Αναζήτηση θεμάτων ιστολογίου
Συναξάριον
οι δημοφιλείς αναρτήσεις της εβδομάδος
Blog Archive
- 2024 (14)
- 2023 (72)
- 2022 (249)
- 2021 (450)
- 2020 (682)
- 2019 (811)
- 2018 (820)
- 2017 (901)
- 2016 (1063)
- 2015 (1348)
- 2014 (1414)
- 2013 (2210)
-
2012
(1652)
- Δεκεμβρίου(138)
- Νοεμβρίου(133)
- Οκτωβρίου(161)
- Σεπτεμβρίου(145)
-
Αυγούστου(166)
- Συχνὰ ἡ Θεία χάρη διδάσκει (Ἀπὸ τὸ Γεροντικό)
- Σύνδεσμοι
- Ανέκδοτο: Η ΚΑΝΟΥΡΓΙΑ ΔΑΣΚΑΛΑ
- Αν δεν συγχωρήσεις, δεν θα συγχωρηθείς
- Αφιέρωμα στην Τιμία Ζώνη της Παναγίας
- Απολυτίκιον της καταθέσεως της Τιμίας Ζώνης της Υπ...
- ΣΜΥΡΝΗ 1922 . ΜΙΚΡΑΣΙΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ. (βίντεο)
- Ο ΔΡΟΜΟΣ ΑΝΟΙΞΕ...
- Μία προσευχὴ ποὺ βοηθᾷ στὸν αὐτοέλεγχο, τὴν ἠρεμία...
- Ανέκδοτο: Οι ψείρες!
- Άγιος Αλέξανδρος Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως
- Το καλύτερο μνημόσυνο
- Γιατί πάνε οι άνθρωποι στα μοναστήρια;
- Απολυτίκιο Αγίου Ιωάννου Προδρόμου
- Εύστοχη παρατήρηση
- Ἀφιέρωμα στὸν Μητροπολίτη Αὐγουστίνο Καντιώτη ποὺ ...
- Δέκα λογικές ερωτήσεις που δεν έχουν απαντήσεις:
- Η μαρτυρική θυσία του Μητροπολίτου Χρυσοστόμου 27η...
- ΜΕΡΙΚΕΣ ΑΛΗΘΕΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΕΛ...
- Απίθανη φάρσα: Πρόσεχε! Έρχεται τρένο... (video)
- Η κραυγή της ζωής
- Επίσημο! Η Αλβανία κατέχει ελληνικά εδάφη!
- Γι' αυτούς πολέμησα;
- Ἂν ἀνοίξετε τὴν καρδιά μου, θὰ βρεῖτε μέσα τὸ Χρισ...
- Η ιστορία της Φανουρόπιτας του Αγίου Φανουρίου
- «ΚΑΙ Ο ΤΙΜΙΟΣ ΓΑΜΟΣ ΟΔΗΓΕΙ ΣΤΗΝ ΑΓΙΟΤΗΤΑ...»
- Συνέντευξη του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Πατρών κ...
- Πώς ήταν η Ελλάδα που δεν γνωρίσατε
- ΣΥΝΤΑΓΗ ΓΙΑ ΦΑΝΟΥΡΟΠΙΤΑ
- ΙB΄ Κυριακή Ματθαίου (Ματθ. ΙΘ΄ 16-26)
- Η κατάκτηση του ουρανού
- ΜΑΚΑΡΙΟΣ ΑΝΗΡ (ήχος πλάγιος του πρώτου)
- ΝΤΟΚΟΥΜΕΝΤΟ ΣΟΚ: Πόσοι γνωρίζετε για το φεκ 867; Δ...
- Δείτε την φωτογραφία που κάνει πάταγο στο διαδίκτυ...
- Γεμιστά - Αγιορείτικη συνταγή
- Ανέκδοτο: ΠΩΣ ΚΡΑΤΑΣ ΤΗΝ ΣΥΖΥΓΟ ΣΟΥ ΝΑ ΜΗΝ ΓΡΙΝΙΑΖ...
- ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΕΣ ΤΑΥΤΟΤΗΤΕΣ: ΦΑΚΕΛΩΜΑ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ ΧΩΡΙ...
