίου.
Δεηθῶμεν διά τῶν πρεσβειῶν τῆς ὑπερευλογημένης Δεσποίνης ἡμῶν Θεοτόκου καί ἀειπαρθένου Μαρίας τοῦ Κυρίου καί Θεοῦ καί Σωτῆρος ἡμῶν Χριστοῦ καί μετά τοῦ ὑμνῳδοῦ εἴπωμεν: «τῶν μοναστῶν τά πλήθη, τόν καθηγητήν σέ τιμῶμεν, Ὀνούφριε. Διά σοῦ γάρ τήν τρίβον τήν ὄντως εὐθεῖαν πορεύεσθαι ἔγνωμεν. Μακάριος εἶ τῷ Χριστῷ δουλεύσας καί ἐχθροῦ θριαμβεύσας τήν δύναμιν, ἀγγέλων συνόμιλε, ὁσίων συμμέτοχε καί δικαίων· μεθ’ ὧν πρέσβευε τῷ Κυρίῳ ἐλεηθῆναι τάς ψυχάς ἡμῶν», Ἀμήν.
Ἅμα τῇ ἀπολύσει ἔλαβε χώραν λιτανεία πρός τούς τάφους τῶν κεκοιμημένων κτιτόρων τῆς Μονῆς καί ἐψάλη Τρισάγιον ὑπέρ ἀναπαύσεως τῶν ψυχῶν αὐτῶν ὡς καί τῆς ψυχῆς τῆς ἐνταῦθα κειμένης πρό ἔτους ἀποβιωσάσης μοναχῆς τῆς Μονῆς ἀδελφῆς Σεραφείμας, ἀνεγνώσθη δέ καί ἡ εὐχή εὐλογίας τῶν προϊόντων τῆς συκῆς.
Μετά τήν θείαν Λειτουργίαν ἡ καθηγουμένη, ἡ καλῶς διατηροῦσα τήν Μονήν, ὁσιωτάτη μοναχή Παϊσία, ἐδεξιώθη φιλοφρόνως πάντας εἰς τό ἡγουμενεῖον.
Ἐκ τῆς Ἀρχιγραμματείας.
!>