Αναζήτηση θεμάτων ιστολογίου
Συναξάριον
οι δημοφιλείς αναρτήσεις της εβδομάδος
Blog Archive
- 2024 (14)
- 2023 (72)
- 2022 (249)
- 2021 (450)
- 2020 (682)
- 2019 (811)
- 2018 (820)
- 2017 (901)
- 2016 (1063)
- 2015 (1348)
- 2014 (1414)
- 2013 (2210)
-
2012
(1652)
- Δεκεμβρίου(138)
- Νοεμβρίου(133)
- Οκτωβρίου(161)
- Σεπτεμβρίου(145)
- Αυγούστου(166)
-
Ιουλίου(163)
- Επιστολή «φωτιά» Μητροπολίτη Σπάρτης σε Γ.Γ. Θρησκ...
- ANEΚΔΟΤΟ: Ο Τούρκος και ο Αμερικάνος πολιτικός
- ΜΕΓΑΣ ΠΑΡΑΚΛΗΤΙΚΟΣ ΚΑΝΩΝ ΕΙΣ ΤΗΝ ΥΠΕΡΑΓΙΑΝ ΘΕΟΤΟΚΟΝ
- ΜΙΚΡΟΣ ΠΑΡΑΚΛΗΤΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΑΣ ΕΙΣ ΤΗΝ ΥΠΕΡΑΓΙΑΝ ΘΕΟΤ...
- Το παράθυρο του νοσοκομείου (video)
- Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος: «Ας μας φέρουν πίσω τα κλ...
- Ο Μητροπολίτης Πειραιώς κ. Σεραφείμ ¨βάζει τη Ρεπο...
- Πανήγυρη Ι.Μ. Οσίας Ειρήνης Χρυσοβαλάντου Αστόριας...
- ΤΑ ΘΑΥΜΑΤΑ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ ΗΜΩΝ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ
- Πώς να βλέπεις τις αρρώστιες
- ΠΕΡΙ ΜΙΣΘΟΔΟΣΙΑΣ ΚΛΗΡΙΚΩΝ...
- ΔΙΚΑΣΟΝ ΚΥΡΙΕ ΤΟΥΣ ΕΜΠΡΗΣΤΑΣ
- Ὁ Ζωοποιὸς Ἄρτος
- Κυριακὴ Η΄ Ματθαίου
- Με Μασονικά και σατανιστικά σύμβολα παντού ξεκίνησ...
- Αγιασμός στην «Παναχαϊκή»
- Ο Τζίτζικας και ο Μέρμηγκας
- Η Αγία Ειρήνη η Χρυσοβαλάντου και τα τρία μήλα
- Ο Γλυφάδας Παύλος: Ποια είναι αυτή η κ. Ρεπούση κα...
- Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος για Ρεπούση: «Κυρά μου …....
- Ιερά Αγρυπνία στο Ναό μας, επί τη εορτή της Οσίας ...
- Τα μετάλλια της Ελλάδας στους Ολυμπιακούς Αγώνες
- Η πιο εύκολη αμαρτία.... (ΚΑΤΑΚΡΙΣΗ)
- Γέροντα, τι είναι τα πάθη; - Γέροντος Παϊσίου
- ΑΝΕΚΔΟΤΟ: ΠΑΚΙΣΤΑΝΟΣ ΚΑΙ ΞΑΝΘΙΑ
- Σὰν σήμερα 26 Ἰουλίου πραγματοποιῆκε ἡ ἠρωϊκὴ Μάχη...
- Συγκλονιστικός διάλογος καθηγητή – φοιτητή για το ...
- Να εκτιμάτε ο ένας τον άλλο … (διδακτικό παραμύθ...
- Οι καμπάνες που ενοχλούν
- Η Βούλα, η Ρεπούση και οι... άλλοι
- Το Κύριε Ιησού Χριστέ ελέησέ με, δεν είναι απλώς ό...
- Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Πατρών κ. Χρυσόστομος...