- Η Πανήγυρη του Αγίου Κοσμά του Αιτωλού στο Μέγα Δέ...
- Ἅγιος Κοσμᾶς ὁ Αἰτωλός: ΔΕΝ ΘΑ ΠΛΗΡΩΘΕΙ ΤΟ "ΧΡΕΟΣ"!
- Ενα θαύμα για τον Παντελή
- ΠΑΤΡΟΚΟΣΜΑΣ
- Μητροπολίτης Κονίτσης Ανδρέας: Κύριοι πολιτικοί δο...
- Το νέο video της Κατερίνας Μουτσάτσου
- Τα παράδοξα των ημερών μας
- ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΕΝΟΣ ΙΠΠΟΥ (Video)
- Πατροκοσμᾶς: ὁ χτίστης τῆς Ρωμηοσύνης
- Ο ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΙΕΡΩΝΥΜΟΣ ΣΤΟ ΧΩΡΙΟ ΤΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚ...
- Καλύτερα να μην γεννιόταν η γυναίκα εκείνη που σκο...
- Τρέλανε τον κόσμο! (video)
- «ΑΕΙ ΠΑΡΘΕΝΟΣ Η ΠΑΝΑΓΙΑ ΜΑΣ»
- ΛΙΒΕΛΟΓΡΑΦΗΜΑΤΩΝ ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΤΑΜΑΤΟΣ ΤΟΥ ΕΘΝΟΥΣ ΣΥΝΕΧΕΙΑ
- Ντοκουμέντα για την εκκλησιαστική περιουσία
- Ανέκδοτο: ΕΒΡΑΙΟΣ ΚΑΙ ΑΓΓΕΛΙΑ
- Η Ρωσία καταγγέλλει διώξεις κατά του χριστιανισμού...
- Το κήρυγμα του Σεβ. Μητροπολίτου μας κ.κ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜ...
- ΕΦΤΑΣΑΝ ΣΤΗΝ ΙΜΒΡΟ Ο ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΣ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ ΚΑΙ Ο...
- Απολαύστε το περιοδικό κατηχητικού γυμνασίου & λυκ...
- Ηλεκτρονικό φακέλωμα σε όλες τις συναλλαγές μας
- ΠΑΠΑΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ: ΤΟ ΠΟΡΤΡΑΙΤΟ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΑ ΠΟΛΙΤΕΥΤ...
- Το ραγισμένο δοχείο
- Ο ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΙΕΡΩΝΥΜΟΣ ΣΗΜΕΡΑ ΣΤΟ ΦΑΝΑΡΙ
- Γιατί λέγεται "Πάπας" ο Πατριάρχης Αλεξανδρείας;
- Έκανε το έγκλημα να είναι χριστιανή... Ποιοί εἶναι...
- Ἐπώνυμοι ποὺ βίωσαν τὸ θαῦμα! (βίντεο)
- Οργή και θυμός
- Η σημερινή ομιλία του Μητροπολίτου Θεσσαλονίκης, σ...
- Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΚΙΤΡΟΥΣ & ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ ΒΑΡΝΑΒΑΣ ΤΖΩΡΤΖ...
- "Θα πούμε το νερό νεράκι"
- ΞΕΣΠΑΣΜΑ ΕΥΛΑΒΕΙΑΣ, ΞΕΧΕΙΛΙΣΜΑ ΕΛΠΙΔΟΣ
- «Όλος ο αγώνας για ένα... ρ»
- ΓΙΑΤΙ ΛΕΜΕ “ΥΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΕ, ΣΩΣΟΝ ΗΜΑΣ”;
- Κυριακή ΙΑ' Ματθαίου (Ματθ., ιη' 23 – 35)
- Κυριακή ΙΑ΄ Ματθαίου - «Μακροθύμησον επ΄εμοί καί π...
- Ὁ Γέροντας Παΐσιος γιά τήν Παναγία
- ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΕΧΟΥΜΕ ΕΤΗΣΙΩΣ 100.000 ΓΕΝΝΗΣΕΙΣ ΚΑΙ 2...
- Αρχιεπίσκοπος Αναστάσιος: ''Η διαφθορά είναι η αιτ...