- Το μικρό διαζύγιο
- Ο ευχάριστος άνθρωπος - Ομιλία Πανιερωτάτου Μητροπ...
- Δικηγόρος καὶ Δικαστής
- «Φωτεινή Γραμμή» τεύχος 51 (Απρίλιος-Μάϊος-Ιούνιος...
- ΞΑΝΑΧΤΥΠΑΕΙ Η ΠΕΡΙΒΟΗΤΗ ΡΕΠΟΥΣΗ... ΕΤΟΙΜΑΖΕΙ ΠΡΟΤΑ...
- Η Παναγία στην Εντατική!
- Ο Ιερέας (ΠΟΠ-2009) - Αληθινή ιστορία (ταινία)
- Όταν ζητάς το θέλημά Του...
- Το Κεχροβούνι εόρτασε το όραμα της Οσίας Πελαγίας ...
- Προσευχή για το νεογέννητο παιδί
- ΑΓΙΟΝ ΟΡΟΣ Η ΠΑΡΗΓΟΡΙΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ, Ο ΠΑΡΑΚΛΗΤΟΣ Τ...
- Οι ιερείς
- ΚΥΡΙΑΚΗ Ζ' ΜΑΤΘΑΙΟΥ
- Στόχος ο Χριστός
- Ο NΑΟΣ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΣΟΦΙΑΣ ΣΤΑ 10 ΚΟΡΥΦΑΙΑ ΜΝΗΜΕΙΑ ΤΟ...
- Δέκα βασικές συμβουλές για την συμπεριφορά μας μέσ...
- Καρτερούμεν μέρα νύχτα (Γ. Νταλάρας)
- Με τα τσαρούχια στον Παράδεισο (Γέροντος Παϊσίου ...
- Το Ασχημόπαπο
- 20 ΙΟΥΛΙΟΥ ΗΜΕΡΑ ΜΝΗΜΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΟΥΡΚΙΚΗ ΕΙΣΒΟΛΗ Σ...
- Γέροντας Παΐσιος: Τὸ Κυπριακὸ θὰ λυθεῖ κατ' εὐχὴν
- ΚΥΠΡΟΣ 1974 - Η ΜΕΓΑΛΗ ΠΡΟΔΟΣΙΑ (Φωτογραφίες)
- ΔΕΝ ΞΕΧΝΟΥΜΕ !!!
- Ιερά Σκήτη Προφήτου Ηλία - ΑΘΩΣ
- Προσευχή των συζύγων και της οικογενείας
- Ο προφήτης Ηλίας (για παιδιά)
- ΜΗ ΒΛΑΣΦΗΜΕΙΣ ΤΟΝ ΕΥΕΡΓΕΤΗ ΣΟΥ
- ΙΕΡΑ ΚΟΙΝΟΒΙΑΚΗ ΓΥΝΑΙΚΕΙΑ ΜΟΝΗ ΠΡΟΦΗΤΟΥ ΗΛΙΟΥ
- Απαντήσεις Αρχιεπισκόπου για τους «μύθους» περί τη...
- ΝΤΡΟΠΗ!!! Την ώρα που πεινάει τόσος κόσμος στη χώρ...
- Γιατί η γυναίκα δεν μπορεί να γίνει ιερέας;
- Πότε κάνουμε το σταυρό μας στις ακολουθίες, αλλά κ...
- Ένα μικρό ψέμα στον καθηγητή...
- Αγιορείτικο Παστίτσιο με μανιτάρια
- Ποδοσφαιρικό φιλικό αγώνα έδωσαν χθες οι Κατηχητικ...
- Ο ΣΕΒΑΣΜΙΩΤΑΤΟΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΠΑΤΡΩΝ κ.κ. ΧΡΥΣΟΣΤΟΜ...
- Ιερά Αγρυπνία επί τη εορτή του Αγίου ενδόξου Προφή...
- Το «Φιλιόκβε»
- ΤΙ ΟΦΕΙΛΕΙ ΝΑ ΤΗΡΕΙ Ο ΚΑΘΕ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΣ...
- "Είμαι η Μαρίνα από την Άνδρο" (Ιστορικά στοιχεία ...
- Σύντομο ιστορικό της Ιεράς Μονής Μαρίτσης και των ...
- “Με έκαναν να σιχαθώ τον Θεό που δε φταίει σε τίποτα”
- ΤΟ ΜΥΣΤΗΡΙΟ ΤΟΥ ΘΑΝΑΤΟΥ
- Το καντήλι της Ελληνίδας μάνας
- ΔΩΣΤΕ ΖΩΗ ΣΤΑ ΧΩΡΙΑ ΜΑΣ ΓΙΑ ΝΑ ΣΩΘΗ Η ΕΛΛΑΔΑ
- Ἡ προσευχή, ὁδηγός πού φέρει εἰς τον οὐρανόν
- Η ετικέτα του αιρετικού - ΚΥΡΙΑΚΗ ΑΓΙΩΝ ΠΑΤΕΡΩΝ Δ΄...
- Κυριακὴ τῶν Ἁγίων Πατέρων τῆς Δ΄ Οἰκουμενικῆς Συνόδου
- Απολυτίκιο Αγίων Κηρύκου και Ιουλίττης
- Ο ΕΥΛΑΒΗΣ ΙΕΡΕΥΣ, Ο ΕΜΠΟΡΟΣ ΚΑΙ Ο ΜΕΓΑΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ
- Ὁ Σεβ. Μητροπολίτης Πατρῶν στὸ Ἅγιον Ὅρος 13 Ἰουλ...
- Το Ευαγγελικό Ανάγνωσμα της Κυριακής των Αγίων 630...
- Την Τρίτη 17 Ιουλίου Πανηγυρίζει ο Ι.Ν. Αγίας Μαρί...
- Επιστολή του Μητροπολίτου Πειραιώς κ. Σεραφείμ προ...
- Συνεχίζονται οι εργασίες διαμορφώσεως του προαυλίο...
- Ἕλληνας ἐπιχειρηματίας δίνει ὅλη του τὴν περιουσία...
- Μητρόπολη Αιτωλίας Ακαρνανίας, Αναληθής η απαγόρευ...
- Αχαϊας Αθανάσιος: ''Η Εκκλησία πληρώνει τους φόρου...
- Ανακοίνωση του Μητροπολίτη Πειραιώς για το CERN
- ΦΡΙΚΗ! ΔΕΙΤΕ ΠΩΣ ΘΑ «ΜΑΘΑΙΝΟΥΝ» ΝΑ ΓΡΑΦΟΥΝ ΣΤΑ ΠΑΙ...
- Ὁ Σεβ. Μητροπολίτης Πατρῶν στὸ Ἅγιον Ὅρος 12 Ἰουλ...
- Τί μας παρακινεί στην ελεημοσύνη;
- Υπομονή θα πει...
- Μητροπολίτης Κοσμάς: «Όχι στους γάμους τα Σάββατα»
- Ο Μητροπολίτης Πατρών κ.κ. Χρυσόστομος στο Άγιον Ό...
- ΑΝΘΙΜΟΣ: «ΑΝ ΘΕΛΕΤΕ ΤΕΜΕΝΟΣ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ, ΑΝΟΙΞΤΕ ΤΗ...
- Χρίσμα: το ξεχασμένο Μυστήριο - π. Βασίλειος Θερμός
- Θά ΄θελα να ήμουν εκεί....
- Ιουνίου(142)
- Μαΐου(136)
- Απριλίου(102)
- Μαρτίου(137)
- Φεβρουαρίου(127)
- Ιανουαρίου(102)
- 2011 (318)
- 2010 (42)
Από το Blogger.
Τετάρτη 11 Ιουλίου 2012
00:04
|
Ανώνυμος
|
Print PDF
«Aθεολόγητος καί βλάσφημος ο λόγος, μεγαλοσχήμου κληρικού, ο οποῖος ονόμασε τον Πάπα «αγιώτατο»!...»