- Έχει και το θράσος τα όριά του! (video)
- Ο Μητροπολίτης Δημητριάδος στο Kontra Channel
- Η Κοίμηση της Θεοτόκου στην Πάτρα
- ΤΑ ΕΓΚΩΜΙΑ ΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΑΣ ΣΤΗΝ ΙΕΡΑ ΜΟΝΗ ΓΗΡΟΚΟΜΕΙΟ...
- Η Εγκύκλιος της Ιεράς Μητροπόλεως Πατρών για την ε...
- Με βυζαντινή μεγαλοπρέπεια η εορτή του Αγίου Γεράσ...
- Ιερά κοινοβιακή Μονή Παναγίας Ελεούσης, Πιτίτσας Π...
- Φωτογραφικό υλικό από την Πανήγυρη του Δεκαπενταυγ...
- Παρακλητικός Κανών εις τον Άγιο Γεράσιμο Κεφαλληνίας
- Οἱ τελευταῖες στιγμές τῆς Παναγίας
- ''Ο ΑΓΙΟΣ ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ ΚΕΦΑΛΛΗΝΙΑΣ'' ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ
- Φωτογραφίες από τον εορτασμό της Μεγαλόχαρης στην ...
- Ο ΓΛΥΚΑΣΜΟΣ ΤΩΝ ΑΓΓΕΛΩΝ
- Η Κοίμηση της Παναγίας: Ένας "Ζωηφόρος θάνατος"
- Η εορτή της Κοιμήσεως της Θεοτόκου (15 Αυγούστου)
- Απολυτίκιο Κοίμησεως της Θεοτόκου
- Τα Εγκώμια της Παναγίας μας, στον Άγιο Χαράλαμπο Κ...
- Πανηγυρίζει και ο Ναός της Παναγίας Αλεξιωτίσσης
- Τα Θαυμάσια του Θεού με τα φειδάκια και τα κρίνα τ...
- "Πλήθος πιστών στα εγκώμια της Παναγίας μας στην Ι...
- Η Παναγία για τους Έλληνες
- «Της Μάνας η καρδιά…»
- Η Κοίμηση της Θεοτόκου - video
- Η Ενορία της Παναγίας Αλεξιωτίσσης, στην Παναγία τ...
- Ιουλίου(163)
- Ιουνίου(142)
- Μαΐου(136)
- Απριλίου(102)
- Μαρτίου(137)
- Φεβρουαρίου(127)
- Ιανουαρίου(102)
- 2011 (318)
- 2010 (42)
Από το Blogger.
Πέμπτη 23 Αυγούστου 2012
00:25
|
Ανώνυμος
|
Print PDF
Του Πρωτοπρ. Βασιλείου Ε. Βολουδάκη
Η διδασκαλία τής Εκκλησίας µας είναι δόγµατα καί δόγµα σηµαίνει: Αλήθεια, Πραγµατικότητα. Αυτό πού δέν είναι αλλιώς.
Πολλοί σκοντάφτουν στήν λέξη «δόγµα» γιατί είναι προκατειληµµένοι καί αυτή η προκατάληψη, αλλά καί η προπαγάνδα πού τήν υποδαυλίζει, αχρηστεύουν τή λογική καί ωθούν τούς ανθρώπους νά παραλογίζονται.
Άν σκεφθούµε ψύχραιµα θά διαπιστώσουµε πώς κάθε αλήθεια, κάθε πραγµατικότητα είναι δόγµα.
Δόγµα είναι πώς ηγή είναι σφαιρική καί περιστρέφεται. Δόγµα είναι πώς ο καρκίνος είναι ασθένεια. Δόγµα είναι πώς κάθε άνθρωπος έχει κεφάλι καί καρδιά. Δόγµα είναι πώς τό νερό αποτελείται από τά συστατικά Η2Ο. Δόγµα είναι πώς ο Ήλιος είναι µιά θερµή σφαίρα αερίων, πού εκπέµπει ακτινοβολία καί εκλύει ενέργεια. Καί πόσα άλλα επιστηµονικά δόγµατα υπάρχουν...