Η ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΜΑΣ
Τά τέσσερα χαρακτηριστικά Της
Μιλᾶμε, ἀγαπητοί μου ἀδελφοί, γιά τήν Ἐκκλησία πού ἵδρυσε ὁ Ἰησοῦς Χριστός καί εἴπαμε στό προηγούμενο κήρυγμά μας ὅτι αὐτή εἶναι ἡ Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία.
Ναί! Ἡ Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία μας εἶναι ἡ μόνη ἀληθινή Ἐκκλησία, γιατί εἴπαμε ὅτι ἔχει ἱστορική συνέχεια μέ τήν Ἐκκλησία τῶν ἁγίων Ἀποστόλων μέ τήν λεγομένη «Ἀποστολική Διαδοχή». Προχωρώντας στό σημερινό μας κήρυγμα θά ποῦμε γιά τά χαρακτηριστικά τῆς Ἐκκλησίας τοῦ Χριστοῦ. Εἶναι αὐτά πού λέγουμε στό Σύμβολο τῆς Πίστεώς μας, στό «Πιστεύω» μας. Ὅταν ἀπαγγέλλουμε τό «Πιστεύω», λέγουμε στό ἔνατο ἄρθρο του: «Εἰς ΜΙΑΝ, ΑΓΙΑΝ, ΚΑΘΟΛΙΚΗΝ καί ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗΝ Ἐκκλησίαν». Γι᾽ αὐτά τά τέσσερα χαρακτηριστικά τῆς Ἐκκλησίας θά σᾶς μιλήσω στό σημερινό μου κήρυγμα. Εἶναι σημαντικά τά χαρακτηριστικά αὐτά, ἀδελφοί μου, γιατί ἄν δέν τά ἔχει αὐτά ἡ Ἐκκλησία, τότε δέν εἶναι Ἐκκλησία. Ἀρχίζουμε:
1. Ἡ Ἐκκλησία τοῦ Χριστοῦ εἶναι ΜΙΑ, γιατί εἶναι ἕνα πνευματικό Σῶμα, ἔχει μία Κεφαλή, τόν Χριστό (καί ἡ μία κεφαλή δέν μπορεῖ νά ἔχει πολλά σώματα), καί ζωογονεῖται ἀπό τό ἕνα Ἅγιο Πνεῦμα. Ὅπως τό λέγει ὁ ἀπόστολος Παῦλος «ἕν σῶμα καί ἕν πνεῦμα..., εἷς Κύριος, μία πίστις, ἕν βάπτισμα, εἷς Θεός καί πατήρ πάντων» (Ἐφ. 4,4-6). Ἡ ΜΙΑ Ἐκκλησία τοῦ Χριστοῦ ἐκφράζεται μέ τήν ἑνότητα ὅλων τῶν Ὀρθοδόξων χριστιανῶν. Στήν ἀρχιερατική Του προσευχή ὁ Ἰησοῦς Χριστός παρεκάλεσε ὅλοι οἱ Ἰδικοί Του νά εἶναι ἕνα, «ἵνα ὦσιν ἕν», εἶπε, ὅπως Αὐτός καί ὁ Πατέρας Του εἶναι ἕνα (Ἰωάν. 17,22)! Ἡ ἑνότητα δέ ὅλων τῶν Ὀρθοδόξων χριστιανῶν ἐκφράζεται μέ τήν Θεία Κοινωνία τοῦ Σώματος καί Αἵματος τοῦ Χριστοῦ καί ἔτσι ἔχουμε ἑνότητα μέ τούς ἁπανταχοῦ εὑρισκομένους Πατριάρχες καί Ἀρχιεπισκόπους τῆς Μιᾶς Ἐκκλησίας. Πραγματικά, ὅπως τό λέγει ὁ ἀπόστολος Παῦλος, εἴμαστε ἐμεῖς οἱ πολλοί ἕνα, γιατί ὅλοι μετέχουμε στόν ἕναν ἁγιασμένο Ἄρτο. Λέγει ἐπί λέξει ὁ Ἀπόστολος: «Ὅτι εἷς Ἄρτος, ἕν σῶμα οἱ πολλοί ἐσμεν· οἱ γάρ πάντες ἐκ τοῦ ἑνός Ἄρτου μετέχομεν» (Α/ Κορ. 10,17). Ἡ Μία Ἐκκλησία τοῦ Χριστοῦ, ἀγαπητοί μου, δέν διασπᾶται ἀπό τίς πολλές τοπικές Ἐκκλησίες. Γιατί κάθε τοπική Ἐκκλησία καί Ἐνορία ἐκφράζει σέ μικρογραφία ὅλη τήν Μία Ἐκκλησία· ὅπως ἀκριβῶς καί ἕνα μικρό τεμάχιοτοῦ ἁγιασμένου Ἄρτου ἐκφράζει ὅλον τόν Χριστό. Ὅλες οἱ Ὀρθόδοξες τοπικές Ἐκκλησίες συνδέονται καί ἑνώνονται μεταξύ τους μέ τό Μυστήριο τῆς Θείας Εὐχαριστίας καί εἶναι ἡ ΜΙΑ Ἐκκλησία.
2. Ἡ Ἐκκλησία ἔπειτα εἶναι ΑΓΙΑ. Εἶναι Ἁγία γιατί εἶναι τό Σῶμα τοῦ Χριστοῦ μέ κεφαλή τόν Ἴδιο τόν Χριστό καί μέ ψυχή τό Ἅγιο Πνεῦμα. Ὅπως μᾶς τό λέγει ὁ ἀπόστολος Παῦλος, ὁ Ἰησοῦς Χριστός θυσιάστηκε γιά νά καθαρίσει μέ τό Αἷμα Του τήν Ἐκκλησία καί νά τήν ἁγιάσει, νά τήν παρουσιάσει ἔνδοξη, χωρίς καμμία ἀσχήμια. Λέγει ἐπί λέξει ὁ Ἀπόστολος: «Ὁ Χριστός ἠγάπησε τήν Ἐκκλησίαν καί Ἑαυτόν παρέδωκεν ὑπέρ αὐτῆς, ἵνα αὐτήν ἁγιάσει..., ἵνα παραστήσῃ αὐτήν Ἑαυτῷ ἔνδοξον τήν Ἐκκλησίαν, μή ἔχουσαν σπίλον..., ἀλλ᾽ ἵνα ᾖ ἁγία καί ἄμωμος» (Ἐφ. 5,25-27). Εἶναι δέ Ἁγία ἡ Ἐκκλησία, ἀγαπητοί μου, καί γιά τόν λόγο ὅτι ὁ σκοπός της εἶναι νά κάνει ἅγια τά μέλη της, ὅπως καί αὐτό τό βλέπουμε στήν πραγματικότητα στούς Ἁγίους τῆς Ἐκκλησίας μας. Ἀλλά, προσοχή! Μόνο ἡ Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία ἔχει Ἁγίους, γιατί μόνο Αὐτή εἶναι ἡ ἀληθινή ᾽Εκκλησία. Οἱ λεγόμενοι «ἅγιοι» στίς «ἐκκλησίες» τῶν Παπικῶν καί Προτεσταντῶν, δέν εἶναι πραγματικά Ἅγιοι, ἀλλά εἶναι ἁπλᾶ καλοί ἄνθρωποι, ὄχι θεούμενοι. Καλοί ὅμως ἄνθρωποι ἦταν καί ὁ Πλάτωνας καί ὁ Ἀριστοτέλης. Γι᾽ αὐτό εἶναι ἀθεολόγητος καί βλάσφημος ὁ λόγος, πού ἄκουσα μέ τά αὐτιά μου ἀπό ἐπίσημο στόμα μεγαλοσχήμου κληρικοῦ, ὁ ὁποῖος ὀνόμασε τόν Πάπα «ἁγιώτατο»!...