Κάθε άνθρωπος, βεβαίως, µπορεί νά αµφισβητήση όλα τά παραπάνω, όπως καί κάθε αποδεδειγµένη από τήν επιστήµη πραγµατικότητα. Όµως αυτός ο άνθρωπος θά χαρακτηρισθή –καί δικαίως– αµαθής, άσχετος ή καί φρενοβλαβής.
Αντιθέτως, στον χώρο τής πίστεως, στον χώρο τών αποδεδειγµένων πνευµατικών πραγµατικοτήτων, οι άνθρωποι τής προπαγάνδας δέν δέχονται την ίδια λογική καί µάχονται την Εκκλησία µας γιατί... δογµατίζει!
Σε πείσµα τών παραλόγων η Θεότητα είναι Τρία Πρόσωπα. Είναι, δεν αλλάζει! Ο Χριστός έχει δύο φύσεις: Θεία και Ανθρώπινη. Αυτό δεν συζητείται, Είναι. Η πραγµατικότητα δεν έχει εκδοχές, είναι µία! Έχει δικαίωµα ο οποιοσδήποτε να την αρνηθή αλλά για να µάς πείση πρέπει να µάς αποδείξη ότι υπάρχει, αντί γι’ αυτήν, µια άλλη µοναδική πραγµατικότητα, όχι άπειρες εκδοχές, όπως έχει καταντήσει νά δέχεται ο τάχα σοφός σύγχρονος παράλογος άνθρωπος, αρκεί να αρνηθή και να αµφισβητήση τή µία Αλήθεια καί Πραγµατικότητα.
***
Ένα από τά Δόγµατα-Πραγµατικότητες τής Εκκλησίας µας είναι η Αειπαρθενία τής Παναγίας µας.
Η Παναγία µας είναι πρό τού Θείου Τοκετού της Παρθένος, κατά τόν Τοκετό της Παρθένος και µετά τόν Τοκετό της Παρθένος. Αυτό υµνεί η Εκκλησία µας, αυτό ζεί στή Θεία Λατρεία, αυτή είναι η Αλήθεια, γιατί η Αειπαρθενία τής Παναγίας µας είναι άρρηκτα συνδεδεµένη µε τον Θεάνθρωπον Υιόν της καί, όποιος αµφισβητεί το αειπάρθενον τής Θεοτόκου, αυτός αµφισβητεί τήν Θεότητα τού Χριστού!
Άς προσπαθήσουµε, ταίς πρεσβείαις και τώ φωτισµώ τής Θεοτόκου, νά προσεγγίσουµε, κάπως, τό µυστήριο τής Αειπαρθενίας της.
Η ανθρωπίνη φύσις τού Χριστού µάς δωρήθηκε από τον Ουρανό, διά τής Υπεραγίας Θεοτόκου, τελεία, αναµάρτητη και άφθαρτη. Τήν πρώτη απόδειξη αυτής τής Αληθείας ελάβαµε από τόν Θεό µε τόν τρόπο πού ετέχθη ο Χριστός. Ο Κύριός µας εξήλθε από τήν κοιλία τής Παναγίας µας ενώ ήταν κεκλεισµένη η Παρθενική θύρα, την οποία και άφησε κεκλεισµένη και άθικτη, διότι ο Άφθαρτος δεν προκαλεί φθορά.
Αυτό περισσώς το οµολογεί η Εκκλησία µας: «Φυλάξας τά σήµαντρα σώα Χριστέ, εξηγέρθηςτού τάφου, ο τάς κλείς τής Παρθένου µη ληµηνάµενος εν τώ τόκω σου» (στ΄. ωδή Κανόνος τού Πάσχα).
Χαρακτηριστικά είναι ακόµη, το Ιδιόµελον τών Αίνων τής εορτής τών Χριστουγέννων˙ «Δεύτε ανυµνήσωµεν τήν Μητέρα τού Σωτήρος, τήν µετά τόκον πάλιν οφθείσαν Παρθένον», καθώς επίσης και ο Οίκος τής 26ης Δεκεµβρίου: «Σύ εί καρπός µου (οµολογεί η Αειπάρθενος), σύ εί η ζωή µου. Αφ’ ού έγνων, ότι και ό ήµην ειµί, σύ µου Θεός˙ τήν γάρ σφραγίδα τής Παρθενίας µου ορώσα ακατάλυτον, κηρύττω σε άτρεπτον Λόγον, σάρκα γενόµενον. Ουκ οίδα σποράν, οίδα σε λύτην τής φθοράς˙ αγνή γάρ ειµι, σού προελθόντος εξ εµού˙ ως γάρ εύρες, έλιπες µήτραν εµήν».