3. Τήν Ἐκκλησία τοῦ Χριστοῦ καλοῦμε στό «Πιστεύω» μας ΚΑΘΟΛΙΚΗ. «Καθολικός» σημαίνει «ὅλος». Λέγεται λοιπόν ἡ Ἐκκλησία μας Καθολική, γιατί διατήρησε ὅλη τήν πίστη τοῦ Χριστοῦ καί τήν διδασκαλία τῶν ἁγίων Ἀποστόλων διά μέσου τῶν αἰώνων, χωρίς νά προσθέσει οὔτε νά ἀφαιρέσει τίποτε ἀπ᾽ αὐτήν. Γι᾽ αὐτόν ἀκριβῶς τόν λόγο τήν Ἐκκλησία μας τήν λέμε «Ὀρθόδοξη», γιά τήν ὀρθότητά Της, γιά τήν πιστότητά Της στήν ὅλη ἀποστολική παράδοση, ἀντίθετα μέ τά συστήματα τῶν πονηρευομένων αἱρετικῶν, πού τήν ἐνόθευσαν. Οἱ Ὀρθόδοξοι χριστιανοί πιστεύουμε ὅτι ἡ Ἐκκλησία, ἡ ὁποία ἔχει Κεφαλή τόν Ἴδιο τόν Χριστό καί ἡ ὁποία εἶναι Ναός τοῦ Ἁγίου Πνεύματος, δέν μπορεῖ ποτέ, μά ποτέ, δέν μπορεῖ νά πλανηθεῖ. Αὐτή κρατεῖ τήν «ἅπαξ παραδοθεῖσαν τοῖς ἁγίοις πίστιν» (Ἰούδ. 1,3).
Ἀλλά λέγεται ἡ Ἐκκλησία μας «Καθολική» καί γιά τόν ἄλλον ἀκόμη λόγο, γιατί ἀγκαλιάζει ὅλους τούς λαούς καί προορισμό ἔχει νά ἐξαπλωθεῖ σ᾽ ὅλο τόν κόσμο, σ᾽ ὅλα τά πέρατα τῆς γῆς. Ὁ ἅγιος Κύριλλος Ἰεροσολύμων λέγει: «Καθολική μέν οὖν καλεῖται ἡ Ἐκκλησία, διότι καθ᾽ ὅλου τοῦ κόσμου διακεχυμένη ὑπάρχει..., διά τό κατά πάσης εἶναι τῆς οἰκουμένης ἀπό περάτων γῆς ἕως περάτων...».1 Ἡ Ἐκκλησία εἰκονίζεται μέ πλοῖο, τό δέ πλοῖο δέν εἶναι γιά νά στέκεται σέ ἕνα λιμάνι μόνο, ἀλλά ὁ προορισμός του εἶναι νά πλέει παντοῦ, σέ θάλασσες καί ὠκεανούς. Καί ἡ Ἐκκλησία μας αὐτόν τόν προορισμό ἔχει. Λέγεται «Καθολική», ἐπειδή εἶναι ἱεραποστολική. Πρῶτος ὡς «Καθολική» ὀνόμασε τήν Ἐκκλησία μας ὁ ἅγιος Ἰγνάτιος ὁ θεοφόρος (βλ. Σμυρν. 8,2).
5. Τέλος, στό «Πιστεύω» μας χαρακτηρίζουμε τήν Ἐκκλησία μας ὡς ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗ. Καλοῦμε ἔτσι τήν Ἐκκλησία, γιατί συνδέεται μέ τούς Ἁγίους Ἀποστόλους καί ἐξωτερικά καί ἐσωτερικά. Λέγοντας ὅτι συνδέεται ἡ Ἐκκλησία μας «ἐξωτερικά» μέ τούς Ἁγίους Ἀποστόλους ἐννοοῦμε τήν «ἀδιάκοπη ἀποστολική διαδοχή», γιά τήν ὁποία μιλήσαμε στό προηγούμενο κήρυγμά μας. Πραγματικά, τό ἱερατικό χάρισμα καί ἐκκλησιαστικό ἀξίωμα πού εἶχαν οἱ ῞Αγιοι Ἀπόστολοι, αὐτό τό ἴδιο κατέχουν καί οἱ σημερινοί Ἐπίσκοποι. Οἱ Ἀπόστολοι χειροτόνησαν τούς διαδόχους τους καί ἐκεῖνοι τούς δικούς τους διαδόχους καί ἔτσι ἡ Ἐκκλησία ὅλων τῶν ἐποχῶν καί ὅλων τῶν τόπων βρίσκεται σέ ἀδιάκοπη διαδοχή τῶν ποιμένων Της μέ τούς Ἀποστόλους. Αὐτό, ἀγαπητοί μου, ἔχει μεγάλη σημασία, γι᾽ αὐτό καί ἡ Ἐκκλησία μας ἀπό παλαιά κρατοῦσε καταλόγους Ἐπισκόπων, πού ἔφταναν μέχρι τῶν Ἀποστόλων. Τήν εἴπαμε δέ «ἐξωτερική» τήν μαρτυρία αὐτή γιά τήν Ἀποστολικότητα τῆς Ἐκκλησίας ὄχι γιατί εἶναι δευτερεύουσα, ἀλλά γιατί εἶναι ἕνα ἐξωτερικό, ἕνα «χειροπιαστό» σημεῖο γιά τόν σύνδεσμο τῆς Ἐκκλησίας μας μέ τούς Ἀποστόλους.
Ἀκόμη ἡ Ἐκκλησία μας λέγεται Ἀποστολική, γιατί συνδέεται καί «ἐσωτερικά» μέ τούς Ἁγίους Ἀποστόλους. Λέγοντας αὐτό ἐννοοῦμε ὅτι ἡ Ἐκκλησία φυλάττει καί ζεῖ καί κηρύττει τήν διδασκαλία τῶν Ἁγίων Ἀποστόλων. Καί αὐτό τό «ἐσωτερικό» γνώρισμα τῆς Ἀποστολικότητας τῆς Ἐκκλησίας μας προέρχεται ἀπό τό πρῶτο, ἀπό τό «ἐξωτερικό» γνώρισμά Της. Πραγματικά, ἡ Ἀποστολική διαδοχή τῶν Ἐπισκόπων τῆς Ἐκκλησίας μας ἐγγυᾶται καί τήν ἀποστολικότητα τῆς διδασκαλίας Της.
Τέλος, ἀπό τά παραπάνω θέλουμε νά ποῦμε καί νά τονίσουμε ὅτι ἡ Ἐκκλησία μας εἶναι Ἀποστολική, διότι εἶναι ΠΑΤΕΡΙΚΗ. Ἔχει, δηλαδή, σέ κάθε ἐποχή ἁγίους Πατέρες, οἱ ὁποῖοι, μέ τήν ἀδιάκοπη Ἀποστολική Διαδοχή, ἔχουν, ὄχι μόνον τήν Χάρη τῆς ἱερωσύνης, ἀλλά καί κρατοῦν καί ζοῦν καί κηρύττουν τήν ἀποστολική διδασκαλία.2
Αὐτό τό τελευταῖο, ἀδελφοί χριστιανοί, πρέπει νά τό λέμε καί νά τό τονίζουμε ἰδιαίτερα σήμερα. Ναί! Ἡ Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία μας εἶναι Ἀποστολική γιατί εἶναι Πατερική. Πατερική καί ὄχι μεταπατερική!
1. Κατήχ. 18,23. MPG 33,1044.
2. Βλ. Μητροπολίτου Ναυπάκτου κ. ΙΕΡΟΘΕΟΥ, Ἐκκλησία καί ἐκκλησιολογικό φρόνημα, σελ. 69-70.
Μέ πολλές εὐχές,
† Ὁ Μητροπολίτης Γόρτυνος καί Μεγαλοπόλεως Ἰερεμίας
πηγή:aktines
!>