Ο Χριστός δεν έφθειρε τήν Παρθενία τής Θεοτόκου κατά τήν Γέννησή Του, διότι ήταν άφθαρτος. Αλλ’ ούτε εµποδίσθηκε η έξοδος τού βρέφους Ιησού από τόν φυσικό φραγµό τής παρθενίας, όπως δεν εµποδίσθηκε µετά από τριάντα τρία χρόνια η έξοδός Του από το εσφραγισµένο µνήµα κατά την Ανάστασή Του και η εν συνεχεία είσοδός Του πρός τούς Μαθητάς Του «τών θυρών κεκλεισµένων».
Η ίδια ανθρωπίνη φύσις τού Χριστού, πού ετέχθη από τήν Παναγία µας, παρέµεινε καί µετά την Ανάσταση και Ανάληψή Του. Με τις ίδιες Ιδιότητες: Τελεία, αναµάρτητη, «οµόθεος». Αυτό φρονεί η Εκκλησία µας όταν ψάλλη: «Κύριε, εσφραγισµένου τού τάφου υπό τών παρανόµων, προήλθες εκ τού µνήµατος, καθώς ετέχθης εκ τής Θεοτόκου» (Αναστάσιµοι Αίνοι, ήχος πλ. Α΄ ).
Συνεπώς, η αειπαρθενία τής Παναγίας µας δεν οφείλεται στο ότι εκείνη είναι θεά, όπως την θεωρούν εσφαλµένα οι Ρωµαιοκαθολικοί, αλλά στο ότι είναι Θεοτόκος και όχι µόνο ανθρωποτόκος. Εγέννησε Θεάνθρωπο και όχι «ψιλόν (δηλαδή απλόν) άνθρωπον».
Άν η Παναγία µας έτεκε απλόν άνθρωπο, βεβαίως και θα είχε υποστεί φθορά η παρθενία της. Επειδή, όµως, δεν εγέννησε «άνθρωπον αποθεωθέντα (=άνθρωπο πού µετά έγινε Θεός) αλλά Θεόν ενανθρωπήσαντα» (άγ. Ιω. Δαµασκηνός), δηλαδή «άµα σάρξ, άµα Θεού Λόγου σάρξ» (=συγχρόνως σάρκα καί συγχρόνως Θεού Λόγου σάρκα), γι’ αυτό είναι βλασφηµία να δεχθούµε ότι προκάλεσε παρθενική φθορά στήν Παναγία µας ο αναµάρτητος, ο άσπορος, ο άφθαρτος Κύριος καί Θεός µας.
Οι αιρετικοί Προτεστάντες –από τούς οποίους και έχει διαδοθεί η άρνηση τής Αειπαρθενίας τής Θεοτόκου– υποβιβάζοντας και υποτιµώντας τήν Παναγία µας (αφού αρνούνται να δεχθούν τά ανεξίτηλα “σηµεία” τής Θείας Ενανθρωπήσεως, πού άφησε στο Πάντιµο Σώµα της ο Υιός της καί Θεός µας), ουσιαστικά βλασφηµούν καί αρνούνται τήν Θεότητα τούΧριστού.
Έτσι εξηγείται ο ευτελισµός τού ιερού Ευαγγελίου από τούς Προτεστάντες και ο υποβιβασµός τού Χριστού όχι απλώς σε κοινόν άνθρωπο αλλά και σέ διεστραµµένο οµοφυλόφιλο άνθρωπο (!), κατ’ εικόνα τού οποίου “χειροτονούν” καί τούς ποιµένες τους και καθοδηγούν τούς “πιστούς” τους...
Πρωτοπρ. Βασίλειος Ε. Βολουδάκης
«ΕΝΟΡΙΑΚΗ ΕΥΛΟΓΙΑ»
Τεύχος 36-38 ΙΟΥΛΙΟΣ- ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2005
πηγή:agioritikovima
!>